Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Viborg 7.august 23

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Fandt nu tid at se første halvleg. De første 10 minutter var ja stadig ret o.k., ikke godt men til mindst ikke forfærdeligt. Vores høje press gav to gange boldgevinst i gode positioner. Men derefter blev det ja skræmmende. Opspillet fungerede bare ikke fordi de bagerste finder ikke spiller som er villig at løbe og bevæge sig om at tilbyde sig. Hvis vi lykkedes at spille os frem så går der så langsomt at Viborg let kan komme med hele holdet bag bolden og kan problemløs lukke midten. Og det ved vel hver Superligatræner: hvis du lukker midten så lukker du OBs spil som ensidig bygger på at gennemspille sig der. Og så endte det ofte med en hjælpløs hård aflevering i dybden som endte i ingenting. Dertil kom misforståelser hvor man kunnevtro st hokdet soiller suden to eller tre dage tilsammen. Under boldbesiddelse blev det mest til en ligegyldig boldflytterie på vores banehalvdel, krydret med elendige personlige afleveringsfejl jeg mangler ord for. Vores høje press gik fuldstændig galt. Det virkede total uafklaret og uorganiseret så Viborg kunne overspille vores forreste fire let og Koehler og Manneh blev solgt på midtbanen og så sig mest konfronteret med et overtal af Viborgspillere. Hvis vi spiller så risikabelt med højt press så skal det sidde i skabet fordi vi får ikke nok spiller bag bolden hvis den mislykkes. Desuden skal forsvaret stå højere om at lukke rum bag 6ere som skal dække et stort område især når modstanderen som Viborg ved at bruge breden af banen. Men de stod bare for lavt i de situationer og så kunne Viborg bruge hullet mellem forsvaret og 6ere og spillede sig gennem vores defensive "struktur" som et varmt kniv gennem smør en efter snden gang. Måske ligger problemet på en mangel af tempo i vores bagkæde så de er for usikker om at stå højere. Bjørn er meget udfordret der og Aske har også store problemer og kan ikke løbe op en hurtig modspiller.
    Vi slippede virkelig billigt med kun 0:1 til pausen.
    Tror Aske ødelagde sin spil med det fuldstændig unødvendige gule kort efter 7 eller 8 minutter. Han startede ellers ret godt og spørger mig om frygt af en udvisning trak spillet ud af ham fordi den udvisning i Parken fra foråret som var indledning af en gigantisk Ob-nedsmeltning sidder stadig i ham. En katastrofal fejlaflevering efter 30 minutter gav ham vel resten.
    Kampen viste helt klart hvor risikabelt vores spil er og at det kræver taktisk disciplin og langt mere lidenskab og løbevillighed end holdet viste mandag.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

      Du burde da vidst blive fodbold træner - når du med så simple løsninger kan vende en superligakamp - jeg gætter på vi taler om en bagklogsanalyse fra en sofatræner - hav nu lidt respekt for en veluddannet pro træner med mange års erfaring. Det er simpelthen naivt at tro man selv kan løse tingene - men jeg kan jo tage fejl - og du har måske en pro licens og mange års erfaring i bagagen ?
      Det niveau der får du mig ikke ned på, det er satme trænerens job at ragere, jeg har været fodboldtræner, idag driver jeg virksomhed. Såfremt jeg ikke reagerer, hvis ting ikke virker, så mister jeg penge, så det er mit job. Jeg overværede kampen, hvilket du formodentlig også gjorde, fodbold er et meget simpelt spil, og behøver ikke være kompliceret, men det bliver det såfremt man som træner ikke hjælper drengene derinde. Men du kan da starte med at fortælle hvad der er forkert i min analyse, det stod klart allerede efter et kvarter, hvor OB overhovedet ikke havde været på bolden, at den var helt gal. Har selv spillet på fint niveau, dog ikke divisionsfodbold, skader hindrede dette.
      Last edited by jojo; 08-08-2023, 22:01.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

        Du burde da vidst blive fodbold træner - når du med så simple løsninger kan vende en superligakamp - jeg gætter på vi taler om en bagklogsanalyse fra en sofatræner - hav nu lidt respekt for en veluddannet pro træner med mange års erfaring. Det er simpelthen naivt at tro man selv kan løse tingene - men jeg kan jo tage fejl - og du har måske en pro licens og mange års erfaring i bagagen ?
        "Han har en uddannelse" er nu argumentation som holder ikke. En læge som har studeret i årevis og praktiseret i årevis kan alligevel gør fejl som koster menneskeliv og der vil du vel næppe bestå på at han umuligt kan have fejlet fordi han har en uddannelse.
        Som mandagstræner kunne helt tydeligt se at vi konstant blev overspillet fordi vi kom i undertal på midtbanen og Viborg udnyttede hullerne der og nyellem vores bagkæde og vores midtbane.
        (Og er ikke den eneste som kunne se det:
        https://obstemmer.dk/tirsdagsanalyse...JwF0Qv1g1yEfDU )
        Den ide med Koehler bag to 8er ser også som taktisk mulighed at reagere på det og skabe mere stabilitet. Hvis man ville blive ved systemet så ser muligheden at beordre bagklæden at stå højere om at lukke hullet hvad er lidt risikabelt fordi vi har ikke det hurtigste folk der i bagkæden.
        ​​​​​​​Hvilke muligheder ser du? Hvis man bliver overmatchet og virker så hjælpløs som vores hold mandag så skal der ja ske noget. Og hvis modstanderen har en bedre matchplan (tror det sagde Slotsager i interviewet ned Obstruktion) så skal man ja reagere med at ændre den matchplan man havde som er værre end modstanderens om at komme på forhånd igen
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment

        Working...
        X