Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd FCK-OB 5. marts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    Jeg glemmer ikke de uafgjorte kampe. 1.9 i snit og man spiller med om medaljer. Hvis det havde været over 4 kampe kan det være tilfældigheder. Men ikke over 12 kampe.
    Samtidig ser jeg et hold gå på banen i dag med ild i øjnene. Det taler også for at holdet har tillid til Alm og projektet.
    Jeg forstår at man er rystet over resultatet i dag. Men jeg tror også at det er med til at skygge lidt for det samlede billede.
    Selvfølgelig er er det fair nok at man ikke har tillid. Så er det vil også fair nok at andre har. Jeg forklarer min tillid med 12-kampsstimen. I forklarer med andre ting.
    Nu fik vi også flere heldige point i efteråret, mere end vores spil var til. Mener at læste at stats/exp.goals viser det også ret tydeligt. Vores spil var ofte ikke særlig overbevisende.
    Vi kom ud i går med den rigtige indstilling så Alm har ikke tabt omklædningsrummet men det betyder ja ikke at han kan rykke os. Under kampene er han bare ringe.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Allerede inden kollapset kunne der have stået 3-0. Det er kun Bernat og FcKs fumlen med bolden der gør, at vi ikke er bagud med noget der ligner tenniscifre allerede ved pausen.
      ​​​​​​
      ​​​​​
      Last edited by Kaspernon; 06-03-2023, 07:30.
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Fuldstændig til grin, at vi fik to røde kort i går. Har ikke mere at sige om den kamp. Kæft, det var ikke fedt.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

          Nu fik vi også flere heldige point i efteråret, mere end vores spil var til. Mener at læste at stats/exp.goals viser det også ret tydeligt. Vores spil var ofte ikke særlig overbevisende.
          Vi kom ud i går med den rigtige indstilling så Alm har ikke tabt omklædningsrummet men det betyder ja ikke at han kan rykke os. Under kampene er han bare ringe.
          De stats der er jeg interreseret i er de efter sæsonens 7 første kampe eller er de med?

          Fordi de 7 første kampe er jeg enig i at vi spiller som en pose lort, efter at Martin Hansen, BP og Gigovic kommer ind er det et markant andet hold. Jeg ville gerne se statsne efter de 7 første.

          Vi spiller med en målmand der laver for mange fejl, to unge uerfarne backs og skifter en stopper ind der lige er fyldt sytten år. Allerede der er vi i problemer mod ligaens dyreste hold der oven i hatten har tur i den. Når man så oven i det render ind i 2 røde kort og straffespark, så får man det svært.

          ​​​​​​

          ​​​​​

          ​​​​​​
          ​​​​​​


          ​​​​​​

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

            De stats der er jeg interreseret i er de efter sæsonens 7 første kampe eller er de med?

            Fordi de 7 første kampe er jeg enig i at vi spiller som en pose lort, efter at Martin Hansen, BP og Gigovic kommer ind er det et markant andet hold. Jeg ville gerne se statsne efter de 7 første.

            Vi spiller med en målmand der laver for mange fejl, to unge uerfarne backs og skifter en stopper ind der lige er fyldt sytten år. Allerede der er vi i problemer mod ligaens dyreste hold der oven i hatten har tur i den. Når man så oven i det render ind i 2 røde kort og straffespark, så får man det svært.

            ​​​​​​

            ​​​​​

            ​​​​​​
            ​​​​​​


            ​​​​​​
            Mener det gik om den tid hvor vi hentede point. Vi var heldige fordi vi gav modstandere mere chancer/exp.goals end de scorede til og scirorede selv mere end man kunne forvente pga exp.goals.
            At man kan tabe under de betingelser vi havde i går er ikke problemet. Ser vare ikke hvor Alm rykker os. Pga de håndfuld af træninger jeg har set kan ikke bedømme hans daglige arbejde i Ådalen. Men synes under kampene leverer han ikke. Eller hvordan vurderer du hans ageren og optræden under kampene?
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

              Mener det gik om den tid hvor vi hentede point. Vi var heldige fordi vi gav modstandere mere chancer/exp.goals end de scorede til og scirorede selv mere end man kunne forvente pga exp.goals.
              At man kan tabe under de betingelser vi havde i går er ikke problemet. Ser vare ikke hvor Alm rykker os. Pga de håndfuld af træninger jeg har set kan ikke bedømme hans daglige arbejde i Ådalen. Men synes under kampene leverer han ikke. Eller hvordan vurderer du hans ageren og optræden under kampene?
              Fair nok, jeg har bare set det data refereret til flere gange uden at kunne lure om det er med de første 7 kampe eller om det er efter MH og Gigovic (jeg er med på at BP kom tidligt i sæsonen) fordi jeg mener det er et markant andet hold.

              I forhold til trænerteamet synes jeg egentligt at det er ganske fornuftigt OB er vel under Alm flere gange kommet tilbage efter at have været bagud?

              Jeg har også kritikpunkter, som så mange andre mener jeg at han kan have en tendens til at hænge i bremsen når det kommer til udskiftninger. Jeg har også til tider tænkt at han er for længe om at rokere på en position, det var fuldstændigt håbløst at man holde fast i Okosun eksempelvist istedet for at spille med Aron. Det tog også for lang tid at få lagt et lag på i forhold til alternativet til når vi ikke kan presse højt, der er kritikpunkter jeg godt synes man kan rette af Alm. Samtidigt så har OB også bare behov for at an har en stædig cheftræner når man skal implementere de ting man gerne vil, der er mange mennesker i og omkring OB som har mange holdninger til hvordan og hvorledes og kan man ikke holde fast i tingene så bliver OB meget flagrende, så lever jeg med at han til tider kammer over og bliver for stædig.

              Jeg mener dog at det absolut største problem er at det budget OB kører med ikke er passende i forhold til både at skulle drive et top seks hold og et akademi, det er alt, alt, alt for ambitiøst med det budget man har og så forsøger man lidt at gøre begge dele halvt, det fungerer ikke rigtigt, man skal have gang i forretningen, have kapital tilført, hvis man vil gøre det der.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                Jeg glemmer ikke de uafgjorte kampe. 1.9 i snit og man spiller med om medaljer. Hvis det havde været over 4 kampe kan det være tilfældigheder. Men ikke over 12 kampe.
                Samtidig ser jeg et hold gå på banen i dag med ild i øjnene. Det taler også for at holdet har tillid til Alm og projektet.
                Jeg forstår at man er rystet over resultatet i dag. Men jeg tror også at det er med til at skygge lidt for det samlede billede.
                Selvfølgelig er er det fair nok at man ikke har tillid. Så er det vil også fair nok at andre har. Jeg forklarer min tillid med 12-kampsstimen. I forklarer med andre ting.
                Selvfølgelig er det fair, at man har tillid. Det var mere det, at du ikke kunne få ind i dit hoved, at folk kan glemme det pointsnit. Som om det på én eller anden måde skulle være vanvittigt at ikke tro på træneren. Det synes jeg ikke, at det er.

                For mig handler det om, at jeg tror det projekt imploderer. Måske ikke på det niveau som vi imploderede igår, men på længere sigt. Jeg synes at Alms taktiske fifs, hans valg af enkelte spillere på forskellige positioner, udskiftninger, eller mangel på samme, samt den overall føling om at det eneste, der blev forbedret, var effektiviteten og ikke det overordnede spillemæssige udtryk. Udtryksmæssigt er jeg tilfreds.

                Det er lidt ligesom Lars Olsen diskussionen igen. Jeg syntes heller ikke at Lars Olsen bragte noget revolutionerende ind i vores udtryk. Han havde bare nogle fænomale spillere i sin stald. Det imploderede også. Det tror jeg også det her gør. Og så er det snit jo egentligt ligegyldigt. Hvis han HELLER ikke opnår klubbens målsætning, uanset omstændigheder, så er det jo bare én i rækken siden 2011. Vi får se.

                Personligt kan jeg ikke få det ind i hovedet, at nogen ikke kan forstå dem, der ikke tror på træneren. De fleste af os tror på BW. Men ikke Alm. Jeg vil påstå, at vi skulle ha vundet flere af de kampe, vi spillede uafgjort. Men Alm holdet i efteråret havde ikke kræfter til 90 minutter. Jeg ser ikke et hold nu, der ikke har kræfter til 90 minutter. Jeg ser et hold, der er alt for meget afhængig af enkelte spilleres tilstedeværelse. Bunden bliver slået ud af holdet. Ingen Martin Hansen og BP og så sejler vi rundt i forsvaret, når først modstanderne får scoret.

                Så ja, vi tror ikke på Alm p.g.a "nogle andre ting" end et pointsnit over 12 kampe. Hrr 2 runder før lukketid i grundspillet, hedder det samlet 25 points og en minusmålscore på 11. Pointgennemsnit på 1.25.
                Stadig ingen opnåede målsætninger. Virker heller ikke ret sandsynligt, at vi opnår dén i denne sæson. Og nok slet ikke, når vi ikke har spillere der kan erstatte Jebali, Gigovic, Minteh, Martin Hansen, BP... Ivancevic og Aske.

                Men hey, dvæl du bare ved det pointsnit over 12 kampe. Det betyder jo ikke noget når/hvis bundlinjen siger ingen opnåede målsætninger og et pokalnederlag til et bundhold fra 1. Division.

                Og slutteligt så vil jeg meget gerne se din teori blive spillet ud. Altså en hel sæson, hvor han har de rigtigt gode spillere i sin stald. Altså uden at der kommer skader, formdyk eller salg af de gode spillere, så det reelle fundament kan blive testet.

                Lidt ligesom når Viborg kan afskibe Christian Sørensen, Kramer, Jay-Roy Grot og Longwijk, endda for penge, og så stadig have et slagkraftigt hold. Endda mere slagkraftigt end vores.

                Det vil jeg godt se. Det får jeg at se, da de har forlænget med ham. Så lad os tage diskussionen igen om 1 år, hvor jeg tror, at Alm ikke er ansat længere. And call me crazy og indbildsk, men mine forudsigelser har det med at blive virkelighed...

                ​​​​​​​MvH ChrisOB

                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                  Fair nok, jeg har bare set det data refereret til flere gange uden at kunne lure om det er med de første 7 kampe eller om det er efter MH og Gigovic (jeg er med på at BP kom tidligt i sæsonen) fordi jeg mener det er et markant andet hold.

                  I forhold til trænerteamet synes jeg egentligt at det er ganske fornuftigt OB er vel under Alm flere gange kommet tilbage efter at have været bagud?

                  Jeg har også kritikpunkter, som så mange andre mener jeg at han kan have en tendens til at hænge i bremsen når det kommer til udskiftninger. Jeg har også til tider tænkt at han er for længe om at rokere på en position, det var fuldstændigt håbløst at man holde fast i Okosun eksempelvist istedet for at spille med Aron. Det tog også for lang tid at få lagt et lag på i forhold til alternativet til når vi ikke kan presse højt, der er kritikpunkter jeg godt synes man kan rette af Alm. Samtidigt så har OB også bare behov for at an har en stædig cheftræner når man skal implementere de ting man gerne vil, der er mange mennesker i og omkring OB som har mange holdninger til hvordan og hvorledes og kan man ikke holde fast i tingene så bliver OB meget flagrende, så lever jeg med at han til tider kammer over og bliver for stædig.

                  Jeg mener dog at det absolut største problem er at det budget OB kører med ikke er passende i forhold til både at skulle drive et top seks hold og et akademi, det er alt, alt, alt for ambitiøst med det budget man har og så forsøger man lidt at gøre begge dele halvt, det fungerer ikke rigtigt, man skal have gang i forretningen, have kapital tilført, hvis man vil gøre det der.
                  De eneste tal jeg har kunnet finde er fra hele efteråret hvor OB i snit havde 1,13 xG per kamp imens man scorede 1,35 mål i snit. Jeg har ikke kunnet finde tal for de enkelte runder, men mon ikke tallene ser lidt anerledes ud hvis man ser bort fra de første 5 kampe?

                  https://issuu.com/performancereport/...r_eftera_r2022

                  Iøvrigt scorede både FCN, FCK, Silkeborg, Randers, FCM, Horsens og Brøndby flere mål end deres xG var til, så måske folk tager de data mere højtideligt end nødvendigt?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                    Selvfølgelig er det fair, at man har tillid. Det var mere det, at du ikke kunne få ind i dit hoved, at folk kan glemme det pointsnit. Som om det på én eller anden måde skulle være vanvittigt at ikke tro på træneren. Det synes jeg ikke, at det er.

                    For mig handler det om, at jeg tror det projekt imploderer. Måske ikke på det niveau som vi imploderede igår, men på længere sigt. Jeg synes at Alms taktiske fifs, hans valg af enkelte spillere på forskellige positioner, udskiftninger, eller mangel på samme, samt den overall føling om at det eneste, der blev forbedret, var effektiviteten og ikke det overordnede spillemæssige udtryk. Udtryksmæssigt er jeg tilfreds.

                    Det er lidt ligesom Lars Olsen diskussionen igen. Jeg syntes heller ikke at Lars Olsen bragte noget revolutionerende ind i vores udtryk. Han havde bare nogle fænomale spillere i sin stald. Det imploderede også. Det tror jeg også det her gør. Og så er det snit jo egentligt ligegyldigt. Hvis han HELLER ikke opnår klubbens målsætning, uanset omstændigheder, så er det jo bare én i rækken siden 2011. Vi får se.

                    Personligt kan jeg ikke få det ind i hovedet, at nogen ikke kan forstå dem, der ikke tror på træneren. De fleste af os tror på BW. Men ikke Alm. Jeg vil påstå, at vi skulle ha vundet flere af de kampe, vi spillede uafgjort. Men Alm holdet i efteråret havde ikke kræfter til 90 minutter. Jeg ser ikke et hold nu, der ikke har kræfter til 90 minutter. Jeg ser et hold, der er alt for meget afhængig af enkelte spilleres tilstedeværelse. Bunden bliver slået ud af holdet. Ingen Martin Hansen og BP og så sejler vi rundt i forsvaret, når først modstanderne får scoret.

                    Så ja, vi tror ikke på Alm p.g.a "nogle andre ting" end et pointsnit over 12 kampe. Hrr 2 runder før lukketid i grundspillet, hedder det samlet 25 points og en minusmålscore på 11. Pointgennemsnit på 1.25.
                    Stadig ingen opnåede målsætninger. Virker heller ikke ret sandsynligt, at vi opnår dén i denne sæson. Og nok slet ikke, når vi ikke har spillere der kan erstatte Jebali, Gigovic, Minteh, Martin Hansen, BP... Ivancevic og Aske.

                    Men hey, dvæl du bare ved det pointsnit over 12 kampe. Det betyder jo ikke noget når/hvis bundlinjen siger ingen opnåede målsætninger og et pokalnederlag til et bundhold fra 1. Division.

                    Og slutteligt så vil jeg meget gerne se din teori blive spillet ud. Altså en hel sæson, hvor han har de rigtigt gode spillere i sin stald. Altså uden at der kommer skader, formdyk eller salg af de gode spillere, så det reelle fundament kan blive testet.

                    Lidt ligesom når Viborg kan afskibe Christian Sørensen, Kramer, Jay-Roy Grot og Longwijk, endda for penge, og så stadig have et slagkraftigt hold. Endda mere slagkraftigt end vores.

                    Det vil jeg godt se. Det får jeg at se, da de har forlænget med ham. Så lad os tage diskussionen igen om 1 år, hvor jeg tror, at Alm ikke er ansat længere. And call me crazy og indbildsk, men mine forudsigelser har det med at blive virkelighed...

                    ​​​​​​​MvH ChrisOB
                    Tja - dine forudsigelser har det også med at være negativt vinklede - medens der er stille i de gode perioder. Hvorfor skulle Alm dog være væk om et år - vi har lige forlænget aftalen med ham, det er da objektivt. Det er derimod din subjektive vurdering at han ikke får succes - det er jeg så uenig i - jeg tror på den langsomme sikre udvikling der er i gang - at vi møder set backs som et transfervindue der ikke går som forventet, skader, byture m.v. samt i denne weekend en "snitter" som gør ondt - betyder ikke at jeg mister tilliden til det lange seje træk der nu endelig er igangsat dernede.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                      Selvfølgelig er det fair, at man har tillid. Det var mere det, at du ikke kunne få ind i dit hoved, at folk kan glemme det pointsnit. Som om det på én eller anden måde skulle være vanvittigt at ikke tro på træneren. Det synes jeg ikke, at det er.

                      For mig handler det om, at jeg tror det projekt imploderer. Måske ikke på det niveau som vi imploderede igår, men på længere sigt. Jeg synes at Alms taktiske fifs, hans valg af enkelte spillere på forskellige positioner, udskiftninger, eller mangel på samme, samt den overall føling om at det eneste, der blev forbedret, var effektiviteten og ikke det overordnede spillemæssige udtryk. Udtryksmæssigt er jeg tilfreds.

                      Det er lidt ligesom Lars Olsen diskussionen igen. Jeg syntes heller ikke at Lars Olsen bragte noget revolutionerende ind i vores udtryk. Han havde bare nogle fænomale spillere i sin stald. Det imploderede også. Det tror jeg også det her gør. Og så er det snit jo egentligt ligegyldigt. Hvis han HELLER ikke opnår klubbens målsætning, uanset omstændigheder, så er det jo bare én i rækken siden 2011. Vi får se.

                      Personligt kan jeg ikke få det ind i hovedet, at nogen ikke kan forstå dem, der ikke tror på træneren. De fleste af os tror på BW. Men ikke Alm. Jeg vil påstå, at vi skulle ha vundet flere af de kampe, vi spillede uafgjort. Men Alm holdet i efteråret havde ikke kræfter til 90 minutter. Jeg ser ikke et hold nu, der ikke har kræfter til 90 minutter. Jeg ser et hold, der er alt for meget afhængig af enkelte spilleres tilstedeværelse. Bunden bliver slået ud af holdet. Ingen Martin Hansen og BP og så sejler vi rundt i forsvaret, når først modstanderne får scoret.

                      Så ja, vi tror ikke på Alm p.g.a "nogle andre ting" end et pointsnit over 12 kampe. Hrr 2 runder før lukketid i grundspillet, hedder det samlet 25 points og en minusmålscore på 11. Pointgennemsnit på 1.25.
                      Stadig ingen opnåede målsætninger. Virker heller ikke ret sandsynligt, at vi opnår dén i denne sæson. Og nok slet ikke, når vi ikke har spillere der kan erstatte Jebali, Gigovic, Minteh, Martin Hansen, BP... Ivancevic og Aske.

                      Men hey, dvæl du bare ved det pointsnit over 12 kampe. Det betyder jo ikke noget når/hvis bundlinjen siger ingen opnåede målsætninger og et pokalnederlag til et bundhold fra 1. Division.

                      Og slutteligt så vil jeg meget gerne se din teori blive spillet ud. Altså en hel sæson, hvor han har de rigtigt gode spillere i sin stald. Altså uden at der kommer skader, formdyk eller salg af de gode spillere, så det reelle fundament kan blive testet.

                      Lidt ligesom når Viborg kan afskibe Christian Sørensen, Kramer, Jay-Roy Grot og Longwijk, endda for penge, og så stadig have et slagkraftigt hold. Endda mere slagkraftigt end vores.

                      Det vil jeg godt se. Det får jeg at se, da de har forlænget med ham. Så lad os tage diskussionen igen om 1 år, hvor jeg tror, at Alm ikke er ansat længere. And call me crazy og indbildsk, men mine forudsigelser har det med at blive virkelighed...

                      ​​​​​​​MvH ChrisOB
                      Ikke uenig men må indrømme at min tillid til BW også har fået et knæk. Ikke at det var sandsynligt at OB ville komme i top6 men jeg syntes at han solgte muligheden ved ikke at hente erstatninger for Jebali og Gigo.
                      Man kan så debattere om Manneh ikke allerede var tiltænkt pladsen da man fik mulighed for at hente Gigo så erstatningen var der men sidste vindue er i den grad ikke bestået. Holdet kom svækket ud og det kan aldrig være hensigtsmæssigt på hverken kort eller lang sigt.
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        At tabe 0-7 mod FCK er isoleret set en katastrofe. Men hvis man ser på kampen, og den måde, den forløb på, så kan der naturligvis findes forklaringer: en god start, efterfulgt af et straffespark og en udvisning, en scoring lige før pausen, og igen en scoring lige efter pausen, hvor man åbenbart ville afprøve en ny taktik, og herefter gik alt så bare galt. Og som i den slags kampe kunne resultatet både have været værre, og bedre.
                        Så det er ikke denne isolerede kamp som holdet og Alm skal vurderes på. Men den vil alligevel være en del af arven efter både holdet og Alm, når vi om et, fem og ti år kigger tilbage. Hvem var træner denne dag, hvilket hold stillede vi op med, hvem stod på mål? Hvordan er resultatet i forhold til, hvordan holdet ellers præsterede på det tidspunkt?
                        Og hvor står holdet, og vi, så i dag? Det kan jo måles på flere parametre. De nemmeste er selvfølgelig de kvantitative. Og her viser det sig, at Alm i 52 kampe som træner for OB har opnået et pointgennemsnit på 1,21 hvilket i OB i Superligaen kun er gjort dårligere af Roald Poulsen, Poul Hansen og Jens Plambech (hvoraf de to sidstnævnte kun agerede i henholdsvis 11 og 12 kampe).
                        Et andet parameter er xpected goals/points. Jeg er ikke decideret imponeret over dette værktøj, da fodbold for mig har en for stor kompleksitet til, at alt kan sættes på formel. Samtidig må jeg dog erkende, at det også kan noget. Det kan vise, om man over- eller underpræsterer. For OB viste tallet for efteråret 2022, at man overpræsterede markant, med 8.92, hvilket giver følgende konklusion:
                        Looking at the league table OB, the leading team from the island of Fyn, find themselves in the top 6, but the data tells us another story, suggesting they too are either riding their luck – or benefitting from spectacularly good players. Over the course of the season so far, OB have overperformed their xG while their opponents undperformed theirs. That, combined with having lost some key players make this spring look decisive for OB. The questions remains as to whether their overperformance on xG can continue for the remainder of the season.
                        Blandt dem, der præsterer bedre, end de burde, er FCN, Randers, Silkeborg og Viborg. Klubber der alle, i et eller andet omfang, er afklarede med, hvordan de vil spille, og som gør det.
                        Min egen konklusion på baggrund af ovenstående er, at vi har levet på enkelte spilleres præstationer, og ikke på holdets samlede styrke. Man kan, måske lidt frækt, dermed sige, at vi, modsat de andre her nævnte klubber, (endnu) ikke har et fast koncept, som spillerne følger.
                        En sidste rent kvantitativ parameter kunne være klubbens økonomi. Og helt sikkert, det er vist flere steder, så er økonomien en næsten altafgørende faktor for, hvordan man præsterer. To klubber, FCK og FCM, skiller sig her markant ud fra de andre, mens henholdsvis BIF og AGF prøver at følge med.
                        I det store midterfelt ligger OB, AaB og FCN, mens de resterende klubber kommer med budgetter der er langt efter. Ifølge disse tal burde OB således være med i top-6, eller tæt på.
                        Summen af ovenstående? Holdet, og træneren, har ikke præsteret tilfredsstillende. Mildt sagt. At vi, igen – igen, kan se frem til et nedrykningsslutspil er bare ikke godt nok. Er det så udelukkende trænerens skyld? Nej, på samme måde som man vinder sammen, så taber man også sammen. Og BW har da også med sin ageren i vinterens transfervindue ikke ligefrem vundet hæder. Men man må jo også gå ud fra, at han har konfereret med Alm i forbindelse med afgang og tilgang af spillere? Men måske den meget mærkelige etårige forlængelse af Alms kontrakt var en del af en fælles overenskomst. Når nu jeg (BW), ikke skaffer dig (Alm), den trup du skal have, så får du en ekstra ansættelse? Hvis det passer, er det ikke kønt.
                        Men, når alt er sagt, og den fede dame har sunget, så står Alm tilbage som den, der har det overordnede ansvar. Og misser han for anden gang på to år den opstillede målsætning kan jeg ikke se nogen grund til at lade ham fortsætte i klubben.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

                          Tja - dine forudsigelser har det også med at være negativt vinklede - medens der er stille i de gode perioder. Hvorfor skulle Alm dog være væk om et år - vi har lige forlænget aftalen med ham, det er da objektivt. Det er derimod din subjektive vurdering at han ikke får succes - det er jeg så uenig i - jeg tror på den langsomme sikre udvikling der er i gang - at vi møder set backs som et transfervindue der ikke går som forventet, skader, byture m.v. samt i denne weekend en "snitter" som gør ondt - betyder ikke at jeg mister tilliden til det lange seje træk der nu endelig er igangsat dernede.
                          Ja selvfølgelig er det min subjektive vurdering. Er alles vurderinger ikke dét? Jeg håber, at du har ret. Der er faktisk gode muligheder for, at du har ret. Fordi jeg har tillid til BW.

                          Men jeg tror ikke Alm er den rigtige. Og hvis han heller ikke afleverer os i top 6, så er det hans ansvar. Og hvis han heller ikke leverer top 6 i næste sæson, så tør jeg godt ligge hovedet på blokken, at så er Alm der heller ikke. Ingen trænere i OB overlever 3 år uden opnået målsætning.

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                            Jeg kan ikke få ind i hovedet, hvordan folk så hurtigt kan glemme at Alm lavede 1.9 i snit over 12 kampe da han havde et hold til rådighed med den nødvendige kvalitet. Det er alt rigeligt til top 6. Giv manden konkurrencedygtig trup og så er vi der.
                            Diskutionerne kører i ring på 12. Sæson. Hvem har ansvaret, hvem har skylden, hvem er god, men ikke god nok. Spørgsmålet er vel efterhånden om vi når at få 20 års jubilæum som et ligegyldigt midter/bundhold hvor målsætningen er et fatamorgana.

                            Når det har stået hedest til , og bølgerne har stået højest, så har ledelsen været god til lige at slukke branden med en ny spiller som AK, eller Baskim.
                            Når det ikke har været muligt at hente en spiller så er det en ny træner vi har fået, eller en ny strategi. Når branden er slukket, så starter de optimistiske historier om hvor stærke vi nu er.
                            Indimellem alle disse “aktion lad os redde den optimistiske fortælling” fik vi et U19 mesterskab som man ikke forsømte at bruge i markedsførelsen af fatamorganaet.

                            Fælles for alle sæsonerne er at bundlinjen har vist at vi står i en værre position end i 2013, forstået på den måde at vi er blevet mindre attraktive for spillere udefra, og der ikke findes klubber der har den mindste bekymring over at møde OB.

                            Det kan meget vel være at jeg er unuanceret, glemsom, en brokkerøv eller det der er værre. Men hvis man ikke opnår slutresultatet , så er det for mig uden betydning at man undervejs har haft en fin periode. Især set i lyset af at det nu er 11 af 12 sæsoner vi har fejlet.

                            Der er da fremgang i forhold til sidste sæson, vi er gået fra et pointsnit på 1,19 til 1,25 , hvilket oftest giver 8-10 pladser.
                            Last edited by Magge; 06-03-2023, 18:38.
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                              Diskutionerne kører i ring på 12. Sæson. Hvem har ansvaret, hvem har skylden, hvem er god, men ikke god nok. Spørgsmålet er vel efterhånden om vi når at få 20 års jubilæum som et ligegyldigt midter/bundhold hvor målsætningen er et fatamorgana.

                              Når det har stået hedest til , og bølgerne har stået højest, så har ledelsen været god til lige at slukke branden med en ny spiller som AK, eller Baskim.
                              Når det ikke har været muligt at hente en spiller så er det en ny træner vi har fået, eller en ny strategi. Når branden er slukket, så starter de optimistiske historier om hvor stærke vi nu er.
                              Indimellem alle disse “aktion lad os redde den optimistiske fortælling” fik vi et U19 mesterskab som man ikke forsømte at bruge i markedsførelsen af fatamorganaet.

                              Fælles for alle sæsonerne er at bundlinjen har vist at vi står i en værre position end i 2013, forstået på den måde at vi er blevet mindre attraktive for spillere udefra, og der ikke findes klubber der har den mindste bekymring over at møde OB.

                              Det kan meget vel være at jeg er unuanceret, glemsom, en brokkerøv eller det der er værre. Men hvis man ikke opnår slutresultatet , så er det for mig uden betydning at man undervejs har haft en fin periode. Især set i lyset af at det nu er 11 af 12 sæsoner vi har fejlet.

                              Der er da fremgang i forhold til sidste sæson, vi er gået fra et pointsnit på 1,19 til 1,25 , hvilket oftest giver 8-10 pladser.
                              Der er ingen træner de sidste 12 år der har haft en trup til top 6. OB havde en start-11 til top 6 fra kamp 6 til 17 i efteråret. Det er det eneste tidspunkt jeg har oplevet et ob hold der hang sammen. Man kan spille med spillere som ikke er til top 6, når man har nok spillere på banen samtidig, som er til top 6. Lige nu spiller Alm med et hold der mangler 4 af de vigtigste spillere fra start 11 fra efteråret. Det kan ingen klub med OBs budget klare. Derfor er det det helt forkerte tidspunkt at save Alm midt over i min optik. Så skulle man have gjort det efter 12 kampe uden nederlag.
                              Har folk glemt, at Alm måtte spille med Kasper Larsen og Bernat, Mickelson, Skjelvik, Okusun og Svendsen på banen samtid i starten af sæsonen. Det var et skandalehold.
                              Last edited by claudes1; 06-03-2023, 20:04.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                                Der er ingen træner de sidste 12 år der har haft en trup til top 6. OB havde en start-11 til top 6 fra kamp 6 til 17 i efteråret. Det er det eneste tidspunkt jeg har oplevet et ob hold der hang sammen. Man kan spille med spillere som ikke er til top 6, når man har nok spillere på banen samtidig, som er til top 6. Lige nu spiller Alm med et hold der mangler 4 af de vigtigste spillere fra start 11 fra efteråret. Det kan ingen klub med OBs budget klare. Derfor er det det helt forkerte tidspunkt at save Alm midt over i min optik. Så skulle man have gjort det efter 12 kampe uden nederlag.
                                Har folk glemt, at Alm måtte spille med Kasper Larsen og Bernat, Mickelson, Skjelvik, Okusun og Svendsen på banen samtid i starten af sæsonen. Det var et skandalehold.
                                Jeg har svært ved at se hvilken træner der vil kunne gøre OB til top 6 hold så længe der ikke bliver investeret i truppen. Så jeg giver dermed heller ikke Alm skylden alene, for der sidder en sportsdirektør over ham som bærer ansvaret for at komme svækket ud af seneste transfervindue, og at man handlede for sent i sommervinduet.
                                Men over træner og sportsdirektør sidder det sportslige udvalg og bestyrelsen som år efter år holder gang i den positive fortælling om store ambitioner, mens deres handling ikke står mål med de ambitioner.

                                Træneren er nederst i det ledelsesmæssige hieraki, og derfor også første mand i skudlinjen. Vores skiftende sportsdirektører har ikke påtaget sig et ansvar og dermed taget nogle af kuglerne for sin træner. Vores sportslige udvalg har været komplet anonymt. Den øverste ledelse har pippet en smule frem i et par stille perioder, men kun for at fortælle om hvor store deres ambitioner er. Jeg har længe påstået at der er to målsætninger i OB. Der er den officelle om top 4/ 6 i dårlige sæsoner som skal sælge biletter og sponsorater. Den interne målsætning som er god afstand til nedrykning.


                                Alm er en okay træner men ikke mere imo.
                                Jeg syntes der har været for mange kampe hvor udskiftningerne har været sene eller været ret underlige.
                                Jeg bryder mig ikke om at træneren for mit hold ser ud til at være gået i dvale uanset hvordan det går. Og jeg bryder mig slet ikke om hans dumsmarte måde at stille sig op på når det er lidt kritisk, senest da SFÅ snakkede med ham efter Minteh bataljen.


                                Det kan måske se fint ud at man ikke taber 10 kampe i træk, men hvis størstedelen ender uafgjort så rækker det ikke langt . Der skal satses mere på de kampe der er lige. For mig er uafgjort ikke en halv sejr, men 2/3 nederlag.

                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X