Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Av av av. OBs U17 og U19 fik klø idag i Ådalen

    U19 tabte 3-1 og U17 tabte........... 7-1.......

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

      Nu må det snart stoppe med at implementere alt muligt gøgl fra håndbold, ishockey eller andre polterabend aktiviteter..
      Begrundelse kommer på baggrund (blandt andet) af et speciale der blev skrevet på SDU omkring straffespark og fodbold. Derudover ønsker man også at træne straffespark, således at straffespark og straffesparkskonkurrencer ikke bliver tilfældigt afgjort og her er det oplagt at træne det i U17 hvor man ikke kan komme ud og spille Europa og samtidig giver noget erfaring til nogle unge spillere.

      Indrømmet det kan lyde gakket, men intentionen er egentlig ganske fin og i mine ører giver det mening.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

        Hvis vi skal forstærke angrebet så er bedste bud på et salg nok Lieder når han bliver skadesfri. I min bog et tåbeligt panikkøb.
        Jeg kunne også sagtens leve med en sæson, hvor vi satsede på Hylle og Max, solgte Lieder og styrkede midtbanen. Problemet er bare at han har fået sit drømmeskifte. Angiveligt en god løn, klub i samme by som hans håndboldkæreste spiller, og så gør det det jo ikke nemmere at manden er konstant skadet. Ved ikke om jeg synes det var et tåbelig panikkøb, men som tingene har udviklet sig med Max, som virkelig ser spændende ud, så er han sgu lidt malplaceret i truppen nu

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Av av av. OBs U17 og U19 fik klø idag i Ådalen

          U19 tabte 3-1 og U17 tabte........... 7-1.......
          Puha, der ligger meget arbejde foran for U-holdene i år. Reality check.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

            Begrundelse kommer på baggrund (blandt andet) af et speciale der blev skrevet på SDU omkring straffespark og fodbold. Derudover ønsker man også at træne straffespark, således at straffespark og straffesparkskonkurrencer ikke bliver tilfældigt afgjort og her er det oplagt at træne det i U17 hvor man ikke kan komme ud og spille Europa og samtidig giver noget erfaring til nogle unge spillere.

            Indrømmet det kan lyde gakket, men intentionen er egentlig ganske fin og i mine ører giver det mening.
            Intentionen er god ja, men tror man seriøst på, at det gør spillerne bedre til straffespark? I den seneste fulde U17-liga sæson, spillede holdene i gennemsnit 3,4 uafgjort kampe. Så de unge spillere skulle altså forestilles at blive langt bedre til straffespark, fordi at de sparker 3-4 straffespark ekstra om året, i nogle kampe der resultatmæssigt ikke har den store værdi, og derfor heller ikke det store pres. BULLSHIT.

            Hvis de vil blive bedre til straffespark, så gå ud på træningsbanen og spark 10-20 hver eneste dag. 3-4 straffespark om året i nogle ungdomskampe, gør da ikke nogen til mærkbart bedre straffesparksskytter, eller gør dem forberedt på det pres de er under, hvis de skal sparke i en Superligakamp. Det lyder som det vildeste pseudostudie jeg har hørt om.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Intentionen er god ja, men tror man seriøst på, at det gør spillerne bedre til straffespark? I den seneste fulde U17-liga sæson, spillede holdene i gennemsnit 3,4 uafgjort kampe. Så de unge spillere skulle altså forestilles at blive langt bedre til straffespark, fordi at de sparker 3-4 straffespark ekstra om året, i nogle kampe der resultatmæssigt ikke har den store værdi, og derfor heller ikke det store pres. BULLSHIT.

              Hvis de vil blive bedre til straffespark, så gå ud på træningsbanen og spark 10-20 hver eneste dag. 3-4 straffespark om året i nogle ungdomskampe, gør da ikke nogen til mærkbart bedre straffesparksskytter, eller gør dem forberedt på det pres de er under, hvis de skal sparke i en Superligakamp. Det lyder som det vildeste pseudostudie jeg har hørt om.
              Aaah, spillerne går nu naturligt nok meget op i at vinde DM for U17 etc. men jeg er enig i at straffesparkskonkurrencen er noget bullshit ... og den tæller endda i regnskabet :D!
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                Jeg kunne også sagtens leve med en sæson, hvor vi satsede på Hylle og Max, solgte Lieder og styrkede midtbanen. Problemet er bare at han har fået sit drømmeskifte. Angiveligt en god løn, klub i samme by som hans håndboldkæreste spiller, og så gør det det jo ikke nemmere at manden er konstant skadet. Ved ikke om jeg synes det var et tåbelig panikkøb, men som tingene har udviklet sig med Max, som virkelig ser spændende ud, så er han sgu lidt malplaceret i truppen nu
                Vi kan ikke bedømme Lieder endnu. Han er moden, erfaren angriber der ikke har været i nærheden af at være i form. Hylle er ikke der overhovedet, som jeg ser det. Men Max og forhåbentlig Sabbi vil kunne noget. Vi skal bruge tre angribere. Det er Sander der er den der skal sælges - hvis Lieder bliver ok.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                  Aaah, spillerne går nu naturligt nok meget op i at vinde DM for U17 etc. men jeg er enig i at straffesparkskonkurrencen er noget bullshit ... og den tæller endda i regnskabet :D!
                  Jeg anfægter nu heller ikke, at de skulle gå op i det, jeg anfægter bare, at der skulle være en sportslig værdi af de kampe, og dermed et pres, som tilnærmelsesvis kan sammenlignes med at spille en Superligakamp, hvor der sidder x antal tusinde på lægterne, hvor der er et stort pres fra fans og medier for at lave resultater, og hvor der kan være store konsekvenser ved at tabe, som f.eks. nedrykning. At tabe en U17-kamp er jo relativt konsekvensløst, og ungdomsfodbold handler jo i langt højere grad om udvikling end resultatfodbold, derfor spiller de færreste ungdomshold heldigvis også som Horsens når de er værst. Så jeg køber simpelthen ikke, at det at sparke et straffespark i en U17-kamp foran 2 ludere og en lommetyv, skulle give spillerne en uvurderlig mental forberedelse til at gøre det i en seniorkamp på højt niveau, og at det skulle kunne udviske det held og tilfældighed der er i en straffesparkskonkurrence. Det virker ekstremt søgt.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                    Aaah, spillerne går nu naturligt nok meget op i at vinde DM for U17 etc. men jeg er enig i at straffesparkskonkurrencen er noget bullshit ... og den tæller endda i regnskabet :D!
                    Det er så tåbeligt at ham der har fundet på det burde have en præmie for at have overbevist andre om at det er en god ide.
                    Last edited by Magge; 23-08-2020, 06:42.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                      Jeg anfægter nu heller ikke, at de skulle gå op i det, jeg anfægter bare, at der skulle være en sportslig værdi af de kampe, og dermed et pres, som tilnærmelsesvis kan sammenlignes med at spille en Superligakamp, hvor der sidder x antal tusinde på lægterne, hvor der er et stort pres fra fans og medier for at lave resultater, og hvor der kan være store konsekvenser ved at tabe, som f.eks. nedrykning. At tabe en U17-kamp er jo relativt konsekvensløst, og ungdomsfodbold handler jo i langt højere grad om udvikling end resultatfodbold, derfor spiller de færreste ungdomshold heldigvis også som Horsens når de er værst. Så jeg køber simpelthen ikke, at det at sparke et straffespark i en U17-kamp foran 2 ludere og en lommetyv, skulle give spillerne en uvurderlig mental forberedelse til at gøre det i en seniorkamp på højt niveau, og at det skulle kunne udviske det held og tilfældighed der er i en straffesparkskonkurrence. Det virker ekstremt søgt.
                      Helt enig ..

                      Hvor tit ender kampe i straffekonkurrence?

                      For landsholdet kan jeg huske 2 i ‘84 og den i Rusland.
                      For danske klubber husker jeg selvfølgelig FCK’s men er der andre?

                      Hvornår har OB sidst været i straffekonkurrence?
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

                        Vi kan ikke bedømme Lieder endnu. Han er moden, erfaren angriber der ikke har været i nærheden af at være i form. Hylle er ikke der overhovedet, som jeg ser det. Men Max og forhåbentlig Sabbi vil kunne noget. Vi skal bruge tre angribere. Det er Sander der er den der skal sælges - hvis Lieder bliver ok.
                        Man kan da ikke nøjes med 3 angribere.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                          Helt enig ..

                          Hvor tit ender kampe i straffekonkurrence?

                          For landsholdet kan jeg huske 2 i ‘84 og den i Rusland.
                          For danske klubber husker jeg selvfølgelig FCK’s men er der andre?

                          Hvornår har OB sidst været i straffekonkurrence?
                          Pokal kvartfinalen hjemme mod EFB et par år tilbage?
                          siden 1887

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Jeg anfægter nu heller ikke, at de skulle gå op i det, jeg anfægter bare, at der skulle være en sportslig værdi af de kampe, og dermed et pres, som tilnærmelsesvis kan sammenlignes med at spille en Superligakamp, hvor der sidder x antal tusinde på lægterne, hvor der er et stort pres fra fans og medier for at lave resultater, og hvor der kan være store konsekvenser ved at tabe, som f.eks. nedrykning. At tabe en U17-kamp er jo relativt konsekvensløst, og ungdomsfodbold handler jo i langt højere grad om udvikling end resultatfodbold, derfor spiller de færreste ungdomshold heldigvis også som Horsens når de er værst. Så jeg køber simpelthen ikke, at det at sparke et straffespark i en U17-kamp foran 2 ludere og en lommetyv, skulle give spillerne en uvurderlig mental forberedelse til at gøre det i en seniorkamp på højt niveau, og at det skulle kunne udviske det held og tilfældighed der er i en straffesparkskonkurrence. Det virker ekstremt søgt.


                            Jeg kan sagtens se hvad du mener, men jeg vil nu mene at mentalt er spillerne et andet sted i en U17 kamp, kontra en træning. Selvfølgelig kan du øve og træne skud og placering på træningsbanen, men der er trods alt et andet pres til en reel kamp og ja der er forskel på at stå til en (ligegyldig) U17 kamp og så en pokalkvartfinale. Jeg vil dog argumentere for at det er bedre at have lidt erfaring end ingen erfaring og samtidig er det jo også en mulighed for en målmand at øve sig.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                              Man kan da ikke nøjes med 3 angribere.
                              Enig, 3 angribere er for lidt.
                              Vi har pt.
                              Jebali
                              Fenger
                              Lieder
                              Sander
                              Hylle
                              Nissen
                              (Sabbi).

                              Hvis sælger en, så må det blive 4 plus Nissen og Sabbi.
                              Så vidt jeg husker er der kun 12 kampe indtil jul, så det burde antalsmæssigt være ok.
                              Kvalitetsmæssigt er en anden snak

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Intentionen er god ja, men tror man seriøst på, at det gør spillerne bedre til straffespark? I den seneste fulde U17-liga sæson, spillede holdene i gennemsnit 3,4 uafgjort kampe. Så de unge spillere skulle altså forestilles at blive langt bedre til straffespark, fordi at de sparker 3-4 straffespark ekstra om året, i nogle kampe der resultatmæssigt ikke har den store værdi, og derfor heller ikke det store pres. BULLSHIT.

                                Hvis de vil blive bedre til straffespark, så gå ud på træningsbanen og spark 10-20 hver eneste dag. 3-4 straffespark om året i nogle ungdomskampe, gør da ikke nogen til mærkbart bedre straffesparksskytter, eller gør dem forberedt på det pres de er under, hvis de skal sparke i en Superligakamp. Det lyder som det vildeste pseudostudie jeg har hørt om.
                                Jeg tror alle vil give dig ret i at 3,4 ekstra spark om året ikke gør nogen til Straffekonge, men mon ikke sådan en struktur ændring netop er med til at gøre at man prioritere lidt mere tid på straffespark til træning - da de fleste u17 hold spiller for at vinde ligaen og at man pludselig kan vinde 3,4 ekstra point hvis man som hold er dygtig til straffe? Det er jo også helt normalt at et hold bruger mere tid på at forberede straffe når man når til knockout kampene i en turnering. Derudover giver det vel sig selv at der er mere læring i at sparke gældende straffespark end der er i at stå og sparke keeperen i smadder til træning.

                                Comment

                                Working...
                                X