Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt: Silkeborg - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Optakt: Silkeborg - OB

    Tip mod bund og det ser svært ud.
    nu har de i det mindste prøvet lidt modgang .. https://bold.dk/fodbold/stillinger/e...ter-skuffelse/

    Hansen
    Nicho. Paulsen. Skjelvik. Grubbe.
    Aron. Tverskov.
    Charly. Jebali. Breum.
    Fenger.

    Nok Svendsen for Charly og måske et tvist da de skulle være en ny 6’er på vej .. sender Tverskov i centerforsvaret og Skjelvik ud på backen?

    Svært bliver det i hvert fald for OB ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    #2
    Synes ikke SIF ser super skarpe ud lige pt. De var ringe mod FCN. Der lyver cifrene altså. Men de er stadig klart bedre end OB. Hvor ville det være fedt med bare et point. I bunden er er point faktisk noget værd.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Tip mod bund og det ser svært ud.
      nu har de i det mindste prøvet lidt modgang .. https://bold.dk/fodbold/stillinger/e...ter-skuffelse/

      Hansen
      Nicho. Paulsen. Skjelvik. Grubbe.
      Aron. Tverskov.
      Charly. Jebali. Breum.
      Fenger.

      Nok Svendsen for Charly og måske et tvist da de skulle være en ny 6’er på vej .. sender Tverskov i centerforsvaret og Skjelvik ud på backen?

      Svært bliver det i hvert fald for OB ..
      Ja spændende med ny 6’er på vej (Manneh) og ikke utænkeligt at han vil kunne komme ind i løbet af kampen, hvis vi får kontrakten på plads. Og ja den med Grubbe på venstre back er faktisk ikke nogen helt dum idé. Glæder mig sindsygt meget til at Ivansevic bliver klar så vi kan få set Paulsen og Ivansevic sammen i midterforsvaret.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Tip mod bund og det ser svært ud.
        nu har de i det mindste prøvet lidt modgang .. https://bold.dk/fodbold/stillinger/e...ter-skuffelse/

        Hansen
        Nicho. Paulsen. Skjelvik. Grubbe.
        Aron. Tverskov.
        Charly. Jebali. Breum.
        Fenger.

        Nok Svendsen for Charly og måske et tvist da de skulle være en ny 6’er på vej .. sender Tverskov i centerforsvaret og Skjelvik ud på backen?

        Svært bliver det i hvert fald for OB ..
        Tror ikke på Grubbe på venstrebacken. Korte indhop i de seneste par kampe, mod Brøndby var han ok, men synes ikke han kom så godt fra det mod Horsens. Kan ikke se hvad der skulle indikere at man vil spille ham fejlvendt mod SIF. Tror stadig at de vil spille King på den plads (selvom han jo på ingen måde har været imponerende). Ellers enig i resten, men tror heller ikke at Tverskov bliver sat ned, selvom vi når at hente Manneh
        Fynbo bosat i København | Har støttet Striwerne siden 02/03

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          Tip mod bund og det ser svært ud.
          nu har de i det mindste prøvet lidt modgang .. https://bold.dk/fodbold/stillinger/e...ter-skuffelse/

          Hansen
          Nicho. Paulsen. Skjelvik. Grubbe.
          Aron. Tverskov.
          Charly. Jebali. Breum.
          Fenger.

          Nok Svendsen for Charly og måske et tvist da de skulle være en ny 6’er på vej .. sender Tverskov i centerforsvaret og Skjelvik ud på backen?

          Svært bliver det i hvert fald for OB ..
          Tvivler og Charly er som mange unge lidt udfordret. Startede fint, men nu har modstanderne øjne for hans styrker. Det er ikke fordi Sander har været fantastisk, men han er blevet en Alm yndling.
          jeg køber gerne en 1-1, men Skarpheden hos Sif var ikke stor i går, så ….

          Comment


            #6
            Jeg så også kampen i går. Det var meget lidt overbevisende. Og Hellenius mindede om tiden i OB. Holdet blev meget trætte og svigtede sine fans. Vi må håbe det påvirker dem dejligt negativt.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

              Tvivler og Charly er som mange unge lidt udfordret. Startede fint, men nu har modstanderne øjne for hans styrker. Det er ikke fordi Sander har været fantastisk, men han er blevet en Alm yndling.
              jeg køber gerne en 1-1, men Skarpheden hos Sif var ikke stor i går, så ….
              Jeg går også gerne med 1-1, men det bliver supersvært. HJK er en noget andet størrelse end OB er pt. .. de har vel spillet euro-fodbold de seneste 10 år og er godt rutinerede i den del af spillet. Samtidig gav vi stadig meget væk mod ACH og kun takket være AKs “skarphed” hev vi 3 point hjem.
              Believe OB

              œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                #8
                En lille undren?

                Jeg var på Jysk Park igår og se SIF-Helsinki (hele svigerfamilien holder med SIF)
                Andreas Alm var til stede på stadion som den eneste fra OB, af hvad jeg kunne se.
                Plejer der ikke at være flere afsted til scouting kampe??

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Othenesuuig Se indlæg

                  Tror ikke på Grubbe på venstrebacken. Korte indhop i de seneste par kampe, mod Brøndby var han ok, men synes ikke han kom så godt fra det mod Horsens. Kan ikke se hvad der skulle indikere at man vil spille ham fejlvendt mod SIF. Tror stadig at de vil spille King på den plads (selvom han jo på ingen måde har været imponerende). Ellers enig i resten, men tror heller ikke at Tverskov bliver sat ned, selvom vi når at hente Manneh
                  Jeg tror heller ikke på Grubbe og vb. selv om han har været der på RB Ls u19 hold. Han virkede lidt usikker mod ACH og det vil være mere usikkert end King trods alt.

                  Believe OB

                  œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    #10
                    M. Hansen
                    Nicho. Paulsen Skjelvik Grubbe/King
                    Tver Thranderson
                    Sander Jebali Breum
                    Fenger

                    Hvis vi antager at vores forsvar kommer til at se således ud, så får vi sgu en snitter...
                    Silkeborg er rigtige dygtige i kombinationsspillet foran feltet og der ved vi jo alle herinde som
                    ser OB spille, at de forsvarsspillere, som den sportslige ledelse har rekrutteret til os, næsten har verdens rekord i passivitet, hvis OB stiller sig ned og står lavt for at få noget med hjem.

                    Paulsen : bakker meget på hans modstander, dog mest når han står højt trods alt, for at kompensere for manglende fart.

                    Skjelvik : Han alene har verdensrekorden i manglende parathed, markering/positionerings evne. Nogle gange kan jeg være i tvivl om Jørgen egentligt bare går og venter på det bliver den første og lønsedlen kommer. Han kan bruges til at løbe en fri løber op hvis vi kommer til at stå for højt. That's it ..

                    King : Uden for bedømmelse
                    Nicho : Mangler fysisk. Jeg tror seriøst ikke at der er mange offensive spillere i superligaen der frygter at skulle spille over for Nicho når de møder OB.

                    Tver / Thranderson : Solidt ! Men kan bliver udstillet på fart mod Silkeborg på kunst og manglede tilbageløb fra Sander, Jebali, Breum.


                    Jeg tænker trænerteamet skal gå fuldstændigt på kompromis med spillestilen, da den jo alligevel ikke virker (Dårlig træner, dårlige spillere, i dont know, men den virker ikke)
                    og sørge for kun at tænke at vi skal have noget med hjem. Stå lavt, kompakt og slå omstillinger på dem med Jebali som opspilsstation, med hurtige folk på kanterne og i angrebet.
                    Charly, Jebali, Breum Fenger må være dem vi stiller med i angrebet.
                    Det er en kold spand vand i hovedet på Kadrii, men vi er nødt til at tænke på hvilke spillere der vil passe bedst på at kunne få noget med hjem fra Silkeborg.
                    De kan kalde opstillingen de fineste tal kombinationerne de kan komme på, i dont care.
                    Vi skal bare have 1 point med fra Silkeborg, og så tager vi 3 point hjemme foran et stadion fyldt med gratister mod Viborg. Krisen er væk, nedrykning afblæst, alle spillere burde være tilbage efter skader. OB har hentet en midstopper mere, en ordenligt højreback og en klasse angriber.



                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Monrad Se indlæg
                      M. Hansen
                      Nicho. Paulsen Skjelvik Grubbe/King
                      Tver Thranderson
                      Sander Jebali Breum
                      Fenger

                      Hvis vi antager at vores forsvar kommer til at se således ud, så får vi sgu en snitter...
                      Silkeborg er rigtige dygtige i kombinationsspillet foran feltet og der ved vi jo alle herinde som
                      ser OB spille, at de forsvarsspillere, som den sportslige ledelse har rekrutteret til os, næsten har verdens rekord i passivitet, hvis OB stiller sig ned og står lavt for at få noget med hjem.

                      Paulsen : bakker meget på hans modstander, dog mest når han står højt trods alt, for at kompensere for manglende fart.

                      Skjelvik : Han alene har verdensrekorden i manglende parathed, markering/positionerings evne. Nogle gange kan jeg være i tvivl om Jørgen egentligt bare går og venter på det bliver den første og lønsedlen kommer. Han kan bruges til at løbe en fri løber op hvis vi kommer til at stå for højt. That's it ..

                      King : Uden for bedømmelse
                      Nicho : Mangler fysisk. Jeg tror seriøst ikke at der er mange offensive spillere i superligaen der frygter at skulle spille over for Nicho når de møder OB.

                      Tver / Thranderson : Solidt ! Men kan bliver udstillet på fart mod Silkeborg på kunst og manglede tilbageløb fra Sander, Jebali, Breum.


                      Jeg tænker trænerteamet skal gå fuldstændigt på kompromis med spillestilen, da den jo alligevel ikke virker (Dårlig træner, dårlige spillere, i dont know, men den virker ikke)
                      og sørge for kun at tænke at vi skal have noget med hjem. Stå lavt, kompakt og slå omstillinger på dem med Jebali som opspilsstation, med hurtige folk på kanterne og i angrebet.
                      Charly, Jebali, Breum Fenger må være dem vi stiller med i angrebet.
                      Det er en kold spand vand i hovedet på Kadrii, men vi er nødt til at tænke på hvilke spillere der vil passe bedst på at kunne få noget med hjem fra Silkeborg.
                      De kan kalde opstillingen de fineste tal kombinationerne de kan komme på, i dont care.
                      Vi skal bare have 1 point med fra Silkeborg, og så tager vi 3 point hjemme foran et stadion fyldt med gratister mod Viborg. Krisen er væk, nedrykning afblæst, alle spillere burde være tilbage efter skader. OB har hentet en midstopper mere, en ordenligt højreback og en klasse angriber.


                      Super skarpt indlæg. Hvis vi er heldige og Sif er lige så effektive som AK, så vil det være udemærket at kunne skifte BK ind når Fenger har løbet dem træt. BK kan ikke længere følge med mår alle er friske, men som indskifter hvor der er plads til venstrefoden, så kan det være.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Monrad Se indlæg
                        M. Hansen
                        Nicho. Paulsen Skjelvik Grubbe/King
                        Tver Thranderson
                        Sander Jebali Breum
                        Fenger

                        Hvis vi antager at vores forsvar kommer til at se således ud, så får vi sgu en snitter...
                        Silkeborg er rigtige dygtige i kombinationsspillet foran feltet og der ved vi jo alle herinde som
                        ser OB spille, at de forsvarsspillere, som den sportslige ledelse har rekrutteret til os, næsten har verdens rekord i passivitet, hvis OB stiller sig ned og står lavt for at få noget med hjem.

                        Paulsen : bakker meget på hans modstander, dog mest når han står højt trods alt, for at kompensere for manglende fart.

                        Skjelvik : Han alene har verdensrekorden i manglende parathed, markering/positionerings evne. Nogle gange kan jeg være i tvivl om Jørgen egentligt bare går og venter på det bliver den første og lønsedlen kommer. Han kan bruges til at løbe en fri løber op hvis vi kommer til at stå for højt. That's it ..

                        King : Uden for bedømmelse
                        Nicho : Mangler fysisk. Jeg tror seriøst ikke at der er mange offensive spillere i superligaen der frygter at skulle spille over for Nicho når de møder OB.

                        Tver / Thranderson : Solidt ! Men kan bliver udstillet på fart mod Silkeborg på kunst og manglede tilbageløb fra Sander, Jebali, Breum.


                        Jeg tænker trænerteamet skal gå fuldstændigt på kompromis med spillestilen, da den jo alligevel ikke virker (Dårlig træner, dårlige spillere, i dont know, men den virker ikke)
                        og sørge for kun at tænke at vi skal have noget med hjem. Stå lavt, kompakt og slå omstillinger på dem med Jebali som opspilsstation, med hurtige folk på kanterne og i angrebet.
                        Charly, Jebali, Breum Fenger må være dem vi stiller med i angrebet.
                        Det er en kold spand vand i hovedet på Kadrii, men vi er nødt til at tænke på hvilke spillere der vil passe bedst på at kunne få noget med hjem fra Silkeborg.
                        De kan kalde opstillingen de fineste tal kombinationerne de kan komme på, i dont care.
                        Vi skal bare have 1 point med fra Silkeborg, og så tager vi 3 point hjemme foran et stadion fyldt med gratister mod Viborg. Krisen er væk, nedrykning afblæst, alle spillere burde være tilbage efter skader. OB har hentet en midstopper mere, en ordenligt højreback og en klasse angriber.


                        Jeg er overhovedet ikke enig. Graver vi os ned bliver det spil til et mål og vi taber 2-0 som i Brøndby. Vi er slet ikke som hold bygget til det og derfor slår vi bare boldene paniske ud af kommunen uden at få sat vores omstillinger ind. Desuden er lavtstående hold SIF's livret, fordi de har de her mellemrumsspillere der kan lirke en betondefensiv op.

                        Jeg synes vi med al risiko skal forsøge at stå højt og forsøge at komme tæt på dem, selvom det er svært. Sif er rimelig komplette, men lige præcis fart er ikke deres offensivspilleres spidskompetence. Derfor tror jeg ikke vi risikere mere ved at skubbe bagkæden op, da vi bør kunne løbe dem op, hvis de forsøger at spille dybdebolde.

                        Vi skal også teste om de ikke lige hænger 2-3%, fordi de har en torsdagskamp i benene. Det forsømte vi jo totalt imod Brøndby, som vi bare gav lov til at komme på kuglen. Det er sjældent hårdt at være på bolden hele tiden, så jeg synes vi skal forsøge at stresse dem lidt ved at stå tæt, lave et par overflødige frispark, der ødelægger deres rytme og måske frustrere dem, fordi de i forvejen er halvtrætte.

                        Helt generelt må vi også gå all or nothing på projektet. Hedder træneren Alm, så spiller vi fremadrettet fodbold, som Alm er hyret til. Er det så utilfredsstillende spille- og resultatmæssigt, så må Alm ud. Vi har været elendige hele sæsonen, men det har været helt i hegnet at se os spille pindsvinefodbold imod Brøndby og de første 30 min imod agf. Alm må til det sidste forsøge at udleve sit projekt, og koster det så en snitter i Silkeborg, så må ledelsen tage stilling til om de fortsat ser perspektiver i det han står for.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                          Jeg er overhovedet ikke enig. Graver vi os ned bliver det spil til et mål og vi taber 2-0 som i Brøndby. Vi er slet ikke som hold bygget til det og derfor slår vi bare boldene paniske ud af kommunen uden at få sat vores omstillinger ind. Desuden er lavtstående hold SIF's livret, fordi de har de her mellemrumsspillere der kan lirke en betondefensiv op.

                          Jeg synes vi med al risiko skal forsøge at stå højt og forsøge at komme tæt på dem, selvom det er svært. Sif er rimelig komplette, men lige præcis fart er ikke deres offensivspilleres spidskompetence. Derfor tror jeg ikke vi risikere mere ved at skubbe bagkæden op, da vi bør kunne løbe dem op, hvis de forsøger at spille dybdebolde.

                          Vi skal også teste om de ikke lige hænger 2-3%, fordi de har en torsdagskamp i benene. Det forsømte vi jo totalt imod Brøndby, som vi bare gav lov til at komme på kuglen. Det er sjældent hårdt at være på bolden hele tiden, så jeg synes vi skal forsøge at stresse dem lidt ved at stå tæt, lave et par overflødige frispark, der ødelægger deres rytme og måske frustrere dem, fordi de i forvejen er halvtrætte.

                          Helt generelt må vi også gå all or nothing på projektet. Hedder træneren Alm, så spiller vi fremadrettet fodbold, som Alm er hyret til. Er det så utilfredsstillende spille- og resultatmæssigt, så må Alm ud. Vi har været elendige hele sæsonen, men det har været helt i hegnet at se os spille pindsvinefodbold imod Brøndby og de første 30 min imod agf. Alm må til det sidste forsøge at udleve sit projekt, og koster det så en snitter i Silkeborg, så må ledelsen tage stilling til om de fortsat ser perspektiver i det han står for.
                          Fuldstændig enig.
                          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                            Jeg er overhovedet ikke enig. Graver vi os ned bliver det spil til et mål og vi taber 2-0 som i Brøndby. Vi er slet ikke som hold bygget til det og derfor slår vi bare boldene paniske ud af kommunen uden at få sat vores omstillinger ind. Desuden er lavtstående hold SIF's livret, fordi de har de her mellemrumsspillere der kan lirke en betondefensiv op.

                            Jeg synes vi med al risiko skal forsøge at stå højt og forsøge at komme tæt på dem, selvom det er svært. Sif er rimelig komplette, men lige præcis fart er ikke deres offensivspilleres spidskompetence. Derfor tror jeg ikke vi risikere mere ved at skubbe bagkæden op, da vi bør kunne løbe dem op, hvis de forsøger at spille dybdebolde.

                            Vi skal også teste om de ikke lige hænger 2-3%, fordi de har en torsdagskamp i benene. Det forsømte vi jo totalt imod Brøndby, som vi bare gav lov til at komme på kuglen. Det er sjældent hårdt at være på bolden hele tiden, så jeg synes vi skal forsøge at stresse dem lidt ved at stå tæt, lave et par overflødige frispark, der ødelægger deres rytme og måske frustrere dem, fordi de i forvejen er halvtrætte.

                            Helt generelt må vi også gå all or nothing på projektet. Hedder træneren Alm, så spiller vi fremadrettet fodbold, som Alm er hyret til. Er det så utilfredsstillende spille- og resultatmæssigt, så må Alm ud. Vi har været elendige hele sæsonen, men det har været helt i hegnet at se os spille pindsvinefodbold imod Brøndby og de første 30 min imod agf. Alm må til det sidste forsøge at udleve sit projekt, og koster det så en snitter i Silkeborg, så må ledelsen tage stilling til om de fortsat ser perspektiver i det han står for.
                            Overhovedet ikke enig....
                            De kampe i denne sæson hvor vi har stået højt mod vores modstandere, er vi blevet straffet hver eneste gang. Nordsjælland, Randers til dels Midtjylland og mod Horsens kunne AK også godt have scoret på de par stykker, han får serveret i bagrummet eller næsten friløbere. At vi så OGSÅ har tabt de andre, vidner bare om generelt manglende kvalitet, skader, dårlig træner, krisestemning, dårlige spillere whatever.
                            Forskellen er at du spiller et "koncept" med bl.a. høj bagkæde, men du har ikke spillerne til det. Paulsen og Joel King har ikke farten til at stå højt og løbe med modstanderne og Skjelvik / Michelson kan ikke kompensere ved at positionere sig ud af det.

                            Så hvis du mener at den bedste taktik er at denne bagkæde skal stå højt og ud at løbe med Tonni Adamsen, Sebastian Jørgensen og Vallys som du ikke mener er hurtige, på deres kunstunderlag,- ja så er jeg faktisk glad for at du ikke står i spidsen for OB til dette opgør.

                            Jeg giver dig ret i at OB heller ikke ser særligt solide ud ved at stå lavt, hvilket jeg jo også indledningsvist gjorde opmærksom på i midt indlæg, som især skyldes passivitet hos en generelt svag bagkæde med Skjelvik som skrækeksemplet, men Joel King og Michelson er jo heller ikke særligt aggressive i deres presspil. Men dog trods alt mindre chancegivende end en offensiv tilgang..

                            Så det er egentligt lort med lort på, dog med den forskel at vælger man at stå højt mod en bedre modstander, eller helt generelt - så inviterer man til løb i bagrum og dermed større og åbne chancer i stedet kontra kompakthed.
                            I OB's sårbare situation hvor 1 point næsten ville være 3 point værd, så ville dette da være min klare anbefaling. Kommer Silkeborg frem er de jo så til gengæld sårbare mod omstillinger og med Jebali som opspilstation, som vi så med succes mod Horsens og så med en Charly i dybden, så er det her vi kan, ud fra de forudsætninger OB har pt, gøre mest ondt på Silkeborg.

                            Vil vi op og lege med, med højt pres på deres banehalvdel og med højbagkæde bliver vi totalt skilt ad i deres koncept og kombinationer - det er jeg tilgengæld helt sikker på.

                            Comment


                              #15
                              https://bold.dk/short/FVqT

                              Gode nyheder. Ivancevic' retur er i mine øjne 100 gange vigtigere end frø. Sorry til frø, men kunne man få Jørgen væk fra cf, er vi nået langt.

                              Jeg håber bare virkelig Ivan bliver doseret. Og langsomt bliver sluset ind på holdet.
                              Denne gang skal han holde sig skadesfri, ellers begynder det at blive kritisk.

                              Comment

                              Working...
                              X