Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af neverland Se indlæg
    Svært at give et kort resume af, men i bund og grund handler det om at nierne savner kompetencer på et højere niveau, for at kunne hæve niveau og fastholde ikke-entniske danskere (må man skrive det?)
    og en undren over at der ikke er flere af dem der når et højere niveau. Sender gerne artiklen hvis du vil ha den
    Meget gerne - tak :)

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

      Meget gerne - tak :)
      har sendt besked

      Comment


        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
        Kort fortalt så har BW mødt ‘09ernes ledelse for at sondere mulighederne for et samarbejde for at løfte opgaven med de talenter der har brug for bedre træning i fastere rammer. Der blev også snakket muligheder for at spille træningskampe evt. vores U19 mod ‘09ernes bedste hold. Afvikling af lokalopgør B1909-B1913 på stadion osv.
        Der er helt sikkert et potentiale gemt. Mit møde med 09’erne har givet et indtryk af et uhørt resultatfokus - helt ned til de små børneårgange hvor resultater er ligegyldige. Hvis mål/sejre er alt der tæller, så rammer man muren den dag at andre er lige så gode eller bedre. Ingen kan vide hvem der bliver den/de dygtige når de er U6-U11, så med fordel kunne man opfordre/oplære til mere fokus på spilleglæde og mindre på resultater. Det ville forhåbentligt fastholde flere i foreningen, og dermed også gøre talentmassen mere fyldig når ungerne på et tidspunkt rammer elitealderen.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Coach Se indlæg

          Der er helt sikkert et potentiale gemt. Mit møde med 09’erne har givet et indtryk af et uhørt resultatfokus - helt ned til de små børneårgange hvor resultater er ligegyldige. Hvis mål/sejre er alt der tæller, så rammer man muren den dag at andre er lige så gode eller bedre. Ingen kan vide hvem der bliver den/de dygtige når de er U6-U11, så med fordel kunne man opfordre/oplære til mere fokus på spilleglæde og mindre på resultater. Det ville forhåbentligt fastholde flere i foreningen, og dermed også gøre talentmassen mere fyldig når ungerne på et tidspunkt rammer elitealderen.
          Jeg må sige det kommer bag på mig hvis det virkelig forholder sig sådan. Jeg var for år tilbage på tur derud til 09erne og blev guided rundt af en superengageret lærer/fodboldtræner/socialarbejder osv. der brugte mange timer i døgnet på at inkludere og engagere børn og forældre med det ædle formål at trække nogen væk fra "uheldige elementer" i bydelen.

          Believe OB

          œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Coach Se indlæg

            Der er helt sikkert et potentiale gemt. Mit møde med 09’erne har givet et indtryk af et uhørt resultatfokus - helt ned til de små børneårgange hvor resultater er ligegyldige. Hvis mål/sejre er alt der tæller, så rammer man muren den dag at andre er lige så gode eller bedre. Ingen kan vide hvem der bliver den/de dygtige når de er U6-U11, så med fordel kunne man opfordre/oplære til mere fokus på spilleglæde og mindre på resultater. Det ville forhåbentligt fastholde flere i foreningen, og dermed også gøre talentmassen mere fyldig når ungerne på et tidspunkt rammer elitealderen.
            Jeg vil lige sige at der er et meget stort fokus på resultater i OB, u15-u19.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

              Jeg vil lige sige at der er et meget stort fokus på resultater i OB, u15-u19.
              Ja. Fra U13 og op tæller man resultater og har licens til at arbejde elitært so to say. Indtil da er fodbolden leg. Blandt andet derfor har der været så meget ballade omkring den U9-situation i Brøndby. Det er ødelæggende for årgange hvis man for tidligt fokuserer på performance, taktik og resultater. Der(i børnefodbolden) er jeg stødt på i mine øjne for stort fokus på resultater hos bl.a. 09erne. Primært styret af forældretrænere som er de primære voksne i børnefodbolden rundtom. Som nu vores egen Bjørn W. i U8. Jeg kan selvfølgelig have været uheldig med mine observationer på tværs af 09’er-årgange til de stævner.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Coach Se indlæg

                Ja. Fra U13 og op tæller man resultater og har licens til at arbejde elitært so to say. Indtil da er fodbolden leg. Blandt andet derfor har der været så meget ballade omkring den U9-situation i Brøndby. Det er ødelæggende for årgange hvis man for tidligt fokuserer på performance, taktik og resultater. Der(i børnefodbolden) er jeg stødt på i mine øjne for stort fokus på resultater hos bl.a. 09erne. Primært styret af forældretrænere som er de primære voksne i børnefodbolden rundtom. Som nu vores egen Bjørn W. i U8. Jeg kan selvfølgelig have været uheldig med mine observationer på tværs af 09’er-årgange til de stævner.
                BW er måske inspireret

                Far tjener penge på søns fodbold-debut | Sport | DR

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                  Jeg vil lige sige at der er et meget stort fokus på resultater i OB, u15-u19.
                  Fantastisk kommentar når nu det er u6 til u11 der bliver snakket om
                  Og ja der er stor fokus på resultater i de fleste eliteklubber på u15-u19.

                  Comment


                    Det var ham her jeg så for ca 14 dage siden nede i Ådalen med sin mor og far

                    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/anton-...kifter-til-ob/

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                      Fantastisk kommentar når nu det er u6 til u11 der bliver snakket om
                      Og ja der er stor fokus på resultater i de fleste eliteklubber på u15-u19.
                      Der blev snakket generelt om ungdomsbold og så vil jeg i øvrigt mene at du tager fejl og det bør der heller ikke være, fokus bør være på at udvikle spillerne.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Christian Vestergaard spiller i Kolding IF på leje i den kommende sæson, men ambitionen er stadig at vende tilbage og slå igennem i OB.

                        Vestergaard håber at komme tilbage til OB som en bedre fodboldspiller - OBstruktion

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                          Christian Vestergaard spiller i Kolding IF på leje i den kommende sæson, men ambitionen er stadig at vende tilbage og slå igennem i OB.

                          Vestergaard håber at komme tilbage til OB som en bedre fodboldspiller - OBstruktion
                          Sjældent har jeg ønsket noget bedre for en OB spiller end for Christian. Han er simpelthen fantastisk. Hvilken person han er. Ønsker ham virkelig det bedste.
                          Hvis han gør det godt i Kolding kan det måske være at han burde tage en sæson i 1.div bagefter inden han er klar til OB`s start 11. Man kan jo bare forlænge næste år med ham da han jo tydeligvis gerne vil OB

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                            Der blev snakket generelt om ungdomsbold og så vil jeg i øvrigt mene at du tager fejl og det bør der heller ikke være, fokus bør være på at udvikle spillerne.
                            I et u17-u19 elitemiljø kan man godt både have fokus på resultater og på udvikling af spillere. Hvis man ikke på et tidspunkt får indarbejdet den vindermentalitet som resultaterne er katalysator for, så ryger der simpelthen en alt for stor del af det det i sidste ende handler om. Men naturligvis stiger kurven for hvor meget resultaterne betyder, jo tættere man kommer på superligaholdet.

                            Comment


                              Lidt fra Tonny efter endt ferie

                              https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/akadem...age-i-aadalen/

                              Comment


                                U19 truppen til den kommende sæson

                                https://www.ob.dk/akademi/u19/truppen/

                                Comment

                                Working...
                                X