Oprindeligt indsendt af tjdebat
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Kamptråd OB-FCM 31.3.23
Collapse
X
-
OB. På behørig afstand af egne ambitioner.
-
Det kan sagtens give mening at sige tak for denne gang til Alm. Måske kan det rykke lidt her og nu, give lidt energi.
På langt sigt er det ligegyldigt. Vi har prøvet med et utal af trænere.
Det er simpelt. OB mangler ressourcer, og OB mangler kultur. Jeg tror, det første skal tilføres, før vi kan arbejde på det næste.
Det komiske er, at man henter en på papiret dygtig mand - BW - uden at give ham de nødvendige ressourcer, samtidigt med man insisterer på opbyggende spil på en rædderlig bane.
Det hele er bare så tilfældigt og dumt i OB. Tænk sig man har betalt penge for at ‘renovere’ banerne - både stadion og i Ådalen - i stedet for bare at gøre det ordentligt i første omgang med hybrid.
Amatørisme og kejserens nye klæder. Næste sæson bliver identisk med denne. Og næste igen…
- Likes 5
Comment
-
Oprindeligt indsendt af tjdebat Se indlæg
måske du har ret, men
hvem tænker du kunne være interesseret i OB istedet for
Thorborg ?
Jeg kan ikke komme i tanke om nogen ? Her tænker jeg
ikke bare på nogen der har penge, men hvem mon vil
smide penge i OB?
Ud fra hvad jeg lige kan aflure ved at følge med i mulige investorer i henholdsvist Aab og Silkeborg så er det ret tydeligt at en del investorer leder efter "håndværkertilbud" klubber hvor man lige kan komme ind med noget know-how, bygge en talentafdeling opgradere træningsfaciliteterne og begynde at uddanne spillere til videresalg for at lave en forretning.
De vil ikke ind i Silkeborg fordi de driver den klub så fornuftigt at de ikke behøver at sælge den billigt. De vil gerne ind i Aab fordi den kan de købe billigt.
Det første de spørger om i Aalborg er, hvordan er træningsfaciliteterne? Og det spørgsmål følger de op med hvordan er faciliteterne for samarbejdsklubberne? Har de mulighed for at gå på kunst? Mulighed for at spille med bande? Etc.
Jeg tror egentligt at OB er relativt attraktivt i forhold til at man allerede har et akademi og at den største hæmsko er at ens træningsfaciliteter ikke er tidssvarende. Om man så kan få nogen ind der ikke tænker at vil gøre det OB allerede er igang med tvivler jeg på og så er spørgsmålet om fortjenesten er stor nok til at du kan få risikovillig kapital ind. Jeg tror ikke på at man kan trække investorer ind der vil finansiere forretningen ved eksempelvist europæiske gruppespil.
Jeg tror at man fra OBs side er interreseret, jeg mener at det var en af punkterne ved BWs ansættelse at man skulle indgå i noget internationalt.
Når det er sagt så burde baneforhold og træningsfaciliteterne kunne løses gennem lokalt engagement, vi taler altså ikke om investeringer i et trecifret millionbeløb man vil nå langt for 20, det kan ikke passe at de penge, og den politiske opbakning, ikke er at finde på den her ø.
Last edited by Striwetforlivet!; 01-04-2023, 11:06.
- Likes 1
Comment
-
Vi bliver nr. 10. Gassen er gået af ballonen. Motivationen vil dale; kvaliteten bliver derefter.
MvH ChrisOB1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.
Comment
-
Personligt, så har jeg givet op på sæsonen. Jeg har også været med de sidste 10 år, og det har været det rene lort, stort set hele tiden. Nu gider jeg ikke engang tage til hjemmekampene, selv om jeg har sæsonkort. Og ja, medgang og modgang, og alt det fis. Det har været 10 forfærdelige år - og det er kun held, og Ove P, der gør, at man ikke har været nede at vende.
Jeg er så træt af, at truppen ikke er klar til sæsonstart, at man sælger alle der bare lugter af lidt klasse - for så at lade deres plads være ubesat, og så starter det hele forfra. Klubben er så dårligt drevet, og med så lidt fodboldhjerne, at det er fucking rystende.
Og alt det fis med fællesskab og kom på stadion. Jeg er træt af det! Ledelsen skylder, og der skal betales til sommer, hvis der skal være bare en smule troværdighed tilbage, når de igen melder ambitioner og målsætninger ud, som sandsynligvis ikke flugter med truppen.
Fuck ledelsen!
Comment
-
Kenneth Zohore er desperat efter mere spilletid efter hans indhop mod FC Midtjylland.
http://obstruktion.dk/zohore-despera...t-spille-mere/
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlægKenneth Zohore er desperat efter mere spilletid efter hans indhop mod FC Midtjylland.
http://obstruktion.dk/zohore-despera...t-spille-mere/
Men nærkeligt at medspillere ikke kender hans løbeveje og at han vil også have bolden spillet til foden efter to måneder i klubben. Hvad gør de under træningen? Og snakker de ikke med hinanden?"Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
Ville vel være oplagt at give ham mere spilletid. En spiller med Zohores kvalitet skulle ikke få splinter i røven på bænken og med den tamme offensive vi har bruges bye boller på suppen.
Men nærkeligt at medspillere ikke kender hans løbeveje og at han vil også have bolden spillet til foden efter to måneder i klubben. Hvad gør de under træningen? Og snakker de ikke med hinanden?
Han ville være fin at få i gang, men han må også have været langt væk fra startopstillingen, lad os håbe vi får ham i gang hvis det er Zohore vi går med til næste sæson.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlægPersonligt, så har jeg givet op på sæsonen. Jeg har også været med de sidste 10 år, og det har været det rene lort, stort set hele tiden. Nu gider jeg ikke engang tage til hjemmekampene, selv om jeg har sæsonkort. Og ja, medgang og modgang, og alt det fis. Det har været 10 forfærdelige år - og det er kun held, og Ove P, der gør, at man ikke har været nede at vende.
Jeg er så træt af, at truppen ikke er klar til sæsonstart, at man sælger alle der bare lugter af lidt klasse - for så at lade deres plads være ubesat, og så starter det hele forfra. Klubben er så dårligt drevet, og med så lidt fodboldhjerne, at det er fucking rystende.
Og alt det fis med fællesskab og kom på stadion. Jeg er træt af det! Ledelsen skylder, og der skal betales til sommer, hvis der skal være bare en smule troværdighed tilbage, når de igen melder ambitioner og målsætninger ud, som sandsynligvis ikke flugter med truppen.
Fuck ledelsen!
Personligt er det for indgroet en del af mig at tage på stadion, men jeg forstår dig godt. Andre vil sikkert bare ryste på hovedet over indlæg som dette, men jeg ser det som udtryk for passion. Og passion har flere udtryk.
Vi giver så meget - og får så lidt igen. Og så den evindelige "you win some, you lose some" belæring man får af individer, der hverken kan eller vil sætte sig ind i andre menneskers frustrationer. Jeg HADER den! Lad nu folk være frustrerede. Ikke til det punkt hvor det kammer over i vold, hærværk, perifide trusler.
I den forbindelse er "Fuck ledelsen" indenfor rammen.
Du har ret til at sige sådan. Du har ret til at blive væk.
Fodbold er følelser. Fornuft i anden række.
MvH ChrisOB1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
Ville vel være oplagt at give ham mere spilletid. En spiller med Zohores kvalitet skulle ikke få splinter i røven på bænken og med den tamme offensive vi har bruges bye boller på suppen.
Men nærkeligt at medspillere ikke kender hans løbeveje og at han vil også have bolden spillet til foden efter to måneder i klubben. Hvad gør de under træningen? Og snakker de ikke med hinanden?
lige nu ligner vi et hold der leder efter de lederegenskaber Jebali og Gigovic bragte i efteråret. De spillere har vi ikke lige på de positioner, men så har vi nogen andre og jeg tror vi vil få gavn af at sætte flest mulige ledertyper sammen, hvis vi også skal have det optimale ud af en diamant som Minteh og Sabbi som også har noget ekstraordinært, vi bare ser alt for lidt til.
Det vil dog nok kræve at Alm går lidt på kompromis med sin spillestil, men det kan jo være nødvendigt når spillerne han har til rådighed ikke pt. er dygtige nok til at spillestilen fungere.
- Likes 5
Comment
-
Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
jeg ville ønske man kunne bringe Zohore og Kadrii samtidig. Jeg synes vores offensiv pt virker umoden og her tror jeg vi vil have gavn af at kunne bringe to spillere som har noget hår på brystet. Bringer man Zohore med erfaring fra nogen af de hårdeste ligaer i verden og Kadrii med sin rutine og status i klubben burde man kunne skabe noget struktur og bundniveau oppe foran. Det kommer måske ikke lige I den første kamp, men kunne de få lov at få kampe sammen, så bør de være solide støtter på den offensive del af banen de mere flyvske spillere kunne læne sig op af.
lige nu ligner vi et hold der leder efter de lederegenskaber Jebali og Gigovic bragte i efteråret. De spillere har vi ikke lige på de positioner, men så har vi nogen andre og jeg tror vi vil få gavn af at sætte flest mulige ledertyper sammen, hvis vi også skal have det optimale ud af en diamant som Minteh og Sabbi som også har noget ekstraordinært, vi bare ser alt for lidt til.
Det vil dog nok kræve at Alm går lidt på kompromis med sin spillestil, men det kan jo være nødvendigt når spillerne han har til rådighed ikke pt. er dygtige nok til at spillestilen fungere.OB. På behørig afstand af egne ambitioner.
Comment
Comment