Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Transfervinduet sommeren 2023

    Nå, vi skal vel også have oprettet en tråd med folks ønsker om til og afgange for OB efter sæsonen. Jeg kan også se det bliver diskuteret i de andre tråde.

    Følgende spillere har udløb:

    Sayouba Mande, Jørgen Skjelvik, Jeppe Tverskov, Omar Jebali, Thrandarson, Skytta og Kenneth Zohore.

    Hvad har folk af forhåbninger og forventninger til næste transfer vindue?

    #2
    Forlæng med Tverskov, hvis han vil. Uanset, skal der 1-2 kvali midt-midt ind. Desuden mangler der 1-2 gode forsvarspillere og 1 målmand. Og så skal Bernat lejes ud, så han kan få noget spilletid på et lavere niveau.

    Men der skal hele tiden lægges på, i alle kæder, hvis muligheden er der.

    Comment


      #3
      om muligt så forlæng med tverskov. Uanset skal der noget ind til midten.

      håber man forlænger med minteh også.

      - en erstatning for jørgen - ved ikke om vi har noget på vej fra akademiet. En midtstopper - vi får vel vestergaard tilbage men om han er klar / god nok ved jeg ikke.

      hvis det går godt i foråret så forlæng med zohore - ellers skal der vel også bruges en angriber.

      jeg kunne også sagtens se man fik lejet bernat ud, mener man potentialet er der skal han bruge noget spilletid og han slår jo ikke MH af.

      - og så har vi en masse offensive spillere, men er de gode nok eller skulle man også her overveje en leje aftale eller 2 (breum og eller charlie)

      men meget af det kommer vel også an på hvem man sælge (hvis nogen) frø og sabbi måske. Mucolli - den handel undre mig til stadighed - fik han ikke en 4 årig?

      Mest af alt så håber jeg man er klar til at handle så vi er så tæt på at være færdige med vinduet inden sæsonen starter. Transferdeadline dag er normalt god underholdning - men håber ikke vi skal hen og lave alt for mange handler så sent.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
        Nå, vi skal vel også have oprettet en tråd med folks ønsker om til og afgange for OB efter sæsonen. Jeg kan også se det bliver diskuteret i de andre tråde.

        Følgende spillere har udløb:

        Sayouba Mande, Jørgen Skjelvik, Jeppe Tverskov, Omar Jebali, Thrandarson, Skytta og Kenneth Zohore.

        Hvad har folk af forhåbninger og forventninger til næste transfer vindue?
        Kan god forstå hvis Tverskov vil videre, det er vel nu eller aldrig med et europæisk eventyr for ham. Hvis han vil blive så er det selvfølgelig fedt men tror ikke på det.
        Aron vil videre og vi kan vel kun takke ham for en helhjertet indsats.
        Mande, Skjelvik og Omar er ikke del af OBs fremtid.
        Skyttä og Zohore ville meget gerne holde i klubben men med kontrakt i Toulouse til 2025 ved ikke om vi kan købe ham fri.
        Kjerrungaard tilbage efter succesfuld lejeophold ville være oplagt og med Zohore, Bashkim og måske Fenger er det fint med muligheder på toppen.
        Det er midtbanen som skal styrkes og i hvert fald en backup for Adelgaard.

        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #5
          Skyttä har jeg ikke set noget interessant fra. Man kan se, at han har en fin teknik, men han har endnu gjort noget aftryk. Den slags lejeaftaler uden option håber jeg ikke på mange af. De giver kun mening, hvis det er en spiller, der gør en forskel fra dag ét.

          Zohore kan jeg ikke bedømme. Vi må se, når/hvis han får flere minutter.

          Kjerrungaard bliver interessant.

          En god 9er ville stadig være i høj kurs hos mig, men de er svære at finde, og så skal vi - igen - lede efter en god 6er. Under antagelse af, at Tver skal have et fortjent ophold i udlandet. Men vel ret beset også hvis han skulle blive.

          Jeg håber, at det er tid til noget andet for Sabbi. Han kan meget men lykkes næsten ikke med noget, og jeg synes, vi har givet det nok tid nu.

          Og så skal vi til at vurdere, om Breum og måske Charly skal lejes ud.
          Last edited by Jungledyret; 13-03-2023, 20:18.

          Comment


            #6
            Jeg håber vi henter Firas Ben Larbi.
            Ham ville de ikke sælge i vinters, men måske det kan lade sig gøre til sommer.
            Så skal der også hentes en erstatning for Tverskov, som vil have sin sidste kontrakt i udlandet. I forsvaret skal vi nok satse på at Slotsager skal spille fast, så der skal nok ikke flere ind der.
            Hvis Zohore slår til bør vi lave en permanent aftale, ellers må der en ny topscorer ind.

            Comment


              #7
              Af de 7 spillere med udløb er det nok rimelig usikkert om nogen af dem overhovedet forlænger. Måske Zohore afhængig af foråret. Det er mange ud, og det vil helt sikkert frigive nogle lønkroner så mon ikke vi får en travl sommer.

              På positiv siden er Tverskov den eneste afgang som vi rigtigt vil kunne mærke. Han skal så til gengæld også erstattes 1:1, så en dygtig 6er skal de ud og finde. Igen.

              Ellers er det vel oplagt at kigge på midterforsvaret, venstre back og 9’er positionen - afhængig af Zohore.

              Kommer der bud på Frø eller Sabbi bør klubben også overveje det. De er for gode til at lade sygne hen på bænken, men samtidig må foråret også snart være deres sidste chance for at vise at det er dem der skal starte inde i OB. Siger man farvel til Frø og/eller Sabbi bør de også erstattes med spillere ude fra - så må Charly og/eller Breum få sig en lejeaftale.

              Et midterforsvar med Ivan, Bjørn, Slots og Vestergaard er nok også lige skrøbeligt nok, selvom Slots indsats mod AaB efterlod en med en god smag i munden. Egentligt synes jeg den er lidt svær for enten “skal” der satses på Slotsager eller også skal han udlejes, så meget afhænger af klubben og Alms plan med Slotsager.
              Hvis man kunne give smukke Jørgen en kort forlængelse hvor han acceptere at stå bag Slots, synes jeg i virkeligheden ikke at det ville være den værste løsning, særligt ikke når han også er gardering for Aske.

              Ellers håber jeg at nye tilgange bliver permanente og markante. Skal talenter som Slotsager/Breum/Charly skubbes længere væk fra spilletid skal det være fordi de nye spillere virkelig flytter os. Der ud over er mit eneste rigtigt store håb at truppen er mere eller mindre på plads efter sommerferien, selvom jeg da gerne ser at BW signer en eller anden stor kanon sidst i vinduet skulle chancen byde sig.

              Comment


                #8
                Nå men oven på en halv skidt aften er der ikke andet for end at komme igen, guldet skal til Odense, så vi må gøre det bedre, jeg er i vanlig stil gået igang.

                For mig bliver det vigtigste i vinduet om Wesstrøm får gang i afgangene, en spiller som Minteh må gerne skydes af og det må Sabbi også gerne, Frø, Mihajlo og måske Adelgaard kunne der også komme bud på, det vigtige bliver at vi begynder at tjene nogle penge.

                Jeg mener at af dem der har udløb er det kun Tverskov man skal forlænge med hvis det er muligt.

                Ellers hedder det fra næste sæson Manneh - Mustafic på midtbanen, Wesstrøm mener at Mustafic kan presse både Manneh og Tverskov på deres positioner, hvilket lyder sansynligt, og hvis det er sådan så er det en fin midtbane at starte ud med der dog mangler noget bredde, gerne med superliga erfaring når det er de to andre vi kører med.

                Der er en JJ der har kontraktudløb til sommer og Nimes har spillet dårligt, men det har JJ ikke, han ville være en god spiller at smide ind på den midtbane da han både kan spille en temperaturmåler og også være den mere dynamiske der kan komme med i afslutningspillet. med ham ville man kunne få gang i roteringen på midtbanen og samtidigt have en spiller på bænken af de tre man ville kunne skifte ind uden at der var væsentligt niveauforskel.

                Så er der den evige Lasse Vigen også en fed spiller at få ind, en Malthe Højholt fra Aab kunne være gylden hvis Aab rykker ned, de vil være nød til at trimme deres trup og Thelander/Helenius bliver det ikke.

                På målmandsposten skal der også ske noget der skal en ny anden målmand ind, HC er en fin fyr men han laver for mange fejl og det koster, man skal enten udleje ham eller beslutte sig for at man i fremtiden vil satse på Worsøe som man så skal overveje at udleje til at stå fast på et lavere niveau inden han kommer tilbage til OB.

                Jeg har ikke lige nogen gode bud på målmænd.

                På backpositioner det ser fornuftigt ud med Grubbe/Adelgaard konstellationen, men det kniber lidt mere med garderingerne man har en McCoy på vej, der vist nok, kan dække en højreback og en Ejdum der kan dække en venstre, jeg ville rigtigt gerne ha en ind der kan dække begge positioner på et lidt højere niveau.

                Jeg foreslår man går efter Musonda, kan spille begge positioner, begge kanter og den centrale midtbane, hurtig god motor spiller med begge ben, virkelig en fed trupspiller.

                Centerforsvaret er jeg ret godt tilfreds med de to startende hvis det er Mihajlo og BP. Vestergaard kommer retur og det er spørgsmålet om hvor han er henne. Slotsager er et kæmpe talent og man skal overveje om man er bedst tjent med at lade ham få små indhop eller om man skal leje ham ud til at spille 90 hver uge, jeg synes den der er rigtig svær.

                På angriber positionen synes jeg vi mangler noget forstærkning det gør de fleste klubber jo, nu observerede jeg lige Zohore i sidste kamp og han har stadig sin fart, spørgsmålet for mig er stadig hvilket niveau kan han komme tilbage på? og hvor meget skal han have i løn? hvis det er championship lønninger så taler vi altså om at han skal være Tverskov god i hver kamp, for at være pengene værd og det ved jeg ikke om Zohore bliver.

                Luca kommer retur og Hansborg bliver nok rykket op især Hansborg er meget talentfuld og en spiller jeg glæder mig til at se. Jeg har fundet ham her som har gjort det fremragende til AFCON U20 gambianer hvis vi lige skal ligge på der, spiller i Gambia, 18 år gammel, hurtig god teknisk en dejlig spiller, Adama Bojang: https://www.youtube.com/watch?v=ggFZw6fB46Q

                Ellers er jeg gået et trin ned aldersmæssigt og prøve at se om jeg kan finde nogen unge spillere der kunne være spændende da jeg egentligt synes vi mangler at komme udover landegrænserne på akademidelen. Om ikke andet så får man sgu da lov til at vise de juveler man har fundet frem

                16 årig tjekke fra Slezky fc Opava, Vojtech Hranos, god fart, ikke for stor, ikke for lille, god teknisk sparker med begge ben, han minder mig lidt om en akademispiller jeg så noget video med Martin et eller andet, jeg ikke lige kan huske: https://www.youtube.com/watch?v=gnxR4iReUik


                16 årig nigerianer Ebube Okore https://www.youtube.com/watch?v=107S4bfGmGk Jeg ved godt at man ikke kan skrive kontrakt med afrikanske spillere før de fylder 18, men altså så må man have Bakary til at lave fodarbejdet.

                Du kender den gambianske messi, men har du nogensinde hørt om den sydafrikanske Kaka? Luphumlo Sifumba 17 år gammel fylder 18 til Juli: https://www.youtube.com/watch?v=5Un-9Hq7CcY

                Karol Borys lille polsk u17 landsholdspiller 16 år gammel, fremragende teknik og forbavensende god i prespillet: https://www.youtube.com/watch?v=HrSUHfmj6-o

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
                  Jeg håber vi henter Firas Ben Larbi.
                  Ham ville de ikke sælge i vinters, men måske det kan lade sig gøre til sommer.
                  Så skal der også hentes en erstatning for Tverskov, som vil have sin sidste kontrakt i udlandet. I forsvaret skal vi nok satse på at Slotsager skal spille fast, så der skal nok ikke flere ind der.
                  Hvis Zohore slår til bør vi lave en permanent aftale, ellers må der en ny topscorer ind.
                  Jeg er enig i, at Firas ville være god for OB. Han brænder dog desværre deres liga af for tiden, så prisen er nok blevet en del højere.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                    Nå men oven på en halv skidt aften er der ikke andet for end at komme igen, guldet skal til Odense, så vi må gøre det bedre, jeg er i vanlig stil gået igang.

                    For mig bliver det vigtigste i vinduet om Wesstrøm får gang i afgangene, en spiller som Minteh må gerne skydes af og det må Sabbi også gerne, Frø, Mihajlo og måske Adelgaard kunne der også komme bud på, det vigtige bliver at vi begynder at tjene nogle penge.

                    Jeg mener at af dem der har udløb er det kun Tverskov man skal forlænge med hvis det er muligt.

                    Ellers hedder det fra næste sæson Manneh - Mustafic på midtbanen, Wesstrøm mener at Mustafic kan presse både Manneh og Tverskov på deres positioner, hvilket lyder sansynligt, og hvis det er sådan så er det en fin midtbane at starte ud med der dog mangler noget bredde, gerne med superliga erfaring når det er de to andre vi kører med.

                    Der er en JJ der har kontraktudløb til sommer og Nimes har spillet dårligt, men det har JJ ikke, han ville være en god spiller at smide ind på den midtbane da han både kan spille en temperaturmåler og også være den mere dynamiske der kan komme med i afslutningspillet. med ham ville man kunne få gang i roteringen på midtbanen og samtidigt have en spiller på bænken af de tre man ville kunne skifte ind uden at der var væsentligt niveauforskel.

                    Så er der den evige Lasse Vigen også en fed spiller at få ind, en Malthe Højholt fra Aab kunne være gylden hvis Aab rykker ned, de vil være nød til at trimme deres trup og Thelander/Helenius bliver det ikke.

                    På målmandsposten skal der også ske noget der skal en ny anden målmand ind, HC er en fin fyr men han laver for mange fejl og det koster, man skal enten udleje ham eller beslutte sig for at man i fremtiden vil satse på Worsøe som man så skal overveje at udleje til at stå fast på et lavere niveau inden han kommer tilbage til OB.

                    Jeg har ikke lige nogen gode bud på målmænd.

                    På backpositioner det ser fornuftigt ud med Grubbe/Adelgaard konstellationen, men det kniber lidt mere med garderingerne man har en McCoy på vej, der vist nok, kan dække en højreback og en Ejdum der kan dække en venstre, jeg ville rigtigt gerne ha en ind der kan dække begge positioner på et lidt højere niveau.

                    Jeg foreslår man går efter Musonda, kan spille begge positioner, begge kanter og den centrale midtbane, hurtig god motor spiller med begge ben, virkelig en fed trupspiller.

                    Centerforsvaret er jeg ret godt tilfreds med de to startende hvis det er Mihajlo og BP. Vestergaard kommer retur og det er spørgsmålet om hvor han er henne. Slotsager er et kæmpe talent og man skal overveje om man er bedst tjent med at lade ham få små indhop eller om man skal leje ham ud til at spille 90 hver uge, jeg synes den der er rigtig svær.

                    På angriber positionen synes jeg vi mangler noget forstærkning det gør de fleste klubber jo, nu observerede jeg lige Zohore i sidste kamp og han har stadig sin fart, spørgsmålet for mig er stadig hvilket niveau kan han komme tilbage på? og hvor meget skal han have i løn? hvis det er championship lønninger så taler vi altså om at han skal være Tverskov god i hver kamp, for at være pengene værd og det ved jeg ikke om Zohore bliver.

                    Luca kommer retur og Hansborg bliver nok rykket op især Hansborg er meget talentfuld og en spiller jeg glæder mig til at se. Jeg har fundet ham her som har gjort det fremragende til AFCON U20 gambianer hvis vi lige skal ligge på der, spiller i Gambia, 18 år gammel, hurtig god teknisk en dejlig spiller, Adama Bojang: https://www.youtube.com/watch?v=ggFZw6fB46Q

                    Ellers er jeg gået et trin ned aldersmæssigt og prøve at se om jeg kan finde nogen unge spillere der kunne være spændende da jeg egentligt synes vi mangler at komme udover landegrænserne på akademidelen. Om ikke andet så får man sgu da lov til at vise de juveler man har fundet frem

                    16 årig tjekke fra Slezky fc Opava, Vojtech Hranos, god fart, ikke for stor, ikke for lille, god teknisk sparker med begge ben, han minder mig lidt om en akademispiller jeg så noget video med Martin et eller andet, jeg ikke lige kan huske: https://www.youtube.com/watch?v=gnxR4iReUik


                    16 årig nigerianer Ebube Okore https://www.youtube.com/watch?v=107S4bfGmGk Jeg ved godt at man ikke kan skrive kontrakt med afrikanske spillere før de fylder 18, men altså så må man have Bakary til at lave fodarbejdet.

                    Du kender den gambianske messi, men har du nogensinde hørt om den sydafrikanske Kaka? Luphumlo Sifumba 17 år gammel fylder 18 til Juli: https://www.youtube.com/watch?v=5Un-9Hq7CcY

                    Karol Borys lille polsk u17 landsholdspiller 16 år gammel, fremragende teknik og forbavensende god i prespillet: https://www.youtube.com/watch?v=HrSUHfmj6-o
                    selvfølgelig kan der komme bud på dem - men adelgaard - så mange kampe har han ikke spillet endnu, det samme gælder minteh - lad os endelig have dem en sæson mere. Og Ivancevic - nu er vi endelig ved at have et godt forsvar håber ikke han ryger endnu heller.

                    Frø eller sabbi kunne jeg godt se hvis der kom et rimeligt bud. Men ellers håber jeg ikke på alt for mange salg - der bliver rigeligt med aktivitet med de naturlige afgange der kommer, og sælger man halvdelen af holdet så har man jo næsten smidt 23/24 sæsonen over bord inden den er begyndt.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                      selvfølgelig kan der komme bud på dem - men adelgaard - så mange kampe har han ikke spillet endnu, det samme gælder minteh - lad os endelig have dem en sæson mere. Og Ivancevic - nu er vi endelig ved at have et godt forsvar håber ikke han ryger endnu heller.

                      Frø eller sabbi kunne jeg godt se hvis der kom et rimeligt bud. Men ellers håber jeg ikke på alt for mange salg - der bliver rigeligt med aktivitet med de naturlige afgange der kommer, og sælger man halvdelen af holdet så har man jo næsten smidt 23/24 sæsonen over bord inden den er begyndt.
                      Det er klart at der ville være noget kontinuitet i at holde på truppen, jeg tror bare ikke det er den strategi BW følger jeg synes han er ret klar i spyttet når det kommer til at der kommer til at være et stort flow af spillere ind og spillere ud. Og for at være ærlig så er det også der OB halter mest efter, vi skal have gang i forretningen.

                      Det er ikke så vigtigt hvor mange kampe de har spillet de to spillere Adelgaard og Minteh vil blive købt for deres potentiale. Når det er sagt så tror jeg ikke at Adelgaard ryger i næste vindue, men der skal helt sikkert nok sidde klubber derude der allerede har ham på blokken, og der er en lille risiko for at de allerede ligger et bud til sommer.
                      Minteh skal skydes af og det skal gerne være et ordentligt salg, der kan finansiere næste skridt og så skal der noget nyt på så vi som klub ligger på i forhold til at arbejde med unge mennesker fra andre kulturer.

                      Mihajlo skal der også nok sidde klubber og kigge på, problemet for OB i forhold til at holde på ham er at han praktisk talt er tobenet han er en fremragende spiller at have i truppen fordi han både kan spille venstre og højre stopper position uden at man mister vinkler frem i banen. ham kunne jeg sagtens se større klubber hente ind.

                      Frø og Sabbi tror jeg helt klart man vil forsøge at skyde af og det er jo også ved at være sidste udkald, så må vi se om BW kan hente ordentligt ind.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                        Det er klart at der ville være noget kontinuitet i at holde på truppen, jeg tror bare ikke det er den strategi BW følger jeg synes han er ret klar i spyttet når det kommer til at der kommer til at være et stort flow af spillere ind og spillere ud. Og for at være ærlig så er det også der OB halter mest efter, vi skal have gang i forretningen.

                        Det er ikke så vigtigt hvor mange kampe de har spillet de to spillere Adelgaard og Minteh vil blive købt for deres potentiale. Når det er sagt så tror jeg ikke at Adelgaard ryger i næste vindue, men der skal helt sikkert nok sidde klubber derude der allerede har ham på blokken, og der er en lille risiko for at de allerede ligger et bud til sommer.
                        Minteh skal skydes af og det skal gerne være et ordentligt salg, der kan finansiere næste skridt og så skal der noget nyt på så vi som klub ligger på i forhold til at arbejde med unge mennesker fra andre kulturer.

                        Mihajlo skal der også nok sidde klubber og kigge på, problemet for OB i forhold til at holde på ham er at han praktisk talt er tobenet han er en fremragende spiller at have i truppen fordi han både kan spille venstre og højre stopper position uden at man mister vinkler frem i banen. ham kunne jeg sagtens se større klubber hente ind.

                        Frø og Sabbi tror jeg helt klart man vil forsøge at skyde af og det er jo også ved at være sidste udkald, så må vi se om BW kan hente ordentligt ind.
                        jeg er helt med på at der skal mere igennem iflg BW og jeg håber også vi når derhen hvor vi begynder at kunne lave nogle ordentlige salg. Jeg håber så bare vi når til et sted hvor det er lidt mere planlagt - at der er en målsætning/ide når man henter en spiller ind - 4 årig kontrakt og så er målet at man skyder ham af efter 2. Fint nok - lige nu er vi for mig stadig i et opbygningsted hvor der ikke er ordenligt styr på antal afgange - mange kontrakt udløb samtidig - lægger man så dertil salg af profiler så tror jeg der bliver for stor gennemtræk til at man kan stable noget bare semi solidt på benene inden næste sæson skydes igang.

                        Jeg tror heller ikke adelgaard ryger allerede nu men muligheden er der selvf altid.

                        - Minteh tror jeg stadig ville kunne blive et rigtigt stort salg for OB - hvis man forlænger og spiller ham en halv til hel sæson mere. Potentialet er stort men endnu har han ikke spillet 10 kampe for os, så medmindre han virkeligt brænder de sidste 11 kampe af så bliver det ikke det monster salg alle drømmer om - og vil han ikke forlænge ja så er vi næsten nødt til at sælge selvf om det så ikke bliver den succes historie man har drømt om.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                          jeg er helt med på at der skal mere igennem iflg BW og jeg håber også vi når derhen hvor vi begynder at kunne lave nogle ordentlige salg. Jeg håber så bare vi når til et sted hvor det er lidt mere planlagt - at der er en målsætning/ide når man henter en spiller ind - 4 årig kontrakt og så er målet at man skyder ham af efter 2. Fint nok - lige nu er vi for mig stadig i et opbygningsted hvor der ikke er ordenligt styr på antal afgange - mange kontrakt udløb samtidig - lægger man så dertil salg af profiler så tror jeg der bliver for stor gennemtræk til at man kan stable noget bare semi solidt på benene inden næste sæson skydes igang.

                          Jeg tror heller ikke adelgaard ryger allerede nu men muligheden er der selvf altid.

                          - Minteh tror jeg stadig ville kunne blive et rigtigt stort salg for OB - hvis man forlænger og spiller ham en halv til hel sæson mere. Potentialet er stort men endnu har han ikke spillet 10 kampe for os, så medmindre han virkeligt brænder de sidste 11 kampe af så bliver det ikke det monster salg alle drømmer om - og vil han ikke forlænge ja så er vi næsten nødt til at sælge selvf om det så ikke bliver den succes historie man har drømt om.
                          Problemet er at du skal bruge penge for at stable noget solidt på benene, man har investeret og fortsætter med at investere i akademiet, det er godt, jeg er fan. Problemet kan så være at dine akademispillere der kommer op har brug for en solid central stamme af dygtige spillere at læne sig op af, hvis de skal have ro til at blive kørt ordentligt ind og det koster også penge, den eneste måde OB har at lave de penge på det er ved at sælge spillere, derfor bliver det lidt kaotisk mens man sadler om, som det har været i de senere sæsoner, hvilket jeg tror man kalkulerer med. Så ja det koster i de her sæsoner men medmindre man kan finde ud af andre måder at få kapital tilført så er det en pris man bliver nød til at betale.

                          Minteh kan blive et stort salg for OB, det kan han sådan set allerede, fordi han bare har nogle spidskompetencer man ikke kan træne sig til. Tricket er at få skudt ham af og så få brugt de penge der kommer ind ordentligt, få opgraderet faciliteter, få hentet et par talenter ind der kan blive de næste Minteh salg, her tror jeg vi har en udfordring, når Brøndby nu melder ud at de opgraderer deres masterclass program til at kunne konkurere om toptalenterne i skandinavien så kan OB ikke konkurere om de samme talenter og må finde nogle nye markeder, her håber jeg man kan hive ind til U-19 og U-17 fra eksempeltvist Østeuropa og Afrika, men det koster også penge og kræver at man har kompetencerne til at kunne arbejde med folk med de kulturer og det koster så igen penge at opbygge det. Så spillersalg er vejen frem.

                          Derudover er OB også nød til at lave de salg for at være en attraktiv klub at komme til, OB skal gerne være en klub hvor man tænker at der kan man komme nogle fine steder hen fra.



                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                            Nå men oven på en halv skidt aften er der ikke andet for end at komme igen, guldet skal til Odense, så vi må gøre det bedre, jeg er i vanlig stil gået igang.

                            For mig bliver det vigtigste i vinduet om Wesstrøm får gang i afgangene, en spiller som Minteh må gerne skydes af og det må Sabbi også gerne, Frø, Mihajlo og måske Adelgaard kunne der også komme bud på, det vigtige bliver at vi begynder at tjene nogle penge.

                            BW har rigtigt lagt op til et større flow af spillere, men mon dog han mener 4-5 faste startere ud hver sommer, det lyder imo. som en rigtigt skidt strategi.

                            Jeg mener at af dem der har udløb er det kun Tverskov man skal forlænge med hvis det er muligt.

                            Ellers hedder det fra næste sæson Manneh - Mustafic på midtbanen, Wesstrøm mener at Mustafic kan presse både Manneh og Tverskov på deres positioner, hvilket lyder sansynligt, og hvis det er sådan så er det en fin midtbane at starte ud med der dog mangler noget bredde, gerne med superliga erfaring når det er de to andre vi kører med.

                            Der er en JJ der har kontraktudløb til sommer og Nimes har spillet dårligt, men det har JJ ikke, han ville være en god spiller at smide ind på den midtbane da han både kan spille en temperaturmåler og også være den mere dynamiske der kan komme med i afslutningspillet. med ham ville man kunne få gang i roteringen på midtbanen og samtidigt have en spiller på bænken af de tre man ville kunne skifte ind uden at der var væsentligt niveauforskel.

                            Man ønskede ikke at forlænge med JJ da man sidste sommer memte at man kunne gøre noget bedre med pladsen - JJ er med alt tydelighed ikke den 6er som klubben har brug for, hvorfor skulle han pludselig være relevant? Tverskov, Gigo og Manneh har i den grad vist hvor stor en forskel de rigtige spillere i maskinrummet har betydet, hvorfor skulle en JJT retur blive lykken? Så kunne man også prøve med Kløve eller Opondo hvis det er.
                            Generelt forstår jeg ikke hvorfor man akulle fiske rundt i den samme lille andedam og jeg synes at BW har vist at han kan finde bedre og billigere spillere som passer til spillestilen.


                            Så er der den evige Lasse Vigen også en fed spiller at få ind, en Malthe Højholt fra Aab kunne være gylden hvis Aab rykker ned, de vil være nød til at trimme deres trup og Thelander/Helenius bliver det ikke.

                            På målmandsposten skal der også ske noget der skal en ny anden målmand ind, HC er en fin fyr men han laver for mange fejl og det koster, man skal enten udleje ham eller beslutte sig for at man i fremtiden vil satse på Worsøe som man så skal overveje at udleje til at stå fast på et lavere niveau inden han kommer tilbage til OB.

                            Jeg har ikke lige nogen gode bud på målmænd.

                            OB er ikke en klub der som FCK har flere “første” keepere i truppen - Vurdere du virkelig Bernat som 2. Keeper så kritisk at man skal smide ham på porten og investere i en ny reserve? Det kan jeg på ingen måde følge og jeg synes det ville være en besynderlig prioritering. Bernat laver fejl, men han har rigeligt fint niveau til at agere 2. Målmand i superligaen i forhold til den lille håndfuld kampe som han måske vil få i en sæson og han har stadig et stort udviklingspotentiale.

                            På backpositioner det ser fornuftigt ud med Grubbe/Adelgaard konstellationen, men det kniber lidt mere med garderingerne man har en McCoy på vej, der vist nok, kan dække en højreback og en Ejdum der kan dække en venstre, jeg ville rigtigt gerne ha en ind der kan dække begge positioner på et lidt højere niveau.

                            Med Nicholas Mickelson er vi fint dækket ind på højre back, venstre kniber mere.

                            Jeg foreslår man går efter Musonda, kan spille begge positioner, begge kanter og den centrale midtbane, hurtig god motor spiller med begge ben, virkelig en fed trupspiller.

                            Centerforsvaret er jeg ret godt tilfreds med de to startende hvis det er Mihajlo og BP. Vestergaard kommer retur og det er spørgsmålet om hvor han er henne. Slotsager er et kæmpe talent og man skal overveje om man er bedst tjent med at lade ham få små indhop eller om man skal leje ham ud til at spille 90 hver uge, jeg synes den der er rigtig svær.

                            På angriber positionen synes jeg vi mangler noget forstærkning det gør de fleste klubber jo, nu observerede jeg lige Zohore i sidste kamp og han har stadig sin fart, spørgsmålet for mig er stadig hvilket niveau kan han komme tilbage på? og hvor meget skal han have i løn? hvis det er championship lønninger så taler vi altså om at han skal være Tverskov god i hver kamp, for at være pengene værd og det ved jeg ikke om Zohore bliver.

                            Luca kommer retur og Hansborg bliver nok rykket op især Hansborg er meget talentfuld og en spiller jeg glæder mig til at se.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                              BW har rigtigt lagt op til et større flow af spillere, men mon dog han mener 4-5 faste startere ud hver sommer, det lyder imo. som en rigtigt skidt strategi.

                              Man ønskede ikke at forlænge med JJ da man sidste sommer memte at man kunne gøre noget bedre med pladsen - JJ er med alt tydelighed ikke den 6er som klubben har brug for, hvorfor skulle han pludselig være relevant? Tverskov, Gigo og Manneh har i den grad vist hvor stor en forskel de rigtige spillere i maskinrummet har betydet, hvorfor skulle en JJT retur blive lykken? Så kunne man også prøve med Kløve eller Opondo hvis det er.
                              Generelt forstår jeg ikke hvorfor man akulle fiske rundt i den samme lille andedam og jeg synes at BW har vist at han kan finde bedre og billigere spillere som passer til spillestilen.


                              OB er ikke en klub der som FCK har flere “første” keepere i truppen - Vurdere du virkelig Bernat som 2. Keeper så kritisk at man skal smide ham på porten og investere i en ny reserve? Det kan jeg på ingen måde følge og jeg synes det ville være en besynderlig prioritering. Bernat laver fejl, men han har rigeligt fint niveau til at agere 2. Målmand i superligaen i forhold til den lille håndfuld kampe som han måske vil få i en sæson og han har stadig et stort udviklingspotentiale.

                              Med Nicholas Mickelson er vi fint dækket ind på højre back, venstre kniber mere.
                              Nej jeg tror ikke at han mener 5-6 faste startere ud hver sommer, jeg peger på de spillere der KAN blive skudt af og som der kan komme bud på.

                              Fordi situationen er en anden, hvis man med indkøbet af Mustafic, som på papiret virker til at være det rigtige har fundet det man gerne vil på midtbanen så er det gode ved JJ, jo at han kan dække begge de roller. At sammenligne JJ med Opondo og kløve er useriøst, Kløve og Opondo er spillere der spiller første division/bunden af superligaen, JJ er fast i den franske Ligue 2 og en væsentligt bedre spiller. Så kan det være man kan få noget bedre ind til at være den tredje på den midtbane, jeg synes nu JJ ville en fin signing, men jeg er med på at der er en del omkring OB universet der ikke kan lide ham.

                              Nu stiller du spørgsmålet om Bernat skarpt op ''smide på porten'' som tyende der går i cigarkassen, jeg synes man skal finde en bedre løsning både for OB og for HC. Problemet er at han laver for mange fejl, og det er altså ikke en ny målmand der kommer ind, han har stået en hel sæson, hvad er hans snit for mål lukket ind per kamp? Så både for HC og for OB så synes jeg man skal finde en anden målmand. Hvis mand gerne vil have potentiale så har man jo Worsøe der står for ungdomslandsholdene.

                              Det er rigtigt jeg havde glemt Nico, det ændrer dog ikke ved min tanke om at jeg gerne vil have en ind der kan dække på begge positioner på et højere niveau køre med de to unge og så lade akademisterne få minutterne for resten.

                              Comment

                              Working...
                              X