Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB-aab

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Nej ved ikke lige helt hvad der sker med ham. Syntes aldrig at han har skilt sig ud til træning. Det gør han heller ikke nu
    I Transfervinduet nævner de at det er pga mistrivsel og måske angiveligt bedt om at komme væk til sommer

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

      I Transfervinduet nævner de at det er pga mistrivsel og måske angiveligt bedt om at komme væk til sommer
      Ja den historie har jeg hørt. Men ved bare ikke om den er sand

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

        Sat ud under hele træningen eller?
        Nok ikke helt uden for nej, det ville nok være lige vel hårdt, men intern træningskamp 11 mod 11 tænker jeg ikke han får lov til at spille med mindre der ellers ikke er spillere nok - tidligere er Musa eksempelvis sat udenfor når der har været for mange spillere til rådighed og på samme måde tænker jeg ikke at en benbrækkende Omar der ikke har nogen rolle overhovedet i klubben skal være med til sådanne "træningsøvelser" for han går godt nok unødvendigt hårdt til den.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af koki66 Se indlæg

          Forstår hvad du mener. Dog ligger alt pres på AAB. De skal have point i hver kamp for at undgå nedrykning. Og de har sandsynligvis Sousa, Thelander og Pallesen skadet. Vi kan spille mere frit. Så jeg er lidt mere rolig. Vil dog få weekenden ødelagt med en dårlig kamp/ et dårligt resultat.
          Præcis. AaB viste allerede fine takter i optakten til sidste kamp. Alligevel var vi dem rimelig overlegne med undtagelse af 20 min i Aalborg, hvor de kom tilbage fra 0-2 til 2-2 inden vi fandt os selv igen. Vi har vist os at udnytte AaB’s svageste side rigtig godt. De er nemme at stresse og kan ikke styre vores høje pres. Når vi er dedikeret i vores pres, så får de ikke sat spillet sammen og på midtbanen har Manneh og Tverskov været overlegne. Jeg kan godt tvivle på Mustafic formår at være ligeså stærk. Han så tung ud på den hurtige bane i Silkeborg og det er heldigvis til hans fordel at spille på almindeligt græs. Jeg vurderer ham dog til at være et niveau under Manneh som hans form er pt.

          Jørgen/Aske-sagaen er mig også helt ubegribelig. Aske må på en eller anden måde være på kant med Alm. Ellers virker det fuldkommen håbløst at prioritere den gamle med udløb frem for fremtidens mand imellem to så jævnbyrdige spillere.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

            Præcis. AaB viste allerede fine takter i optakten til sidste kamp. Alligevel var vi dem rimelig overlegne med undtagelse af 20 min i Aalborg, hvor de kom tilbage fra 0-2 til 2-2 inden vi fandt os selv igen. Vi har vist os at udnytte AaB’s svageste side rigtig godt. De er nemme at stresse og kan ikke styre vores høje pres. Når vi er dedikeret i vores pres, så får de ikke sat spillet sammen og på midtbanen har Manneh og Tverskov været overlegne. Jeg kan godt tvivle på Mustafic formår at være ligeså stærk. Han så tung ud på den hurtige bane i Silkeborg og det er heldigvis til hans fordel at spille på almindeligt græs. Jeg vurderer ham dog til at være et niveau under Manneh som hans form er pt.

            Jørgen/Aske-sagaen er mig også helt ubegribelig. Aske må på en eller anden måde være på kant med Alm. Ellers virker det fuldkommen håbløst at prioritere den gamle med udløb frem for fremtidens mand imellem to så jævnbyrdige spillere.
            Udefra set giver det ingen mening med Jørgen fremfor Aske,

            Men Aske er ung. Han kan sagtens have en formnedgang ala. Breum. Det er forventeligt.

            Måske har det et eller andet med bataljen i horsens at gøre, hvor Aske / Askes bror var i vælten.

            Til sidst kunne et argument være, at Alm gerne vil have Aske til at lære ikke at få så meget kort. Have ham til at udvise mere modenhed på den konto.

            Han har alligevel fået nogle kort i sin relativt korte tid, bl.a. 2 røde (uagtet om det var fair eller ej)

            Bare nogle teorier

            Comment


              #36
              Kan det ikke betyde, at OB får mere for spillere, der spiller kampe.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                Udefra set giver det ingen mening med Jørgen fremfor Aske,

                Men Aske er ung. Han kan sagtens have en formnedgang ala. Breum. Det er forventeligt.

                Måske har det et eller andet med bataljen i horsens at gøre, hvor Aske / Askes bror var i vælten.

                Til sidst kunne et argument være, at Alm gerne vil have Aske til at lære ikke at få så meget kort. Have ham til at udvise mere modenhed på den konto.

                Han har alligevel fået nogle kort i sin relativt korte tid, bl.a. 2 røde (uagtet om det var fair eller ej)

                Bare nogle teorier
                Tror ikke på den teori. Alm satte også Adelgaard ud mod LBK mandagen før Horsens kampen, hvor folk bare troede han ikke kunne holde til kampe så tæt.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                  Tror ikke på den teori. Alm satte også Adelgaard ud mod LBK mandagen før Horsens kampen, hvor folk bare troede han ikke kunne holde til kampe så tæt.
                  Jeg tror ikke det er så kompliceret. Synes Alm i SFÅ-interviewet i seneste afsnit indikerede, at de ikke havde været tilfredse med Askes fysiske tal og fokus til træning på det seneste (men det så bedre ud nu). Så jeg tror dels det handler om, at de mener Jørgen er den der giver holdet bedst chance for at vinde nu, og måske dels, at de mener Aske er blevet lidt for sikker/magelig på sin plads da Jørgen "jo er på vej ud af døren".

                  Hvis det er det indtryk de har, kan det jo være et brugbart værktøj at presse ham lidt. Men det skal jo selvfølgelig ikke være for længe det står på. Jeg er ikke bekymret (endnu).

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                    I Transfervinduet nævner de at det er pga mistrivsel og måske angiveligt bedt om at komme væk til sommer
                    Hentede man ikke netop TH ind for at støtte ham?

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Hvad med Tongya? Hvordan viser han sig under træningen? Han er ja helt ude i kulden efter at være en rigtig god spiller for os. Ved du hvad skete der?

                      ​​​​​
                      Jeg kan stadig ikke helt følge den fortælling om, at Tongya skulle have været en rigtig god spiller for os. Jeg vil medgive, at det er lidt bemærkelsesværdigt, at han så pludseligt gik fra fast mand til nærmest bagest i køen. Men jeg synes også han fik meget lang snor i starten ift. at være foran de andre muligheder på kanten. Nok dels fordi klubben havde investeret så mange ressourcer i ham.

                      Han har primært leveret godt ift. fysik, returløb og disciplin. Rent offensivt har han lavet et flot mål, ellers synes jeg mildt sagt han har været svag. Han virker tung, har ikke udvist stort overblik eller stor teknik. Har svært ved at se hans offensive styrker - og den position er jo trods alt af en offensiv karakter. Især i OBs system. 2 mål og 1 oplæg. Vil igen påstå, at vi havde fået det samme og lidt mere hvis vi havde beholdt Kløve og spillet ham på pladsen. Har svært ved at forestille mig, at Breum, Charly og Mucolli ikke ville have bidraget med en del mere offensivt hvis de havde spillet lige så meget.

                      Hvis jeg var træner ville jeg måske overveje om Tongya kunne omskoles til back.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                        Jeg tror ikke det er så kompliceret. Synes Alm i SFÅ-interviewet i seneste afsnit indikerede, at de ikke havde været tilfredse med Askes fysiske tal og fokus til træning på det seneste (men det så bedre ud nu). Så jeg tror dels det handler om, at de mener Jørgen er den der giver holdet bedst chance for at vinde nu, og måske dels, at de mener Aske er blevet lidt for sikker/magelig på sin plads da Jørgen "jo er på vej ud af døren".

                        Hvis det er det indtryk de har, kan det jo være et brugbart værktøj at presse ham lidt. Men det skal jo selvfølgelig ikke være for længe det står på. Jeg er ikke bekymret (endnu).
                        Jeg tror at du har meget ret. Desværre. For det viser også hen til et andet problem, nemlig, at man som spiller i OB ret hurtigt bliver magelig, da der ikke har været det store at kæmpe om igennem de sidste mange år. Desværre.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                          Jeg tror at du har meget ret. Desværre. For det viser også hen til et andet problem, nemlig, at man som spiller i OB ret hurtigt bliver magelig, da der ikke har været det store at kæmpe om igennem de sidste mange år. Desværre.
                          Tjo. Omvendt er det jo også derfor det er rigtig fint, at Alm står fast på, at det er det bedste hold, der starter, uanset kontraktudløb, alder, mm. Det ville næppe være sundt for Askes udvikling på sigt, hvis han fik fornemmelsen af, at han kunne levere 90% til træning og alligevel være sikker på sin startplads, fordi han er akademispiller og strategien siger, at de unge skal spille.

                          Comment


                            #43
                            https://fyens.dk/ob/akademispillerne...edste-hold?rss
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #44
                              jeg har også svært ved at se hvorfor man spiller - især med skjelvik...giver ikke megen mening i min bog.

                              MEN skulle man lige prøve at se det med bare lidt nuancer - aske og grubbe har spillet det meste af sæsonen - de er begge unge, kunne det ikke tænkes at de har ramt et lille formdyk? Og er det så ikke vigtigt at de lærer at der skal præsteres på træningsbanen for at man spiller.

                              Jeg har ikke set træningerne, så det er ren spekulation fra min side - men aske eller grubbe skal da helst heller ikke sidde med følelsen af de er forrest i køen bare fordi de er af egen avl, og eller fordi skjelvik er på vej væk.

                              Havde de nu ingen spilletid fået hele året vil jeg mene det var en anden sag - så ville det netop være en mulighed for at se hvad de kunne, men de har jo begge spillet mange kampe og leveret gode indtryk.

                              Jeg håber de tager kampen op og vinder deres plads tilbage.

                              Comment


                                #45
                                Er Adelgaard siet helt fra truppen? Hvad sker der?

                                Comment

                                Working...
                                X