Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-AGF 20.8.23

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Kan vi hente noget i Gigovic kaliber så skal vi gøre det også selvom det er på leje. Så må vi nøjes med det indtil Juul-Sandberg og Noah Lassen vokser til.

    Comment


      Nu var anden halvleg til mindst bedre end den første men uden at være overbevisende. Det skyldes vel at Manneh spillede sig op og vores press fungerede bedre fordi vores kantspiller deltog der endelig så vi stod højere og kunne holde AGF væk fra vores felt i store dele af anden halvleg og til dels endda presse de.
      Synes Tongya gjorde det fint og viste sig som bedre end Selven. Rami havde det svært i dag, AGF gik hård efter at lukke ham ned om at lukke dermed vores offensive ned så han fik konstant to eller tre modstander hvis han ville arbejde med bolden.
      BW sagde transfervinduets hovedopgave var at få mere fart i truppen. I dag startede vi med to raketer på kanterne men fik faktisk intet ud af det og spørger mig om det er så klogt at spille med høj press. På den ene side efterlader det modstanderen meget rum på midtbanen hvis vores press bliver overspillet, på den anden side ville det giver mere muligheder/rum at sende vores hurtige folk i dybden hvis vi presser først i zone 2. De ville have mere muligheder st bruge deres speed. Selven og Charlie kom ikke ud af rækkevidden at blive stoppet med at holdes i trøjen, rives ned eller et andet frispark i dag. Desuden mangler der sfstemning. Der var flere situationer hvor Koehler eller andre ville sende de i dybden men de startede bare ikke. Især i første halvleg virkede det som et hold uden plan og uden en fælles ide eller den nødvendige afstemning.
      Vi profiterer af vores hurtige folk i situationer hvor vi kan spille kontra, på udebane hvor det ikke er os som i første linje skal tage initiativen men udover den første halvleg mod Randers skuffede vi på hjemmebanen der meget.

      Mickelson beskrev det i øvrigt ret godt efter kampen: "Vi startede lidt træt men så spillede vi os mere og mere i kampen". Lige præcis, men det er bare ikke god nok.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Leif Rasmussen synes spillerne og dommeren fortjente disse karakterer. Bemærk især Charly. I øvrigt var han heller ikke imponeret over Tongya, der som indskifter ikke får en karakter. Han skriver: Franco Tongya sloges, men fik ikke sat sig igennem med noget som helst.
        Hans kampens spiller var Kadrii. Enig.

        Dommer: Aydin Uslu - karakter: 7 okay ledelse.

        Karakter: Martin Hansen 7 - Leroy Owusu 4, Bjørn Paulsen 4, Tobias Slotsager 4, Nicholas Mickelson 7 - Sven Köhler 7, Alasana Manneh 7 - Johannes Selvén 4, Rami Al Hajj 4, Charly Nouck Horneman 02 - Bashkim Kadrii 7.

        Og hvorfor kopierer jeg hans karakterer. Fordi jeg altid synes de er meget tæt på, hvad jeg så - typisk i min stue. Han ER dygtig.


        Last edited by Ruben; 21-08-2023, 02:02.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
          Leif Rasmussen synes spillerne og dommeren fortjente disse karakterer. Bemærk især Charly. I øvrigt var han heller ikke imponeret over Tongya, der som indskifter ikke får en karakter. Han skriver: Franco Tongya sloges, men fik ikke sat sig igennem med noget som helst.
          Hans kampens spiller var Kadrii. Enig.

          Dommer: Aydin Uslu - karakter: 7 okay ledelse.

          Karakter: Martin Hansen 7 - Leroy Owusu 4, Bjørn Paulsen 4, Tobias Slotsager 4, Nicholas Mickelson 7 - Sven Köhler 7, Alasana Manneh 7 - Johannes Selvén 4, Rami Al Hajj 4, Charly Nouck Horneman 02 - Bashkim Kadrii 7.

          Og hvorfor kopierer jeg hans karakterer. Fordi jeg altid synes de er meget tæt på, hvad jeg så - typisk i min stue. Han ER dygtig.


          Som jeg skrev, da det blev tydeligt i opstarten at Nouck skal spille den venstrekant: jeg er ikke tryg ved det. Han var katastrofe i presspil og defensivt i dag. Han har ingen fysik. Han sjofler store muligheder væk. Han brænder store chancer. Han er simpelthen for “dyr” at bruge en plads på på et hold der vil i top 6 og som ikke er i bedre forfatning holdmæssigt.
          Fair nok at man satser på ham for at forberede et salg om 6-12 måneder. Men så må man (vi) æde den 8. Plads igen og så er projekt top 6 en 5 årsplan (måske 3…..)

          EDIT: modstanderholdene har desværre allerede læst Hajj. Hvis de lukker ham ned med hård fysik og går i ryggen på ham med en backup-spiller, så han ikke kan vende og dreje, og så er OBs fremadrettede spil stækket. Der var Jebali stærkere fysisk og kunne matche hårdt fysisk spil. Jeg bliver mere og mere nervøs for denne sæson. Mu må vi se hvad de to nye kan og håbe på at der hentes mindst én spiller som er utvetydigt top 3-4 spiller ala Gigo. Ellers kan jeg ikke se, hvordan vi skal komme i top 6. Fck, Fcn, Fcm, Viborg og AGF er er bedre eller væsentligt bedre end OB. BIF får point selvom de spiller ad helvede til. Så er den top 6 lukket.
          Last edited by claudes1; 21-08-2023, 04:36.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

            Som jeg skrev, da det blev tydeligt i opstarten at Nouck skal spille den venstrekant: jeg er ikke tryg ved det. Han var katastrofe i presspil og defensivt i dag. Han har ingen fysik. Han sjofler store muligheder væk. Han brænder store chancer. Han er simpelthen for “dyr” at bruge en plads på på et hold der vil i top 6 og som ikke er i bedre forfatning holdmæssigt.
            Fair nok at man satser på ham for at forberede et salg om 6-12 måneder. Men så må man (vi) æde den 8. Plads igen og så er projekt top 6 en 5 årsplan (måske 3…..)

            EDIT: modstanderholdene har desværre allerede læst Hajj. Hvis de lukker ham ned med hård fysik og går i ryggen på ham med en backup-spiller, så han ikke kan vende og dreje, og så er OBs fremadrettede spil stækket. Der var Jebali stærkere fysisk og kunne matche hårdt fysisk spil. Jeg bliver mere og mere nervøs for denne sæson. Mu må vi se hvad de to nye kan og håbe på at der hentes mindst én spiller som er utvetydigt top 3-4 spiller ala Gigo. Ellers kan jeg ikke se, hvordan vi skal komme i top 6. Fck, Fcn, Fcm, Viborg og AGF er er bedre eller væsentligt bedre end OB. BIF får point selvom de spiller ad helvede til. Så er den top 6 lukket.
            Jeg synes det skudsmål skurre noget i øerne. Charly lykkes langt fra med alt, men han har taget kvantespring det sidste år ligesom hans præstationer er, og har været, med pil op. Han har x-faktor, han har reduceret de dårlige beslutninger betragteligt og attitudemæssigt slår han ikke op i banen ved modgang som tidligere ligesom han tager langt mere del i de sure defensive løb. Desuden har han vist, som han også gjorde igår havde det ikke været for VAR, at han kan forsvinde ud af kampene for pludselig at slå til med noget genialt, og så længe han skaber chancer som han pt. gør er han imo klart berettiget start11eren. Igår synes jeg klart han var vores farligste offensive kort, og jeg vil slet ikke blive overrasket hvis FCN pludselig sender følere ud på Charly.

            Comment


              Egentlig overrasket over, at mange AGF-fans kommentar på diverse medier, synes 1-1 er et fair resultat. På stadion havde jeg en fornemmelse af de var langt bedre end os, selvom vi dog kom til chancer også. Samtidig er der mange positive kommentar om vores hold. Er vi selv lidt for kritiske?

              Enig med mange herinde om at når Køhler, Manneh og Rami går træt det sidste kvarter, så mister vi overtaget og har ikke kvalitet at kunne sætte ind. Dog synes jeg faktisk Max Ejdum har gjort det godt de gange han har fået chancen, men virker ikke til Alm stoler på ham.

              Så forstår jeg ikke hvordan Charly kan få lov at spille så længe. Han har ikke trænet fuldt med hele ugen på til kampen, og ret tidligt kunne man se han ikke var klar. Han deltog ikke i presspillet (Bashkim var frustreret flere gange over han ikke fuldte med), han hjalp ikke NM meget i det defensive, og værst så tilbød han sig slet ikke når vi havde bolden, han blev stående ved hans markering. Vi må virkelig mangle kvalitet hos Don, Markus og Franco, når de ikke kommer ind før.

              Jeg kender ikke Markus så godt, men har lidt svært ved at se ham som det her kæmpe talent han bliver udråbt til. Da Breum, Frøkjær, Charly, Falk osv var med i deres første kampe, synes jeg straks man kunne se de havde nogen egenskaber (nogen udviklede sig mere end andre). Men indtil videre har jeg svært ved af se Markus kan gøre en stor forskel ( I know det er meget tidligt). Men det er egentlig bare af uvidenhed, jeg ville høre om nogen kan fortælle mere om hans potentiale? :)

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Syntes vi har det med at gå ned til sidst. Kunne også være sket i Brøndby

                Når Sven,Manneh og Rami bliver trætte går vi ned i kadence og har INTET kvalitet at skifte ind. Det skal der simpelthen handles på. All in på at få Mucolli og Mustafic solgt så vi kan hente noget mere centralt ind. Det kan alle med øjne i hovedet se. Det vil løfte kvaliteten meget over 90 min.

                Jeg er også 99% sikker på at Kjerrumgaard spiller et andet sted end OB om 10-11 dage. Grubbe skal også ud på leje

                Men efter BWs interview i optakten er det slået fast med 7” søm at vi ikke kommer til at handle stort ind. Pengene skulle bruges andre steder bla til afbetaling af gæld efter mange års overforbrug(læs Thorborg casher ind nu)… Så det hold vi har nu skal mere eller mindre klarer skærerne
                Og Markus Jensen... Jeg har godt nok ikke set ham træne, som efter sigende skulle være godt. Men han er imo slet ikke et sted, hvor han kan komme ind og gøre en forskel for os. I hvert fald ikke endnu.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                  Nu var anden halvleg til mindst bedre end den første men uden at være overbevisende. Det skyldes vel at Manneh spillede sig op og vores press fungerede bedre fordi vores kantspiller deltog der endelig så vi stod højere og kunne holde AGF væk fra vores felt i store dele af anden halvleg og til dels endda presse de.
                  Synes Tongya gjorde det fint og viste sig som bedre end Selven. Rami havde det svært i dag, AGF gik hård efter at lukke ham ned om at lukke dermed vores offensive ned så han fik konstant to eller tre modstander hvis han ville arbejde med bolden.
                  BW sagde transfervinduets hovedopgave var at få mere fart i truppen. I dag startede vi med to raketer på kanterne men fik faktisk intet ud af det og spørger mig om det er så klogt at spille med høj press. På den ene side efterlader det modstanderen meget rum på midtbanen hvis vores press bliver overspillet, på den anden side ville det giver mere muligheder/rum at sende vores hurtige folk i dybden hvis vi presser først i zone 2. De ville have mere muligheder st bruge deres speed. Selven og Charlie kom ikke ud af rækkevidden at blive stoppet med at holdes i trøjen, rives ned eller et andet frispark i dag. Desuden mangler der sfstemning. Der var flere situationer hvor Koehler eller andre ville sende de i dybden men de startede bare ikke. Især i første halvleg virkede det som et hold uden plan og uden en fælles ide eller den nødvendige afstemning.
                  Vi profiterer af vores hurtige folk i situationer hvor vi kan spille kontra, på udebane hvor det ikke er os som i første linje skal tage initiativen men udover den første halvleg mod Randers skuffede vi på hjemmebanen der meget.

                  Mickelson beskrev det i øvrigt ret godt efter kampen: "Vi startede lidt træt men så spillede vi os mere og mere i kampen". Lige præcis, men det er bare ikke god nok.
                  Meget enig i det meste og især i det med fart. Jeg synes ikke, vi bliver hurtigere; det virkede mere som om, AGF gik ned i tempo i 2.halvleg, og så kunne vi bedre være med.
                  Fart i holdet er ikke det samme som at have spillere, der kan løbe hurtigt. AGF har ikke hurtigere spillere, end vi har. Det har Viborg eller Silkeborg f.eks. heller ikke. Men de spiller med mere fart og sikkerhed i boldomgang. Og deres boldpres sidder bedre som hold, så de bryder modstanderne oftere, og det skaber mere rum at løbe i. Det nytter ikke noget at være hurtig, hvis man ikke har rum at løbe i. Vores pres i går blev i første halvleg først, når modstander er i vores felt - det samme har vi set i andre kampe. Og når vi har bolden, går det laaaangsomt.
                  Håber det bliver bedre, når spillerne lærer hinanden bedre at kende. Der er muligheder dér for forbedringer, men det er også nødvendigt.​

                  Comment


                    Kan ikke finde ud af om jeg er snot forvirret over vores trup, nogen gange tænker jeg det her bliver godt, andre gange tænker jeg vi ryger sgu ud, der er mange individuelle egenskaber, men nogen gange ligner det de aldrig at set hinanden før jeg kan slet ikke måle vores styrke, og tænker nok som de fleste vi mangler et par profiler der kan binde det hele sammen, syntes i specielt i 2 halvleg ser al Al hajj ser skarp ud og kan blive en kæmpe gevinst ellers må jeg sige resten af holdet var noget under middel for et superligahold

                    Comment


                      En væsentlig del af den måde vi gerne vil spille på er vores offensive pres og genpres - for derved at kunne erobre bolde langt fremme på banen og skabe overtal via vores 4 offensive spillere. I går spiller vi så med 4 spillere hvoraf kun en evner at sætte et seriøst pres (Kadrii - som så til gengæld er virkelig god til det). Rami, Charly og Selven er ikke dygtige presspillere og derfor får vi ikke de brud spillestilen kræver og vi får en overbelastning af vores 6 ere samt halvrum foran vores backs. Hvorfor spiller Alm så med spillere som på nær Kadrii ikke kan presse ? Fordi han ikke har andre ganske enkelt. Bør vi ændre spilsystem ? Det ville være fristende at overveje om ikke en mere kompakt udgang med vægt lagt på kontra ville passe bedre til materialet - men det levner strategi og valgt spillestil ikke plads til - Alm spiller altså det han er castet/ansat til og respekt for det. Hvad er løsningen - et mere sammenspillet hold end vi har p.t. vil gøre det bedre - men et par kvalificerede indkøb ville fremskynde processen betydeligt - desværre beskrives vores nyeste kant ikke som specielt dygtig til presspil - og sådan så det heller ikke ud i den ene træning jeg har set ham i. Desværre lyder det jo til at NT casher ind i stedet for at investere vores transferindtægter i truppen - vi så forskellen i går hvor AGF har brugt langt flere penge end os på kvalificerede spillere - vores hold ville se meget stærkere ud med AGf´s Mikael Anderson. Mikkel Duelund og Mads Emil i truppen. Det ligner desværre endnu en mellem sæson allerede.

                      Comment


                        Charly har været småskadet hele ugen og ikke trænet fuldt med. Han var helt sikkert ikke på 100 % i går.

                        Det er sigende for vores trup. Vi har ~ 6 kantspillere i truppen. 7 hvis man tæller den nye englænder med. Alligevel er de overall så dårlige, at en halvskadet Charly er nødt til at spille, da han er den eneste, der kan komme med noget uventet fra kanten.

                        I et system, der offensivt er så afhængigt af kanterne, så er det bare ikke i nærheden af at være godt nok.

                        Tænk sig hvis bare man havde hentet én profil i stedet for alle de spillere uden den fornødne kvalitet.

                        Man har jo skudt helt ekstremt med spredhagl.

                        Rami, Owusu, SK. Fornuftige køb. Alt resten havde jeg gerne været foruden til fordel for bare én profil og ledertype. Hellere en lidt mindre trup end det her.
                        Last edited by Jungledyret; 21-08-2023, 09:06.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                          Charly har været småskadet hele ugen og ikke trænet fuldt med. Han var helt sikkert ikke på 100 % i går.

                          Det er sigende for vores trup. Vi har ~ 6 kantspillere i truppen. 7 hvis man tæller den nye englænder med. Alligevel er de overall så dårlig, at en halvskadet Charly er nødt til at spille, da han er den eneste, der kan komme med noget uventet fra kanten.

                          I et system, der offensivt er så afhængigt af kanterne, så er det bare ikke i nærheden af at være godt nok.

                          Tænk sig hvis bare man havde hentet én profil i stedet for alle de spillere uden den fornødne kvalitet.

                          Man har jo skudt helt ekstremt med spredhagl.
                          Man har virkelig skudt til højre og venstre, jeg er godt nok skuffet over man ikke henter en kant profil, der virker fra dag et. Vi har nærmest solgt for 100 (hundrede) millioner og brugt 5 + diverse sign-ons. Håber (noget naivt nok) at Tongya kommer videre og vi så henter en profil. Nu følger jeg ikke så meget med i internatonal fodbold, men Allan Sousa kan vel købes for en 10-12 millioner og ja, han har nogen issues, men der er mål og assist.

                          Bortset fra det, så var det AGF hold jeg så i går altså rigtig rigtig godt.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

                            Man har virkelig skudt til højre og venstre, jeg er godt nok skuffet over man ikke henter en kant profil, der virker fra dag et. Vi har nærmest solgt for 100 (hundrede) millioner og brugt 5 + diverse sign-ons. Håber (noget naivt nok) at Tongya kommer videre og vi så henter en profil. Nu følger jeg ikke så meget med i internatonal fodbold, men Allan Sousa kan vel købes for en 10-12 millioner og ja, han har nogen issues, men der er mål og assist.

                            Bortset fra det, så var det AGF hold jeg så i går altså rigtig rigtig godt.
                            De spiller fint - enig. Men med det fuldkomne mangel på tempo i vores spil, og et pres, der slet ikke hænger sammen, synes jeg, vi har en stor del af æren for, at de kommer til at se bedre ud, end de reelt er. Jeg vil næsten sige, at Hvidovre formåede at presse dem bedre, end vi gjorde - og Silkeborg i sidste weekend.

                            Comment


                              Jeg synes faktisk ikke at det der AGF hold spiller specielt godt. De er meget afhængige af Mikael Andersson og han er tilgengæld rigtig god.

                              Problemet er at vores spil bliver reaktivt, vi kommer til at stå og forsvare rigtigt meget, fordi vi kommer i undertal inde centralt og så kombinerer AGF sig igennem. Det gør også at vi ikke kommer nok på bolden til reelt at tage teten i kampen.

                              Samtidigt så laver vi nogle personlige fejl.

                              Men mest af alt så mangler der struktur i spillet både med og uden bold.

                              ​​​​​​


                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
                                En væsentlig del af den måde vi gerne vil spille på er vores offensive pres og genpres - for derved at kunne erobre bolde langt fremme på banen og skabe overtal via vores 4 offensive spillere. I går spiller vi så med 4 spillere hvoraf kun en evner at sætte et seriøst pres (Kadrii - som så til gengæld er virkelig god til det). Rami, Charly og Selven er ikke dygtige presspillere og derfor får vi ikke de brud spillestilen kræver og vi får en overbelastning af vores 6 ere samt halvrum foran vores backs. Hvorfor spiller Alm så med spillere som på nær Kadrii ikke kan presse ? Fordi han ikke har andre ganske enkelt. Bør vi ændre spilsystem ? Det ville være fristende at overveje om ikke en mere kompakt udgang med vægt lagt på kontra ville passe bedre til materialet - men det levner strategi og valgt spillestil ikke plads til - Alm spiller altså det han er castet/ansat til og respekt for det. Hvad er løsningen - et mere sammenspillet hold end vi har p.t. vil gøre det bedre - men et par kvalificerede indkøb ville fremskynde processen betydeligt - desværre beskrives vores nyeste kant ikke som specielt dygtig til presspil - og sådan så det heller ikke ud i den ene træning jeg har set ham i. Desværre lyder det jo til at NT casher ind i stedet for at investere vores transferindtægter i truppen - vi så forskellen i går hvor AGF har brugt langt flere penge end os på kvalificerede spillere - vores hold ville se meget stærkere ud med AGf´s Mikael Anderson. Mikkel Duelund og Mads Emil i truppen. Det ligner desværre endnu en mellem sæson allerede.
                                I går gik Koehler enkelte gange med i press/genpress og han har evner til det. Men det efterlader midtbanen med et endnu større hult. Men med at finde et taktisk træk at afsikre der kunne det hjælpe. Måske er der en mulighed at Tongya kan spille en rolle der at trække ind på midtbanen hvis Koehler presser. Men det er risikabelt og kræver meget god afstemning (og det er helt sikker en af styrkerne af vores hold ...) Tongya ser som den af vores kantspiller med den højeste taktiske disciplin og pressevner. Hvis vi vil spille med høj press så skal han på banen. Det fungerer ikke med Selven og Charlie tilsammen.
                                Det gjorde ondt i går at se hvordan Bashkim blev efterladt alene med den vanvittige indsats han leverede der med det ene højintensive løb efter det anden.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X