Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: Horsens - OB 28/04/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg


    Som skrevet andet sted, så sælger OB sæsonkortet til mig ud fra en fortælling om at ambitionerne er top 6, endda på dårlige sæsoner og ellers top 4. Den officelle målsætning og ambition er top 6.
    Derfor tillader jeg mig også at vurdere deres ageren ud fra den ambition.


    Jeg forventer der handles, som der man siger man vil. Så når Bjørn står og fortæller at den der handler sidst i vinduet har ikke forberedt sig godt nok, så efterlader det mig med en forventning om at man har truppen nogenlunde på plads fra start.
    Jeg forventer at hvis vi overhovedet skal rykke os opad i tabellen, så skal vi så vidt muligt væk fra at købe 3 spillere for en million, fremfor 1 for den million. Hvad i alverden skal vi med fætter Jebali, Mucolli og Mustafic?

    Ja BW overtog en rodebutik, men prøv at kigge på de spillere han har hentet, og vurder så hvor mange af dem der er salgspotentiale i, eller kan bringe os op i tabellen. Er der tegn på at svingdøren har fået mindre fyld?

    BW har sagt ja til et job hvor han har ansvaret for at sammensætte en superligatrup der skal præstere over evne.
    Hvis midlerne er små, hvorfor så bruge penge på spillere som fætter Jebali, Mucolli og lignende, er det fordi man absolut skal bruge de sidste småpenge i hvert vindue, så rydder man bare den nederste hylde med ragelse og glemte sager?
    det syntes jeg er helt fair - og jeg er sådan set enig. Men det er jo en målsætning der er kommet oppefra.

    - Det har længe frustreret mig at man melder top 6 ud - både fordi jeg mener det er grundlæggende er for uambitiøst - hvem kan blive virkeligt begejstret over en top 6 placering? Men også fordi det i vores nuværende situation er alt alt for ambitiøst - og man ikke gør nok for at indfri den ambition.

    For mig at se er problemet bare ikke Bjørn. Tror det har været godt med nogle friske øjne på OB - og hans til tider ret så ærlige udmeldinger om OB - håber på det kan ruske lidt op i ledelsen.

    Mht transfers, ja der har været ret meget skyden med spredehagl - og også en del jeg ikke forstår. Tror simpelthen han spiller lidt lotto - han har brug for en stor gevinst for at rykke klubben hurtigt. Og derfor bliver det sådan en gang rod.

    Og nu hænger vi alle vores hat på at Minteh - en spiller vi ikke ville have i første omgang, skal blive klubbens markant største salg. Det er jo heller ikke holdbart i længden.

    Og det med at have truppen klar hurtigst muligt - det tror jeg vi er mange der har sagt i mange år efterhånden, nu har bjørn det så som en ambition i år - og jeg krydsesr fingre og håber for det lykkedes. Men mon ikke vi bliver skuffede igen - vi lægger desværre så langt nede i fødekæden.

    - Men derfor håber jeg alligevel vi har en større del af truppen på plads til første træning - om der så kommer et par signings sidst i vinduet er vel fair nok. Men når man ved hvor stor udskiftning der skal ske så skal størstedelen være afklaret.

    Eks minteh - håber ikke det bliver en saga der trækker ud. Tverskov - find en afklaring, vi forventer alle han vil videre - få det afklaret og sæt igang med at finde en afløser.

    Jeg tror grundlæggende vi er ret enige - for mig peger pilen bare på ingen måde på bjørn. Skift ham ud og du vil stå i det samme rod endnu engang hvis ikke ledelsen ændre markant holdning til hvor meget der må bruges.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

      det syntes jeg er helt fair - og jeg er sådan set enig. Men det er jo en målsætning der er kommet oppefra.

      - Det har længe frustreret mig at man melder top 6 ud - både fordi jeg mener det er grundlæggende er for uambitiøst - hvem kan blive virkeligt begejstret over en top 6 placering? Men også fordi det i vores nuværende situation er alt alt for ambitiøst - og man ikke gør nok for at indfri den ambition.

      For mig at se er problemet bare ikke Bjørn. Tror det har været godt med nogle friske øjne på OB - og hans til tider ret så ærlige udmeldinger om OB - håber på det kan ruske lidt op i ledelsen.

      Mht transfers, ja der har været ret meget skyden med spredehagl - og også en del jeg ikke forstår. Tror simpelthen han spiller lidt lotto - han har brug for en stor gevinst for at rykke klubben hurtigt. Og derfor bliver det sådan en gang rod.

      Og nu hænger vi alle vores hat på at Minteh - en spiller vi ikke ville have i første omgang, skal blive klubbens markant største salg. Det er jo heller ikke holdbart i længden.

      Og det med at have truppen klar hurtigst muligt - det tror jeg vi er mange der har sagt i mange år efterhånden, nu har bjørn det så som en ambition i år - og jeg krydsesr fingre og håber for det lykkedes. Men mon ikke vi bliver skuffede igen - vi lægger desværre så langt nede i fødekæden.

      - Men derfor håber jeg alligevel vi har en større del af truppen på plads til første træning - om der så kommer et par signings sidst i vinduet er vel fair nok. Men når man ved hvor stor udskiftning der skal ske så skal størstedelen være afklaret.

      Eks minteh - håber ikke det bliver en saga der trækker ud. Tverskov - find en afklaring, vi forventer alle han vil videre - få det afklaret og sæt igang med at finde en afløser.

      Jeg tror grundlæggende vi er ret enige - for mig peger pilen bare på ingen måde på bjørn. Skift ham ud og du vil stå i det samme rod endnu engang hvis ikke ledelsen ændre markant holdning til hvor meget der må bruges.

      Det er afgjort ledelsen som er hovedproblemet, men Bjørn har sagt ja til at tage ansvaret, og derfor må han stå på mål for sine handlinger. At leje spillere for et halvt år rykker os ikke, og da slet ikke hvis de lejemål bliver suppleret med spillere som er langt fra det niveau som det kræver. Hvad skulle vi med Mucolli når vi har nogle unge som kan agere indskiftere?

      Bjørn må gå til ledelsen hvis han ikke kan finde spillere for de småpenge han har til rådighed.
      Bjørn mister troværdighed når han siger en ting, og gør det modsatte, så mister han efterhånden den magi han nærmest skabte da han kom.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg


        Det er afgjort ledelsen som er hovedproblemet, men Bjørn har sagt ja til at tage ansvaret, og derfor må han stå på mål for sine handlinger. At leje spillere for et halvt år rykker os ikke, og da slet ikke hvis de lejemål bliver suppleret med spillere som er langt fra det niveau som det kræver. Hvad skulle vi med Mucolli når vi har nogle unge som kan agere indskiftere?

        Bjørn må gå til ledelsen hvis han ikke kan finde spillere for de småpenge han har til rådighed.
        Bjørn mister troværdighed når han siger en ting, og gør det modsatte, så mister han efterhånden den magi han nærmest skabte da han kom.
        mucolli er nok også en af de handler jeg fatter mindst af må jeg erkende.

        Skyttä på en halvårlig leje er langt fra optimalt men syntes vi begynder at se hans niveau og igen - hvis ikke der var nogle penge ja så skulle noget forsøges.

        Lad os se hvordan det går til sommer, Bjørn har jo meldt ret åbent ud om at der sker stor udskiftning - og at det er spillere til start 11 vi skal forvente at se. Lad os håbe han levere.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

          mucolli er nok også en af de handler jeg fatter mindst af må jeg erkende.

          Skyttä på en halvårlig leje er langt fra optimalt men syntes vi begynder at se hans niveau og igen - hvis ikke der var nogle penge ja så skulle noget forsøges.

          Lad os se hvordan det går til sommer, Bjørn har jo meldt ret åbent ud om at der sker stor udskiftning - og at det er spillere til start 11 vi skal forvente at se. Lad os håbe han levere.
          Fætter Jebali er nu engang den handel jeg mindst af alle forstår.

          Bjørns sommervindue er en kæmpe stor, og altafgørende eksamen. Kommer vi ud på den anden side med flere til svingdøren, end til fremtiden så mister jeg nok alt tro på ham.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

            Fætter Jebali er nu engang den handel jeg mindst af alle forstår.

            Bjørns sommervindue er en kæmpe stor, og altafgørende eksamen. Kommer vi ud på den anden side med flere til svingdøren, end til fremtiden så mister jeg nok alt tro på ham.
            jebali var også underlig - men mon ikke det var det der skulle til for at holde jebali tilfreds det halvår - tænker ikke han har kostet det store.

            Hidtil har BW virket troværdig i sin kommunikation syntes jeg, der har været nogle enkelte tilfælde hvor han ikke har fremstået helt så godt men overordnet syntes jeg han virker ærlig og troværdig.

            Og det tæller bare utroligt meget i min bog. Det er klart at hvis det er ene lotto kuponer og œårlige lejeaftaler han henter ind til sommer efter at have meldt så markant ud så vil det nok slå nogle skår i hans image.

            Men igen - for mig handler det om at problemet kommer oppefra. Hvis ikke der kommer en ændring enten i ønsket spillestil eller øget budget så har jeg svært ved at se hvad det skulle hjælpe at tage endnu en tur i sportsdirektør karrusselen.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              jebali var også underlig - men mon ikke det var det der skulle til for at holde jebali tilfreds det halvår - tænker ikke han har kostet det store.

              Hidtil har BW virket troværdig i sin kommunikation syntes jeg, der har været nogle enkelte tilfælde hvor han ikke har fremstået helt så godt men overordnet syntes jeg han virker ærlig og troværdig.

              Og det tæller bare utroligt meget i min bog. Det er klart at hvis det er ene lotto kuponer og œårlige lejeaftaler han henter ind til sommer efter at have meldt så markant ud så vil det nok slå nogle skår i hans image.

              Men igen - for mig handler det om at problemet kommer oppefra. Hvis ikke der kommer en ændring enten i ønsket spillestil eller øget budget så har jeg svært ved at se hvad det skulle hjælpe at tage endnu en tur i sportsdirektør karrusselen.
              Det er helt forrykt hvis man er ude i at man begynder at hente fætre og kusiner ind, blot for at beholde en spiller med trods alt begrænsede salgsmuligheder. Uanset hvad Omar så end koster.

              Vi er helt enige i forhold til troværdighed, hvilket jeg også tror er grunden til at kritikken af BW foreløbig været ret afdæmpet.
              Vi kommer ikke ud af middelmådigheden hvis vi hvert vindue henter 1-2-3 spillere som omgående ryger over i oprydnings bunken.
              Jeg ved ikke hvordan budgetterne er skruet sammen, men det virker som om at vores sportsdirektør har X antal kroner i hvert vindue,og hvis de ikke bruges så kan de ikke overføres til næste vindue, derfor skynder man sig hen til nederste hylde og bruger resten af sit budget. Det er lidt lige som når ungerne på markeder bruger en 20’er i fiskedammen for at få en lykkepakke. Det er sjældent der er noget helt fantastisk i de pakker.
              Last edited by Magge; 30-04-2023, 18:05.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                jebali var også underlig - men mon ikke det var det der skulle til for at holde jebali tilfreds det halvår - tænker ikke han har kostet det store.

                Hidtil har BW virket troværdig i sin kommunikation syntes jeg, der har været nogle enkelte tilfælde hvor han ikke har fremstået helt så godt men overordnet syntes jeg han virker ærlig og troværdig.

                Og det tæller bare utroligt meget i min bog. Det er klart at hvis det er ene lotto kuponer og œårlige lejeaftaler han henter ind til sommer efter at have meldt så markant ud så vil det nok slå nogle skår i hans image.

                Men igen - for mig handler det om at problemet kommer oppefra. Hvis ikke der kommer en ændring enten i ønsket spillestil eller øget budget så har jeg svært ved at se hvad det skulle hjælpe at tage endnu en tur i sportsdirektør karrusselen.
                Bjørn udtalte til et interview at Omar udelukkende blev hentet for at styrke Jebali mod både en udtagelse og salg. Han sagde også at han ikke var dyr og de 10 mill vi fik for Jebali ved de 2 ting nemt opvejede det. Mener det var kort før VM han sagde det.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg

                  Bjørn udtalte til et interview at Omar udelukkende blev hentet for at styrke Jebali mod både en udtagelse og salg. Han sagde også at han ikke var dyr og de 10 mill vi fik for Jebali ved de 2 ting nemt opvejede det. Mener det var kort før VM han sagde det.
                  Jeg har en anelse svært ved at se hvordan Omar kan have indflydelse på landsholds udtagelse og salg af Isam.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg

                    Bjørn udtalte til et interview at Omar udelukkende blev hentet for at styrke Jebali mod både en udtagelse og salg. Han sagde også at han ikke var dyr og de 10 mill vi fik for Jebali ved de 2 ting nemt opvejede det. Mener det var kort før VM han sagde det.
                    Men hvad gør det ved en trup, hvis man henter en spiller, der åbenlyst ikke er god nok, for at please en anden spiller?

                    Hvad med den akademispiller, der kunne have fået træningspladsen?

                    Jeg finder det ganske spøjst - grænsende til forkasteligt - og den slags må BW gerne holde sig fra i fremtiden.

                    Comment


                      J
                      Last edited by Obforever87; 21-05-2023, 13:26.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Obforever87 Se indlæg
                        Balder Adelgaard, tidligere ob u-19 spiller tager hårdt fat i ung Horsens fan der fornærmer aske. Voldsom situation, husker også at jeg overværede en u19 træning, hvor balder høvlede vores tidligere u19 anfører Mads Jørgensen ned og overfaldt ham efterfølgende. Adelgaard brødrene har vindergen, men tendensen er at de tit går over stregen. Hvad siger i til situationen?
                        Har set scenen på en facebook-post. Balder sendte Aske væk i den situation. Fint med mig hvis han overtog at komplementere Horsens-drengens opdragelse med en klar besked så Aske som spiller trækkes ikke i problemer.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Obforever87 Se indlæg
                          Balder Adelgaard, tidligere ob u-19 spiller tager hårdt fat i ung Horsens fan der fornærmer aske. Voldsom situation, husker også at jeg overværede en u19 træning, hvor balder høvlede vores tidligere u19 anfører Mads Jørgensen ned og overfaldt ham efterfølgende. Adelgaard brødrene har vindergen, men tendensen er at de tit går over stregen. Hvad siger i til situationen?
                          Synes det er super fint at Balder har Askes ryg

                          Comment


                            Vi har slet ikke snakket om de andre Aske-billeder. Var et meget varmt og langt kram fra hjortebjerg - og Thorborg! Ret fint, helt knust over karantæne vist

                            Comment


                              Har lige genset den 1. Straffesituation. Pyha det er ringe af Grubbe, at modspilleren kan vende så let på ham. Det er jo ikke engang liganiveau

                              Comment


                                Mustavic trænerede ikke med holdet i to uger og var ikke helt klar da han startede inde.
                                ALm mener vi spillede godt.
                                https://fyens.dk/ob/ob-s-bosnier-foe...-sagde-han?rss
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X