Oprindeligt indsendt af fmprOB
Se indlæg
"- Hvis du har en idé og en drøm, har man større mulighed for, at udvikles. Men efter kampen mod Silkeborg har jeg fået lov til at spille på en måde, som ikke er nedfældet i strategien. Sådan har det ikke været før. Der har jeg ikke haft lov til at ændre i systemet. Vi havde en enkelt kamp, hvor vi ikke spillede 4-3-3 i forrige sæson. Nu kan jeg bruge det system, som jeg har brug for i den givne kamp, tilføjer OB-træneren.
- Hvad betyder det, om I spiller med tre stoppere eller ej?
- Det betyder alt. Og jeg mener virkelig alt."
Jeg læser det som om, at Alm ser fordele i at spille med 3 i midterforsvaret, men at han ikke har måttet pga strategien. Så enten peger pilen pludselig i retningen af, at det er strategien, som låser Alm fast i ikke at kunne ændre system efter modstander og tilgængelig trup på et givent tidspunkt. Eller Alm er ved at vaske hænder, inden han bliver fyret lige om lidt, ved at flytte ansvaret for de manglende sportslige resultater væk fra ham selv.
Jeg må sige, at det er en katastrofe, hvis Alm har været låst fast i et system, som han i længere perioder ikke har haft spillermaterialet til på grund af at det står i en strategi, som pinedød skal følges selvom man ikke har spillerne til at udføre den.
Jeg synes det lyder helt vildt!
Comment