Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB q

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
    Jeg er 100% ligeglad med om OB har et kvindehold i fodbold. Jeg kommer aldrig til at se en kamp alligevel - ligesom jeg heller ikke ser Odense håndbold spille. Det er bare et ligestillingsfremstød som alle kører p.t. Men jeg gider satme ikke se damefodbold
    Jamen så er du da også den helt rette til at kommentere

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
      Jeg er 100% ligeglad med om OB har et kvindehold i fodbold. Jeg kommer aldrig til at se en kamp alligevel - ligesom jeg heller ikke ser Odense håndbold spille. Det er bare et ligestillingsfremstød som alle kører p.t. Men jeg gider satme ikke se damefodbold
      Det er altså en lidt rigid (og ret uinteressant) tankegang i år 2023

      Altså, come on.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

        Men nu er du jo heller ikke OB fan, så det går nok og jeg tænker ikke at de kommer til at mangle din opbakning

        Jeg vil prøve at følge dem så meget som muligt. Kvindefodbolden er i en rivende udvikling og selvfølgelig skal vi have striwede kvinder igen. Jeg glæder mig til at få sat nogle navne og ansigter på truppen
        Du forveksler profilen med min :D.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

          Øøøhhh... hvordan skal den forstås...
          Som kommentar til dette:

          KÞbenhavnstinker
          Københavnstinker


          #10
          i dag, 12:58
          Jeg er 100% ligeglad med om OB har et kvindehold i fodbold. Jeg kommer aldrig til at se en kamp alligevel - ligesom jeg heller ikke ser Odense håndbold spille. Det er bare et ligestillingsfremstød som alle kører p.t. Men jeg gider satme ikke se damefodbold​

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

            Du forveksler profilen med min :D.
            Altid på jagt efter opmærksomhed. Pas nu bare din pølsevogn Madsen :D

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

              Som kommentar til dette:

              KÞbenhavnstinker
              Københavnstinker


              #10
              i dag, 12:58
              Jeg er 100% ligeglad med om OB har et kvindehold i fodbold. Jeg kommer aldrig til at se en kamp alligevel - ligesom jeg heller ikke ser Odense håndbold spille. Det er bare et ligestillingsfremstød som alle kører p.t. Men jeg gider satme ikke se damefodbold​
              Okay, min minifredagsjoke faldt fuldstændig til jorden

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                Jeg er 100% ligeglad med om OB har et kvindehold i fodbold. Jeg kommer aldrig til at se en kamp alligevel - ligesom jeg heller ikke ser Odense håndbold spille. Det er bare et ligestillingsfremstød som alle kører p.t. Men jeg gider satme ikke se damefodbold
                Og det står dig jo helt frit for.

                men som far til en datter på lige under to år, glæder jeg mig da over, at kunne tage hende med på stadion, ikke kun når mændene spiller, men også når kvinderne spiller. Forhåbentligt kan det være med til at skabe rollemodeller hun kan spejle sig i, og forsikre hende om, at fodbold ikke er et spil for mænd og fædre, men for alle.

                personligt vil jeg hellere se mændende spille, men i det her tilfælde, handler det ikke kun om mig.

                Kald det (lettere nedladende) et ligestillingsfremstød, men jeg glæder mig personligt over, at OB fremover kan række ude til de sidste 40-50% af befolkningen på øen, og få dem med i fællesskabet omkring Danmarks fedeste klub.

                jeg håber SfÅ, Fyens, OBstruktion og flere andre relevante fanmedier griber stafetten og bidrager til 100% Odense Boldklub nørderi på tværs af køn.

                Comment


                  #23
                  Der kommer også flere og flere af hunkøn ude på stadion. Det er sgu kun hyggeligt, fodbolden er for alle.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                    Der kommer også flere og flere af hunkøn ude på stadion. Det er sgu kun hyggeligt, fodbolden er for alle.
                    Hvor mange af "hunkøn" ser egentlig "hunkønsfodbold" ?

                    Når mine kvindelige veninder kræver ligestilling/-løn for kvindefodbolden stiller jeg dem altid tre spørgsmål,
                    • Hvilken klub er du fan af ?
                    • Hvornår så du sidst en kamp "live" ?
                    • Vil du købe et årskort til dit hold ?
                    Gæt selv hvad alle svarene har været... men de kendte alle til SL/Landsholdet (det mandlige)

                    Ja, der skal være plads til kvindefodbold, men at "der kommer også flere og flere af hunkøn ude på stadion" gør vel ikke at de selvsamme vil komme til Q-kampene. Min kone vil i hvert fald ikke, da hun finder det for maskulint for kvinder, men nogle af de mandlige spillere er lækre... hmmm
                    Last edited by Online; 29-06-2023, 13:54.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                      Hvor mange af "hunkøn" ser egentlig "hunkønsfodbold" ?

                      Når mine kvindelige veninder kræver ligestilling/-løn for kvindefodbolden stiller jeg dem altid tre spørgsmål,
                      • Hvilken klub er du fan af ?
                      • Hvornår så du sidst en kamp "live" ?
                      • Vil du købe et årskort til dit hold ?
                      Gæt selv hvad alle svarene har været... men de kendte alle til SL/Landsholdet (det mandlige)

                      Ja, der skal være plads til kvindefodbold, men at "der kommer også flere og flere af hunkøn ude på stadion" gør vel ikke at de selvsamme vil komme til Q-kampene. Min kone vil i hvert fald ikke, da hun finder det for maskulint for kvinder.
                      Hvad din kone synes er knap så vigtigt i det store billede. Jeg har også mandlige venner, der ikke intereserer sig det mindste for fodbold, men det får mig ikke til at konkludere, at der ikke er en fremtid for herrefodbold. Ift. interessen for kvindefodbold er det vel også et spørgsmål om hønen og ægget. Hvis der ikke er gode fodhold for kvindefodbold og det sjældent bliver vist i TV, eksempelvis, er det også klart, at interessen er mindre. Hvis træningsforholdene er dårligere skader det niveauet og dermed formentlig også interessen. Her synes jeg det er rigtig fint, at OB endelig gør noget for at bidrage til den udvikling, kvindefodbold er inde i. I senere år har der for eksempel været masser af fokus på landsholdets og dets spillere ved diverse slutrunder, og mon ikke de fleste danskere kender navne som Pernille Haarder og Nadia Nadim?

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                        Hvad din kone synes er knap så vigtigt i det store billede. Jeg har også mandlige venner, der ikke intereserer sig det mindste for fodbold, men det får mig ikke til at konkludere, at der ikke er en fremtid for herrefodbold. Ift. interessen for kvindefodbold er det vel også et spørgsmål om hønen og ægget. Hvis der ikke er gode fodhold for kvindefodbold og det sjældent bliver vist i TV, eksempelvis, er det også klart, at interessen er mindre. Hvis træningsforholdene er dårligere skader det niveauet og dermed formentlig også interessen. Her synes jeg det er rigtig fint, at OB endelig gør noget for at bidrage til den udvikling, kvindefodbold er inde i. I senere år har der for eksempel været masser af fokus på landsholdets og dets spillere ved diverse slutrunder, og mon ikke de fleste danskere kender navne som Pernille Haarder og Nadia Nadim?
                        Hendes mening er vel lige så vigtig "i det store billede" som din... eller ? !

                        Udfordringen med at de ikke bliver vist i TV er vel at interessen/seerne ikke er der.

                        Ja, de fleste kender nok Pernille Haarder (da hun bruges i markedsføring for DBU) og Nadia Nadim (bl.a. pga. sine "specielle" holdninger), men hvem fra den danske liga ? Prøv at spørge en kvinde (mand) om de kan nævne fem spillere.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                          Hvor mange af "hunkøn" ser egentlig "hunkønsfodbold" ?

                          Når mine kvindelige veninder kræver ligestilling/-løn for kvindefodbolden stiller jeg dem altid tre spørgsmål,
                          • Hvilken klub er du fan af ?
                          • Hvornår så du sidst en kamp "live" ?
                          • Vil du købe et årskort til dit hold ?
                          Gæt selv hvad alle svarene har været... men de kendte alle til SL/Landsholdet (det mandlige)

                          Ja, der skal være plads til kvindefodbold, men at "der kommer også flere og flere af hunkøn ude på stadion" gør vel ikke at de selvsamme vil komme til Q-kampene. Min kone vil i hvert fald ikke, da hun finder det for maskulint for kvinder, men nogle af de mandlige spillere er lækre... hmmm
                          Nej, det kan godt være at du har ret. Jeg tror dog heller ikke man skal undervurdere at det er meget oppe i tiden hos de unge mennesker med moderne kønskamp og alt det der, men altså jeg er sgu heller ikke ung længere, så jeg skal ikke spå om hvorvidt kvindefodbold bliver populært hos ungdommen.

                          Jeg synes kvindefodbold er en del af en fodboldklub og det er herligt at der kommer unge mennesker på stadion af begge køn, jeg håber det bliver en succes.

                          ​​​​​

                          ​​​​​​

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                            Nej, det kan godt være at du har ret. Jeg tror dog heller ikke man skal undervurdere at det er meget oppe i tiden hos de unge mennesker med moderne kønskamp og alt det der, men altså jeg er sgu heller ikke ung længere, så jeg skal ikke spå om hvorvidt kvindefodbold bliver populært hos ungdommen.

                            Jeg synes kvindefodbold er en del af en fodboldklub og det er herligt at der kommer unge mennesker på stadion af begge køn, jeg håber det bliver en succes.

                            ​​​​​

                            ​​​​​​
                            Vi er helt enige

                            Comment


                              #29
                              Jeg brænder nok nallerne nu, men jeg kommer altså heller ikke til at se OB Q. Fedt at der investeres i kvindefodbold og at man gør en indsats for at fremme ligestilling og foreningsliv, men jeg kan simpelthen ikke svinge mig op til det. Hverken følelsesmæssigt eller underholdningsmæssigt vækker det det mindste i mig. Undskyld

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                                Altid på jagt efter opmærksomhed. Pas nu bare din pølsevogn Madsen :D
                                Den gik kold for længe siden og det var jo bare en OBS :D.
                                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                                Jeg er ikke fan.
                                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                                Comment

                                Working...
                                X