Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: Horsens - OB 28/04/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Det er vel muligt men er vi ridet på en succesbølge der i efteråret? Betyder at holdet fungerer kun i medvind men ikke i modvind? Det tror jeg egentlig ikke fordi synes mere det blev ret OB-typisk at holdet kommer med en stærk fælles reaktion med kviven ved halsen men kan ikke udnytte momentum hvis man kan spille sig op
    Stats/ exp. goals for og against viste ja helt klar at vi har overpræsteret i hensigt af pointhøst i efteråret. Så også med Jebali og Gigovic har vi ikke rykket os. Der mangler bare fremskridt og videreudvikling i vores spil på banen.

    ​​
    Det er rigtigt at vi ikke var suveræne, men min pointe var også blot at jeg så et OB-hold med større villighed til at bløde for trøjen. Der var også træningsrapporter fra folk herinde som meldte om historisk høj intensitet i nogen træninger i efteråret.

    Det var så også i en periode, hvor bane 1 var til at spille på, og det er min næste pointe. Med mindre vi åbner pengepungen og køber deciderede klassespillere rykker vi ikke noget, når så mange af vores konkurrenter har langt bedre træningsfaciliteter. Man kan ikke smadre igennem på en træningsbane når man skal være opmærksom på skader ikke bryder op.
    De forbandede faciliteter er det vigtigste man får prioriteret. Særligt når man satser på en spillestil der forudsætter høje tekniske egenskaber

    Comment


      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

      Det skal BW så sige til Alm. Har han gjort det?
      Jeg ved ikke, om BW har sagt til Alm, at han skal ændre system, hvis det ikke virker. Men jeg vil så vende den om: det kunne jo også være, at Alm burde sige til BW, at han ikke har materiale, altså spillere, til at spille den form for fodbolds, som han, Alm, er rekrutteret til, i henhold til strategien.
      Andlox viser det ganske fint, med at bære vand i en spand uden bund i. Og her optræder Alm som en gammeldags lønmodtager: parerer ordre, uden tanke på, at det han laver ikke virker. Er det sådan vi ønsker en træner skal agere på i en moderne fodboldklub?
      At Alm tillige indikerer, at han ikke ønsker at have med scouting og lignende at gøre, viser desværre for mig en person der, enten er ret uinteresseret i sit arbejdsfelt, eller ikke på nogen måde ønsker at være med til at tage ansvar. Og begge situationer er for mig ikke gode nok. Men så er det jo BW om nogen må på banen, og det har han jo været før, i forhold til Alm ...

      Comment


        Synes der er rigtig mange gode indspark i debatten, hvad årsagen til middelmådigen er, er nok svært at vide 100%

        Efter kampen igår tænker jeg også vi mangler nogle spillere der vil vinde for enhver pris, og for det fysisk dårligt over at tabe (Som Martin Hansen udtrykker det)

        Ved begge Horsens mål igår ser jeg også nogle OB spillere der kigger ned i jorden, eller op i himlen.
        Hvor er ham der råber de andre op, eller lige går hårdt ind i næste tackling og viser at nu er det fandeme nu.

        Jeg tror at truppen savner en spiller som Drachmann f.eks

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
          Nu er det sikkert mig der bare er en gammel sur mand...
          Men siger det ikke alt om holdets mentalitet, når begge målscorere har behov for, at reposte deres scoringer til ukendelighed på IG.

          Man har lige spillet en kamp hvor man var foran 2 gange i en must win kamp for at opnå noget denne sæson.

          Det er måske bare skuffelsen over kampen idag, men synes det viser den taber mentalitet der er på holdet.

          Som om det er ligegyldigt man har spillet mod en pose nødder mod Horsens, for i det mindste scorede man.
          Det lugter af spillere som spiller for sig i stedet for holdet. Det er sikkert en del af problemet.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            Men så hvorfor spiller Jørgen?
            Og der ja en sammenhæng: hvis spillere er ikke god nok for systemet de skal spille så rammer det med tiden indstillingen. Forsimplet udtrykt: hvis din chef kræver at at du hele dagen skal transportere vand med en spand uden bund så bruges det ikke lang tid til du taber tiltro, viljen og beredskab.

            Motivation kræves tiltro til det du gør. Hvis du begynder at tvivle så falder dermed kvaliteten. Og det hvad kommer der fra forskellige lederfigurer i truppen hentyder til det.
            Jeg synes ikke det ser ud som om der mangler tiltro, så kommer man ikke igen så mange gange i en sæson efter man har været bagud. Så ville man slå op i banen.

            Når man spiller med en ung spiller som Aske, som naturligt nok er svingende, må man nogengange spille med det eneste alternativ. Det er desværre Jørgen.

            Det er jo heller ikke fordi jeg synes at Alm er en Mesias. Men det ændrer intet at udskifte ham, når truppen er så svag. Ellers starter vi bare forfra, hvor en træner får tre år til at fejle igen fordi man ikke har sammensat en præstationsdygtig trup med den rette mentalitet. Så starter vi forfra igen og igen. Det er første gang i 12 år hvor vi har haft en sportsdirektør som faktisk ved og siger at truppen ikke er god nok og vil forsøge at gøre noget ved det i stor stil. Største forhindring: økonomien. Minteh SKAL sælges dyrt. Ellers hænger OB for evigt fast i sumpen i nedrykningsspillet.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

              Jeg ved ikke, om BW har sagt til Alm, at han skal ændre system, hvis det ikke virker. Men jeg vil så vende den om: det kunne jo også være, at Alm burde sige til BW, at han ikke har materiale, altså spillere, til at spille den form for fodbolds, som han, Alm, er rekrutteret til, i henhold til strategien.
              Andlox viser det ganske fint, med at bære vand i en spand uden bund i. Og her optræder Alm som en gammeldags lønmodtager: parerer ordre, uden tanke på, at det han laver ikke virker. Er det sådan vi ønsker en træner skal agere på i en moderne fodboldklub?
              At Alm tillige indikerer, at han ikke ønsker at have med scouting og lignende at gøre, viser desværre for mig en person der, enten er ret uinteresseret i sit arbejdsfelt, eller ikke på nogen måde ønsker at være med til at tage ansvar. Og begge situationer er for mig ikke gode nok. Men så er det jo BW om nogen må på banen, og det har han jo været før, i forhold til Alm ...
              Jeg er enig i at hverken du, jeg eller andre kender dialogen mellem Alm og BW - og det skal vi vel heller ikke?
              Jeg er dog meget sikker på en ting, de er enige om hovedlinjerne og arbejdsdelingen mellem dem - ellers havde man da ikke forlænget med Alm.
              At ønske sig tilbage til tiden med Ove P. eller Jakob M forstår jeg ganske enkelt ikke. Ove er en gammeldags og nu på retræte job type træner. Jakob M efterlod en trup, klub og omklædningsrum i kaos, godt hjulpet af en vaklende sportschef. Det som foregår nu er da flere niveauer over, nu skal vi bare bevare roen og holde kurset, så kommer udviklingen og resultaterne, det har jeg tillid til at BW kan gennemføre ( og BW har jo valgt at forlænge med Alm).
              Jeg forstår ikke kritikken af Alm efter et par sløje kampe, hvor vi dog momentvis viser tegning til noget rigtigt, nu ledes der så også efter om seneste gode stime var en tilfældighed.
              Vi er i omstilling, og meget tyder på at vi allerede efter 2 år kan realisere flere og større salg end klubben nogensinde før har præsteret, og vel at mærke med en drift i næsten økonomisk balance. Det var vel også det BW på de store linjer stillede os i udsigt da han startede ?
              Ro på , 11 års svage præstationer og manglende udvikling kan ikke ændres på 2 år , med mindre vi ønsker en oliesheik i ejerkredsen, og det gør jeg ikke.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
                Synes der er rigtig mange gode indspark i debatten, hvad årsagen til middelmådigen er, er nok svært at vide 100%

                Efter kampen igår tænker jeg også vi mangler nogle spillere der vil vinde for enhver pris, og for det fysisk dårligt over at tabe (Som Martin Hansen udtrykker det)

                Ved begge Horsens mål igår ser jeg også nogle OB spillere der kigger ned i jorden, eller op i himlen.
                Hvor er ham der råber de andre op, eller lige går hårdt ind i næste tackling og viser at nu er det fandeme nu.

                Jeg tror at truppen savner en spiller som Drachmann f.eks
                Fuldstændig enig. På det punkt er jeg faktisk også lidt i tvivl om Tverskov. Er han for “rar”? Misforstå mig ikke. Han er en vires bedste og vigtigste spillere. Men måske mangler der nogle andre typer rundt om ham, når han selv virker så afdæmpet/sympatisk?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                  OB har haft en sløj mentalitet i over et årti - under et utal af forskellige trænere. Helveg var i tidernes morgen ude med just samme kritik af manglende træningskultur.

                  En ny træner ændrer næppe på det.

                  Når man gennem mere end et årti ikke har nået noget, og ofte ikke har det store at spillere for samtidigt med at halvdelen af holdet aktuelt er på vej væk og en del komplet forkert scoutet - ja, så skulle det da næsten være et mirakel, hvis de kom ud med ild i øjnene.

                  Selvom de burde. Penge, professionalisme og alt det der.

                  Det er det jeg kalder Ådalvirusen. Den var også årsagen til vi ikke vandt guld i slut 0'erne.ingem motivation til at spille mod 'mindre' hold samt holdet faldt sammen når vi kom foran. Vi ser det om og om og om og om igen

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                    Jeg ved ikke, om BW har sagt til Alm, at han skal ændre system, hvis det ikke virker. Men jeg vil så vende den om: det kunne jo også være, at Alm burde sige til BW, at han ikke har materiale, altså spillere, til at spille den form for fodbolds, som han, Alm, er rekrutteret til, i henhold til strategien.
                    Andlox viser det ganske fint, med at bære vand i en spand uden bund i. Og her optræder Alm som en gammeldags lønmodtager: parerer ordre, uden tanke på, at det han laver ikke virker. Er det sådan vi ønsker en træner skal agere på i en moderne fodboldklub?
                    At Alm tillige indikerer, at han ikke ønsker at have med scouting og lignende at gøre, viser desværre for mig en person der, enten er ret uinteresseret i sit arbejdsfelt, eller ikke på nogen måde ønsker at være med til at tage ansvar. Og begge situationer er for mig ikke gode nok. Men så er det jo BW om nogen må på banen, og det har han jo været før, i forhold til Alm ...
                    Så er BW jo en skandale - i din optik - han har forlænget med Alm!?

                    Jeg fortolker det sådan, at Alm er ansat til at spille med stor fokus på offensive spillere, fordi de (i teorien) kan sælges for flest penge. Han bliver målt på om han bruger spillere af egen avl/ unge spillere. Det har BW selv udtalt flere gange. Det gør han så med det materiale der er til rådighed. Det skulle undre mig, hvis Alm og BW aldrig taler om, at man er svag på den og den position, når man evaluerer kampene. Alm vil bare ikke involveres i at pege på en spiller der så kan bruges. Det synes jeg egentligt er fint nok. Man får det man har ansat ham til. Jeg tror ikke han har løjet om, at da helt sikkert vil være med i scoutingprocessen og så vil han lige pludselig alligevel ikke.
                    Du må skyde skyld og ansvar på BW, da han lige har forlænget med en træner, som du ikke mener lever op til det en træner skal kunne i en moderne fodboldklub.
                    Jeg tror omvendt at BW som den første i en milliard år har indset at holdet er lort på så mange parametre, at et trænerskifte er værre end den kontinuitet som en forlængelse giver. Det er holdet og træningsfaciliteterne der er fe to vigtigste årsager til at OB stinker. Så må tingene ændres i den rækkefølge.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

                      Jeg er enig i at hverken du, jeg eller andre kender dialogen mellem Alm og BW - og det skal vi vel heller ikke?
                      Jeg er dog meget sikker på en ting, de er enige om hovedlinjerne og arbejdsdelingen mellem dem - ellers havde man da ikke forlænget med Alm.
                      At ønske sig tilbage til tiden med Ove P. eller Jakob M forstår jeg ganske enkelt ikke. Ove er en gammeldags og nu på retræte job type træner. Jakob M efterlod en trup, klub og omklædningsrum i kaos, godt hjulpet af en vaklende sportschef. Det som foregår nu er da flere niveauer over, nu skal vi bare bevare roen og holde kurset, så kommer udviklingen og resultaterne, det har jeg tillid til at BW kan gennemføre ( og BW har jo valgt at forlænge med Alm).
                      Jeg forstår ikke kritikken af Alm efter et par sløje kampe, hvor vi dog momentvis viser tegning til noget rigtigt, nu ledes der så også efter om seneste gode stime var en tilfældighed.
                      Vi er i omstilling, og meget tyder på at vi allerede efter 2 år kan realisere flere og større salg end klubben nogensinde før har præsteret, og vel at mærke med en drift i næsten økonomisk balance. Det var vel også det BW på de store linjer stillede os i udsigt da han startede ?
                      Ro på , 11 års svage præstationer og manglende udvikling kan ikke ændres på 2 år , med mindre vi ønsker en oliesheik i ejerkredsen, og det gør jeg ikke.
                      Vi er i omstilling, og har været holdt hen med lignende undskyldninger fra ledelsen siden fyringen af Kim Brink.
                      Der er ændret positivt på akademi siden hvor vi er gået fra ingen ting til at have et okay akademi. Der er kommet et nyt Superliga hus.
                      Træningsbaner, stadion og resultaterne forbliver middelmådige.

                      Jeg havde stort håb og tillid til BW da han tiltrådte, jeg var især begejstret over at vi efter JH’s rædsels regime nu havde fået en mand ind som evnede at tale til fansene, og som turde pege på de ømme punkter. Det gav håb da han udtalte “ den som handler sidst i vinduet har ikke forberedt sig godt nok” fedt tænkte jeg, så får vi truppen klar fra start, og undgår panik køb af nulbonner på sidste dagen, og vi får sat en stopper for svingdøren som lystigt snurrede med fejlkøb ind og ud.
                      Hans første vindue i januar 22 er uden for hans ansvars område, så han skal vel ikke kritiseres/roses for King og Ivancevic.
                      Da denne sæson startede var det med en uhyggelig skrøbelig defensiv, og sløj central midtbane, hvilket resulterede i en skrækkelig start. Her fejler BW i vurderingen af truppen, og i forhold til egen fortælling og at handle i tide.
                      Der blev handlet ind i vildskab:
                      Mohammed Kefling Kanté (Hafia FC, lejeaftale), Gustav Grubbe (RB Leipzig), Agon Mucolli (Kristiansund BK), Bjørn Paulsen (Hammarby), Omar Jebali (Espérance Sportive de Zarzis, lejeaftale), Martin Hansen (Hannover), Franco Tongya (Marseille), Armin Gigovic (Helsingborgs IF, lejeaftale)
                      Jeg er ikke tilhænger af lejeaftaler, da det alt for sjældent kaster en fast kontrakt af sig, og i bedste fald er en “pisse i bukserne” løsning.
                      Af de sommer transfers ser jeg kun Martin Hansen som en top 4-6 spiller, Bjørn Paulsen er en habil ligaspiller på et hold som spiller for overlevelse. Grubbe har for mange mangler før han bliver god nok, han ville være fin som gardering. Tongya super spændende og et køb som kunne blive godt hvis han udviklede sig rigtigt.
                      Så er der Omar Jebali, Mucolli, Kante som er helt uforståelige, Kante er væk, men Jebali og Mucolli er bare fyld i den før omtalte svingdør.
                      Handlingerne stoppede blødningen, men var kun i begrænset omfang fremtids brugbar målt ud fra klubbens egen målsætning.
                      Vi fik rettet op på den fæle sæsonstart, og kom i en position hvor vi kunne spille os i top 6. Dermed kunne vi gå på lang vinterferie med ro, og havde derfor rigelig tid til at vurdere truppen, kigge på køb og salgs muligheder. Gigovic lignede hurtigt en mand som ikke gad at blive, Jebali havde som første prioritet at komme videre, godt hjulpet af sin VM udtagelse.
                      Det er svært at få øje på at BW sørgede for at truppen kom enten styrket, eller bare med samme niveau.
                      Vinter vinduet bragte disse spiller ind:
                      Musa Juwara (Bologna, lejeaftale), Alen Mustafić (SK Slovan Bratislava), Naatan Skyttä (Toulouse FC, lejeaftale), Kenneth Zohore (West Bromwich)
                      Igen et par “pisse i bukserne” løsninger, hvor Naatan ser lidt spændende ud ( vurderet på hans kampe mod ringe modstandere i taberslutspillet) rygtet vil så vide at muligheden for at købe ham er enormt lille.
                      Hvad var ideen , eller ud fra hvilken vurdering lejede vi Juwara?
                      Mustafic Tjaa vel også en spiller til svingdøren.
                      Zohore skidt løsning, men man stod dog ærligt frem og fortalte at det var en chance man tog.

                      Der er intet i de to vinduer BW har haft ansvaret for, der giver mig tro på at vi med ro i sindet kan gå sommerens enormt vigtige vindue i møde. BW har ikke købt nogle specielt salgsbare spillere, som kan indbringe nok midler til at udvikle og styrke truppen i tilstrækkelig grad, så målsætningen kan blive andet end et fatamorgana. Der er heller ikke meget fra de to vinduer der kan bruges til at overbevise Tverskov om at det er værd at blive i OB.

                      Jeg vil mene at hjulpet af et salg af Minteh, så skal vi komme markant forstærket ud af sommervinduet, og der skal være noget langtidsholdbart imellem, ellers må det være på tide at tage Bjørns arbejde op til vurdering, og kigge ind i om vi stadig blot træder vande og forbliver ligaens 7-9 bedste hold.
                      Last edited by Magge; 29-04-2023, 10:26.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Meget enig med Frø her

                        https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...rov-og-albuer/

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                          Vi er i omstilling, og har været holdt hen med lignende undskyldninger fra ledelsen siden fyringen af Kim Brink.
                          Der er ændret positivt på akademi siden hvor vi er gået fra ingen ting til at have et okay akademi. Der er kommet et nyt Superliga hus.
                          Træningsbaner, stadion og resultaterne forbliver middelmådige.

                          Jeg havde stort håb og tillid til BW da han tiltrådte, jeg var især begejstret over at vi efter JH’s rædsels regime nu havde fået en mand ind som evnede at tale til fansene, og som turde pege på de ømme punkter. Det gav håb da han udtalte “ den som handler sidst i vinduet har ikke forberedt sig godt nok” fedt tænkte jeg, så får vi truppen klar fra start, og undgår panik køb af nulbonner på sidste dagen, og vi får sat en stopper for svingdøren som lystigt snurrede med fejlkøb ind og ud.
                          Hans første vindue i januar 22 er uden for hans ansvars område, så han skal vel ikke kritiseres/roses for King og Ivancevic.
                          Da denne sæson startede var det med en uhyggelig skrøbelig defensiv, og sløj central midtbane, hvilket resulterede i en skrækkelig start. Her fejler BW i vurderingen af truppen, og i forhold til egen fortælling og at handle i tide.
                          Der blev handlet ind i vildskab:
                          Mohammed Kefling Kanté (Hafia FC, lejeaftale), Gustav Grubbe (RB Leipzig), Agon Mucolli (Kristiansund BK), Bjørn Paulsen (Hammarby), Omar Jebali (Espérance Sportive de Zarzis, lejeaftale), Martin Hansen (Hannover), Franco Tongya (Marseille), Armin Gigovic (Helsingborgs IF, lejeaftale)
                          Jeg er ikke tilhænger af lejeaftaler, da det alt for sjældent kaster en fast kontrakt af sig, og i bedste fald er en “pisse i bukserne” løsning.
                          Af de sommer transfers ser jeg kun Martin Hansen som en top 4-6 spiller, Bjørn Paulsen er en habil ligaspiller på et hold som spiller for overlevelse. Grubbe har for mange mangler før han bliver god nok, han ville være fin som gardering. Tongya super spændende og et køb som kunne blive godt hvis han udviklede sig rigtigt.
                          Så er der Omar Jebali, Mucolli, Kante som er helt uforståelige, Kante er væk, men Jebali og Mucolli er bare fyld i den før omtalte svingdør.
                          Handlingerne stoppede blødningen, men var kun i begrænset omfang fremtids brugbar målt ud fra klubbens egen målsætning.
                          Vi fik rettet op på den fæle sæsonstart, og kom i en position hvor vi kunne spille os i top 6. Dermed kunne vi gå på lang vinterferie med ro, og havde derfor rigelig tid til at vurdere truppen, kigge på køb og salgs muligheder. Gigovic lignede hurtigt en mand som ikke gad at blive, Jebali havde som første prioritet at komme videre, godt hjulpet af sin VM udtagelse.
                          Det er svært at få øje på at BW sørgede for at truppen kom enten styrket, eller bare med samme niveau.
                          Vinter vinduet bragte disse spiller ind:
                          Musa Juwara (Bologna, lejeaftale), Alen Mustafić (SK Slovan Bratislava), Naatan Skyttä (Toulouse FC, lejeaftale), Kenneth Zohore (West Bromwich)
                          Igen et par “pisse i bukserne” løsninger, hvor Naatan ser lidt spændende ud ( vurderet på hans kampe mod ringe modstandere i taberslutspillet) rygtet vil så vide at muligheden for at købe ham er enormt lille.
                          Hvad var ideen , eller ud fra hvilken vurdering lejede vi Juwara?
                          Mustafic Tjaa vel også en spiller til svingdøren.
                          Zohore skidt løsning, men man stod dog ærligt frem og fortalte at det var en chance man tog.

                          Der er intet i de to vinduer BW har haft ansvaret for, der giver mig tro på at vi med ro i sindet kan gå sommerens enormt vigtige vindue i møde. BW har ikke købt nogle specielt salgsbare spillere, som kan indbringe nok midler til at udvikle og styrke truppen i tilstrækkelig grad, så målsætningen kan blive andet end et fatamorgana. Der er heller ikke meget fra de to vinduer der kan bruges til at overbevise Tverskov om at det er værd at blive i OB.

                          Jeg vil mene at hjulpet af et salg af Minteh, så skal vi komme markant forstærket ud af sommervinduet, og der skal være noget langtidsholdbart imellem, ellers må det være på tide at tage Bjørns arbejde op til vurdering, og kigge ind i om vi stadig blot træder vande og forbliver ligaens 7-9 bedste hold.
                          må man spørge hvad du forestiller dig kunne bringe os ud af det dødvande vi befinder os i? Og rigtigt nok har rodet rundt i i mere end 10 år efterhånden.

                          - endnu en ny sportsdirektør?

                          Jeg tror simpelthen ikke på vi kan tiltrække nogen bedre en BW. Og jeg håber aldrig vi skal tilbage til en type som JH igen.

                          Problemerne stammer oppefra som jeg ser det. Man vil nok for meget for hurtigt. Man har fastlagt en spillestil man går benhårdt efter men afsætter ikke midlerne til at hente de nødvendige spillere.
                          Måske man skulle have startet med at bygge et ordenligt fundament op - lære at spille (kedeligt) men til nul og så derefter lægge på.

                          Var vinterens transfervindue godt? Blev truppen bedre? Nej på ingen måde. Men igen hvis ikke der er midler til at handle for - hvad forventer folk så der kan gøres?

                          Jeg har selv været ved at rive håret ud af hovedet når vi igen igen skulle høre om "kontinuitet" især gældende trænere når det var tydeligt at det bare ikke fungerede.

                          Men her med en stadig relativt ny fodbold direktør mener jeg virkeligt det er det der er brug for. Noget tid og ro til at fortsætte den udvikling der trods alt ser ud til at være (måske især uden for banen)

                          Bjørn har været her knap 1½ år og overtog noget af en rodebunke, med forventninger om salg, top 6 og en nok lige lidt for ambitiøs spillestil.

                          Jeg håber i den grad vi får et markant bedre sommervindue at se, men selv uden det er han langt fra den første jeg ville kigge på. Alm og vores "visions" papir (eller hvad det hedder) må stå først for i min bog.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                            Vi er i omstilling, og har været holdt hen med lignende undskyldninger fra ledelsen siden fyringen af Kim Brink.
                            Der er ændret positivt på akademi siden hvor vi er gået fra ingen ting til at have et okay akademi. Der er kommet et nyt Superliga hus.
                            Træningsbaner, stadion og resultaterne forbliver middelmådige.

                            Jeg havde stort håb og tillid til BW da han tiltrådte, jeg var især begejstret over at vi efter JH’s rædsels regime nu havde fået en mand ind som evnede at tale til fansene, og som turde pege på de ømme punkter. Det gav håb da han udtalte “ den som handler sidst i vinduet har ikke forberedt sig godt nok” fedt tænkte jeg, så får vi truppen klar fra start, og undgår panik køb af nulbonner på sidste dagen, og vi får sat en stopper for svingdøren som lystigt snurrede med fejlkøb ind og ud.
                            Hans første vindue i januar 22 er uden for hans ansvars område, så han skal vel ikke kritiseres/roses for King og Ivancevic.
                            Da denne sæson startede var det med en uhyggelig skrøbelig defensiv, og sløj central midtbane, hvilket resulterede i en skrækkelig start. Her fejler BW i vurderingen af truppen, og i forhold til egen fortælling og at handle i tide.
                            Der blev handlet ind i vildskab:
                            Mohammed Kefling Kanté (Hafia FC, lejeaftale), Gustav Grubbe (RB Leipzig), Agon Mucolli (Kristiansund BK), Bjørn Paulsen (Hammarby), Omar Jebali (Espérance Sportive de Zarzis, lejeaftale), Martin Hansen (Hannover), Franco Tongya (Marseille), Armin Gigovic (Helsingborgs IF, lejeaftale)
                            Jeg er ikke tilhænger af lejeaftaler, da det alt for sjældent kaster en fast kontrakt af sig, og i bedste fald er en “pisse i bukserne” løsning.
                            Af de sommer transfers ser jeg kun Martin Hansen som en top 4-6 spiller, Bjørn Paulsen er en habil ligaspiller på et hold som spiller for overlevelse. Grubbe har for mange mangler før han bliver god nok, han ville være fin som gardering. Tongya super spændende og et køb som kunne blive godt hvis han udviklede sig rigtigt.
                            Så er der Omar Jebali, Mucolli, Kante som er helt uforståelige, Kante er væk, men Jebali og Mucolli er bare fyld i den før omtalte svingdør.
                            Handlingerne stoppede blødningen, men var kun i begrænset omfang fremtids brugbar målt ud fra klubbens egen målsætning.
                            Vi fik rettet op på den fæle sæsonstart, og kom i en position hvor vi kunne spille os i top 6. Dermed kunne vi gå på lang vinterferie med ro, og havde derfor rigelig tid til at vurdere truppen, kigge på køb og salgs muligheder. Gigovic lignede hurtigt en mand som ikke gad at blive, Jebali havde som første prioritet at komme videre, godt hjulpet af sin VM udtagelse.
                            Det er svært at få øje på at BW sørgede for at truppen kom enten styrket, eller bare med samme niveau.
                            Vinter vinduet bragte disse spiller ind:
                            Musa Juwara (Bologna, lejeaftale), Alen Mustafić (SK Slovan Bratislava), Naatan Skyttä (Toulouse FC, lejeaftale), Kenneth Zohore (West Bromwich)
                            Igen et par “pisse i bukserne” løsninger, hvor Naatan ser lidt spændende ud ( vurderet på hans kampe mod ringe modstandere i taberslutspillet) rygtet vil så vide at muligheden for at købe ham er enormt lille.
                            Hvad var ideen , eller ud fra hvilken vurdering lejede vi Juwara?
                            Mustafic Tjaa vel også en spiller til svingdøren.
                            Zohore skidt løsning, men man stod dog ærligt frem og fortalte at det var en chance man tog.

                            Der er intet i de to vinduer BW har haft ansvaret for, der giver mig tro på at vi med ro i sindet kan gå sommerens enormt vigtige vindue i møde. BW har ikke købt nogle specielt salgsbare spillere, som kan indbringe nok midler til at udvikle og styrke truppen i tilstrækkelig grad, så målsætningen kan blive andet end et fatamorgana. Der er heller ikke meget fra de to vinduer der kan bruges til at overbevise Tverskov om at det er værd at blive i OB.

                            Jeg vil mene at hjulpet af et salg af Minteh, så skal vi komme markant forstærket ud af sommervinduet, og der skal være noget langtidsholdbart imellem, ellers må det være på tide at tage Bjørns arbejde op til vurdering, og kigge ind i om vi stadig blot træder vande og forbliver ligaens 7-9 bedste hold.
                            Det er en rigtig god vurdering men i hensigt af Bjørns første vindue skal vi vel tage i betragtning at han åbenbart fik ikke penge til rådighed om at handle professionelt/rettidigt. Spørger mig om han vidste hvilke finansielle muligheder han faktisk ville have til rådighed i OB før han skrev under med klubben. Tverskov er måske ikke den eneste som blev lovet en opgradering om at skrive kontrakt...
                            BWs andet vindue er skuffende og den dertitidige snak at man erstatter Jebali med at lægge det på flere spilleres skuldre er uholdbart.
                            Las os se hvordan han kan handle med de midler den forventede Minteh-salg bringer ind. Der er den store chance for klubben at rejse sig og efter næste transfervindue ved vi om BWs transferageren lever op til hans kommunikative evner.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Rigtig godt interview med Frøkjær, og han siger mange rigtige ting.
                              Efter vores 2-1 scoring har vi en periode på 5 minutter hvor vi har presset Horsens helt tilbage, de kan slet ikke komme ud af deres egen banehalvdel, og jeg sad bare og ventede på at vi lukkede kampen. Derfor synes jeg også det er rystende at vi på den måde kan tabe al kontrol og præstere så ringe som vi gør i de sidste ca 25 minutter af kampen.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                                må man spørge hvad du forestiller dig kunne bringe os ud af det dødvande vi befinder os i? Og rigtigt nok har rodet rundt i i mere end 10 år efterhånden.

                                - endnu en ny sportsdirektør?

                                Jeg tror simpelthen ikke på vi kan tiltrække nogen bedre en BW. Og jeg håber aldrig vi skal tilbage til en type som JH igen.

                                Problemerne stammer oppefra som jeg ser det. Man vil nok for meget for hurtigt. Man har fastlagt en spillestil man går benhårdt efter men afsætter ikke midlerne til at hente de nødvendige spillere.
                                Måske man skulle have startet med at bygge et ordenligt fundament op - lære at spille (kedeligt) men til nul og så derefter lægge på.

                                Var vinterens transfervindue godt? Blev truppen bedre? Nej på ingen måde. Men igen hvis ikke der er midler til at handle for - hvad forventer folk så der kan gøres?

                                Jeg har selv været ved at rive håret ud af hovedet når vi igen igen skulle høre om "kontinuitet" især gældende trænere når det var tydeligt at det bare ikke fungerede.

                                Men her med en stadig relativt ny fodbold direktør mener jeg virkeligt det er det der er brug for. Noget tid og ro til at fortsætte den udvikling der trods alt ser ud til at være (måske især uden for banen)

                                Bjørn har været her knap 1½ år og overtog noget af en rodebunke, med forventninger om salg, top 6 og en nok lige lidt for ambitiøs spillestil.

                                Jeg håber i den grad vi får et markant bedre sommervindue at se, men selv uden det er han langt fra den første jeg ville kigge på. Alm og vores "visions" papir (eller hvad det hedder) må stå først for i min bog.

                                Som skrevet andet sted, så sælger OB sæsonkortet til mig ud fra en fortælling om at ambitionerne er top 6, endda på dårlige sæsoner og ellers top 4. Den officelle målsætning og ambition er top 6.
                                Derfor tillader jeg mig også at vurdere deres ageren ud fra den ambition.

                                Jeg forventer der handles, som der man siger man vil. Så når Bjørn står og fortæller at den der handler sidst i vinduet har ikke forberedt sig godt nok, så efterlader det mig med en forventning om at man har truppen nogenlunde på plads fra start.
                                Jeg forventer at hvis vi overhovedet skal rykke os opad i tabellen, så skal vi så vidt muligt væk fra at købe 3 spillere for en million, fremfor 1 for den million. Hvad i alverden skal vi med fætter Jebali, Mucolli og Mustafic?

                                Ja BW overtog en rodebutik, men prøv at kigge på de spillere han har hentet, og vurder så hvor mange af dem der er salgspotentiale i, eller kan bringe os op i tabellen. Er der tegn på at svingdøren har fået mindre fyld?

                                BW har sagt ja til et job hvor han har ansvaret for at sammensætte en superligatrup der skal præstere over evne.
                                Hvis midlerne er små, hvorfor så bruge penge på spillere som fætter Jebali, Mucolli og lignende, er det fordi man absolut skal bruge de sidste småpenge i hvert vindue, så rydder man bare den nederste hylde med ragelse og glemte sager?
                                Last edited by Magge; 29-04-2023, 12:31.
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X