Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Start11 2023/2024 revolverende ..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Enig. Mm der kommer skader vil jeg næsten vædde på at denne her er start 11 i første kamp

    Martin Hansen
    Owusu BP Slots Aske
    Manneh Ny
    Sabbi Frø Charly
    Turay
    Jeg er nu ret sikker på at Sauli Väisänen er købt ind som starter, så han skubber Bjørn ud på bænken.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

      Tror Al-Hajj tager 10'eren og så må Frø være supersub eller tage en af kanterne. Og indtil ny 6'er er hentet må det være Mustafic ved siden af Manneh.
      Tror du tager gevaldigt fejl. Frø er en af de første på holdkortet indtil han forlader klubben…

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg

        Jeg er nu ret sikker på at Sauli Väisänen er købt ind som starter, så han skubber Bjørn ud på bænken.
        Hvad overbeviser dig om det? Som jeg har skrevet i hans egen tråd er hverken hans CV eller BWs udtalelser om ham i præsentationen nogle der indikerer at han er tænkt som et profilindkøb. Jeg tror han bliver set som et professionelt, rutineret og konkurrencedygtigt 3./4. valg.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg

          Jeg er nu ret sikker på at Sauli Väisänen er købt ind som starter, så han skubber Bjørn ud på bænken.
          Tror ikke man tænker på den måde. De må sgu slås om det. Det er nok kun Slots der har en lille fordel hvis de er helt lige..
          Vi har lige præcis den konkurrence situation som jeg har ønsket mig i flere år

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Tror ikke man tænker på den måde. De må sgu slås om det. Det er nok kun Slots der har en lille fordel hvis de er helt lige..
            Vi har lige præcis den konkurrence situation som jeg har ønsket mig i flere år
            Det samme gælder på (næsten) alle pladser. Synes der er lidt mange skråsikre meldinger her i tråden.

            Jeg tror også Turay skal gøre det godt i opstarten for at tage 9eren. I hvert fald hvis Sabbi stadig er her. Tror primært han ses som 9er nu. Synes det er der han har spillet sine bedste kampe. Når han får bolden på kanten har han groft sagt for meget tid og plads til at dumme sig og smide bolden væk.

            I midterforsvaret tror jeg Bjørn P er den der har mest sandsynlighed for at starte hvis han kan træne med hele opstarten. Men den er tæt den konkurrence.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

              Det samme gælder på (næsten) alle pladser. Synes der er lidt mange skråsikre meldinger her i tråden.

              Jeg tror også Turay skal gøre det godt i opstarten for at tage 9eren. I hvert fald hvis Sabbi stadig er her. Tror primært han ses som 9er nu. Synes det er der han har spillet sine bedste kampe. Når han får bolden på kanten har han groft sagt for meget tid og plads til at dumme sig og smide bolden væk.

              I midterforsvaret tror jeg Bjørn P er den der har mest sandsynlighed for at starte hvis han kan træne med hele opstarten. Men den er tæt den konkurrence.
              Med Minteh væk, Breum væk og Tongua måske på vej ud, så er kanterne ret tynde afhængig af hvad som kommer ind. Så jeg tænker nu godt Sabbi kan ryge derned - alternativ er det Frø ud på en kant og Hajj på 10'eren.

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Tror du tager gevaldigt fejl. Frø er en af de første på holdkortet indtil han forlader klubben…
                Tror du har ret, jeg håber bare Al-Hajj viser sig at have et niveau over, når det kommer til 10'er positionen. Men det positive er at der bliver en konkurrencesituation om den plads, så Frø skal holde sig skarp for at holde sin plads.

                Comment


                  #53
                  Martin Hansen
                  Owusu Sauli Slots Aske
                  Manneh Sven
                  Sabbi Frø Deedson
                  Turay​
                  Fas est et ab hoste doceri.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg
                    Martin Hansen
                    Owusu Sauli Slots Aske
                    Manneh Sven
                    Sabbi Frø Deedson
                    Turay​
                    Altså det ser jo ikke dumt ud som sådan. Jeg er bare meget i tvivl om det er godt nok til top seks..

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg
                      Martin Hansen
                      Owusu Sauli Slots Aske
                      Manneh Sven
                      Sabbi Frø Deedson
                      Turay​
                      Tror også på den der! Ivancevic og Paulsen er skadet hele tiden, Sabbi er stadig i klubben og Al-Hajj skal presse Frøkjær. Lidt i tvivl om Deedson er hentet til start-11.. Måske Nouck kunne blive en bejler til startpladsen der. Og Tongya, hvis han ikke bliver solgt mod forventning.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg
                        Martin Hansen
                        Owusu Sauli Slots Aske
                        Manneh Sven
                        Sabbi Frø Deedson
                        Turay​
                        Jeg tror nu nok, at en skadesfri BP er foran dem nye finne.

                        Offensiven ser meget interessant ud - spændende om Sabbi bliver. Frø tror jeg bliver, og jeg håber også, han forlænger.

                        I den opstilling er spørgsmålet den centrale midtbane - de to 6ere trækker et kæmpe læs i Alm system. Manneh er glimrende, og så må vi se, hvem han får til makker (og hvilket niveau vedkommende har).
                        Last edited by Jungledyret; 23-06-2023, 12:19.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                          Altså det ser jo ikke dumt ud som sådan. Jeg er bare meget i tvivl om det er godt nok til top seks..
                          jeg tror vi er rigtigt mange der har rigtigt mange spørgsmålstegn - det bliver ihvertfald spændende at se hvordan det kommer til at gå.

                          start 11 er en ting - er den stærk nok - noget andet er jo bænken;

                          målmænd: Martin Hansen, HCB og Magnus nielsen - tænker Bernat kunne være en der er på vej videre. Men umiddelbart ser det fint ud her.

                          Forsvar:

                          HB; Owusu, Mickelson, Grubbe

                          VB; Aske

                          midtstopper; Slotsager, Sauli, BP og Ivan

                          Jeg mener stadig vi mangler en VB. Og mon ikke mickelson kunne være på vej videre?

                          Midtbane:

                          6er; Manneh, Sven (?), Mustafic, Ejdum. Med så vigtig en position i den måde OB vil spille på - der må jeg sige det ser tyndt ud. Ikke meget vi har set til mustafic - og så kommer Sven måske?

                          Kanter; Sabbi, Don D, Tongya, Nuock, Selven, Mucolli. Ser mig også noget tyndt ud - Tongya måske på vej videre og mon ikke også Sabbi forsøges solgt - så der er muligheder for at hente noget mere ind...men ser mig også lidt tyndt ud - spillere nok til pladserne - men hvor gode er de?

                          10'er; Frø og Al-hajj ser vil umiddelbart fint ud

                          Angreb;

                          Turay, Kjerrumgaard, Kadrii. ser vel fornuftigt ud - uden at være skræmmende på nogen måde


                          Syntes det ser fornuftigt ud mht målmænd og forsvar - som vi kommer længere frem bliver der flere og flere spørgsmålstegn.

                          - Tænker vi kommer til at lægge ca som sidste år, muligt at nå top 6 men kan lige så vel glippe igen igen

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                            jeg tror vi er rigtigt mange der har rigtigt mange spørgsmålstegn - det bliver ihvertfald spændende at se hvordan det kommer til at gå.

                            start 11 er en ting - er den stærk nok - noget andet er jo bænken;

                            målmænd: Martin Hansen, HCB og Magnus nielsen - tænker Bernat kunne være en der er på vej videre. Men umiddelbart ser det fint ud her.

                            Forsvar:

                            HB; Owusu, Mickelson, Grubbe

                            VB; Aske

                            midtstopper; Slotsager, Sauli, BP og Ivan

                            Jeg mener stadig vi mangler en VB. Og mon ikke mickelson kunne være på vej videre?

                            Midtbane:

                            6er; Manneh, Sven (?), Mustafic, Ejdum. Med så vigtig en position i den måde OB vil spille på - der må jeg sige det ser tyndt ud. Ikke meget vi har set til mustafic - og så kommer Sven måske?

                            Kanter; Sabbi, Don D, Tongya, Nuock, Selven, Mucolli. Ser mig også noget tyndt ud - Tongya måske på vej videre og mon ikke også Sabbi forsøges solgt - så der er muligheder for at hente noget mere ind...men ser mig også lidt tyndt ud - spillere nok til pladserne - men hvor gode er de?

                            10'er; Frø og Al-hajj ser vil umiddelbart fint ud

                            Angreb;

                            Turay, Kjerrumgaard, Kadrii. ser vel fornuftigt ud - uden at være skræmmende på nogen måde


                            Syntes det ser fornuftigt ud mht målmænd og forsvar - som vi kommer længere frem bliver der flere og flere spørgsmålstegn.

                            - Tænker vi kommer til at lægge ca som sidste år, muligt at nå top 6 men kan lige så vel glippe igen igen
                            Ret enig i dine vurderinger. Tror Kadrii, Frø og Sabbi godt kunne være solgt eller videre når vi når frem til 31. august - og det vil sige, at vi mangler 'store' profiler på kanterne, 10'eren og på toppen.

                            Comment


                              #59
                              Kadrii Frø og Sabbi skal ingen steder, De to første er kulturbærer i klubben, og jeg tror mange undervurderer Kadriis betydning i klubben og på holdet.
                              Han er klart den bedste pres spiller vi har og er i mine øjne slet ikke færdig. Lad os nu se hvad de nye kan. Der venter en masse teambuilding med alle de nye, og derfor skal der ikke flere væk, vi mangler blot en 6 ‘er måske tyske Sven .

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                                jeg tror vi er rigtigt mange der har rigtigt mange spørgsmålstegn - det bliver ihvertfald spændende at se hvordan det kommer til at gå.

                                start 11 er en ting - er den stærk nok - noget andet er jo bænken;

                                målmænd: Martin Hansen, HCB og Magnus nielsen - tænker Bernat kunne være en der er på vej videre. Men umiddelbart ser det fint ud her.

                                Forsvar:

                                HB; Owusu, Mickelson, Grubbe

                                VB; Aske

                                midtstopper; Slotsager, Sauli, BP og Ivan

                                Jeg mener stadig vi mangler en VB. Og mon ikke mickelson kunne være på vej videre?

                                Midtbane:

                                6er; Manneh, Sven (?), Mustafic, Ejdum. Med så vigtig en position i den måde OB vil spille på - der må jeg sige det ser tyndt ud. Ikke meget vi har set til mustafic - og så kommer Sven måske?

                                Kanter; Sabbi, Don D, Tongya, Nuock, Selven, Mucolli. Ser mig også noget tyndt ud - Tongya måske på vej videre og mon ikke også Sabbi forsøges solgt - så der er muligheder for at hente noget mere ind...men ser mig også lidt tyndt ud - spillere nok til pladserne - men hvor gode er de?

                                10'er; Frø og Al-hajj ser vil umiddelbart fint ud

                                Angreb;

                                Turay, Kjerrumgaard, Kadrii. ser vel fornuftigt ud - uden at være skræmmende på nogen måde


                                Syntes det ser fornuftigt ud mht målmænd og forsvar - som vi kommer længere frem bliver der flere og flere spørgsmålstegn.

                                - Tænker vi kommer til at lægge ca som sidste år, muligt at nå top 6 men kan lige så vel glippe igen igen
                                Synes også det er interessant både at kigge på startkvalitet og bredde, hvor synes vi reelt vi ligger henne ift. det generelle niveau i ligaen på de forskellige positioner?

                                Keepere:

                                Startere: #4-6 - Hansen er ikke en topkeeper i ligaen, men ligger lige under de 3-4 bedste for mig.

                                Bredde: #4-6 - De største hold har lidt bedre reserver på bænken, men ellers ikke mange jeg ville bytte for HC.

                                Stoppere:

                                Startere: #3-5 - FCK og FCN ser jeg som bedre på deres startere, AGF det samme lige nu men kun pga. Bisseck, Viborg på ca. samme niveau, FCM og Brøndby vil jeg ikke bytte med.

                                Bredde: #1-2 - Mener i ramme alvor, at OB måske har den bedste bredde på stoppere i ligaen, uanset hvem af de 4 der så ender som reserver i første omgang. Synes ikke engang at FCKs er klart bedre.

                                Højre backs:

                                Startere: #5-8 - Meget svært at sige, kommer jo an på hvor god Owusu viser sig at være. Men en 26-årig spiller der har spillet 2 af sine 4 seneste sæsoner i næstbedste række i Holland, bliver nok ikke en af Superligaens bedste backs på den korte bane, så det er nok et sted midt i rækken.

                                Bredde: #4-6 - Setuppet med Grubbe og Mickelson har for mig været for svagt, ikke stærkere end en 8-10. plads i rækken som startere, men som bredde, også hvis Mickelson skulle ryge, synes jeg det hører til i den bedre halvdel.

                                Venstre back:

                                Startere: #9-11 - Ikke særligt stærkt må jeg bare sige, udover Hvidovre ser jeg ikke mange med en dårligere situation end OB. Albornoz i Vejle er bedre end Aske, folk som Finnsson, Bundgaard og Engel vil jeg også hellere have. Her hører vi til i den tunge ende.

                                Bredde: #11-12 - Vores bedste bud lige nu er at sætte en fejlvendt Grubbe eller Mickelson derover lige nu, er ikke godt nok, skal der gøres noget ved.

                                6ere:

                                Startere: #5-8 - Igen meget svært at sige og kommer meget an på Sven, som jeg har tilladt mig at regne med her. Jeg har en ret god følelse med ham, men det er nogle store sko der skal fyldes ud, og Manneh er for mig en totalt gennemsnitlig Superliga 6er, så det kan blive Svens niveau der afgør, om vi har et niveau til den øvre eller nedre halvdel på 6erne.

                                Bredde: #10-12 - Her synes jeg vi har en bekymrende situation. Mustafic har virkelig ikke vist mig grund til at være optimist indtil videre, og Ejdum frygter jeg stadig er et stykke fra at være andet end til yderkanten af truppen. Når man tænker på, at vi sidste efterår havde en starter situation med Gigovic og Tverskov, som nok var til top 3 på starterkvalitet, og Manneh og Aron som nok kun lige var udenfor top 3 i kvalitet på backups, så synes jeg vi er blevet enormt svækkede og sårbare. Hvis ikke Sven/ny 6er viser kvalitet og ham eller Manneh skulle blive skadet, så er jeg bekymret for bundniveauet.

                                Kanter:

                                Startere: #8-10 - Jeg er ikke overbevist om kvaliteten af vores startere her. Jeg er spændt på at se Deedson, ligesom jeg var spændt på at se Sabbi da han kom fra Hobro, forskellen er bare, at de rigtigt gode kampe Sabbi spillede og målgivende aktioner han lavede, de kom mod andre Superligahold. 7 ud af Deedsons 10 mål sidste sæson blev scoret mod Nykøbing og Hillerød, det er altså væsentligt lavere niveau. Og Sabbi har jo ligesom vist, at hans kvalitet ikke til at være kant på et af de bedre hold i Superligaen. Og så spillede Deedson i øvrigt heller ikke kant i Hobro, han spillede primært angriber i en 3-5-2.

                                Bredde: #5-8 - Fornuftig situation. Tongya har jeg ikke meget fidus til, men han er jo en solid spiller, Nouck har X factor men også lavt bundniveau og Selvén bliver forhåbentligt en indhopper der kan gøre noget i nogle af kampene.

                                10ere:

                                Startere: #5-7 - Jeg bliver personligt nok aldrig stor fan af Frøkjær. Jeg anerkender han er dygtig spiller, især når han rammer dagen, og en spiller der gerne arbejder for sagen, men udfaldene er også store. Forhåbentligt kan Al-Hajj presse ham og vise sig at være et scoop.

                                Bredde: #3-5 - Uanset hvem der vinder kampen er det på papiret en rigtigt stærk backup vi har siddende, og konkurrencen burde være sikret.

                                Angribere:

                                Startere: #5-8 - Jeg hører nok til blandt dem der er lidt mere skeptiske over Buya. CVet er flot, men 3 år ude i Kina og derefter et kort visit i Sverige, hvor han ikke viste det helt store, giver mig ikke ro i maven. Det er naivt at tro, at vi her henter en der bliver blandt de bedste angribere i ligaen, men det kan da sagtens ende med at blive solidt. Jeg kan dog også frygte, at man efter så mange år i Kina, hvor man har spillet også trænet på et andet niveau og noget andet fodbold end her i Europa, og man samtidig har tjent de penge man skal, stadig har niveauet og viljen som der skal til i Superligaen.

                                Bredde: #3-5 - Svært at klage her, hvis vi holder Bashkim. Vi har nok set det bedste fra ham, og den sidste sæson hvor han laver et tocifret antal mål, men det er jo stadig solidt det han leverer. Kjerrumgaard bliver også spændende. Jeg er stadig meget i tvivl om, hvorvidt han er klar og han overhovedet passer ind i det OB gerne vil, men der er nogle gode muligheder her i hvert fald.

                                Konklusion:

                                For mig er de store spørgsmålstegn, om kvaliteten på vores startere er god nok. Målmandssituationen og vores stoppere er jeg meget tryg ved. 10er situationen ser også fin ud, og højre back bør også være solidt. Venstre backen skal der gøres noget ved, vi er nødt til at have noget der presser Aske. Kanterne er slet heller ikke stærke nok i min verden, jeg vil argumentere for, at vi stadig mangler 2 startere, hvis det skal være godt nok. Og så bliver niveauet på Buya og Sven enormt afgørende for, om vi får kvalitet nok til at presse på i top 6, eller vi bare kører videre på 7-8. plads niveau.

                                Bredden ser generelt rigtigt stærk ud synes jeg. Hvis vi ser bort for 6er-positionen, som jeg er meget utryg ved, og at vi skal have en VB mere, så ser det mere end fint ud over hele linjen, og vi er ikke mega sårbare overfor skader.
                                Last edited by Sheed; 23-06-2023, 16:49.

                                Comment

                                Working...
                                X