Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - Lyngby 21/10/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    ja vi er blevet mere stabile - og er begyndt at få resultaterne. Men spillet er da på ingen måde overbevisende. Hjemme mod Lyngby det absolutte bundhold og så overlader vi så meget initiativ til dem, 3-0 føring eller ej - det kan ikke være meningen.

    Jeg haar stadig mine tvivl om Alm på sigt er den rigtige løsning - men lige nu og her skaffer han resultaterne så kan ikke se nogen grund til at han skal ud nu. Det kommer nok op igen når målsætningen nok glipper for andet år i træk. Men lige nu og her bør fokus være at komme så langt væk fra de 2 nederste pladser som muligt og sikre overlevelsen.

    Så må bjørn jo se om han mener han kan finde en bedre træner til næste sæson.

    For reelt tror jeg mere det er de forstærkninger der er kommet ind der har rykket os frem for det er Alm. Ny keeper har hjulpet enormt. Ivancevic skadesfri i en længere periode kommet ind i et fint samarbejde med BP. Og Gigo på midtbanen
    Det er netop en sober og rimelig vurdering. Jeg er ret enig.

    Det, jeg er træt af, er substansløse indlæg, hvor man griber efter halmstrå eller ytrer tomme mantraer.

    Jeg noterer dog:

    1) glimrende omstillingspil i første halvleg mod lyngby. Frø drev bolden fornemt, og samspillet kørte. Det har vi kæmpet med længe. Ok, det var på en billig baggrund mod lyngby.

    2) samarbejdet mellem særligt FH og Alm. De to er i konstant dialog, og jeg tror, at vi er ved at banke et stærkt team op omkring holdet

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Gruer ved tanken om hvor vi havde været med Hemmingsen ved roret fortsat
      Det var jo en anden tid rent organisatorisk. Havde NT og OSE holdt fast i sportschefmodellen havde vi væert det samme sted endnu .. måske bare lidt længere nede i rækkerne. BW har jo gjort det klart for enhver hvad det er/var Enrico mener når han sagde at der ganske enkelt var for lidt timer i organisationen til at drive en proff. fodboldklub godt med.

      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

        Det er netop en sober og rimelig vurdering. Jeg er ret enig.

        Det, jeg er træt af, er substansløse indlæg, hvor man griber efter halmstrå eller ytrer tomme mantraer.

        Jeg noterer dog:

        1) glimrende omstillingspil i første halvleg mod lyngby. Frø drev bolden fornemt, og samspillet kørte. Det har vi kæmpet med længe. Ok, det var på en billig baggrund mod lyngby.

        2) samarbejdet mellem særligt FH og Alm. De to er i konstant dialog, og jeg tror, at vi er ved at banke et stærkt team op omkring holdet
        3) næsten alle offensive spillere løber på skift i dybden, så De kan sendes afsted. Slut med røvsygt spil foran modstanderens forsvarslinje med det ene blokkerede skud efter det andet fra Jebali (der var vist kun et :-)) Og jeg er træt af at høre på, at Sabbi er en god dybdespiller. Han løber næsten aldrig i dybden. Han vil altid have den i fødderne for så at tabe udfordringen.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

          ja vi er blevet mere stabile - og er begyndt at få resultaterne. Men spillet er da på ingen måde overbevisende. Hjemme mod Lyngby det absolutte bundhold og så overlader vi så meget initiativ til dem, 3-0 føring eller ej - det kan ikke være meningen.

          Jeg haar stadig mine tvivl om Alm på sigt er den rigtige løsning - men lige nu og her skaffer han resultaterne så kan ikke se nogen grund til at han skal ud nu. Det kommer nok op igen når målsætningen nok glipper for andet år i træk. Men lige nu og her bør fokus være at komme så langt væk fra de 2 nederste pladser som muligt og sikre overlevelsen.

          Så må bjørn jo se om han mener han kan finde en bedre træner til næste sæson.

          For reelt tror jeg mere det er de forstærkninger der er kommet ind der har rykket os frem for det er Alm. Ny keeper har hjulpet enormt. Ivancevic skadesfri i en længere periode kommet ind i et fint samarbejde med BP. Og Gigo på midtbanen
          Er meget enig. Da resultaterne kommer i hus nu og holdet har fundet en god defensiv stabilitet er det ikke tidspunktet hvor man skulle skifte træneren selvom ser Alm ikke som den rigtige for os. BW leverede et stærkt stykke arbejde og tror også det skyldes at vi kunne spille os væk fra bunden. Martin Hansen var en perfekt transfer for os, med ham kom meget mere ro og stabilitet i bagkæden og Gigovic ville pynte i og forstærke hvert hold i Superligaen. Tongya gik også meget direkt i start-11 og Manneh står allerede foran Aron som sidste efterår var vores bedste spiller. Der viser vel meget at holder står på et andet niveau nu. Der skete virkelig meget og der er konkurrence på alle positioner og holders kvalitet blev løftet meget.
          Hvem var det i øvrigt som har spottet Minteh? Han var ja allerede til prøvetræning sidste sæson så er det Ole Spion vi skal takke for?
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            Er meget enig. Da resultaterne kommer i hus nu og holdet har fundet en god defensiv stabilitet er det ikke tidspunktet hvor man skulle skifte træneren selvom ser Alm ikke som den rigtige for os. BW leverede et stærkt stykke arbejde og tror også det skyldes at vi kunne spille os væk fra bunden. Martin Hansen var en perfekt transfer for os, med ham kom meget mere ro og stabilitet i bagkæden og Gigovic ville pynte i og forstærke hvert hold i Superligaen. Tongya gik også meget direkt i start-11 og Manneh står allerede foran Aron som sidste efterår var vores bedste spiller. Der viser vel meget at holder står på et andet niveau nu. Der skete virkelig meget og der er konkurrence på alle positioner og holders kvalitet blev løftet meget.
            Hvem var det i øvrigt som har spottet Minteh? Han var ja allerede til prøvetræning sidste sæson så er det Ole Spion vi skal takke for?
            Nej. Det er ham der Bakaya something something eller hvad han nu hedder der insisterede på at vi skulle se Minteh an igen. De havde ellers droppet ham tror jeg

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Nej. Det er ham der Bakaya something something eller hvad han nu hedder der insisterede på at vi skulle se Minteh an igen. De havde ellers droppet ham tror jeg
              Bakery Bojang er navnet. Kendt fodboldpersonlighed fra mange fynske klubber bl.a. SfB, B1909 og Middelfart .. jeg mener også han var i OB men "kun" som amatør og ikke i betragtning til 1.holdet

              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                AGF-Brøndby 2-2. Vi er i top-6 den kommende uges tid. Det havde jeg ikke troet med vores sæsonstart, men det er meget sigende for ligaholdenes jævnbyrdighed i år. Det er nærmest kun dagsform, der adskiller de forskellige klubber

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                  Bakery Bojang er navnet. Kendt fodboldpersonlighed fra mange fynske klubber bl.a. SfB, B1909 og Middelfart .. jeg mener også han var i OB men "kun" som amatør og ikke i betragtning til 1.holdet
                  So close

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                    ja vi er blevet mere stabile - og er begyndt at få resultaterne. Men spillet er da på ingen måde overbevisende. Hjemme mod Lyngby det absolutte bundhold og så overlader vi så meget initiativ til dem, 3-0 føring eller ej - det kan ikke være meningen.

                    Jeg haar stadig mine tvivl om Alm på sigt er den rigtige løsning - men lige nu og her skaffer han resultaterne så kan ikke se nogen grund til at han skal ud nu. Det kommer nok op igen når målsætningen nok glipper for andet år i træk. Men lige nu og her bør fokus være at komme så langt væk fra de 2 nederste pladser som muligt og sikre overlevelsen.

                    Så må bjørn jo se om han mener han kan finde en bedre træner til næste sæson.

                    For reelt tror jeg mere det er de forstærkninger der er kommet ind der har rykket os frem for det er Alm. Ny keeper har hjulpet enormt. Ivancevic skadesfri i en længere periode kommet ind i et fint samarbejde med BP. Og Gigo på midtbanen
                    Men det er bare på ingen måde en selvfølge, at man kan spille et nærmest helt nyt hold sammen og skaffe en så forholdsvis god defensiv struktur og så velfungerende et presspil, som vi har. Det synes jeg ærlig talt er ret imponerende af Alm og resten af trænerteamet. I mine øjne kunne man mere overbevisende lave den modsatte konklusion af den, du laver: at de gode resultater med de nye spillere viser, at spillematerialet og mentaliteten i truppen ikke har været god nok tidligere, og at vi først ser Alms reelle niveau nu, hvor spillertruppen matcher hans spillestil.
                    Last edited by Orskov; 23-10-2022, 19:50.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
                      AGF-Brøndby 2-2. Vi er i top-6 den kommende uges tid. Det havde jeg ikke troet med vores sæsonstart, men det er meget sigende for ligaholdenes jævnbyrdighed i år. Det er nærmest kun dagsform, der adskiller de forskellige klubber
                      Og uanset resultatet med Aab-VIFF i morgen så bliver BIF-AaB i næste runde en spændende kamp..
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                        Men det er bare på ingen måde en selvfølge, at man kan spille et nærmest helt nyt hold sammen og skaffe en så forholdsvis god defensiv struktur og så velfungerende et presspil, som vi har. Det synes jeg ærlig talt er ret imponerende af Alm og resten af trænerteamet. I mine øjne kunne man mere overbevisende lave den modsatte konklusion af den, du laver: at de gode resultater med de nye spillere.bare viser, at spillematerialet og mentaliteten i truppen bare ikke har været god nok tidligere, og at vi først ser Alms reelle niveau nu, hvor spillertruppen matcher hans spillestil.
                        Lad os se. Den defensive struktur er der og om vi skal takke derfor Alm eller forstærkningen med Hansen og på den defensive midtbanen kan vi kun gætte. Stor betydning har i hvert fald at der sker ikke mere de store personlige fejl som koster og det hentyder stærk til spilleres kvalitet og ikke kun til den struktur i vores defensive. I hvert fald er vi i mine øjne stadig ret langt fra at spille "flot fodbold" over en hel kamp . Del af de gode resultater var ja også ret mange "heldige point" hvor spillet var ikke overbevisende. Hvis Alm kan løse det og bringe os foran så spiser gerne mine ord men hidtil mangler tiltro og der er point hvor jeg bare ikke forstår hvad han vil og forventer bare mere med den trup han har til rådighed.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
                          AGF-Brøndby 2-2. Vi er i top-6 den kommende uges tid. Det havde jeg ikke troet med vores sæsonstart, men det er meget sigende for ligaholdenes jævnbyrdighed i år. Det er nærmest kun dagsform, der adskiller de forskellige klubber
                          Næ. Og ingen er jo blæst bagover det vi har leveret de seneste 9 runder, men det har jo været sådan i flere af vores middelmådige sæsoner at vi rammer en periode, hvor vi får meget få point. Det skete både i de sidste sæsoner med Michelsen og sidste år med Alm. Det gode ved vi så har indledt sæsonen med en dårlig periode, er at vi havde tid til at reagere på det. Havde vi nu haft hele styrken til rådighed og kæmpet os til en plads midt i tabellen da klokken slog 31/8, var der så handlet så heftigt sidst i vinduet? Jeg tror det næppe, hvilket nok havde resulteret i vi bare havde rykket den dårlige periode vi havde i starten og dermed endt som vi plejer.
                          Det har heldigvis vist sig at have båret frugt der er blevet åbnet lidt til budgettet og det må også have faldet Thorborg for brystet, at den manøvre virker og at han har fundet en mand der kan forvalte de ekstra midler rigtig fornuftigt.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                            Lad os se. Den defensive struktur er der og om vi skal takke derfor Alm eller forstærkningen med Hansen og på den defensive midtbanen kan vi kun gætte. Stor betydning har i hvert fald at der sker ikke mere de store personlige fejl som koster og det hentyder stærk til spilleres kvalitet og ikke kun til den struktur i vores defensive. I hvert fald er vi i mine øjne stadig ret langt fra at spille "flot fodbold" over en hel kamp . Del af de gode resultater var ja også ret mange "heldige point" hvor spillet var ikke overbevisende. Hvis Alm kan løse det og bringe os foran så spiser gerne mine ord men hidtil mangler tiltro og der er point hvor jeg bare ikke forstår hvad han vil og forventer bare mere med den trup han har til rådighed.
                            Der er nok flere elementer at takke. MHs præstationer i målet, Gigos spil, og vi bør da også takke vores unge backs for at være der, Ivancevic genkomst osv osv. og herunder tak til BW for at holde fast i Alm, finde gode forstærkninger og ikke gå i panikfyringsmode efter fem runder. Det kunne potentielt have været "harakiri" hvis der endnu engang skulle ændres i stilen.

                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                              Lad os se. Den defensive struktur er der og om vi skal takke derfor Alm eller forstærkningen med Hansen og på den defensive midtbanen kan vi kun gætte. Stor betydning har i hvert fald at der sker ikke mere de store personlige fejl som koster og det hentyder stærk til spilleres kvalitet og ikke kun til den struktur i vores defensive. I hvert fald er vi i mine øjne stadig ret langt fra at spille "flot fodbold" over en hel kamp . Del af de gode resultater var ja også ret mange "heldige point" hvor spillet var ikke overbevisende. Hvis Alm kan løse det og bringe os foran så spiser gerne mine ord men hidtil mangler tiltro og der er point hvor jeg bare ikke forstår hvad han vil og forventer bare mere med den trup han har til rådighed.
                              Det er jo ikke enten-eller. Men at sammenspille et komplet nyt forsvar samt en ny 6'er på få uger og få det til at være så velorganiseret kræver godt trænerarbejde, uanset hvem der spiller i det.

                              At du så forventer mere end et pointsnit på 2.0 som det mest formstærke hold i ligaen siden vi fik forstærkninger på de sidste dage af transfervinduet synes jeg måske er lidt voldsomt, men sådan er vi jo så forskellige.

                              Selvfølgelig har offensiven ikke set glimrende ud, men det erkendte Alm også for et par kampe siden, hvor han sagde at fokus havde været på at få stabiliseret defensiven efter den grimme start på sæsonen, og at han nu var ved at være tilfreds med defensiven, så næste mål var at forbedre offensiven. Det synes jeg jo er en fornuftig tilgang, som også har betalt sig pointmæssigt. Nu skal vi så gerne begynde at kunne se forbedringer offensivt også indtil og især efter vinterpausen, men at afskrive de resultater, vi har haft indtil nu som værende baseret på held og forstærkninger synes jeg er ret usagligt. Hvis Alm og trænerteamet skal klandres, når det går skidt, fortjener de også noget kredit, når det går godt. Og de gode resultater hænger i høj grad sammen med, hvor hurtigt, man har fået en struktur på plads med et næsten helt nyt hold.
                              Last edited by Orskov; 24-10-2022, 10:04.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                                Ift. Gigo: der har været forskellige meldinger og tolkninger, men jeg tror konklusionen efterhånden er, at det er op til Gigo og OB: der er en klausul med Rostov, der gør at lejeaftalen kan forlænges, men det kræver at Gigo også vil forlænge den.
                                Det er ikke helt korrekt, det er ikke med Rostov der er en klausul for Gigo's kontrakt med Rostov er pt. sat i bero (paused).
                                Så Rostov er slet ikke inde over aftalen med Gigo, det er kun Gigo + agent og OB der er inde over denne aftale, så det er med Gigo + agent der er en aftale om at aftalen kan forlænges med et halvt år hvis begge parter vil.
                                UEFA har sat alle ikke Rusland (kan være det kun er EU) spillers kontrakter på pause hvis de ikke tør/vil spille i Rusland i mens Rusland er i krig med Ukraine.

                                Comment

                                Working...
                                X