Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - AaB 30/09/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Jeg havde fint solgt kampen forinden for 1 point.

    Ok kamp i større dele. Dejligt med BKs attitude og succes for tiden.

    Alm skifter for sent ud, men der er nu heller ingen logik i, som folk lidt hysterisk skriger om, at skifte hele stammen ud. Vi er næsten altid dårligere efter disse indskiftninger.

    Men selvfølgelig skulle vi have et par friske offensive kræfter ind lidt før.
    Du har helt ret. Kampen balancere på et knivsæg. Og i størstedelen af anden halvleg er vi bedst. Men der er 5-10 min i sidste tredjedel af anden halvleg hvor AaB tager over. Der bør Alm skifte. Men vi finder alligevel momentum med dem vi startede med, og presser AaB. Omend sent, men rigtigt sete udskiftninger. Især godt at se, at han smider Okosun ind, med det samme de smider Ementa ind.

    Comment


      Kampen (og sæsonen hidtil) viser, med tydelighed, at Alm ikke er den rette mand for OB. Vi spiller ikke efter det koncept, som er lagt (måske naturligt nok, da det ikke på noget tidspunkt har virket, og vi jo skal have point på kontoen). Spillerne virker ikke til at være i form (hvor mange spillere fra andre klubber ser man med kramper midtvejs i anden halvveg?). Det er, i sidste ende, også Alm der er ansvarlig for spillernes form. Det er stadig ikke til at se, hvordan vi eksempelvis vil spille i det etablerede angrebsspil. At vi, trods alt, har de point som vi nu har, kan vi i sidste ende takke den genopstandne BK for. Jeg vi gå så vidt at sige, at BK (med eller mod sin egne vilje) har reddet Alm fra en fyreseddel. Selvfølgelig skal en angriber også score mål, og de har manglet det sidste års tid, men kommer så rettidigt til at redde Alm.
      Jeg tror desværre, at min konklusion er, at med Alm som træner får OB færre point, end holdets potentiale byer os at få. Og med Alms stædighed in mente (eksempelvis i forhold til ikke at foretage indskiftninger i tide) tror jeg ikke, at han på længere sigt kan bringe OB fremad.

      Comment


        Jeg synes den udbredte Alm bashing her på Forum er svær at forstå. Alm har resultaterne med , 4 sejre og 1 uafgjort i seneste 6 kampe. I samme periode er holdets rygrad stort set forandret og der er spillet 2 helt unge kanter ind i stamopstillingen. I min bog absolut tilfredsstillende efter en meget vanskelig start.
        At der skulle være større uenighed i træner teamet tror jeg ikke på, faglige diskussioner , absolut, de er gode for udviklingen, men splid , det tror jeg ikke på BW ville omgående have grebet ind, det har vi set tidligere. Om hans udskiftninger er rettidige ? Det er svært at bedømme, jeg er enig i, at der i flere kampe, også i går var spillere som så meget trætte ud, men hvis han havde skiftet tidligere og vi var faldet sammen, med AaB sejr til følge - havde alle også været på nakken af ham. Det er en cheftræners lod og pligt at træffe de beslutninger, men pt leverer han resultater , det fortjener ros. Det har vi alle savnet længe.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg


          Og OB med 1,2 mio. mindre i TV penge, end hvis vi havde vundet i Aalborg.
          Det ved vi jo i realiteten ikke endnu før søndagens kampe er færdige.
          Hvis Horsens taber 4-0 og FCK,FCM og BIF ikke vinder ender vi som nr 6 som var den plads der vel blev sammenlignet med ift at blive nummer 10

          Så er der et par resultater der går vores vej bliver vi måske 8`er og beløbet ligger på det halve. Småpenge og lige omkring budgetteret

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
            Jeg synes den udbredte Alm bashing her på Forum er svær at forstå. Alm har resultaterne med , 4 sejre og 1 uafgjort i seneste 6 kampe. I samme periode er holdets rygrad stort set forandret og der er spillet 2 helt unge kanter ind i stamopstillingen. I min bog absolut tilfredsstillende efter en meget vanskelig start.
            At der skulle være større uenighed i træner teamet tror jeg ikke på, faglige diskussioner , absolut, de er gode for udviklingen, men splid , det tror jeg ikke på BW ville omgående have grebet ind, det har vi set tidligere. Om hans udskiftninger er rettidige ? Det er svært at bedømme, jeg er enig i, at der i flere kampe, også i går var spillere som så meget trætte ud, men hvis han havde skiftet tidligere og vi var faldet sammen, med AaB sejr til følge - havde alle også været på nakken af ham. Det er en cheftræners lod og pligt at træffe de beslutninger, men pt leverer han resultater , det fortjener ros. Det har vi alle savnet længe.
            Det kunne jo være, at det er mig, kommentaren er ment på
            Ja, i de sidste 6 kampe har vi fået ok med points. men en solskinsdag gør ingen sommer. Ganske kort, så har vi under Alm ikke på noget tidspunkt fået det antal point, som bestyrelsen, og han, havde lagt op til. Og spillet har heller ikke, for at sige det mildt, været godt. Det tror jeg at de fleste, også dem der er "Alm positive", vil være enig med mig i.
            Vedrørende "Alm bashing", så er min skepsis, bortset fra de manglende resultater, primært bundet op på, at jeg ikke bryder mig om ham som person. Desværre. En person, totalt blottet for engagement og entusiasme. I hvert fald ud ad til. Og nej, jeg kræver hverken en Mourinho eller en Bo Henriksen. Jeg har det dog svært med Alm, som udadtil virker totalt ligeglad med, hvordan holdet præsterer. Jeg tænker tit på Alm i forhold til RMN, og sidstnævntes sammenligning mellem journalister og prostituerede. På samme måde virker Alm på mig totalt som en, der mangler den kærlighed til fodboldspillet generelt set, og til klubben og holdet specielt set. Som en, der kun er her for lønnen. Og det ærgrer mig, at vi har sådan en person som træner for os.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
              Jeg synes den udbredte Alm bashing her på Forum er svær at forstå. Alm har resultaterne med , 4 sejre og 1 uafgjort i seneste 6 kampe. I samme periode er holdets rygrad stort set forandret og der er spillet 2 helt unge kanter ind i stamopstillingen. I min bog absolut tilfredsstillende efter en meget vanskelig start.
              At der skulle være større uenighed i træner teamet tror jeg ikke på, faglige diskussioner , absolut, de er gode for udviklingen, men splid , det tror jeg ikke på BW ville omgående have grebet ind, det har vi set tidligere. Om hans udskiftninger er rettidige ? Det er svært at bedømme, jeg er enig i, at der i flere kampe, også i går var spillere som så meget trætte ud, men hvis han havde skiftet tidligere og vi var faldet sammen, med AaB sejr til følge - havde alle også været på nakken af ham. Det er en cheftræners lod og pligt at træffe de beslutninger, men pt leverer han resultater , det fortjener ros. Det har vi alle savnet længe.
              Før vinduet og med skader kunne man til nøds forstå hvorfor der skal gå 85 minutter før han skifter.
              Jeg kan langt bedre lide Hjulmand måden hvor man bruger alle 5 udskiftninger, og starter efter en time hvis man ikke er tvunget før.

              Der er mange fordele. Du holder spillerne varme når de får kampe. Udskrifterne føler sig mere som en del af holdet. Vi kan undgå overbelastningsskader.
              Vi får spillere på banen som kan tage vigtige løb begge veje.
              Alm har smidt point ved at vente med at skifte.
              Jeg ved godt at både KL og Jørgen er skiftet ind og har kostet, men Jørgen har altid snork sovet i perioder, og KL var enten ikke god nok, eller fandt aldrig niveau over første division i hans seneste periode i klubben.

              Jeg forstår det simpelthen ikke, og især de unge har brug for spilletiden og i FCK kampen så vi at Friske ben kan give 2 ekstra point.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
                Kampen (og sæsonen hidtil) viser, med tydelighed, at Alm ikke er den rette mand for OB. Vi spiller ikke efter det koncept, som er lagt (måske naturligt nok, da det ikke på noget tidspunkt har virket, og vi jo skal have point på kontoen). Spillerne virker ikke til at være i form (hvor mange spillere fra andre klubber ser man med kramper midtvejs i anden halvveg?). Det er, i sidste ende, også Alm der er ansvarlig for spillernes form. Det er stadig ikke til at se, hvordan vi eksempelvis vil spille i det etablerede angrebsspil. At vi, trods alt, har de point som vi nu har, kan vi i sidste ende takke den genopstandne BK for. Jeg vi gå så vidt at sige, at BK (med eller mod sin egne vilje) har reddet Alm fra en fyreseddel. Selvfølgelig skal en angriber også score mål, og de har manglet det sidste års tid, men kommer så rettidigt til at redde Alm.
                Jeg tror desværre, at min konklusion er, at med Alm som træner får OB færre point, end holdets potentiale byer os at få. Og med Alms stædighed in mente (eksempelvis i forhold til ikke at foretage indskiftninger i tide) tror jeg ikke, at han på længere sigt kan bringe OB fremad.
                Jeg synes at det er topbekymrende at vi kreerer tæt på ingen chancer i etableret spil mod et topelendigt hold. 7 afslutninger. 4 inden for rammen. Her var det kun scoringen, der nogensinde ville gå i mål. Vi er alt for afhængige af 2 spillere: Jebali og Kadrii. Jebali er involveret i alt som tredje- eller andensidste fod. Grunden til det er at der ikke er indarbejdede opspilsmønstre, som involverer flere positioner. Alt går igennem Jebali, der falder ned i mellemrummet mellem kæderne eller rykker ud af skyggen mellem kæderne. Han vender med bolden og så må han bare håbe, at en spiller har taget et løb. Der er ALDRIG spil på tredje mand. Det er bevis for at der ikke er nogle indstuderede opspilsmønstre. Det er for vildt på det her niveau.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
                  Jeg synes den udbredte Alm bashing her på Forum er svær at forstå. Alm har resultaterne med , 4 sejre og 1 uafgjort i seneste 6 kampe. I samme periode er holdets rygrad stort set forandret og der er spillet 2 helt unge kanter ind i stamopstillingen. I min bog absolut tilfredsstillende efter en meget vanskelig start.
                  At der skulle være større uenighed i træner teamet tror jeg ikke på, faglige diskussioner , absolut, de er gode for udviklingen, men splid , det tror jeg ikke på BW ville omgående have grebet ind, det har vi set tidligere. Om hans udskiftninger er rettidige ? Det er svært at bedømme, jeg er enig i, at der i flere kampe, også i går var spillere som så meget trætte ud, men hvis han havde skiftet tidligere og vi var faldet sammen, med AaB sejr til følge - havde alle også været på nakken af ham. Det er en cheftræners lod og pligt at træffe de beslutninger, men pt leverer han resultater , det fortjener ros. Det har vi alle savnet længe.
                  Nu var det også meget heldige point vi fik hvor kampene let kunne have gået den anden vej. Og de resulterer vel af et godt stykke arbejde fra BW med at hente Gigovic og Hansen som gik direkte ind i start11 og øgede niveauet med der samme med deres individuelle kvalitet. Vores scoringer resulterede alt for ofte ud af store personlige fejl hos modstanderen - og en helhjertet indsats af Bashkim.
                  Hvis man taler om resultater så må man vel også have med at vi rykkede ud af pokalturneringen mod er bundhold fra 1. Div..
                  Ja, der blev spillet to unge backs ind men på den anden side bliver situationen for Breum og Charly vel ret frustrerende.
                  Alm er enten for stædig eller for ideforladt om at reagere på situationer hvor vi er udfordret som i sæsonstarten med skadesituationen. Han holder bare fast i en taktisk set-up som med vores stærkeste start-11 alt for ofte ikke fungerede men var fuldstændig håbløst uden Jebali som nøglespiller. Jeg forventer at en professionel fodboldtræner finder løsninger med taktiske tilpasninger i sådan en situation som hjælper holdet. Men vi fik først en reaktion da BW gav ordre til en forændring og så fik vi en set-up som blev den måske pinligste halvleg jeg har set på en hjemmebanekamp i Odense med én enkelt afslutning i 45 minutter. Der er ingen udvikling i vores spil, især mangler der en klar idé om vores offensivspil og med den trup Alm har til rådighed skulle vi stå er helt andet sted end vi står.
                  Der er alt for sjældent at Alm under kampene hjælper holdet fra sidelinjen med taktiske dispositioner eller indskiftninger. Man er ja allerede glad at han skiftede Okosun ind i går som svar på AaBs indskiftning af Ementa - men helt ærligt, det er nu ikke en handling som kræver den største fodboldforstand.
                  Alms opgave er også at udvikle unge spiller. Aktuelt er der Grubbe og Adelgaard som kommer godt i gang, men begge er helt nyt i førsteholdstruppen. Hvem af de unge som er allerede med i længere tid kunne gøre ægte fremskridt og øge niveauet betydeligt? Frø? Breum? HC?
                  Du kan kalde der bashing men jeg ser det sådan at holdet bliver langt under deres muligheder med Alm som træner, at Alm ikke leverer på et niveau man skal forvente fra en superligatræner og leverer hidtil ikke i hensigt af målsætning og jobbeskrivelse.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
                    Jeg synes den udbredte Alm bashing her på Forum er svær at forstå. Alm har resultaterne med , 4 sejre og 1 uafgjort i seneste 6 kampe. I samme periode er holdets rygrad stort set forandret og der er spillet 2 helt unge kanter ind i stamopstillingen. I min bog absolut tilfredsstillende efter en meget vanskelig start.
                    At der skulle være større uenighed i træner teamet tror jeg ikke på, faglige diskussioner , absolut, de er gode for udviklingen, men splid , det tror jeg ikke på BW ville omgående have grebet ind, det har vi set tidligere. Om hans udskiftninger er rettidige ? Det er svært at bedømme, jeg er enig i, at der i flere kampe, også i går var spillere som så meget trætte ud, men hvis han havde skiftet tidligere og vi var faldet sammen, med AaB sejr til følge - havde alle også været på nakken af ham. Det er en cheftræners lod og pligt at træffe de beslutninger, men pt leverer han resultater , det fortjener ros. Det har vi alle savnet længe.
                    Kald det bare “Alm bashing”, men jeg synes bare ikke jeg kan se nogen kontinuerlig fremgang, hverken resultatmæssigt eller taktisk og spillemæssigt under ham. Samtidig er hans sene udskiftninger i mine øjne blevet en joke og en direkte hån imod de spillere der tripper på sidelinjen og det må simpelthen være demotiverende for en hel trup i længden.

                    Jeg ved godt der kan være forskel på hvordan en træner agerer i medierne og i omklædningsrummet, men det han udstråler i medierne er ihvertfald alt andet en vindermentalitet og tro på projektet og det er bare faktorer man aldrig må underkende. Der er måske 5-10 procent at hente på den konto når det kommer til at hive det sidste ud af truppen og få resultaterne til at tippe over på vores konto.

                    Det AaB hold vi mødte igår er det ringeste AaB hold jeg kan huske og en sejr havde bare rykket så ekstremt meget, men IGEN fejlede vi da det gjaldt, ligesom vi gjorde mod AGF og Viborg hjemme og mod Nykøbing i pokalen og ligesom vi gjorde sidste år da vi smed 7.pladsen til Viborg, hver gang vi havde muligheden. Jeg er virkelig glad for vi har Søren Krogh og Frank Hjortebjerg som trænere og Alm er med garanti en flink, klog og dygtig træner, men jeg har simpelthen mistet troen på at han virkelig kan rykke os til andet end middelmådighed og bund 8-12 over en hel sæson også fordi han i mine øjne udstråler tilfredshed med dette.
                    Last edited by OleKBH; 01-10-2022, 11:01.

                    Comment


                      Et godt debatforum er jo et sted hvor meninger brydes og vi udveksler synspunkter. Mit indlæg var ikke rettet mod nogen anden debattør, men en simpel konstatering af, at jeg ikke forstår, hvorfor man er så kritisk på Alm i en periode hvor hans point gennemsnit er klart over hvad andre trænere vi har haft længe har præsteret.
                      Vi har jo alle ret til meninger og holdninger, nogen vil foretrække en udadvendt sprællemand, en anden vil foretrække den teoretisk stærke tænker. At Alm ikke lever op til klubbens målsætning synes jeg er for tidligt at konkludere, vi har spillet ca. halvdelen af grundspillet og top 6 ( målsætningen) er da fortsat realistisk at nå.
                      Jeg har ingen personlig mening om jeg kan lide Alm , jeg kender ham ikke, jeg ser de fleste af Ob,s kampe i Jylland, hvor jeg bor, og har sæsonkort og ser derfor Ob i Odense langt de fleste gange, jeg har fulgt klubben i mere end 45 år, men jeg kender da ikke personen Andreas Alm og synes derfor heller ikke at jeg kan bedømme hans entusiasme, motiver eller personlige motivation og derfor afholder jeg mig fra ar kritisere det.
                      jeg er dog helt tryg ved at den daglige ledelse i Ob, som alle i modsætning til mig, er uddannede og professionelle, ville gribe ind hvis træneren ikke havde entusiasme og motivation i sit virke.
                      Med hensyn til udvikling af spillere er der jo bragt en række helt unge både købte og egne ind på holdet, nogen af dem har stor succes fra start og får så en mindre nedgang, kunsten må være at støtte og hjælpe dem, så de kommer gennem disse spillere og får succes i Ob. Det er dog ikke realistisk at alle lykkes. Jeg synes at Alm og Westrøm har bragt mange unge spændende typer ind på holdet, og jeg tror på at det vil hjælpe til at realisere klubbens strategi på længere sigt. Jeg ser ingen tegn på at Alm ikke prioriterer de unge.
                      Pokal exit mod Nykøbing var katastrofal og jeg skar også tænder over den - jeg har parkeret den et sted hvor jeg ikke skal tænke for meget over den. Ingen træner kan eller skal overleve i jobbet hvis sådanne kampe er standarden, det mener jeg så heller ikke er tilfældet.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
                        Et godt debatforum er jo et sted hvor meninger brydes og vi udveksler synspunkter. Mit indlæg var ikke rettet mod nogen anden debattør, men en simpel konstatering af, at jeg ikke forstår, hvorfor man er så kritisk på Alm i en periode hvor hans point gennemsnit er klart over hvad andre trænere vi har haft længe har præsteret.
                        Vi har jo alle ret til meninger og holdninger, nogen vil foretrække en udadvendt sprællemand, en anden vil foretrække den teoretisk stærke tænker. At Alm ikke lever op til klubbens målsætning synes jeg er for tidligt at konkludere, vi har spillet ca. halvdelen af grundspillet og top 6 ( målsætningen) er da fortsat realistisk at nå.
                        Jeg har ingen personlig mening om jeg kan lide Alm , jeg kender ham ikke, jeg ser de fleste af Ob,s kampe i Jylland, hvor jeg bor, og har sæsonkort og ser derfor Ob i Odense langt de fleste gange, jeg har fulgt klubben i mere end 45 år, men jeg kender da ikke personen Andreas Alm og synes derfor heller ikke at jeg kan bedømme hans entusiasme, motiver eller personlige motivation og derfor afholder jeg mig fra ar kritisere det.
                        jeg er dog helt tryg ved at den daglige ledelse i Ob, som alle i modsætning til mig, er uddannede og professionelle, ville gribe ind hvis træneren ikke havde entusiasme og motivation i sit virke.
                        Med hensyn til udvikling af spillere er der jo bragt en række helt unge både købte og egne ind på holdet, nogen af dem har stor succes fra start og får så en mindre nedgang, kunsten må være at støtte og hjælpe dem, så de kommer gennem disse spillere og får succes i Ob. Det er dog ikke realistisk at alle lykkes. Jeg synes at Alm og Westrøm har bragt mange unge spændende typer ind på holdet, og jeg tror på at det vil hjælpe til at realisere klubbens strategi på længere sigt. Jeg ser ingen tegn på at Alm ikke prioriterer de unge.
                        Pokal exit mod Nykøbing var katastrofal og jeg skar også tænder over den - jeg har parkeret den et sted hvor jeg ikke skal tænke for meget over den. Ingen træner kan eller skal overleve i jobbet hvis sådanne kampe er standarden, det mener jeg så heller ikke er tilfældet.
                        Det er så din mening, som jeg absolut ikke er enig i, men selvfølgelig respekterer. Alm`s manglende eller alt for sene indskiftninger er jeg overbevist om, har kostet os points i flere kampe, og det pisser mig af. I nedtakten i går blev AA spurgt til de 3 sene indskiftninger i 84. og 89. min., og hans svar var, at assistenterne da også havde foreslået meget tidligere indskiftninger, men at han ville sikre resultatet og derfor havde ventet. Han så ovenikøbet meget veltilfreds ud med at have overrulet assistenternes forslag. Jeg har sagt det før, og nu siger jeg det igen. Manden praktiserer uoplyst enevælde til skade for klubben !!!!

                        Comment


                          Jeg bryder mig ikke om Alms udtalelse i Fyens:

                          "Når man ikke spiller godt i mere end en time og er bagud 1-0, så må vi tage 1-1 med hjem. Jeg skal tale med Søren Krogh min assistent om deres dødboldmål. Den slags kan altid forhindres, mente Alm."

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
                            Et godt debatforum er jo et sted hvor meninger brydes og vi udveksler synspunkter. Mit indlæg var ikke rettet mod nogen anden debattør, men en simpel konstatering af, at jeg ikke forstår, hvorfor man er så kritisk på Alm i en periode hvor hans point gennemsnit er klart over hvad andre trænere vi har haft længe har præsteret.
                            Vi har jo alle ret til meninger og holdninger, nogen vil foretrække en udadvendt sprællemand, en anden vil foretrække den teoretisk stærke tænker. At Alm ikke lever op til klubbens målsætning synes jeg er for tidligt at konkludere, vi har spillet ca. halvdelen af grundspillet og top 6 ( målsætningen) er da fortsat realistisk at nå.
                            Jeg har ingen personlig mening om jeg kan lide Alm , jeg kender ham ikke, jeg ser de fleste af Ob,s kampe i Jylland, hvor jeg bor, og har sæsonkort og ser derfor Ob i Odense langt de fleste gange, jeg har fulgt klubben i mere end 45 år, men jeg kender da ikke personen Andreas Alm og synes derfor heller ikke at jeg kan bedømme hans entusiasme, motiver eller personlige motivation og derfor afholder jeg mig fra ar kritisere det.
                            jeg er dog helt tryg ved at den daglige ledelse i Ob, som alle i modsætning til mig, er uddannede og professionelle, ville gribe ind hvis træneren ikke havde entusiasme og motivation i sit virke.
                            Med hensyn til udvikling af spillere er der jo bragt en række helt unge både købte og egne ind på holdet, nogen af dem har stor succes fra start og får så en mindre nedgang, kunsten må være at støtte og hjælpe dem, så de kommer gennem disse spillere og får succes i Ob. Det er dog ikke realistisk at alle lykkes. Jeg synes at Alm og Westrøm har bragt mange unge spændende typer ind på holdet, og jeg tror på at det vil hjælpe til at realisere klubbens strategi på længere sigt. Jeg ser ingen tegn på at Alm ikke prioriterer de unge.
                            Pokal exit mod Nykøbing var katastrofal og jeg skar også tænder over den - jeg har parkeret den et sted hvor jeg ikke skal tænke for meget over den. Ingen træner kan eller skal overleve i jobbet hvis sådanne kampe er standarden, det mener jeg så heller ikke er tilfældet.
                            I hensigt af målsætning kan man vel helt klar sige at den blev ikke indfriet sidste sæson.
                            Når jeg er på Fyn kommer så ofte som muligt til Ådalen om at se træningen og i de første træninger jeg så under Alm kunne god lide den helt rolige måde han arbejdede der med holdet, men en vis "professor-mentalitet": rolige men konkrete forklaringer i små skridt om at forklare hvad han vil. At vi på den anden side ikke fik en vulkan på sidelinjen kunne god leve med.
                            At resultaterne blev ud så som flere andre herinde også i sammenhæng med spillermaterialet han havde til rådighed så ville ikke bebrejde Alm derfor selvom der opstod spørgsmålet hvorfor han holdt fast i er system som tydeligt passede ikke til truppen han havde til rådighed og hvorfor han ikke gik lidt i kompromis i hensigt af systemet vi spillede.
                            Mere kritisk blev da jeg med tiden mere og mere savnede en tydelig spillesysten på banen især i hensigt af vores offensivspil som virkede meget tilfældigt, uden klare mønstre og løbeveje, skabloner, etc. hvor spillere ofte gerne ville men virkede ret hjæpløs. Vores "system" lignede mere og mere en "giv Jebali bolden han vil vel have en idé".
                            Efter mere end et år under Alm nu skal bare konstatere at der stadig mangler en klar spillestil, at kan ikke se hvilken spiller han "gjorde bedre" og at der hans ageren under kampen ikke mere som "roligt" men mere som "handlingslammet". At han desuden bruger ikke kompetencerne af de to rigtig stærke assistenter han har alt for meget men står vel mere for en "ensom" ledelsesstil viser en stædighed som klæder ham ikke og fører til beslutninger - for eks.i hensigt af brug af indskiftninger- som de færreste kan forstå.

                            Og alt det betyder at Alm som startede som interessant træner for mig blev med tiden til OBs aktuel største problem i hensigt af klubbens udvikling og ambitioner. Og en aktuel god pointhøst ændrer det ikke, da jeg ser det ikke som resultat af spillestil og positiv udvikling men som blanding af heldige tilfældigheder.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Jebola Hvis man isoleret set skal kigge paa resultaterne i de seneste 6 kampe, saa ser det da ganske fint ud, det har du helt ret i. Men de fleste af de points vi har faaet, har vi ikke faaet fordi at vi er bedre eller spiller godt, men på enkeltmans praestationer eller lidt held. Det store problem som jeg ser det, og det lyder til flere er nogenlunde enige, er at der ingen frengang er i vores spil, der er ingen tydelig strategi, vi styre ingen kampe og nivauet har vel vaeret faldende eller, i bedste fald, stagneret sigen Alm tog over.

                              Jeg var laenge tilhaenger af Alm, men det jeg ser på banen efter han har vaeret saa lang tid i klubben, syntes jeg ser meget bekymrende ud og jeg foeler ikke der er langt fra at vi kollapser og taber en raekke kampe i traek, igen. Var der dog bare den mindste fremgang at spore, ville min mening nok ogsaa vaere andeledes, men jeg kan simpelthen ikke se at Alm er skyld i noget som helst positivt. Han faar alt for lidt ud af denne trup og kvaliteten af spillerne er bedre end vi ser og har set i meget lang tid. Jeg TROR det er Alms skyld, men jeg er meget interesseret i at hoere hvad andre mener og om jeg overser noget.

                              Fuldtaendig enig med andlox praecis samme foeleser jeg har haft med Alm siden han kom til, du er bare bedre til at formulere det paa dansk end mig :)

                              Comment


                                Det er kun fremtiden som kan vise om vores fremgang pointsmæssigt er holdbar. Jeg synes nu at jeg med mit mandagstræner blik kan se tydelig fremgang flere steder. Vi står langt mere kompakt defensivt, vores centrale midt er mere robust og løbestærk hvilket betyder at vi ikke bliver mast tilbage af fysisk stærke hold, vores presspil ser i perioder bedre ud (ikke at det er som vi håber) og Bashkim har fundet sig bedre til rette i konceptet og er begyndt at score mål. Der er stadig masser af udviklingsmuligheder og det er da rigtigt at vi ind i mellem scorer points på individuel kvalitet, det ser jeg som noget positivt. Alt dette kan og skal ikke tilskrives Alm - det er spillertruppen i fællesskab sammen med den sportslige ledelse som er ansvarlige. Min pointe var oprindeligt at selvom Alm som de fleste mennesker begår fejl, så kan han efter min mening ikke i den nuværende positive udvikling betragtes som et problem, han skal efter min mening også have en andel i, at skuden for nuværende sejler i den rigtige retning.

                                Comment

                                Working...
                                X