Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Nej man skal ikke være selvskrevet til start11eren blot fordi man er fynbo, det ser jeg heller ikke nogen der påstår. Jeg har heller ikke noget problem med at spillere som Frø, Franco, Minteh og Charly er blevet foretrukket frem for Breum - det er unge spillere med udviklingspotentiale på kontrakt som er blevet vurderet bedre på dagen og så må en som Breum istedet klø på på træningsbanen. Der hvor jeg har et problem er når en spiller som Sander Svendsen, spiller i sidste sæson og starten af denne på bekostning af eksempelvis Breum. Var Sander bedre på dagen? Givetvis ja, men han var ikke god nok til top 6, klubben prøvede aktivt at komme af med ham og holdet indfriede ikke målsætningen med ham frem for Breum. Det er imo. En håbløs disposition af både klub og træner, og sådanne er der mange eksempler på. Og nej, det står ikke skrevet i sol, måne og stjerner at Breum var blevet forløst i OB havde han fået mere spilletid, men man kunne sagtens have gjort mere for at udvikle ham, og at man ender med at skippe ham afsted til Holland for 2 mill. kan man da på ingen måde godkende.. iøvrigt er de evige sammenligninger med tidligere uforløste talenter ramt ved siden af imo. Breum er et langt større talent end Greve og Eske, hvilket hans præstationer for bl.a. u19 landsholdet også vidner om. Iøvrigt bemærkelsesværdigt at et talent der angiveligt ikke er god nok til OB er interessant for FCN og Æresdivisionen.
    At Sander fik nogen enkelte kampe tidligt på sæsonen fordi trænerteamet vurderede ham bedst på dagen finder jeg ikke håbløst, jeg mener oprigtigt at træneren skal stille det stærkeste hold hver gang, talenter skal netop ikke “foræres” en plads på holdet, de skal have kvalitet nok til selv at tage den. At der i en professionel klub kan være økonomiske overvejelser der spiller ind i holdudtagelsen, er vidst en virkelighed vi kommer til at vænne os til - også i OB. Hvis ikke vi skal sammenligne Breum med andre tidligere talenter, hvem så ? Sammenligner man ham med de ældre spillere ( som spiller)er han jo ikke slået igennem.Breum har klare forcer som virkelig shinede i ungdomsårene og på u19 landsholdet, men som desværre ikke har været stærke nok i en Superliga trup som vores, her er hans mangler i fysik, defensiv orientering og fart til gengæld blevet synlige. Det betyder ikke at Breum ikke kan have stor værdi og måske forløses i en anden klub eller i et andet spilsystem - det vil jeg da håbe, han er OB i hjertet og en sympatisk gut. Min pointe er blot at hvis sådan et talent skal have pladsen i mere end 2 år for at slå igennem - spærrer han den for andre, som den fagligt kompetente sportschef vurderer har bedre potentiale i OB. At vi tilsyneladende sælger ham for en lav pris må også mere end antyde at andre klubber heller ikke vurderer hans talent så voldsomt som du åbenbart gør. Heldigvis har vi jo alle ret til hver vores mening.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

      Nu vil jeg gerne vedkende mig at være både sur og skuffet. Breum er et talent der imo er blevet virkelig dårligt forvaltet, og er rygtet om et salg til 2 mill. sandt er jeg rystet. Den giver et seriøst hak i min ellers fine tillid til BW.
      Synes ikke, man kan klandre BW for salget og prisen. Han har tydeligvis ville væk, og der har ikke været et særligt imponerende marked for ham. Hvad skal han sælge ham på, hvis man kigger helt objektivt på det?

      Hvis vi skulle have haft mere for ham, skulle vi have timet salget anderledes. Det skulle have været efter et godt forløb rent præstationsmæssigt, og der skulle være den rette klub til at se værdien i ham. Ikke på bagkant af en meget skuffende sæson for ham.
      Jeg tror, at Breum-lejren i løbet af vinteren og nu igen har udtrykt ønske om at prøve noget nyt da tålmodigheden er løbet tør/man er kørt død i det i OB. Hvis det står til troende, så skulle BW have beholdt Breum mod sin vilje og håbet på, at en tydeligt umotiveret spiller ville vise sig bedre frem i næste sæson for så at kunne sælge ham med bedre timing. Dét havde efter min mening været dårlige sportslig ledelse end at skibbe ham afsted nu, og gøre en plads i truppen fri til en bedre eller i det mindste mere motiveret spiller.

      Når alt kommer til alt, har der bare ikke været et output og præstationsniveau man har kunne fremvise til interesserede købere. Ansvaret må hovedsageligt ligge hos ham selv og delvist trænerteamet.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

        Nej man skal ikke være selvskrevet til start11eren blot fordi man er fynbo, det ser jeg heller ikke nogen der påstår. Jeg har heller ikke noget problem med at spillere som Frø, Franco, Minteh og Charly er blevet foretrukket frem for Breum - det er unge spillere med udviklingspotentiale på kontrakt som er blevet vurderet bedre på dagen og så må en som Breum istedet klø på på træningsbanen. Der hvor jeg har et problem er når en spiller som Sander Svendsen, spiller i sidste sæson og starten af denne på bekostning af eksempelvis Breum. Var Sander bedre på dagen? Givetvis ja, men han var ikke god nok til top 6, klubben prøvede aktivt at komme af med ham og holdet indfriede ikke målsætningen med ham frem for Breum. Det er imo. En håbløs disposition af både klub og træner, og sådanne er der mange eksempler på. Og nej, det står ikke skrevet i sol, måne og stjerner at Breum var blevet forløst i OB havde han fået mere spilletid, men man kunne sagtens have gjort mere for at udvikle ham, og at man ender med at skippe ham afsted til Holland for 2 mill. kan man da på ingen måde godkende.. iøvrigt er de evige sammenligninger med tidligere uforløste talenter ramt ved siden af imo. Breum er et langt større talent end Greve og Eske, hvilket hans præstationer for bl.a. u19 landsholdet også vidner om. Iøvrigt bemærkelsesværdigt at et talent der angiveligt ikke er god nok til OB er interessant for FCN og Æresdivisionen.
        SS scorede i hver tredje kamp for os... Breum ?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

          At Sander fik nogen enkelte kampe tidligt på sæsonen fordi trænerteamet vurderede ham bedst på dagen finder jeg ikke håbløst, jeg mener oprigtigt at træneren skal stille det stærkeste hold hver gang, talenter skal netop ikke “foræres” en plads på holdet, de skal have kvalitet nok til selv at tage den. At der i en professionel klub kan være økonomiske overvejelser der spiller ind i holdudtagelsen, er vidst en virkelighed vi kommer til at vænne os til - også i OB. Hvis ikke vi skal sammenligne Breum med andre tidligere talenter, hvem så ? Sammenligner man ham med de ældre spillere ( som spiller)er han jo ikke slået igennem.Breum har klare forcer som virkelig shinede i ungdomsårene og på u19 landsholdet, men som desværre ikke har været stærke nok i en Superliga trup som vores, her er hans mangler i fysik, defensiv orientering og fart til gengæld blevet synlige. Det betyder ikke at Breum ikke kan have stor værdi og måske forløses i en anden klub eller i et andet spilsystem - det vil jeg da håbe, han er OB i hjertet og en sympatisk gut. Min pointe er blot at hvis sådan et talent skal have pladsen i mere end 2 år for at slå igennem - spærrer han den for andre, som den fagligt kompetente sportschef vurderer har bedre potentiale i OB. At vi tilsyneladende sælger ham for en lav pris må også mere end antyde at andre klubber heller ikke vurderer hans talent så voldsomt som du åbenbart gør. Heldigvis har vi jo alle ret til hver vores mening.
          Jeg er på ingen måde uenig i det du skriver og 2 år uden for alvor at markere sig mere end tilfældet er, er bare lang tid. Jeg kan dog huske en podcast hvor der blev snakket om talenter og v. "stjerner" eller etablerede spillere, om man vil. Her fik de etablerede spillere i en given klub at vide at de skulle være 10% bedre end talentet, hvis de skulle beholde pladsen i start11eren. Hvor vidt det er gældende i OB tvivler jeg på, men interessant er det synes jeg.

          Believe OB

          œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            Tillykke til både Breum og klubben. Og klogt med gode videresalgsklausuler. Måske blomstrer han op et andet sted.

            Comment


              OB teaser for en nyhed med underskrift på Twitter nu

              Comment


                Velkommen til Rami Al Hajj

                Comment


                  https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/rami-a...-af-striberne/
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Fedt fedt. Velkommen til Rami

                    Men nu skal Bjørn & Co vidst til at lande noget i den anden ende af banen også

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Fedt fedt. Velkommen til Rami

                      Men nu skal Bjørn & Co vidst til at lande noget i den anden ende af banen også
                      Enig … ser ud som om han har styrket konkurrencen/hentet (transferfrie) erstatninger for Sabbi og Frøkjær ..
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                        Enig … ser ud som om han har styrket konkurrencen/hentet (transferfrie) erstatninger for Sabbi og Frøkjær ..
                        Nogen vil nok mene det er en erstatning for Skyttä. Men ja. Det er forstærkninger på en del af banen hvor vi pt var godt besat i forvejen
                        Men der skulle komme et par stykker mere i løbet af ugen så man kan håbe at det er mere til den defensive del af banen

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Nogen vil nok mene det er en erstatning for Skyttä. Men ja. Det er forstærkninger på en del af banen hvor vi pt var godt besat i forvejen
                          Men der skulle komme et par stykker mere i løbet af ugen så man kan håbe at det er mere til den defensive del af banen
                          Er vi særlig godt besat på den del af banen? Vi havde vel reelt set én mulig starter på 10'eren, og vi er også ret tynde på kanterne. Men mon ikke der både kommer mere offensivt og defensivt, og ikke mindst på 6'erne?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Nogen vil nok mene det er en erstatning for Skyttä. Men ja. Det er forstærkninger på en del af banen hvor vi pt var godt besat i forvejen
                            Men der skulle komme et par stykker mere i løbet af ugen så man kan håbe at det er mere til den defensive del af banen
                            Ja, en ny centerforsvarer til start 11eren og en vb.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

                              Ja, en ny centerforsvarer til start 11eren og en vb.
                              Jeg synes på ingen måde en startende midterforsvarer er et must, medmindre man ved, at Bjørn og Mihajlo ikke bliver deres skader kvit i god tid før sæsonstart. Når de er fit for fight har vi tre yderst kvalificerede spillere til to pladser. Jeg vil mene en profil på 6'eren må være en langt større prioritet pt.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                                Jeg synes på ingen måde en startende midterforsvarer er et must, medmindre man ved, at Bjørn og Mihajlo ikke bliver deres skader kvit i god tid før sæsonstart. Når de er fit for fight har vi tre yderst kvalificerede spillere til to pladser. Jeg vil mene en profil på 6'eren må være en langt større prioritet pt.
                                Problemet er bare at pga skadehistorien tvivler at vi kan bygge på begge kontinuerligt.
                                Last edited by andlox; 14-06-2023, 09:12.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X