Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - Lyngby 21/10/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nej, det var pænt kedeligt. Kunne vi også mærke på spillerne efter, ja? Vel sjældent fejringen over en sejr er så tam, eller var det bare mig?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

      O.k., tak for infirmationerne. Men der var ikke så fint: at stå på RMN og forvente at se os skabe chancer og score og så følte sig det næsten som om kampen blev kun spiller på den anden banehalvdel...
      Vi scorede 3 mål?

      Det handler ikke om at underholde dig på RMN. Det handler om at stabilisere holdet og komme fri af nedrykning. Husk hvor vi var for blot 4-5 runder siden.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

        Spørger mig bare hvorfor vi giver Initiativen væk efter en føring og står så lavt og det er ja helt præcist det Gigovic kritiserer. Spørgsmålet er om det er taktisk oplagt eller om det "bare sker" og holdet har problemer med temposkift. Man kan selvfølgelig ikke presse i 90 minutter så man skal skifte tempo og intensitet under kampen.
        Hvis der er taktisk oplagt så er det i mine øjne ofte alt for tidligt vi parkerer bussen om at forsvare et resultat hjemme. Og om Gigovic bare beskriver hvad der ofte sker på banen eller om det er taktikken han referer til det ved faktisk ikke og spørger mig.
        Hvis OB så bare kunne parkere bussen … Under Rioch vidste alle at kampen var tabt 1-0 hvis OB kom foran.
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

          Vi scorede 3 mål?

          Det handler ikke om at underholde dig på RMN. Det handler om at stabilisere holdet og komme fri af nedrykning. Husk hvor vi var for blot 4-5 runder siden.
          Talte kun om anden halvleg hvor de spillede til RNN. Og det ville have været fint at forbedre målscoringen, i en sådan tæt sæson som i år kan det blive meget vigtigt.
          Og nu kommer på stadion om at støtte holdet og at opleve noget, så der er der vel intet galt med lidt underholdning. :-)
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
            Pladen er gået i hak for mange herinde vedrørende Alm. For ikke så mange runder siden frygtede og bævede vi for nedrykning.

            Nu er der kommet en rimelig defensiv stabilitet, og der er tegn på en eller anden art offebsiv struktur. Særligt omstillingerne var bedre - og til tider gode - mod lyngby.

            At man tager tempo ud og stiller sig mere tilbage er ikke ualmindeligt ved 3-0, selvom det da til tider så sløjt ud.

            Der er meget arbejde tilbage, og jeg ser stadig mere nedad end opad, men kunne vi ikke godt skrue ned for det mest trivielle nonsens!
            Vi håber vel alle OB vinder. Men Alm er ikke den rigtige mand, der er simpelthen for mange hjerneblødninger.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

              Talte kun om anden halvleg hvor de spillede til RNN. Og det ville have været fint at forbedre målscoringen, i en sådan tæt sæson som i år kan det blive meget vigtigt.
              Og nu kommer på stadion om at støtte holdet og at opleve noget, så der er der vel intet galt med lidt underholdning. :-)
              Jeg er helt enig i at 2. halvleg var forfærdelig og hvis Lyngby havde haft en smule mere skarphed, så kunne vi sagtens have smidt den 3-0 føring. Det var helt unødvendigt at lukke dem ind i kampen på den måde og det lave bundniveau skal vi simpelthen helt væk fra. Men er da også med på at sejren var det absolut vigtigste og jeg forventede heller ikke nødvendigvis drømmefodbold fra os i 2. halvleg, men som sagt så leger vi i mine øjne med ilden når vi overlader så meget til modstanderne og det er jo ikke første gang vi har gjort det og vi har allerede smidt alt for mange føringer væk på den konto.

              Comment


                I en +artikel på FS bekræfter OB at de vil anke Gigos andet gule kort i kampen. Vurderingen er dommeren MINDST en gang, og muligvis to gange, har hævet armen som signal til, og accept af genindtrædelse på banen .. sådan skal det i hvert fald være forstået af Gigo.

                https://fyens.dk/artikel/ob-bekr%C3%...28a04b34c0742b
                Last edited by manner; 23-10-2022, 07:23.
                Believe OB

                œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg

                  Vi håber vel alle OB vinder. Men Alm er ikke den rigtige mand, der er simpelthen for mange hjerneblødninger.
                  OB er nr 1 fra runde 6 til nu.

                  Hjerneblødninger? At folk herinde gentager de samme tomme mantraer om og om igen gør dem ikke sande.

                  Jeg skal ikke være Alms store fortaler - jeg har selv været ude med riven.

                  Men der må også være en rimelighed og faglighed. Det er der ikke nu.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
                    Enig langt hen ad vejen. Dog ikke omkring Grubbe/Michelson. En af de betydelige årsager til at vores defensiv er forbedret er at NM ikke spiller, der var gennemtræk og masser af indlæg fra modstanderne i hans side i snart sagt hver eneste kamp. Han fylder for lidt defensivt og fanges ofte fremme på banen i fejlslagne raids. Grubbe er ikke spektakulær endnu, men er betydeligt mere solid. Jeg husker stadig NM for et par katastrofer mod AaB og Viborg i Odense. Franco er disciplineret defensivt og viste i 1 halvleg mod Lyngby at der begynder at komme offensivt produkt på også, nu må vi se hvad det bliver til når Sabbi og Bash er klar. Indtil da vil jeg mene kanten er hans, jeg ville gerne se Sabbi som 9’er - han gjorde da ondt på os et par gange som en mands hær for Hobro.
                    Jeg er enig i at Grubbe er bedre defensivt mens man får mere offensivt fra NM - lige nu er det offensivt at jeg savner meget fra vores højreback for der er vi desværre meget amputeret med Grubbe imo.
                    Desuden synes jeg ikke at det er helt rimeligt at tilskrive vores defensive kvaler til NM idet hele bagkæden sejlede da han var foretrukken. Hans første sæson var slet ikke så skidt defensivt som det nogen gange bliver gjort til.
                    Da NM sejlede mest på backen var det i en bagkæde med Jørgen, Bjørn og Kasper Larsen og med Bernat på kassen mens han havde Charly/Breum liggende foran sig og med Okosun som den ene 6’er.
                    Grubbe har været foretrukket mens Hansen har været på mål i en bagkæde med Aske, Bjørn og Ivan, med Franco foran sig og med 2 solide 6ere i Tverskov og Gigo. Det kan man jo ikke sammenligne - sevfølgelig ville NM se bedre ud i vores aktuelle start11er end han gjorde i starten af sæsonen.
                    Anyhow, jeg synes det er fedt med to unge fynboer på vores backs så intet ondt om Grubbe, han skal bare ikke være sevskrevet til pladsen og så synes jeg det er en oplagt plads at ændre på under kampen hvis man vil prøve at tilføje noget mere offensivt fra bænken.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                      Jeg er enig i at Grubbe er bedre defensivt mens man får mere offensivt fra NM - lige nu er det offensivt at jeg savner meget fra vores højreback for der er vi desværre meget amputeret med Grubbe imo.
                      Desuden synes jeg ikke at det er helt rimeligt at tilskrive vores defensive kvaler til NM idet hele bagkæden sejlede da han var foretrukken. Hans første sæson var slet ikke så skidt defensivt som det nogen gange bliver gjort til.
                      Da NM sejlede mest på backen var det i en bagkæde med Jørgen, Bjørn og Kasper Larsen og med Bernat på kassen mens han havde Charly/Breum liggende foran sig og med Okosun som den ene 6’er.
                      Grubbe har været foretrukket mens Hansen har været på mål i en bagkæde med Aske, Bjørn og Ivan, med Franco foran sig og med 2 solide 6ere i Tverskov og Gigo. Det kan man jo ikke sammenligne - sevfølgelig ville NM se bedre ud i vores aktuelle start11er end han gjorde i starten af sæsonen.
                      Anyhow, jeg synes det er fedt med to unge fynboer på vores backs så intet ondt om Grubbe, han skal bare ikke være sevskrevet til pladsen og så synes jeg det er en oplagt plads at ændre på under kampen hvis man vil prøve at tilføje noget mere offensivt fra bænken.
                      Der er sgu sket lidt siden, må man sige

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                        Der er sgu sket lidt siden, må man sige
                        If its broke… Fix it

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          If its broke… Fix it
                          Ja. Det er jo først med Bjørn vi har fået en der kan se det, OG gøre noget ved det.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                            Ja. Det er jo først med Bjørn vi har fået en der kan se det, OG gøre noget ved det.
                            Gruer ved tanken om hvor vi havde været med Hemmingsen ved roret fortsat

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                              OB er nr 1 fra runde 6 til nu.

                              Hjerneblødninger? At folk herinde gentager de samme tomme mantraer om og om igen gør dem ikke sande.

                              Jeg skal ikke være Alms store fortaler - jeg har selv været ude med riven.

                              Men der må også være en rimelighed og faglighed. Det er der ikke nu.
                              ja vi er blevet mere stabile - og er begyndt at få resultaterne. Men spillet er da på ingen måde overbevisende. Hjemme mod Lyngby det absolutte bundhold og så overlader vi så meget initiativ til dem, 3-0 føring eller ej - det kan ikke være meningen.

                              Jeg haar stadig mine tvivl om Alm på sigt er den rigtige løsning - men lige nu og her skaffer han resultaterne så kan ikke se nogen grund til at han skal ud nu. Det kommer nok op igen når målsætningen nok glipper for andet år i træk. Men lige nu og her bør fokus være at komme så langt væk fra de 2 nederste pladser som muligt og sikre overlevelsen.

                              Så må bjørn jo se om han mener han kan finde en bedre træner til næste sæson.

                              For reelt tror jeg mere det er de forstærkninger der er kommet ind der har rykket os frem for det er Alm. Ny keeper har hjulpet enormt. Ivancevic skadesfri i en længere periode kommet ind i et fint samarbejde med BP. Og Gigo på midtbanen

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                                Talte kun om anden halvleg hvor de spillede til RNN. Og det ville have været fint at forbedre målscoringen, i en sådan tæt sæson som i år kan det blive meget vigtigt.
                                Og nu kommer på stadion om at støtte holdet og at opleve noget, så der er der vel intet galt med lidt underholdning. :-)
                                Enig, følte også et holdet kunne give lidt mere til publikum. Men selvfølgelig en balancegang, sejren er vigtigst.

                                Comment

                                Working...
                                X