Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Tanker efter dagens kamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Carlok Se indlæg

    Er det pis?
    Det er vel kun BR som flygtede med minutters varsel.

    Hvorfor skulle AA betale søndags-/eksprespris for at flytte hen til ? ? ?

    Comment


      #32
      Kampen blev tabt fra bænken igen.
      Indskiftningen af Aron var symbolet på dette, efter denne blev holdet helt slået i stykker;
      - Gigovic blev skubbet ud til siden og blev mindre komfortabel.
      - En velspillende Bashkim blev taget væk fra 9'eren, og langt væk fra der hvor han er farlig.
      - Jebali blev smidt ind på 9eren og kunne slet ikke udnytte de dybe bolde som blev lagt til ham.
      - Aron selv spillede sin dårligste halvleg i sæsonen, men det kunne Alm trods alt ikke gøre for.


      De sidste indskiftninger kom åbenlyst alt for sent, da alle kunne se at OB havde mistet kontrollen med kampen.

      Pilen peger på Alm. Vi mangler endnu at se hans hold spille bedre i 2 halvleg end i 1. Derfor må han være fortid snart....

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

        Og skal den dér 4-2-3-1 så ikke begraves?!
        Det må stå relativt klart efterhånden, at den der 4-2-3-1 og måden at gøre tingene på med og uden bolden er det som Alm står for. I én enkelt kamp har han pillet ved det, formentligt pga. de spillere han har til rådighed, men ellers er det jo det samme han her stået for fra dag et. Nu har vi lige lukket et transfervindue med ekstremt meget aktivitet, og fået de spillere han (måske?) manglede for at få sit koncept til at virke. Selvfølgelig skal han da fortsætte med det han tror på nu hvor truppen er på plads og de fleste er tilbage fra skader.

        Det han kunne have gjort var at ændre for 4-5 kampe siden og holde fast i det i noget tid, da truppen ikke var på plads og vi havde skader på vigtige spillere og positioner, og når selvtilliden så var tilbage i holdet og han havde de rigtige spillere til rådighed, kunne han begynde at arbejde mere hen mod hans ideal. Men det vindue er lukket nu. Det vil være totalt utroværdigt, hvis han i morgen kommer og siger, at vi skal til at spille meget mere defensivt og henholdende, lave om til at spille med 5-backkæde eller lignende, nu hvor tingene er ved at være hvor de skal være. Og hvis han laver om, hvor lang tid skal han så vente før han kan gå tilbage til "det rigtige". For hans egen troværdigheds skyld er han nødt til at holde fast, ellers så er han dead man walking uanset hvad.

        Spørgsmålet fra OBs side er jo så, om man tror at Alm vender det med den stil som han stillede klubben i udsigt da han blev ansat, og som selvfølgelig er det han skal levere på. Hvis man har fornemmelsen af, at han er ved at køre projektet ud over afgrunden, eller at han er på vej væk fra det projekt han lovede at være eksponent for, fordi at han forsøger at beskytte sit job, så er man jo selvfølgelig nødt til at handle og få noget inspiration ind UDEFRA, i form af en der har noget erfaring med at styre et hold i en overlevelseskamp og ved hvilke håndtag der skal drejes på.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
          Nå. Alm er lige spottet ved Odense Ny Flytteforretning i Dalum her 18.15 søndag. Der stod to store flyttebiler klar med chauffører. Måske har han selv sagt farvel
          Mon ikke de har forklaret ham at han sidder sikkert i saedet, saa han har opgraderet til et stoerre hus

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Carlok Se indlæg

            Er det pis?
            Jeg fortæller bare, hvad jeg så. Han skal sikkert bare flytte. Resten var jo bare en joke. Synes bare det var pudsigt og skægt, at han 2 timer efter nederlaget står sammen med to flyttemænd med hver sin flyttebil.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Det må stå relativt klart efterhånden, at den der 4-2-3-1 og måden at gøre tingene på med og uden bolden er det som Alm står for. I én enkelt kamp har han pillet ved det, formentligt pga. de spillere han har til rådighed, men ellers er det jo det samme han her stået for fra dag et. Nu har vi lige lukket et transfervindue med ekstremt meget aktivitet, og fået de spillere han (måske?) manglede for at få sit koncept til at virke. Selvfølgelig skal han da fortsætte med det han tror på nu hvor truppen er på plads og de fleste er tilbage fra skader.

              Det han kunne have gjort var at ændre for 4-5 kampe siden og holde fast i det i noget tid, da truppen ikke var på plads og vi havde skader på vigtige spillere og positioner, og når selvtilliden så var tilbage i holdet og han havde de rigtige spillere til rådighed, kunne han begynde at arbejde mere hen mod hans ideal. Men det vindue er lukket nu. Det vil være totalt utroværdigt, hvis han i morgen kommer og siger, at vi skal til at spille meget mere defensivt og henholdende, lave om til at spille med 5-backkæde eller lignende, nu hvor tingene er ved at være hvor de skal være. Og hvis han laver om, hvor lang tid skal han så vente før han kan gå tilbage til "det rigtige". For hans egen troværdigheds skyld er han nødt til at holde fast, ellers så er han dead man walking uanset hvad.

              Spørgsmålet fra OBs side er jo så, om man tror at Alm vender det med den stil som han stillede klubben i udsigt da han blev ansat, og som selvfølgelig er det han skal levere på. Hvis man har fornemmelsen af, at han er ved at køre projektet ud over afgrunden, eller at han er på vej væk fra det projekt han lovede at være eksponent for, fordi at han forsøger at beskytte sit job, så er man jo selvfølgelig nødt til at handle og få noget inspiration ind UDEFRA, i form af en der har noget erfaring med at styre et hold i en overlevelseskamp og ved hvilke håndtag der skal drejes på.
              Jeg mener i dén grad, at OB spiller defensivt og overlader initiativ til alle modstandere i det nuværende format. Nu synes jeg faktisk at tranfervinduet var godt, men der mangler stadig en playmaker der kan drive bolden. Det er f.eks. for nemt at lukke Gigovic og Tverskov ned i dag, så Paulsen skal føre bolden frem, hvilket ikke var en succes. Når der f.eks. står 4 offensive og gemmer sig fremme, bliver det svært at skabe kampene, da OB vil være i undertal på midten (Gigovic, Tverskov), hvor man normalt skaber kampene. Hvis man f.eks. sløjfer de 2 fløje, og overbefolker midten mere, så kan man måske sætte spillet bedre dérfra, og så kan man også skubbe backsne højere, da der er bedre sikring fra midten. Så det behøver ikke at blive mere defensivt, hvis man sløjfer offensive spillere, og rykker flere spillere til midten - tværtimod. Dét at OB har været det dårligste hold på banen i samtlige kampe i denne sæson, og at man lader sig presse tilbage hver gang, ser, for mig ud til, at der er noget der ikke fungerer i systemet. Spillerne er bedre end det der bliver vist i dag.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

                Jeg mener i dén grad, at OB spiller defensivt og overlader initiativ til alle modstandere i det nuværende format. Nu synes jeg faktisk at tranfervinduet var godt, men der mangler stadig en playmaker der kan drive bolden. Det er f.eks. for nemt at lukke Gigovic og Tverskov ned i dag, så Paulsen skal føre bolden frem, hvilket ikke var en succes. Når der f.eks. står 4 offensive og gemmer sig fremme, bliver det svært at skabe kampene, da OB vil være i undertal på midten (Gigovic, Tverskov), hvor man normalt skaber kampene. Hvis man f.eks. sløjfer de 2 fløje, og overbefolker midten mere, så kan man måske sætte spillet bedre dérfra, og så kan man også skubbe backsne højere, da der er bedre sikring fra midten. Så det behøver ikke at blive mere defensivt, hvis man sløjfer offensive spillere, og rykker flere spillere til midten - tværtimod. Dét at OB har været det dårligste hold på banen i samtlige kampe i denne sæson, og at man lader sig presse tilbage hver gang, ser, for mig ud til, at der er noget der ikke fungerer i systemet. Spillerne er bedre end det der bliver vist i dag.
                Gigovic lignede en spiller der lige skal åbne for æsken. Han spiller meget forsigtigt i denne kamp. Han vælger næsten hver gang den sikre/lette løsning. Det er vel også forståeligt nok. Forhåbentligt bliver det bedre over de næste to-tre kampe. Han må kunne mere end dette. Ellers har vi købt katten sækken

                Comment


                  #38
                  Glem alt om at kritisere enkelte spillere. Vi var lige så dårlige i denne kamp, som vi har været i de andre kampe, inkl. de to, som vi har vundet. Lyngby er et bedre hold end os, men vi har bedre individualister, og det redder nogle flere points. Så pt er 11.pladsen helt fortjent og endda med flere points, end vi har fortjent.

                  Jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvad planen er i OB. Og så kan man jo få nok så mange nye spillere ind - eller få træneren ud. Det kommer ikke til at gøre en forskel på sigt, hvis der fortsat ikke er en plan. Pt ligner det for mig, at vores træner gerne vil spille Dortmund-style, men vi har købt en del tekniske typer ind, der ikke fylder i nærheden af nok til Dortmund-genpres. Presspillet virker helt i skoven, og vores egen boldomgang er voldsomt langsom og forudsigelig.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    Glem alt om at kritisere enkelte spillere. Vi var lige så dårlige i denne kamp, som vi har været i de andre kampe, inkl. de to, som vi har vundet. Lyngby er et bedre hold end os, men vi har bedre individualister, og det redder nogle flere points. Så pt er 11.pladsen helt fortjent og endda med flere points, end vi har fortjent.

                    Jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvad planen er i OB. Og så kan man jo få nok så mange nye spillere ind - eller få træneren ud. Det kommer ikke til at gøre en forskel på sigt, hvis der fortsat ikke er en plan. Pt ligner det for mig, at vores træner gerne vil spille Dortmund-style, men vi har købt en del tekniske typer ind, der ikke fylder i nærheden af nok til Dortmund-genpres. Presspillet virker helt i skoven, og vores egen boldomgang er voldsomt langsom og forudsigelig.
                    Det var også tydeligt at Franco ikke vidste hvad han skulle gøre, når Frø og BK går i pres på målmand/Centerforsvar. Han ved ikke om han skal lade sin back stå alene, Og gå i pres. Han står flere gange og gestikulerer om det.
                    Men det hænger også sammen med at presset ikke virker som hold. Presset skal jo hele tiden følges op af at man forlader sin mand og sprinter i pres på den mand, som lige er blevet forladt osv osv. Men det gør man ikke. Nok desværre fordi man ikke stoler på at man faktisk vinder bolden på et tidspunkt.
                    Last edited by claudes1; 04-09-2022, 21:21.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

                      Jeg mener i dén grad, at OB spiller defensivt og overlader initiativ til alle modstandere i det nuværende format. Nu synes jeg faktisk at tranfervinduet var godt, men der mangler stadig en playmaker der kan drive bolden. Det er f.eks. for nemt at lukke Gigovic og Tverskov ned i dag, så Paulsen skal føre bolden frem, hvilket ikke var en succes. Når der f.eks. står 4 offensive og gemmer sig fremme, bliver det svært at skabe kampene, da OB vil være i undertal på midten (Gigovic, Tverskov), hvor man normalt skaber kampene. Hvis man f.eks. sløjfer de 2 fløje, og overbefolker midten mere, så kan man måske sætte spillet bedre dérfra, og så kan man også skubbe backsne højere, da der er bedre sikring fra midten. Så det behøver ikke at blive mere defensivt, hvis man sløjfer offensive spillere, og rykker flere spillere til midten - tværtimod. Dét at OB har været det dårligste hold på banen i samtlige kampe i denne sæson, og at man lader sig presse tilbage hver gang, ser, for mig ud til, at der er noget der ikke fungerer i systemet. Spillerne er bedre end det der bliver vist i dag.
                      Det er jeg som sådan ikke uenig med dig i, men jeg ser det nu mere som et resultat af, at vi bare ikke kan lykkes med det vi faktisk gerne vil, for i momenter og perioder kan vi jo godt se, hvor det er man gerne vil henad, vi er simpelthen bare ikke dygtige nok til at sætte det sammen over længere perioder i kampene.

                      I forhold til det taktiske kan jeg godt se hvad du mener, men virkeligheden er som jeg ser det også, at de fleste dygtige offensive hold der spiller på den måde altså har mange spillere foran bolden, og at det er stopperne og 6erne der skal formå at sætte spillet tidligt, så man kan få besat de forskellige rum fremme både i bredden og i længden. Her er det også et spørgsmål om, at stopperne, 6erne og for så vidt også backerne skal være dygtige nok, og her rammer du måske noget i forhold til, hvorfor Alms koncept ikke fungerer. Selvom du kalder transfervinduet for værende godt, så må jeg bare stadigvæk stille spørgsmålstegn ved flere af spillerne der er hentet, bl.a. Paulsen som du jo nævner, der igen i dag bliver bedt om ofte at skulle sætte spillet for os nede bagfra med den første gode og skarpe aflevering fremad i banen, og det er simpelthen bare ikke noget han mestrer, og Viborgs første store chance kommer jo direkte fra en fejlaflevering af ham. Det er et helt utroligt fejlcast til den rolle som jeg ser det, og her kan Alm jo tillade sig at vaske hænder fuldstændigt, for så vidt vi ved er han nærmest totalt afkoblet fra den proces. Jeg ser frem til at se, hvad Tongya, Manneh og Gigovic kan bringe, men foreløbigt har jeg da tilgode at være rigtigt imponeret af noget fra Björns hånd på transfermarkedet, og signings som Paulsen og Mucolli ser allerede nu ud til at være meget tvivlsomme i forhold til match på Alms spillestil.

                      Spillerne er meget muligt individuelt bedre end det de viste i dag og hidtil i sæsonen, men den sang har vi jo sunget i de sidste 10 år i OB, og allerhøjest blev den vel sunget engang i 97/98. Vi kommer jo tilbage til, at det handler om at være et hold og være godt sammensatte, og her har vi bare stadig enormt langt igen.

                      Comment


                        #41
                        Som mange har sagt, maa Alm simpelthen vaere problemet. Vi har virkelig ikke et hold der er saa daarligt som de spiller for tiden, og det har vel egentlig vaeret en nedadgaaende trend under hele tiden med Alm. Det virker helt sindsygt at der ingen aftaler er paa plads eller at det i det mindste ligner at vi spiller efter en plan. Spillerne ligner at de er forvirret og ikke ved hvad de skal goere med bolden. Det er de samme problemer vi har igen og igen og Alm har ingen ide til at forbedre tingene. Hvad er det klubben har set af forbedringer der retfaerdigoer den indsats i hver eneste kamp? Er det virkelig spillerne der er saa sindsygt ringe til at udfoere Alms planer eller er det Alms planer der bare ikke fungere?

                        Jeg er sindsygt treat af den middelmaadighed der er omkring OB, der er kraftedme ikke iorden at vi vinder 2 kampe som det daarligste hold, det er ikke iorden at vi er presset i bund af Viborg og alle andre hold, det er ikke ok at vi gaar paa banen med en saa svag indstilling som holdet har vist i lang tid. Jeg breakker mig hvis jeg en gang til skal hoere fra Alm eller vores spilelre at vi havde 1 point indtil 80 min eller at vi var daarlige paa omstillinger eller andre daarlige forklaringer, INDROEM FORHELDE NAAR I SPILLER AF LORT!
                        I det mindste kan de lade som om at faktisk ikke er ligeglade.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

                          Jeg mener i dén grad, at OB spiller defensivt og overlader initiativ til alle modstandere i det nuværende format. Nu synes jeg faktisk at tranfervinduet var godt, men der mangler stadig en playmaker der kan drive bolden. Det er f.eks. for nemt at lukke Gigovic og Tverskov ned i dag, så Paulsen skal føre bolden frem, hvilket ikke var en succes. Når der f.eks. står 4 offensive og gemmer sig fremme, bliver det svært at skabe kampene, da OB vil være i undertal på midten (Gigovic, Tverskov), hvor man normalt skaber kampene. Hvis man f.eks. sløjfer de 2 fløje, og overbefolker midten mere, så kan man måske sætte spillet bedre dérfra, og så kan man også skubbe backsne højere, da der er bedre sikring fra midten. Så det behøver ikke at blive mere defensivt, hvis man sløjfer offensive spillere, og rykker flere spillere til midten - tværtimod. Dét at OB har været det dårligste hold på banen i samtlige kampe i denne sæson, og at man lader sig presse tilbage hver gang, ser, for mig ud til, at der er noget der ikke fungerer i systemet. Spillerne er bedre end det der bliver vist i dag.
                          Jeg synes ikke problemet i samme grad var udtalt i sidste sæson, hvor vi spillede samme system. Jeg tror helt basalt det har noget at gøre med manglende form.
                          i dag ser vi Frø må bytte med Jebali, fordi Jebali simpelthen bare ikke kan løbe de meter tilbage han skal for at hjælpe Aske. Franco i den anden side klarede det nogenlunde, men skulle jo ikke være kommet ud efter pausen. Han var helt færdig. På centralt på midtbanen dør Gigovic også efter en fin 1. Halveg og Frø bliver slidt op. Alm skulle have indledt sine udskiftninger længe før i dag, men det er nød-udskiftninger over hele linjen. Vi har ikke mere ene 5-6 mand der kan spille 90 min pt . Viborg ligner et hold der løber meget mere for hinanden på banen og står i haserne på os hver gang vi forsøger at strikke noget sammen offensivt. Vi virker ofte fastlåste og Viborg har især i 2. halveg nærmest ingen pres på boldholder, fordi det ligner vi ikke har luften til at skubbe de nødvendige meter frem i vores kæder. Det er bekymrende formen er så dårlig hos så mange spillere, men endnu mere bekymrende at Alm ikke anerkender det og skifter mere rettidigt ud. Med 5 udskiftninger har vi mulighed for at kompensere lidt, men det hjælper jo ikke når han venter til allersidst i kampen, hvor skaden er sket.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
                            Fatter slet heller ikke kritikken af Franco, han hjalp utrolig meget til defensivt og gjorde sit pres færdig offensivt
                            Franco virker som en spiller, der er meget meget langt fra kampform eller niveau.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                              Jeg synes ikke problemet i samme grad var udtalt i sidste sæson, hvor vi spillede samme system. Jeg tror helt basalt det har noget at gøre med manglende form.
                              i dag ser vi Frø må bytte med Jebali, fordi Jebali simpelthen bare ikke kan løbe de meter tilbage han skal for at hjælpe Aske. Franco i den anden side klarede det nogenlunde, men skulle jo ikke være kommet ud efter pausen. Han var helt færdig. På centralt på midtbanen dør Gigovic også efter en fin 1. Halveg og Frø bliver slidt op. Alm skulle have indledt sine udskiftninger længe før i dag, men det er nød-udskiftninger over hele linjen. Vi har ikke mere ene 5-6 mand der kan spille 90 min pt . Viborg ligner et hold der løber meget mere for hinanden på banen og står i haserne på os hver gang vi forsøger at strikke noget sammen offensivt. Vi virker ofte fastlåste og Viborg har især i 2. halveg nærmest ingen pres på boldholder, fordi det ligner vi ikke har luften til at skubbe de nødvendige meter frem i vores kæder. Det er bekymrende formen er så dårlig hos så mange spillere, men endnu mere bekymrende at Alm ikke anerkender det og skifter mere rettidigt ud. Med 5 udskiftninger har vi mulighed for at kompensere lidt, men det hjælper jo ikke når han venter til allersidst i kampen, hvor skaden er sket.
                              Totalt enig. Vi har spillere som kæmper med formen - BK er et eksempel på hvor lang tid der kan gå. Vi kommentar går ikke på at han score, men på at han nu arbejder mere. Jebali er lige kommet tilbage, og nu har vi fået en bænk - men Alm bruger den ikke - ellers for sent. Fatter stadig ikke indskiftningen af Aron, og symbol indskiftningerne med under 10 minutter igen.

                              Alm Raush.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                                Totalt enig. Vi har spillere som kæmper med formen - BK er et eksempel på hvor lang tid der kan gå. Vi kommentar går ikke på at han score, men på at han nu arbejder mere. Jebali er lige kommet tilbage, og nu har vi fået en bænk - men Alm bruger den ikke - ellers for sent. Fatter stadig ikke indskiftningen af Aron, og symbol indskiftningerne med under 10 minutter igen.

                                Alm Raush.
                                Bashkim er i virkelig god form. Han fører an i presset og forsøger hele tiden at få sine holdkammerater med frem, foruden han også er begyndt at lave mål.
                                Jebali, Frø og Tongya giver det også mening ikke er der 100% mht. skader og at Tongya ikke har spillet en seniorkamp i sin karriere. De skal bare alle tre skiftes ud tidligere. Og ja, det var fedtspilleri at bringe Aron, da Tongya skulle ud, i stedet for at få Charly ind og true på kontra. Det gør altså bare at en modstander finder tryghed i lige at gå 5 meter længere frem på banen, når de ikke kan trues på fart. Så kan det godt være Aron fylder mere defensivt, men hans indflydelse havde gjort sig bedre centralt, hvor Tverskov og Gigovic også fik det mere og mere svært.

                                Comment

                                Working...
                                X