Annoncering

Collapse
No announcement yet.

9-4-9-15-20-5-18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg

    Generalisering og fordomme hjælper næppe det store. Og det burde være normen at modtage den samme behandling fra politiet, uanset hvem man omgås. Jeg ønsker ikke en større debat eller meningsudveksling herinde, men politiet er også mennesker og begår altså også fejl, selvom det for visse borgere i dette land kan være svært at tro på.
    Næ det er ikke svært at forstå fordi politiet laver bestemt også fejl. "Visse brogere" i dette land? århh det gider jeg ikke
    Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg

      Generalisering og fordomme hjælper næppe det store. Og det burde være normen at modtage den samme behandling fra politiet, uanset hvem man omgås. Jeg ønsker ikke en større debat eller meningsudveksling herinde, men politiet er også mennesker og begår altså også fejl, selvom det for visse borgere i dette land kan være svært at tro på.
      Nu står det første "1" for "All" - mere generalisering er vel ikke muligt.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af BEWC Se indlæg
        Man må svinde samtlige spillere til. Træner, sportschef og ejer. Det er bare fint. Men politiet, nej så stopper det. Så kan det vist ikke bliver mere latterligt.
        Nu ser der stadig en forskel om man kritiserer eller sviner og om man vender sig imod forhold i klubben man følger eller sviner en hel profession og institution som står i samfundets tjeneste på en absolut usaglig og generaliserende måde. Hvad ikke betyder at handlinger af betjente må ikke efterspørges, kritiseres og kontrolleres - tværtimod.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

          Nu ser der stadig en forskel om man kritiserer eller sviner og om man vender sig imod forhold i klubben man følger eller sviner en hel profession og institution som står i samfundets tjeneste på en absolut usaglig og generaliserende måde. Hvad ikke betyder at handlinger af betjente må ikke efterspørges, kritiseres og kontrolleres - tværtimod.
          Under alle omstændigheder, så kan det vel ikke være gået ubemærket hen, at FCKs banner skabte en hel uges negativ omtale. Klubben var nødt til at tage afstand fra det, og de talte om, at man måtte se på, at lave begrænsninger for at sikre, at noget tilsvarende ikke sker igen. Og straks, er der nogle såkaldte OB-fans, der tænker: Hu-hej, det må vi også hellere prøve...
          Det burde ikke være så svært at tænke sig frem til, at det nok hverken kommer til at gavne os fans eller klubben.
          Ja, jeg synes, det er så tåbeligt, at det burde give et par måneders karantæne for klubskadelig virksomhed.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af BEWC Se indlæg
            Man må svinde samtlige spillere til. Træner, sportschef og ejer. Det er bare fint. Men politiet, nej så stopper det. Så kan det vist ikke bliver mere latterligt.
            Hvornår har der været bannere oppe der svinede spillere, trænere, sportschefer og ejere?

            Hvorfor sætte bannere op på Odense stadion? Hvorfor ikke sætte det op foran den lokale politistation?
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

              Hvornår har der været bannere oppe der svinede spillere, trænere, sportschefer og ejere?

              Hvorfor sætte bannere op på Odense stadion? Hvorfor ikke sætte det op foran den lokale politistation?
              Tror den sidste banner var “Hansen raus”. Men heldigvis var der da stor modstand her forummet. Det ville folk ikke acceptere.

              Spillere er blev svinet til mere end mindre efter hver kamp i denne sæson. Der skal de stå og tage imod. Som med banneret er der heldigvis stor modstand herinde.

              Om Alm, BW og NT bliver der vel skrevet opslag hver dag, hvor de bare skal pisse af fordi de ødelægger alle. Det er i den sammenhæng selvfølgelig en fornøjelse, at læse alle de opslag hvor folk mener man ikke må skrive sådan noget.

              Hele det her politihalløj er kun kommet op fordi en tv-vært synes det er åh så slemt. Det er ikke første gang du kan læse det på et stadion.

              Der sker intet med sådan et banner. Fodbold bliver mere og mere kønsløst. Om kort tid bliver det forbudt st bande, og komme med nogen former for til råb.
              "Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af BEWC Se indlæg

                Tror den sidste banner var “Hansen raus”. Men heldigvis var der da stor modstand her forummet. Det ville folk ikke acceptere.

                Spillere er blev svinet til mere end mindre efter hver kamp i denne sæson. Der skal de stå og tage imod. Som med banneret er der heldigvis stor modstand herinde.

                Om Alm, BW og NT bliver der vel skrevet opslag hver dag, hvor de bare skal pisse af fordi de ødelægger alle. Det er i den sammenhæng selvfølgelig en fornøjelse, at læse alle de opslag hvor folk mener man ikke må skrive sådan noget.

                Hele det her politihalløj er kun kommet op fordi en tv-vært synes det er åh så slemt. Det er ikke første gang du kan læse det på et stadion.

                Der sker intet med sådan et banner. Fodbold bliver mere og mere kønsløst. Om kort tid bliver det forbudt st bande, og komme med nogen former for til råb.
                “Hansen Raus” er næppe en tilsvining og du har ingen eksempler på bannere omkring spillere, trænere, ejere etc. ligesom du ikke svarer på hvorfor et banner om politiet skal ske på stadion og ikke ved en politistation.

                Måske kønsløst men er dødstrusler mod spillerne så i orden som man så det her:
                https://bold.dk/fodbold/nyheder/joac...nunez-batalje/
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  “Hansen Raus” er næppe en tilsvining og du har ingen eksempler på bannere omkring spillere, trænere, ejere etc. ligesom du ikke svarer på hvorfor et banner om politiet skal ske på stadion og ikke ved en politistation.

                  Måske kønsløst men er dødstrusler mod spillerne så i orden som man så det her:
                  https://bold.dk/fodbold/nyheder/joac...nunez-batalje/
                  Du kan ikke sammenligne dødstrusler med at have et banner om at politiet er nogle svin
                  siden 1887

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

                    Hvert tal indikerer et bogstav i alfabetet og så kan du sammensætte et ord: 1-2-5 = abe
                    og misforstå mig ikke valg af ord, men det var kortest og hurtigst og referer ikke til nogen person
                    Det korteste ord er vel det fynske dyr, en 7
                    Last edited by Online; 17-08-2022, 08:42.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

                      Du kan ikke sammenligne dødstrusler med at have et banner om at politiet er nogle svin
                      Det gjorde jeg heller ikke. Tesen gik på at dansk fodbold er kønsløst og det derfor er ok at fans skruer op for dumhederne. Jeg spørger blot til hvor langt det er ok at gå.


                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        #26

                        Er jeg den eneste, som finder denne voldsomme aggressivitet og fordømmelse over et banner der, måske lidt voldsomt, kritisere politistyrken, bekymrende?

                        Jeg kan da pege på flere ting, som er demokratisk problematisk her, fx at man ikke må kritisere offentlige myndigheder - eller bare generel ytringsfrihed.

                        Jeg er som udgangspunkt enig i, at banneret er dumt og unødvendigt. Men det har man jo for øvrigt også ret til at være. Prøv at indsætte andet end politiet i sætningen. Hvis jeg skrev "Alle politikere er nogle idioter", er jeg så også så dum som bølgepap og politikere bør gå af vejen for at udskamme mig i medierne?

                        Rolig nu.
                        Fas est et ab hoste doceri.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg
                          Er jeg den eneste, som finder denne voldsomme aggressivitet og fordømmelse over et banner der, måske lidt voldsomt, kritisere politistyrken, bekymrende?

                          Jeg kan da pege på flere ting, som er demokratisk problematisk her, fx at man ikke må kritisere offentlige myndigheder - eller bare generel ytringsfrihed.

                          Jeg er som udgangspunkt enig i, at banneret er dumt og unødvendigt. Men det har man jo for øvrigt også ret til at være. Prøv at indsætte andet end politiet i sætningen. Hvis jeg skrev "Alle politikere er nogle idioter", er jeg så også så dum som bølgepap og politikere bør gå af vejen for at udskamme mig i medierne?

                          Rolig nu.
                          Man må da kritisere det offentlige alt det man vil.
                          På mit job får vi tit at vide hvor fuldstændig uduelige vi er, og det er fint... men vi vil selvfølgelig ikke finde os i at blive kaldt idioter eller svin.
                          ​​​​​​
                          Kan man ikke finde ud af at tale pænt, så må man forvente den konsekvens, at kritikken kan vende rundt og gå imod en selv.
                          ​​​

                          ​​​​​​
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                            Man må da kritisere det offentlige alt det man vil.
                            På mit job får vi tit at vide hvor fuldstændig uduelige vi er, og det er fint... men vi vil selvfølgelig ikke finde os i at blive kaldt idioter eller svin.
                            ​​​​​​
                            Kan man ikke finde ud af at tale pænt, så må man forvente den konsekvens, at kritikken kan vende rundt og gå imod en selv.
                            ​​​

                            ​​​​​​
                            Helt enig, og det gør jeg også på mit. Hvis jeg skulle reagere som politiet i FCK-sagen, kunne jeg ikke lave andet end at sende pressemeddelelser ud over, hvor vred jeg er. Det vælger jeg naturligvis ikke at gøre.

                            Min pointe er egentlig bare, at når der sker sådan noget er det dumt, men jo som udgangspunkt ikke ulovligt eller strafbart. Derfor må man undre sig over reaktionen, og at der ikke bare bliver trykket på "ignorer “-knappen.

                            Når man så mener, at nogen i samfundet har en ret til at blive holdt fri fra mishagsytringer, og det ovenikøbet er folk med den juridiske ophøjet status som politiet har, så mener jeg umiddelbart at det er mere problematisk end et banner med et ur på.

                            Fas est et ab hoste doceri.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                              “Hansen Raus” er næppe en tilsvining og du har ingen eksempler på bannere omkring spillere, trænere, ejere etc. ligesom du ikke svarer på hvorfor et banner om politiet skal ske på stadion og ikke ved en politistation.

                              Måske kønsløst men er dødstrusler mod spillerne så i orden som man så det her:
                              https://bold.dk/fodbold/nyheder/joac...nunez-batalje/
                              Der er vel ikke forskel på om jeg råber efter en spiller eller har et banner hvor der står det samme?
                              Er det rigtig forstået, at det er okay, at skrive herinde st en spiller er elendig og råbe det ind i hans ansigt efter en kamp, Det ikke er så slemt som et banner, hvor man giver udtryk for man ikke er så vild med politiet ?

                              Man kan sikkert godt stå foran politistationen. Hvorfor de ikke gør det aner jeg ikke. Så må være dig svar skyldig.

                              Jeg kunne så spørger dig, hvorfor du ikke tager til en kamp og henvender dig til dem, der medbringer banneret, i stedet for bare, at skrive her ?
                              Jeg kan spørger hvorfor du ikke har gjort det for længe siden. Det er jo ikke nyt med “1312”.

                              Selvfølgelig skal man ikke sende dødstrusler til nogen. Ligemeget hvem det så er. Det har jeg nu heller ikke givet udtryk for.

                              Ja fodbold bliver kønsløst og kedeligt hvis alt bliver forbudt. Det kommer ikke til, at stoppe med et banner.
                              Det er et spørgsmål om tid, så skal alle sidde ned og du bliver bortvist hvis du rejser dig. Bare vent.

                              "Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                                Det gjorde jeg heller ikke. Tesen gik på at dansk fodbold er kønsløst og det derfor er ok at fans skruer op for dumhederne. Jeg spørger blot til hvor langt det er ok at gå.

                                Men det er altså ikke bare et spørgsmål om, "hvor langt det er ok at gå." Direkte dødstrusler overfor et specifikt individ er ikke en ekstrem udgave af en abstrakt tilsvining af en offentlig instans. Det er en helt helt anden kategori og desuden strafbart. Det er en abstrakt kritik af politiet heldigvis ikke, uanset hvor usaglig den måtte være.

                                Uden på nogen måde at være fan af det budskab, der åbenbart også er kommet på et banner på Odense Stadion, er jeg godt nok noget overrasket over den voldsomme reaktion herinde ligesom jeg bare overrasket over hvor meget opmærksomhed det fik på FCKs tifo.

                                Comment

                                Working...
                                X