Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue Januar 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
    På TV3 var de tre i studiet enige om at AAB havde gjort det bedst i dette transfermarked. De skulle også pege på, hvem der have gjort det dårligst (Lyngby talte ikke). Kun en turde pege på kun en klub. KEP sagde OB.
    Han siger jo så meget, men TOP-6 er for mig helt udelukket. Det er jo kun fem kampe. Jeg tror ikke vi kan ende bedre end nr 9. Trist. Men godt vi kom af med nogle spillere og at vi beholdte Tverskov.
    Det er ikke udelukket for mig. Men ja, det kommer til at blive op ad bakke uden Gigo og Jebali. Det kommer til at tage os lang tid, at lære at spille uden Jebali. Vi har været for vant til at bare spille den til ham, hvis der var brug for noget kreativt. Det kunne man også tydeligt fornemme ud fra de første par træningskampe

    Comment


      Tv2 har også OB til at være en smule svækket

      https://sport.tv2.dk/fodbold/2023-02...dere-og-tabere

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

        Det er ikke udelukket for mig. Men ja, det kommer til at blive op ad bakke uden Gigo og Jebali. Det kommer til at tage os lang tid, at lære at spille uden Jebali. Vi har været for vant til at bare spille den til ham, hvis der var brug for noget kreativt. Det kunne man også tydeligt fornemme ud fra de første par træningskampe
        jeg kan se masser af grunde til at det ikke lykkedes for os.

        - men endnu har jeg ja-hatten på, for hvordan kan vi undgå at vinde hjemme mod randers? Jeg kan slet ikke se det for mig ( jeg ved dog af erfaring at det hurtigt kan ændre sig )

        Men endnu er der bare så mange ubekendte - der har jeg slet ikke fulgt med i hvordan de andre hold har gjort det.

        Bare som eksempel; 1 runde vi møder randers og tager selvfølgelig () 3 point. bif møder nordsjælland og taber lige så selvfølgeligt. Så er der 6 point mellem os og dem - og kun 4 kampe til at hente det.

        Og der er bare så mange indbyrdes opgør, der sjældent går som man regner med. Jeg bevarer optimismen lidt endnu, omend jeg ikke ved hvad jeg reelt har at have den i.

        Hvis man keder sig er der jo altid slutspilssimulatoren https://superliga.dk/slutspilsimulator/ man kan lege med. OB ender af en eller anden grund altid i top 6 for mig...

        Comment


          Var vi ikke også lidt mugne efter sommervinduet ?

          Hvor mange kendte / regnede med at bl.a. Gigo og Minteh ville gøre en forskel

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
            Var vi ikke også lidt mugne efter sommervinduet ?

            Hvor mange kendte / regnede med at bl.a. Gigo og Minteh ville gøre en forskel
            Nej, folk var overordnet set ret blæst bagover efter sommervinduet, der jo også resulterede i - for OB standarder - uhørt mange tilgange . De fleste kunne godt se på Gigovics cv at han ville være en markant erstatning og Tongya så også interessant ud. Derudover tror jeg der var enighed om at Martin Hansen bragte noget nødvendig stabilitet ind i bagkæden. Enkelte var bekymrede over hvor godt BP ville passe ind i spillestilen og Mucolli var der også nogle, der ikke helt forstod. Grubbe og Manneh var de fleste vist enige om så spændende ud på sigt

            Comment


              Vi er uden tvivl lettere svækket og derfor ikke det bedste transfervindue. Virker lidt til, at vi lidt sælger top 6, fordi der skal ske en masse til sommer. Derfor også de mange lejeaftaler. Det bygger jeg også lidt på BWs medvirken i SFÅ i går.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                Nej, folk var overordnet set ret blæst bagover efter sommervinduet, der jo også resulterede i - for OB standarder - uhørt mange tilgange . De fleste kunne godt se på Gigovics cv at han ville være en markant erstatning og Tongya så også interessant ud. Derudover tror jeg der var enighed om at Martin Hansen bragte noget nødvendig stabilitet ind i bagkæden. Enkelte var bekymrede over hvor godt BP ville passe ind i spillestilen og Mucolli var der også nogle, der ikke helt forstod. Grubbe og Manneh var de fleste vist enige om så spændende ud på sigt
                Jeg synes det er lidt det samme her (ved godt at sommervinduer ofte er mere aktive end vintre).

                Tongya = Juwara

                Gigo = Skyttä / Mustafić (beklager, men synes ikke Gigos CV er mere prangende end de andres) Tror sidstnævnte bliver en profil for os
                Last edited by Online; 01-02-2023, 12:32.

                Comment


                  Vi er klart svækket. Gigovic og Jebali var rigtig vigtige spillere for os og ikke bare lige sådan at erstatte.

                  Jeg håber virkelig til sommer at vi kan få lavet et stort salg på eksempelvist Minteh, så vi kan få tilført noget kapital, fordi det er meget tydeligt at det er det der mangler.

                  Man er altså blevet overhalet nu af både AGF og FCN, som i de sidste 2-3 år også er begyndt at jokke seriøst på speederen. Man skal se at få fingeren ud af gaskammeret i Odense med finansieringen af fodbolden, ellers så får man det altså meget, meget, svært lige om lidt.
                  Last edited by Striwetforlivet!; 01-02-2023, 12:44.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                    Vi er klart svækket. Gigovic og Jebali var rigtig vigtige spillere for os og ikke bare lige sådan at erstatte.

                    Jeg håber virkelig til sommer at vi kan få lavet et stort salg på eksempelvist Minteh, så vi kan få tilført noget kapital, fordi det er meget tydeligt at det er det der mangler.

                    Man er altså blevet overhalet nu af både AGF og FCN, som i de sidste 2-3 år også er begyndt at JOKKE seriøst på speederen. Man skal se at få fingeren ud af gaskammeret i Odense med finansieringen af fodbolden, ellers så får man det altså meget, meget, svært lige om lidt.
                    Hvorfor tror du ikke Mustafić kan tage overfor Gigo ?

                    Hvorfor tror du ikke en ung Skyttä kan være et frisk pust med rappe fødder, som kan tage over for Jebali (som de fleste mente var langsom) ?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                      Jeg synes det er lidt det samme her (ved godt at sommervinduer ofte er mere aktive end vintre).

                      Tongya = Juwara

                      Gigo = Skyttä / Mustafić (beklager, men synes ikke Gigos CV er mere prangende end de andres) Tror sidstnævnte bliver en profil for os
                      Nu spurgte du jo om ikke stemningen var den samme dengang - så det var primært det jeg svarede på.

                      Men altså, selvom jeg også tror meget på Mustafic, så er Gigovics CV altså med afstand mere imponerende. Brændte Alsvenskan af i meget ung alder, blev solgt til en klub i en betydeligt stærkere liga end den danske, hvor han gjorde det rigtig fint. Mustafic er en spiller, vi kunne hente under normale omstændigheder, Gigovic havde vi aldrig været i nærheden af havde det ikke været for krigen i Ukraine. Skyttä brændte en betydelig svagere liga af i en ung alder, men har modsat Gigovic haft svært ved at få spilletid efter han er skiftet til en stærkere liga. Derfor kan han sagtens stadigvæk blive en gevinst for os, og det håber jeg da i den grad. Så vil jeg også have noget at snakke med mine fodboldinteresserede venner om heroppe i det finske.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                        Vi er klart svækket. Gigovic og Jebali var rigtig vigtige spillere for os og ikke bare lige sådan at erstatte.

                        Jeg håber virkelig til sommer at vi kan få lavet et stort salg på eksempelvist Minteh, så vi kan få tilført noget kapital, fordi det er meget tydeligt at det er det der mangler.

                        Man er altså blevet overhalet nu af både AGF og FCN, som i de sidste 2-3 år også er begyndt at jokke seriøst på speederen. Man skal se at få fingeren ud af gaskammeret i Odense med finansieringen af fodbolden, ellers så får man det altså meget, meget, svært lige om lidt.
                        Er vi blevet overhalet af AGF på andet end stadion?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                          På TV3 var de tre i studiet enige om at AAB havde gjort det bedst i dette transfermarked. De skulle også pege på, hvem der have gjort det dårligst (Lyngby talte ikke). Kun en turde pege på kun en klub. KEP sagde OB.
                          Han siger jo så meget, men TOP-6 er for mig helt udelukket. Det er jo kun fem kampe. Jeg tror ikke vi kan ende bedre end nr 9. Trist. Men godt vi kom af med nogle spillere og at vi beholdte Tverskov.
                          Jeg tillægger ikke KEP nogen som helst ekspertise når spørgsmål som her drejer sig om OB - han har ganske enkelt været en bitter mand siden han blev sat af holdet som anfører. Hans meninger og holdninger til hvad OB end foretager sig har i mine øjne altid en negativ vinkling.
                          Vi ligger stadig nr 5 og der er kun få kampe til slutspillet afgøres , tro på det. Vores defensive struktur er i høj grad stadig tilstede, ja vi har misset et pr træningskampe, men de giver stadig ikke point. Vi skal holde vores faste defensiv intakt, og så skal vi starte med at slå Randers i første runde efter pausen, foran et godt fyldt Odense Stadion er det absolut muligt.
                          Brøndby kaldes vindere i transfervinduet , de har mistet Maxsø som har været deres rygrad i mange år , det kommer til at koste fra starten, Silkeborg har solgt Helenius og har intet hentet , mon ikke de også slår sig på et svært slutprogram. Jeg kan oprigtigt ikke se at OB er sværere stillet end disse to.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                            Hvorfor tror du ikke Mustafić kan tage overfor Gigo ?

                            Hvorfor tror du ikke en ung Skyttä kan være et frisk pust med rappe fødder, som kan tage over for Jebali (som de fleste mente var langsom) ?
                            Mustafic er klart den signing jeg er mest begejstret for. Men var han ligeså god som Gigovic så spillede han ikke i OB, AG er ikke bare en hylde over hvad OB kan trække til men flere hylder over, han er ret komplet i forhold til hans position på banen.

                            Naatan er da spændende, men medmindre der er tale om en decideret Gigovic 20-årig så tror jeg ikke på at han lige træder ind og løfter arven efter Jebali, han er heller ikke præsenteret som en spiller der kan det. Derudover har han lige spillet en sæson i Norge hvor han altså ikke har brændt ligaen af.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                              Er vi blevet overhalet af AGF på andet end stadion?
                              Ja. Spillerbudget og det har jeg en anelse om at det efterhånden er ved at være med en margin.

                              Prøv og se hvad der er hentet ind i Aarhus i de senere og til hvilke summer og løsninger. AGF har intet problem med at smide 10 mill på bordet for en spiller, hvor OB stadig synes det er voldsomt at skulle give 5. Og hvis du synes det er svært at skaffe finansiering til at skulle smide 5 mill for en spiller, så er superligaen altså ved at stikke af fra en.
                              Last edited by Striwetforlivet!; 01-02-2023, 13:06.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                                Ja. Spillerbudget og det har jeg en anelse om at det efterhånden er ved at være med en margin.

                                Prøv og se hvad der er hentet ind i Aarhus i de senere og til hvilke summer og løsninger. AGF har intet problem med at smide 10 mill på bordet for en spiller, hvor OB stadig synes det er voldsomt at skulle give 5.
                                Ja prøv at se hvad der er hentet ind i AGF de seneste år - men prøv også at se hvad de har fået ud af det ……
                                en enkelt stående bronze og derefter en hurtig exit fra Europa , vi kan skele misundeligt til dem over deres nye flotte stadion projekt, men deres helhedsforståelse, koncept og resultater synes jeg nu ikke er så imponerende

                                Comment

                                Working...
                                X