Oprindeligt indsendt af mågen
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Sæsonen 14/15
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlægBare lige lidt held, og så en angriber ++ så hedder den top-4 til 10..?
Lidt tanker:
- Vi fik i sidste sæson reelt en 7. plads (ved godt at tabellen siger 8. plads grundet Ryan Laursen fra EFB)
- Vi er ikke afhængig af at en angriber scorer mål, målt på de spillere der har forladt os (enhver middelmådig angriber kan score 7-9 mål for os)
- Lasse N > AMC
- FCN har skiftet træner og mistet kaptajn Stockholm
- FCM har jeg ingen fidus til, slet ikke når de skal spille europæisk
- Aab har mistet Kusk, har mange skader og rammer ikke en tilsvarende successæson igen
- EFB har mistet Kian og Peter A, samt skal spille europæisk.
Så ja, jeg ser absolut muligheder. Vores alt den her snak om glade snak om kontinuitet fra TB skal give mening, så er det nu.
De eneste to hold, som jeg anser for sikre i toppen er BIF og FCK. Deres samlet spillermateriale er bare bedre end alle andre lige pt.
Comment
-
Den største udfordring er, og nu er jeg lidt perfid, at Troels ikke er træneren, der får sit hold til at overpræstere, men tværtimod.
Det er klart, at held og uheld har stor betydning. Khadris skade f.eks. var slem ved os. Og det er svært at skyde på placering, når vi ikke har set holdene spille, og der stadig handles spillere .
Jeg mener stadig, at plads 7-8 er mest realistisk. Men jeg håber da en eller flere spillere går i udbrud og viser sig som meget bedre, end vi regner med. Der er nemlig altid den ubekendte om spillere, der bringes sammen og pludselig får det til at swinge sammen. Vi har jo også i år en håndfuld rigtig gode spillere.Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.
OB - engang var vi gode
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mågen Se indlægmeget enig - vi er for gode til at rykke ned og for dårlige til top3. Men med lidt held og justeringer på de områder du nævner, så ser der ganske fornuftigt ud.
Krydser fingre for JBL's helbred og for at den der A++ angriber dukker op. Enten i form af køb eller at én af vores nuværende spillere lige pludselig viser topscorerpotentiale
- men jeg er sådan set enig, der er kvalitet i truppen til mere end vi har set(især hvis vi får et par angribere ind) men potentialet mangler at blive forløst - og jeg syntes ikke de 2 år med Bech ved roret giver mig mange forhåbninger om at det skulle ske i år, desværre
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlægmen det har vel også været tilfældet de sidste par sæsoner....og to gange var vi snublende nær en nedrykningsplads.
- men jeg er sådan set enig, der er kvalitet i truppen til mere end vi har set(især hvis vi får et par angribere ind) men potentialet mangler at blive forløst - og jeg syntes ikke de 2 år med Bech ved roret giver mig mange forhåbninger om at det skulle ske i år, desværre
Forhåbentlig kan ovenstående gøre, at TB kan få overført sin fine snak og teori til praksis på banen, med gode resultater til følge. Vi har nu både en Plan A (boldbesiddende spillestil) og Plan B (tonserbold i 7km's højde) på plads. Spillerne kender gameplanen og det burde kun være småjusteringer (fx dødbolde, småjusteringer i forsvaret og det rette setup af spillere i start11) der mangler før vi rammer topniveauet i længere tid.
Jeg medgiver dog, at hvis ikke resultaterne er med os i sæsonen 14/15, kunne det godt ske vi skulle undlade at forlænge TB's kontrakt ;-)
Comment
-
BT har lavet en vurdering af holdene:
Esben Hansen spår os til en 7-8 plads
http://www.bt.dk/superligaen/superli...klub-vil-i-aar
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mågen Se indlægBT har lavet en vurdering af holdene:
Esben Hansen spår os til en 7-8 plads
http://www.bt.dk/superligaen/superli...klub-vil-i-aar
Esben Hansens vurdering
- Set udefra virker salgene af Jonas Lössl og Jesper Juelsgård som gode. De har vel tilført klubben 20-25 mio. kroner. Kvalitetsmæssigt virker truppen solid. Jeg tror, at FCM igen vil komme til at spille med om medaljerne, men guldet kommer de ikke i nærheden af.
Jonas L blev solgt for en 4-5 mill og JJ for 1,8 mill
Esben har stadig tydeligvis et horn i siden på OB og er ikke meget for at være positiv på vores vegne..
men vil da ikke sige at han ikke har ret i noget af det han siger. Til tider
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægdette siger vel også noget om hvor meget han egentlig ved:
Esben Hansens vurdering
- Set udefra virker salgene af Jonas Lössl og Jesper Juelsgård som gode. De har vel tilført klubben 20-25 mio. kroner. Kvalitetsmæssigt virker truppen solid. Jeg tror, at FCM igen vil komme til at spille med om medaljerne, men guldet kommer de ikke i nærheden af.
Jonas L blev solgt for en 4-5 mill og JJ for 1,8 mill
Esben har stadig tydeligvis et horn i siden på OB og er ikke meget for at være positiv på vores vegne..
men vil da ikke sige at han ikke har ret i noget af det han siger. Til tiderJesper Hansen barometer: 1-2-3-4-5...
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Lars Elstrup Se indlægJeg synes da han er ret flink ved os, når vi bliver spået til en placering som nummer 7 eller 8. Uden angribere kommer vi jo til at ligge i området lige over Silkeborg og Hobro. En jubelsæson hvor alt flasker sig, så kan vi blive nummer 5 eller 6. En god sæson, hvor tingene periodevis kommer til at fungere, ender vi som Esben spår det. Den forventelige sæson, hvor vi venter otte runder på en middelmådig angriber, og processen stadig er i gang osv., skal vi nok affinde os med en 9-10 plads. Så kan man selv regne ud hvor vi ender, hvis vi får en rigtig skidt sæson med mange skader og dårlige stimer.
Hvad jeg er i tvivl om er hvor mange vi mister
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Stefanovich Se indlægJeg er mere bange for, hvem vi mister....
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mågen Se indlægJa, jeg mener at det er småting der skal til, før vi for en bedre placering (top3-6):-)
Lidt tanker:
- Vi fik i sidste sæson reelt en 7. plads (ved godt at tabellen siger 8. plads grundet Ryan Laursen fra EFB)
- Vi er ikke afhængig af at en angriber scorer mål, målt på de spillere der har forladt os (enhver middelmådig angriber kan score 7-9 mål for os)
- Lasse N > AMC
- FCN har skiftet træner og mistet kaptajn Stockholm
- FCM har jeg ingen fidus til, slet ikke når de skal spille europæisk
- Aab har mistet Kusk, har mange skader og rammer ikke en tilsvarende successæson igen
- EFB har mistet Kian og Peter A, samt skal spille europæisk.
Så ja, jeg ser absolut muligheder. Vores alt den her snak om glade snak om kontinuitet fra TB skal give mening, så er det nu.
De eneste to hold, som jeg anser for sikre i toppen er BIF og FCK. Deres samlet spillermateriale er bare bedre end alle andre lige pt.Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
Comment