Annoncering

Collapse
No announcement yet.

9-4-9-15-20-5-18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Men… hvorfor på stadion? Hvorfor ikke nede foran Fakta eller inde på banegården? Forbudt eller ej - når man nu ved, hvilken dårlig omtale det giver den klub, vi trods alt kærer os om - hvorfor så gøre det?

    Comment


      #32
      Generelt svar til et par overordnede indlæg:

      Jeg forstår bare ikke hvorfor det skal ske på et fodboldstadion ..
      Der er alt mulig ret til ytringsfrihed og ret til at kritisere myndigheder men hvorfor gøre det på et sted der på ingen måde repræsentere de myndigheder man vil ramme med mindre det specifikt er de 4-5 betjente eller hvor mange det nu er der er på stadion til en given kamp.
      specielt fordi det giver dårligt renomme for den klub man bekender tilhørsforhold til og i øvrigt slår alle fans i hartkorn med.
      Omvendt kunne man tænkte over hvilket ramaskrig der ville komme hvis man erstattede politi med homoseksuelle ..
      Men det er vel rart at kunne gemme sig bag tusindvis af andre ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Generelt svar til et par overordnede indlæg:

        Jeg forstår bare ikke hvorfor det skal ske på et fodboldstadion ..
        Der er alt mulig ret til ytringsfrihed og ret til at kritisere myndigheder men hvorfor gøre det på et sted der på ingen måde repræsentere de myndigheder man vil ramme med mindre det specifikt er de 4-5 betjente eller hvor mange det nu er der er på stadion til en given kamp.
        specielt fordi det giver dårligt renomme for den klub man bekender tilhørsforhold til og i øvrigt slår alle fans i hartkorn med.
        Omvendt kunne man tænkte over hvilket ramaskrig der ville komme hvis man erstattede politi med homoseksuelle ..
        Men det er vel rart at kunne gemme sig bag tusindvis af andre ..
        Man må vel gå ud fra det er i en fodboldsammenhæng, og i forbindelse med deres tilhørsforhold til OB, de mener, de er blevet forurettede. Om de så også er det, det aner jeg ikke, og der kunne sikkert sagtens være bedre måder at protestere på - men ramaskriget over det forstår jeg ikke rigtigt.

        Som sagt, jeg har ikke nødvendigvis meget til overs for budskabet, men der er altså en kæmpe forskel på at angribe den udøvende magt og en minoritetsgruppe, så hvor politiet bør være hårdhudede nok til at håndtere den slags og trække på skuldrene over det, ville det selvfølgelig være helt uacceptabelt hvis det var et budskab mod homoseksuelle.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

          Man må vel gå ud fra det er i en fodboldsammenhæng, og i forbindelse med deres tilhørsforhold til OB, de mener, de er blevet forurettede. Om de så også er det, det aner jeg ikke, og der kunne sikkert sagtens være bedre måder at protestere på - men ramaskriget over det forstår jeg ikke rigtigt.

          Som sagt, jeg har ikke nødvendigvis meget til overs for budskabet, men der er altså en kæmpe forskel på at angribe den udøvende magt og en minoritetsgruppe, så hvor politiet bør være hårdhudede nok til at håndtere den slags og trække på skuldrene over det, ville det selvfølgelig være helt uacceptabelt hvis det var et budskab mod homoseksuelle.
          Uanset, hvad man mener om budskabet, så kan der vel ikke være tvivl om, at det skader omtalen af både OB, og os fans?
          Efter derbyet i Parken fulgte en hel uge med shit-storm mod FCK og Brøndbys tilhængere. Hvorfor dog ikke lade den blive der?
          Hvorfor gøre alt, hvad man overhovedet kan, for at få den negative omtale over til os?
          FCK's TIFO var i det mindste rigtig flot og imponerende, indtil den negative omtale begyndte.
          Randers lavede en parodi, hvor der stod "Hest" - Et ganske sjovt tiltag.
          Og hos OB, ja der skyder man sig i foden, med den største kaliber, man kan finde. Det var hverken flot, sjovt eller fantasifuldt. Det var udelukkende Dumt

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

            Uanset, hvad man mener om budskabet, så kan der vel ikke være tvivl om, at det skader omtalen af både OB, og os fans?
            Efter derbyet i Parken fulgte en hel uge med shit-storm mod FCK og Brøndbys tilhængere. Hvorfor dog ikke lade den blive der?
            Hvorfor gøre alt, hvad man overhovedet kan, for at få den negative omtale over til os?
            FCK's TIFO var i det mindste rigtig flot og imponerende, indtil den negative omtale begyndte.
            Randers lavede en parodi, hvor der stod "Hest" - Et ganske sjovt tiltag.
            Og hos OB, ja der skyder man sig i foden, med den største kaliber, man kan finde. Det var hverken flot, sjovt eller fantasifuldt. Det var udelukkende Dumt
            Jamen jeg kan da sagtens være med på at det ikke er super kønt (uden at jeg nu mener at nogle enkelte fans' budskab skader hverken OB eller os fans synderligt, det må vel stå for deres regning). Det, jeg ikke rigtigt forstår, er den shitstorm, der var i første omgang ift. FCKs tifo.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

              Jamen jeg kan da sagtens være med på at det ikke er super kønt (uden at jeg nu mener at nogle enkelte fans' budskab skader hverken OB eller os fans synderligt, det må vel stå for deres regning). Det, jeg ikke rigtigt forstår, er den shitstorm, der var i første omgang ift. FCKs tifo.
              Jo, det er netop enkelte fans' opførsel, der ødelægger det for alle de andre. Der er jo absolut ingen historier, om alle dem, der bare tager til fodbold som almindelige tilskuere. En negativ omtale er en for meget. Ofte er det sådan, at der skal 10 positive historier til at opveje en negativ, og de positive, er der ikke mange, der gider skrive om.
              De seneste par år har der været en ualmindelig positiv udvikling på fanscenen i OB. Der har været en kæmpe opbakning til holdet, også selvom de ikke altid spiller, som vi kunne ønske det. Den opbakning er en rigtig positiv historie, og er bl.a. med til at tiltrække sponsorer, hvilket giver bedre økonomi, og bedre spillere. Der skal dog ikke meget negativ omtale til for at trække tingene i den modsatte retning.
              Se på Brøndby. De har haft shit-storm en hel uge pga. en enkelt klaphat i et S-tog.
              De har tusindvis af tilskuere, hvor måske 30 tager pyro med ind på stadion. Gad vide, om de tænker på, at klubben efterfølgende får 200.00 i bøde?
              En lille del af deres fans, kunne ikke lade være med at lave ballade, og straks er der net foran udeholdenes fans på samtlige stadions i Superligaen.
              Så nej, det står ikke bare for folks egen regning, når de kvajer sig iført en klubtrøje.

              Mht. FCK's tifo, ja det kan da også godt undre mig lidt, at den skabte så stor ballade. Specielt fordi det var lavet, som en del af et Olsen Banden tema, og i lige netop Olsen Banden er der et hav af små finurlige detaljer, hvor dette sagtens kunne have været en af dem.
              Sammenlignet med tidligere skal der nok bare mindre til at nogle folk føler sig stødt over et eller andet.

              Comment


                #37
                Bare lige inden vi går helt i selvsving herinde, så er jeg ret sikker på, at det banner har været med utallige gange tidligere. Det er, svjv, ikke et nyt banner produceret til kampen, men bare et der "lå i bunken" af bannere, der bliver slæbt med i tide og utide. Så jeg tror ikke man skal tænke at der er blevet lagt for meget strategisk arbejde i at lige netop det banner hang på stadion i søndags.

                Comment

                Working...
                X