Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Nico spillede glimrende i parken. I en kamp hvor vi skal forsvare os rigtig meget. Når han kommer til at skal frem i banen så begynder det at blive et problem at hans venstreben ikke er bedre, og modstanderne begynder også at indstille sig på at du spiller med en Hb på VB positionen. Derudover var det også tydeligt at kakerlakkerne foretrak at angribe over deres venstreside efter at Leroy fik sit gule kort.

    Jeg er uenig i at venstreback position er ligeså vigtig som alle de andre positioner, positionerne inde centralt i banen er vigtigere.

    Det er forbandet at Malmø kunne købe Lasse Berg Johnsen for 10 mill. Det ville have været en ambitiøs signing.
    VB i vores situation er vigtig, synes jeg. Vi har en CB, som er 17 år - og hamrende dygtig - men stadig urutineret. Han bliver ikke bedre af at have en middelmådig VB rendende ved siden af sig.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

      Det er sagtens muligt at hente fin kvalitet i første division. Bare se SIF. Hvis man scouter efter de helt rigtige kvaliteter som man har behov for, så kan det sagtens lade sig gøre. Der kan være mange grunde til at en spiller ikke har været fast i superligaen før. Det kan selv lade sig gøre helt ned til 2.division. Bare se Tingager som vi i sin tid scoutede i 2. div, han er nu fast mand for et top seks hold i suppen. Det kræver dog rigtig god scouting og ikke at man bare tager det som er bedst og billigst dernede fra, som jo var det Jesper Hansen i sin tid gjorde 9/10 gange
      Det giver stadig bare krillerbasser i maven at tænke på, han ikke kunne spille sig på holdet i Lyngby. Tingager spillede jo fast i 2. div. da vi hentede ham og var jo åbenlyst for god til den række - det er lidt en anden case, synes jeg.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Marginalt

        Man havde da ingen problem med at gøre Grubbe til 3.Valg…………………
        Eller Max Ejdum, eller Markus Jensen - de er da også reserver på deres pladser. Vi har jo ikke hentet dårligere spillere end dem, for at de kan få spilletid. Lige nu er de ikke gode nok, og spiller derfor ikke mere, end de gør.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Marginalt

          Man havde da ingen problem med at gøre Grubbe til 3.Valg…………………
          Lad os nu se om ikke der er en afgang på HB positionen.

          Men det er jo også en afvejning. Slots har også haft et par skæverter her i starten af sæsonen, Kvistgaarden der går i ryggen på ham og Ementa situationen er heller ikke optimal, skal man så sætte ham af holdet?

          ​​​​​Hvis man vil køre med de der Young Guns som jeg synes man skal så skal man acceptere at der kommer nogle udfald, hvis så det fortsætter så må de en tur på bænken. Det er den pris man betaler for at talentudvikle.

          Hvis man så bare havde været en hylde over på noget af det man har hentet ind til de andre positioner så tror jeg ikke at vi ville have haft den her diskussion.
          ​​​​​

          Comment


            Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg

            VB i vores situation er vigtig, synes jeg. Vi har en CB, som er 17 år - og hamrende dygtig - men stadig urutineret. Han bliver ikke bedre af at have en middelmådig VB rendende ved siden af sig.
            Aske har trods alt bevist at han godt kan være med på det her niveau. Han har et dyk nu og vi skal have ham tilbage igen på niveau, vi skal ikke ud og erstatte ham og sætte ham tilbage i køen.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

              Det er sagtens muligt at hente fin kvalitet i første division. Bare se SIF. Hvis man scouter efter de helt rigtige kvaliteter som man har behov for, så kan det sagtens lade sig gøre. Der kan være mange grunde til at en spiller ikke har været fast i superligaen før. Det kan selv lade sig gøre helt ned til 2.division. Bare se Tingager som vi i sin tid scoutede i 2. div, han er nu fast mand for et top seks hold i suppen. Det kræver dog rigtig god scouting og ikke at man bare tager det som er bedst og billigst dernede fra, som jo var det Jesper Hansen i sin tid gjorde 9/10 gange
              Det er helt sikkert muligt.

              Men er det så ikke profiler eller unge talenter man henter?? Ihverfald nogen der kan udvikles på…..
              Den er vel næppe i spil her vel.

              Dette er endnu en øvelse i at fylde truppen op billigst muligt selvom man godt kunne have fået noget ind der var bedre til en lidt højere pris man altså også havde råd til

              Jeg vil argumentere for at hvis det lykkedes BW at afhænde et par spillere sidst i vinduet vil vi have et lavere lønbudget end vi sluttede sidste år med at have

              Comment


                Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg

                Det giver stadig bare krillerbasser i maven at tænke på, han ikke kunne spille sig på holdet i Lyngby. Tingager spillede jo fast i 2. div. da vi hentede ham og var jo åbenlyst for god til den række - det er lidt en anden case, synes jeg.
                Men han var jo også en ung spiller med salgspotentiale og udviklingsmuligheder… Kæmpe forskel…

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                  Lad os nu se om ikke der er en afgang på HB positionen.

                  Men det er jo også en afvejning. Slots har også haft et par skæverter her i starten af sæsonen, Kvistgaarden der går i ryggen på ham og Ementa situationen er heller ikke optimal, skal man så sætte ham af holdet?

                  ​​​​​Hvis man vil køre med de der Young Guns som jeg synes man skal så skal man acceptere at der kommer nogle udfald, hvis så det fortsætter så må de en tur på bænken. Det er den pris man betaler for at talentudvikle.

                  Hvis man så bare havde været en hylde over på noget af det man har hentet ind til de andre positioner så tror jeg ikke at vi ville have haft den her diskussion.
                  ​​​​​
                  Tænker også der ryger en HB

                  Vi snakker jo ikke om at sætte nogen af holdet…. Vi snakker om at forstærke holdet. Det gjorde vi jo også med Sauli som jo så skulle gøre det sværere for Slotsager at få spilletid… Men det skete ikke fordi han er god nok….
                  Hvis vi havde hentet Barret måtte Aske jo bare slå ham af holdet..

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Men han var jo også en ung spiller med salgspotentiale og udviklingsmuligheder… Kæmpe forskel…
                    Præcis min pointe.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg

                      Men hvordan tænker vi, Aske skal blive bedre af, at vi henter en spiller fra 1. division, som end ikke kunne komme på holdet i Lyngby? Jeg tænker ikke, det er sådan en spiller, han skal læne sig op af og udvikle sig af. Og hvor meget (eller hvor lidt?) pres lægger vi på Aske ved at hente Mouritzen? Vi må da ikke håbe, Aske spiller sig af, så vi skal have en 1. divisionsspiller til at dække venstre back. Så klart hellere Mickelson.
                      Vi bliver bedre ved at Aske kan spille, og udvikler sig. OB classic er at hente en spiller der gør, at vores talent ikke kan spille. Og derfor ikke udvikler sig, og skifter til sønderjyske eller lignende efter 2 år på bænken.

                      Jeg kender ikke mouritzen, eller hans niveau, men at han spiller i 1. division afskrækker mig ikke alene af den grund. Eks. Silkeborg har haft flere gode cases, så vidt jeg ved. Hvis de er ordentligt scoutet.

                      Aske skal læne sig op ad den det giver mening at læne sig op ad, om det så er mouritzen, Bjørn P, eller kadrii, det betyder ikke så meget.

                      Hvis Aske mister pladsen, er det vel fordi han ikke er god nok, eller mouritzen er rigtig god.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Tænker også der ryger en HB

                        Vi snakker jo ikke om at sætte nogen af holdet…. Vi snakker om at forstærke holdet. Det gjorde vi jo også med Sauli som jo så skulle gøre det sværere for Slotsager at få spilletid… Men det skete ikke fordi han er god nok….
                        Hvis vi havde hentet Barret måtte Aske jo bare slå ham af holdet..
                        Eller fordi Sauli er for dårlig - hentet på samme præmis, som man nu henter Mouritzen. Og ja, Sauli har spillet på større adresser, men jeg tænker ikke man har hentet ham med en forventning om, at han skal slå Slotsager af. Jeg gætter på yderst begrænset spilletid til ham.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Tænker også der ryger en HB

                          Vi snakker jo ikke om at sætte nogen af holdet…. Vi snakker om at forstærke holdet. Det gjorde vi jo også med Sauli som jo så skulle gøre det sværere for Slotsager at få spilletid… Men det skete ikke fordi han er god nok….
                          Hvis vi havde hentet Barret måtte Aske jo bare slå ham af holdet..
                          Jeg er enig i at man skulle have forstærket holdet. Jeg er bare ikke enig i at det skal ske på bekostning af et af talenterne som overall har haft et fint forløb, fordi det synes jeg egentligt at Aske har haft. Barrett ville slå Aske af. Så skal man køre Ajax regelen om at de ældre spillere skal være 15 - 20 procent bedre end talenterne for at spille, men så sidder vi også bare med en virkelig dyr substitut på venstreback position.

                          Nej du, Lasse Berg Johnsen for 10 mill, det kunne have været hyggeligt. Rent røveri til den pris.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                            Vi bliver bedre ved at Aske kan spille, og udvikler sig. OB classic er at hente en spiller der gør, at vores talent ikke kan spille. Og derfor ikke udvikler sig, og skifter til sønderjyske eller lignende efter 2 år på bænken.

                            Jeg kender ikke mouritzen, eller hans niveau, men at han spiller i 1. division afskrækker mig ikke alene af den grund. Eks. Silkeborg har haft flere gode cases, så vidt jeg ved. Hvis de er ordentligt scoutet.

                            Aske skal læne sig op ad den det giver mening at læne sig op ad, om det så er mouritzen, Bjørn P, eller kadrii, det betyder ikke så meget.

                            Hvis Aske mister pladsen, er det vel fordi han ikke er god nok, eller mouritzen er rigtig god.
                            Hvad tænker du så med Grubbe? Var det en fejl at hente Owusu og gøre ham til 2./3. valg? Og er han væk til Sønderjyske om 2 sæsoner? Som en anden skrev, så havde en ambitiøs klub lejet ham ud (det kan selvfølgelig nå at ske endnu, I know...).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Syntes du ikke rent sportsligt det er lidt uambitiøst at Aske på en måde nu får at vide at han skal bare sørge for at være bedre end ham den 28 årige der ikke var god nok til FCN og Lyngby. Det stinker langt væk af fynsk middelmådighed.
                              Oven i det lagt at man kun ønsker at bruge 300.000-400.000kr i et år hvor man har tjent op mod 100 mill på transfers og bonusser.

                              At man forstærker holdets svageste punkt længe med sådan en kvalitet er mig en gåde. Det er åbenbart vigtigere at nurse en spiller så han måske kan blive et godt salg senere hen end at forstærke holdet på et svagt punkt så man endnu stærkere kan jagte det mega ambitiøse Top 6 mål….

                              Håber det bedste for vores nye mand i striber. Hvis han gør sit bedste på banen med jord på knæene skal vi alle nok støtte ham.. Det er ikke ham personligt der skydes på. Jeg er heller ikke sikker på det er BW. For han bruger det budget han har til rådighed. Det er øverst oppe den er helt gal
                              Hvis man henter moutirzen, er det fordi man mener han kan presse Aske om spilletid. Ikke for at sige til Aske, at han bare skal møde op for at spille.
                              som nævnt i et tidligere indlæg, så kender jeg ikke Mouritzens niveau, men mener ikke man kan stejle blot fordi han spiller i 1. division.

                              Jeg er rigtig træt af at vores talenter ikke spiller, og ender med at skifte væk, fordi de ikke har spillet nok, i den tid de skulle udvikle sig.
                              Nu får Aske chancen. Hvis han ellers er god nok til at holde mouritzen bag sig.

                              At der er noget galt i øverste del af hierarkiet i OB er vi helt enige om.
                              Sparepolitikken man kører er håbløs, men det er ikke denne handel der vælter det for mig. Det er mere at der ikke en penge til de 7-8 foregående, hvor profiler til vores start-11 skal hentes.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg

                                Eller fordi Sauli er for dårlig - hentet på samme præmis, som man nu henter Mouritzen. Og ja, Sauli har spillet på større adresser, men jeg tænker ikke man har hentet ham med en forventning om, at han skal slå Slotsager af. Jeg gætter på yderst begrænset spilletid til ham.
                                Jeg tror Sauli, er hentet som en direkte erstatning for Slotsager, når han smutter

                                Comment

                                Working...
                                X