Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Mon der er en form for oprydning i gang inden den nye træner starter (så han kan sætte sit eget team)
    Tænker Tonni Hermansen styrer teamet omkring akademiet. Men man kan sagtens forestille sig at den nye cheftræner for superligaholdet vil få indflydelse på hvordan teamet her skal sammensættes.

    Comment


      Kan se Vestergaard vandt 1000 m. test i dag. Hvordan vil dem der ser ungdomsfodbold vurdere hans potentiale?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
        Kan se Vestergaard vandt 1000 m. test i dag. Hvordan vil dem der ser ungdomsfodbold vurdere hans potentiale?
        På sit bedste af det jeg har set vil jeg vurdere ham til den bedste af alle de unge midtforsvarer vi har. Der skal heller ikke så meget til. Men 2 grimme knæskader har nok sat ham meget tilbage i sin udvikling.. Han kunne godt blive en SL spiller for os. Så vurderingsgrundlaget er meget tyndt.
        Håber meget på at han får et langt forløb uden skader og at vi laver en senior kontrakt med Østrøm til sommer. Så har vi lidt ungt til defensiven der rent faktisk kan blive gode nok til at blive profiler

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
          Kan se Vestergaard vandt 1000 m. test i dag. Hvordan vil dem der ser ungdomsfodbold vurdere hans potentiale?
          Jeg ville ikke kunne udpege ham, da han har været så meget væk, så kan ikke udtale mig :).
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

            Vil meget gerne høre vurderinger omkring talenter - skyd bare løs!
            Det drejer sig mere om det jeg ser, i forhold til hvad de har fokus på og ledelsesstil, det første har jeg allerede været inde på.
            Jeg ved at det er lidt "ja ja" når det kommer fra mig, men jeg har adskillige gange observeret Tonni Hermansen have et meget negativt fokus omkring egne spillere, under kampene ... det tror jeg virker ekstremt kontraproduktivt og det siger jeg både ud fra en logisk betragtning og min pædagogiske erfaring med at arbejde med mennesker.
            Last edited by Entusiastens; 08-01-2021, 21:59.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              Meget interessant interview af SfÅ med Kim Engstrøm som beskriver også den strategi man har i akademiet. Thorborg brugte ekstrapebge udover budgettet om at hente Østrøm da Vestergaard blev skadet om at hente U19 mesterskabet. Og akademiet leverer en del af de største indtægter i OB.
              Når man læser det får man en klar fornemmelse hvorfor akademiet er mere succesfuldt end superligaholdet.
              Mange tak til SfÅ for den klasseinterview:

              http://obstemmer.dk/interview-u19-tr...nerambitioner/
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                Meget interessant interview af SfÅ med Kim Engstrøm som beskriver også den strategi man har i akademiet. Thorborg brugte ekstrapebge udover budgettet om at hente Østrøm da Vestergaard blev skadet om at hente U19 mesterskabet. Og akademiet leverer en del af de største indtægter i OB.
                Når man læser det får man en klar fornemmelse hvorfor akademiet er mere succesfuldt end superligaholdet.
                Mange tak til SfÅ for den klasseinterview:

                http://obstemmer.dk/interview-u19-tr...nerambitioner/
                Man kunne i sit stille sind håbe på, at OB har en kommende cheftræner hér. Måske ikke i denne omgang, men så når klubben skifter træner igen om to års tid.

                “Der er en meget tydelig strategi for hvordan vi gør tingene på akademiet fra U12 til U19-holdet. Det er beskrevet ned i mindste detalje på akademiet. Det er så strømlinet, at vi ved hvad vi skal træne mandag, tirsdag, onsdag og faktisk resten af året, når vi starter op igen. Det er en kæmpe fordel for akademiet, og det er sådan man gør i de større klubber – tydelighed.”



                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                  Man kunne i sit stille sind håbe på, at OB har en kommende cheftræner hér. Måske ikke i denne omgang, men så når klubben skifter træner igen om to års tid.

                  “Der er en meget tydelig strategi for hvordan vi gør tingene på akademiet fra U12 til U19-holdet. Det er beskrevet ned i mindste detalje på akademiet. Det er så strømlinet, at vi ved hvad vi skal træne mandag, tirsdag, onsdag og faktisk resten af året, når vi starter op igen. Det er en kæmpe fordel for akademiet, og det er sådan man gør i de større klubber – tydelighed.”


                  Lidt relateret: Jeg har tidligere tænkt tanken, at det kunne være interessant at give Tony H en meget større rolle i forhold til klubbens sportslige udtryk, altså gøre ham til sportschef eller give ham en anden position, hvor han kan tegne den røde tråd for klubbens sportslige strategi mere overordnet. Det virker som en mand, der ved, hvad han laver, og som rent faktisk har været i stand til at tænke langsigtet og bygge noget op i klubben, der også går på det organisatoriske. Samtidig har han tydeligvis et godt netværk og vist sig at være stærk i rekruttering af lovende, men måske lidt oversete ungdomsspillere. Hvor meget af det, der kan overføres fra ungdoms- til førsteholdsbold er selvfølgelig et åbent spørgsmål, men jeg er sikker på, at han ville kunne gøre et langt mere kompetent og fremadtænkende stykke arbejde end Hemmingsen.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                    Lidt relateret: Jeg har tidligere tænkt tanken, at det kunne være interessant at give Tony H en meget større rolle i forhold til klubbens sportslige udtryk, altså gøre ham til sportschef eller give ham en anden position, hvor han kan tegne den røde tråd for klubbens sportslige strategi mere overordnet. Det virker som en mand, der ved, hvad han laver, og som rent faktisk har været i stand til at tænke langsigtet og bygge noget op i klubben, der også går på det organisatoriske. Samtidig har han tydeligvis et godt netværk og vist sig at være stærk i rekruttering af lovende, men måske lidt oversete ungdomsspillere. Hvor meget af det, der kan overføres fra ungdoms- til førsteholdsbold er selvfølgelig et åbent spørgsmål, men jeg er sikker på, at han ville kunne gøre et langt mere kompetent og fremadtænkende stykke arbejde end Hemmingsen.
                    Fuldstændig enig, meget kompetent arbejde der bliver udført. Men det går jo ikke i OB regi, at have en sportschef der besidder bredere kompetencer i det sportslige, end Thorborg og co.
                    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                      Lidt relateret: Jeg har tidligere tænkt tanken, at det kunne være interessant at give Tony H en meget større rolle i forhold til klubbens sportslige udtryk, altså gøre ham til sportschef eller give ham en anden position, hvor han kan tegne den røde tråd for klubbens sportslige strategi mere overordnet. Det virker som en mand, der ved, hvad han laver, og som rent faktisk har været i stand til at tænke langsigtet og bygge noget op i klubben, der også går på det organisatoriske. Samtidig har han tydeligvis et godt netværk og vist sig at være stærk i rekruttering af lovende, men måske lidt oversete ungdomsspillere. Hvor meget af det, der kan overføres fra ungdoms- til førsteholdsbold er selvfølgelig et åbent spørgsmål, men jeg er sikker på, at han ville kunne gøre et langt mere kompetent og fremadtænkende stykke arbejde end Hemmingsen.
                      For det første, tror jeg allerede at Tonny Hermansen har en stor rolle i klubben, jeg tror faktisk mange undervurderer hvor stor. Han er jo bl.a. også en del af det sportslige udvalg. For det andet, så vil et udbytte af en sådan forfremmelse jo også kræve, at han får magt som han har agt, og her har vi nok det helt store problem.

                      Der er en grund til, at der foregår gode ting på akademiet, og at man arbejder med langsigtede planer og virker forholdsvis strømlinet i det arbejde der laves. Det er fordi, at der ikke er alle mulige mennesker der har tjent penge på at sælge vaskemaskiner eller som kommer fra reklamebranchen eller it-branchen, som blander sig i det arbejde der laves og tager beslutningskompetencer ud af medarbejdernes hænder. Der er ro til at udvikle, og der er ikke et konstant fyringspres og krævende målsætninger at forholde sig til.

                      Tonny kan være nok så dygtig på mange ting, men hvis han ikke får frihed eller fuld opbakning i en sportschef-rolle, så kan det jo være lige meget. Derfor tror jeg også han er fint tilfreds med den centrale rolle han har nu. Han har det overordnede ansvar for hele akademi- og udviklingsdelen, som jo er der han har sine styrker, og så har han sit mandat i det sportslige udvalg, som jeg faktisk ikke tror er meget mindre end Hemmingsens er. Til gengæld er han helt ude af skudlinjen og forventes aldrig at skulle stå offentligt til ansvar for noget, og det kunne jeg godt forestille mig passer ham fint.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                        Tonny kan være nok så dygtig på mange ting, men hvis han ikke får frihed eller fuld opbakning i en sportschef-rolle, så kan det jo være lige meget. Derfor tror jeg også han er fint tilfreds med den centrale rolle han har nu. Han har det overordnede ansvar for hele akademi- og udviklingsdelen, som jo er der han har sine styrker, og så har han sit mandat i det sportslige udvalg, som jeg faktisk ikke tror er meget mindre end Hemmingsens er. Til gengæld er han helt ude af skudlinjen og forventes aldrig at skulle stå offentligt til ansvar for noget, og det kunne jeg godt forestille mig passer ham fint.
                        Præcis. Af en eller anden grund ringer navnet Tom Køhlert i mit hovede....

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                          For det første, tror jeg allerede at Tonny Hermansen har en stor rolle i klubben, jeg tror faktisk mange undervurderer hvor stor. Han er jo bl.a. også en del af det sportslige udvalg. For det andet, så vil et udbytte af en sådan forfremmelse jo også kræve, at han får magt som han har agt, og her har vi nok det helt store problem.

                          Der er en grund til, at der foregår gode ting på akademiet, og at man arbejder med langsigtede planer og virker forholdsvis strømlinet i det arbejde der laves. Det er fordi, at der ikke er alle mulige mennesker der har tjent penge på at sælge vaskemaskiner eller som kommer fra reklamebranchen eller it-branchen, som blander sig i det arbejde der laves og tager beslutningskompetencer ud af medarbejdernes hænder. Der er ro til at udvikle, og der er ikke et konstant fyringspres og krævende målsætninger at forholde sig til.

                          Tonny kan være nok så dygtig på mange ting, men hvis han ikke får frihed eller fuld opbakning i en sportschef-rolle, så kan det jo være lige meget. Derfor tror jeg også han er fint tilfreds med den centrale rolle han har nu. Han har det overordnede ansvar for hele akademi- og udviklingsdelen, som jo er der han har sine styrker, og så har han sit mandat i det sportslige udvalg, som jeg faktisk ikke tror er meget mindre end Hemmingsens er. Til gengæld er han helt ude af skudlinjen og forventes aldrig at skulle stå offentligt til ansvar for noget, og det kunne jeg godt forestille mig passer ham fint.
                          Jeg er helt enig. Jeg ‘kender’ i øvrigt Tonny helt tilbage fra han var en yngre model, og han lever og ånder fodbold.

                          Det, man kunne ønske sig, var, at OB ikke var sådan et lukket land, hvor man går stille med alt. FCK er i deres totale omstrukturering af infrastrukturen helt transparent. Når nu OB har en sådan kapacitet, så meld dog ud, hvad hans rolle er. Så ville vi fans føle, at der trods alt er en eller anden mening med galskaben.



                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            For det første, tror jeg allerede at Tonny Hermansen har en stor rolle i klubben, jeg tror faktisk mange undervurderer hvor stor. Han er jo bl.a. også en del af det sportslige udvalg. For det andet, så vil et udbytte af en sådan forfremmelse jo også kræve, at han får magt som han har agt, og her har vi nok det helt store problem.

                            Der er en grund til, at der foregår gode ting på akademiet, og at man arbejder med langsigtede planer og virker forholdsvis strømlinet i det arbejde der laves. Det er fordi, at der ikke er alle mulige mennesker der har tjent penge på at sælge vaskemaskiner eller som kommer fra reklamebranchen eller it-branchen, som blander sig i det arbejde der laves og tager beslutningskompetencer ud af medarbejdernes hænder. Der er ro til at udvikle, og der er ikke et konstant fyringspres og krævende målsætninger at forholde sig til.

                            Tonny kan være nok så dygtig på mange ting, men hvis han ikke får frihed eller fuld opbakning i en sportschef-rolle, så kan det jo være lige meget. Derfor tror jeg også han er fint tilfreds med den centrale rolle han har nu. Han har det overordnede ansvar for hele akademi- og udviklingsdelen, som jo er der han har sine styrker, og så har han sit mandat i det sportslige udvalg, som jeg faktisk ikke tror er meget mindre end Hemmingsens er. Til gengæld er han helt ude af skudlinjen og forventes aldrig at skulle stå offentligt til ansvar for noget, og det kunne jeg godt forestille mig passer ham fint.
                            Det understregede er jeg helt enig med dig, det virker som om at der holdes en fornuftig afstand til akademiet og dets beslutninger. Hvilket bør være lettere, når tingene er så velbeskrevet og struktureret.
                            Den fede del er jeg mindre enig i. Jeg tror faktisk at der er sat ret høje målsætninger og forventninger til akademiet, og hvis de ikke leverede så vil der samtidig være et konstant fyringspres. Men man levere, og det kunne argumenteres at det igen er lettere at forhold sig til, når det hele er velbeskrevet og struktureret.
                            Til sidst er jeg helt enig i, at Tonnys kompetenceniveau er irrelevant, hvis han ikke får den nødvendige opbakning

                            Comment


                              Jeg så lige på Wolverhamptons hjemmeside at den tidligere OBer Andreas Søndergaard er blevet en permanent del af Premier League truppen... dejligt at se at talenterne klarer sig godt i tiden efter OB

                              https://www.wolves.co.uk/news/under-...am-experience/

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Justfan Se indlæg
                                Jeg så lige på Wolverhamptons hjemmeside at den tidligere OBer Andreas Søndergaard er blevet en permanent del af Premier League truppen... dejligt at se at talenterne klarer sig godt i tiden efter OB

                                https://www.wolves.co.uk/news/under-...am-experience/
                                Fedt. Det eneste der ærger mig lidt er prisen som var 3-4 mill. Nu hører man at Aab er ved at sælge en sammenlignelig målmand til ca 15 mill.
                                Vi kan selvfølgelig håbe at oprykningen i PL truppen har kastet en stor bonus af sig

                                Comment

                                Working...
                                X