Oprindeligt indsendt af andlox
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Tobias Slotsager tråden
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
I følge loven kan du ikke trække et bud tilbage, når det er kommet til modtagerens kendskab (Slots).
"I et større interview med TV 2 Fyn har Tobias Slotsager nu åbnet op om sit OB-exit, hvor den 19-årige dansker blandt andet fortæller, at han efter nedrykningen sidste sommer var klar til at underskrive en forlængelse, men at OB derefter trak tilbuddet tilbage, hvorefter Slotsager mistede tilliden til de ledende figurer i klubben.""Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
Comment
-
Tænkt eksempel på en BW business case med en dedikeret spiller og større salg for øje. 30 millioner var vel meget realistisk.Han blev solgt for 7.500.000,-Månedsløn Tid i OB Lønudgift Salg Profit 250.000 12 3.000.000 30.000.000 27.000.000 250.000 24 6.000.000 30.000.000 24.000.000
Du kan selv justere løn og salg op og ned, men ekstremt dårligt købmandsskab af TB & Co for en af årgangens største talenter globalt.
2) Tror du at Slotsager ville lave en forlængelse med OB, hvor de er på vej i første division, uden at der var en form for udvej af den kontrakt i form af noget frikøb? Det tror jeg simpelthen ikke på.
At kalde Slotsager som har fået nul kampe for et bundhold i serie a for et af de største talenter i hans årgang globalt er svært at tage seriøst.
- Likes 1
Comment
-
Enig
Men sjovt at gå tilbage i trådene og se, hvordan de fleste forsvarede TS og TB, mens kritikken haglede ned over den velklædte mafiaboss fra Stockholm (som trods alt ikke fik ansvaret for Titanics forlis, starten af 2. verdenskrig og udbruddet af Covid-19... men tæt på)
Synes det er svært at klandre BW/TB/OB ret meget.
For mig fremstår sagen som en spiller der har holdt OB hen med ord, som han i sidste ende nok ikke havde det store ønske om at fuldføre. Med TBs ageren dukkede der så en undskyldning op for at komme ud af det uden at fremstå som synderen...... men hvad ved jeg....Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
Men igen, det er jo gisninger om det ville havde været en bedre business case, hvis han skulle op og tjene 250.000-300.000 om måneden og en frikøbs klausul på 10 mio. fra klubber i top 5 ligaerne (Igen er dette jo bare et gæt) så er det ikke en bedre case.
Hvis han skulle have 50.000 mere og det var det, så skulle man da klart forlænge.
Men det er der jo ingen der ved, derfor synes jeg det er for nemt at klandre TB.
Som jeg forstår det, så har sportsdirektøren haft frit råderum for de midler som ligger indenfor budgettet, så hvis kontrakten ikke havde sprængt budgettet, så kunne BW vel godt gøre Slotsager lønførende uden nogen indblandning udefra.
Nej jeg ville ikke føle mig røvrendt hvis min chef havde tilbudt en forfremmelse/lønhop, og jeg selv valgte at sylte det tilbud.
For så at ville accepterer tilbuddet efter at virksomheden havde tabt betydelige markedsandele og cheffen var fyret.
I øvrigt er det en gratis omgang at Slotsager siger, at han ville havde accepteret tilbuddet inden det blev taget af bordet, han kunne da bare havde accepteret det inden?
For mig at se er problemet at TB ikke tidligt nok erkendte at en forlængelse ikke længere lå i kortene og derfor satte alt ind på at få solgt Slotsager i sommers.
Comment
-
Der mangler man nok begge sider af historien, for det første giver det vel god mening at man trækker diverse tilbud mm tilbage, som en tidligere ansat har givet.
Du/vi ved jo ikke hvad den forlængelse indebar.
Blev Slotsager tilbudt et kæmpe lønhop, som sprængte rammerne i klubben, var der en lav frikøbsklausul med hvis der kom et bud fra udlandet.
Synes det er for nemt at tørre den af på TB, når ingen af os har set det tilbud.
Hvad klubben/TB gjorde eller måske ikke gjorde er i den sammenhæng irrelevant.
Det der står tilbage er Slotsager mistede tilliden til klubben.
Det siger han jo glasklart.
- Likes 4
Comment
-
Slotsager havde masser af tid til at sætte sin autograf på den kontrakt, det kunne han jo bare have gjort.
Tilbudet blev vel taget af bordet da man skiftede sportslig ledelse, uheldigt for Slotsager, når han nu var
så mega parat til at underskrive kontrakten. Eller var han nu også det?
Fedt at læse at han vælter Verona med spilletid........
- Likes 5
Comment
-
Men igen, det er jo gisninger om det ville havde været en bedre business case, hvis han skulle op og tjene 250.000-300.000 om måneden og en frikøbs klausul på 10 mio. fra klubber i top 5 ligaerne (Igen er dette jo bare et gæt) så er det ikke en bedre case.
Hvis han skulle have 50.000 mere og det var det, så skulle man da klart forlænge.
Men det er der jo ingen der ved, derfor synes jeg det er for nemt at klandre TB.
Som jeg forstår det, så har sportsdirektøren haft frit råderum for de midler som ligger indenfor budgettet, så hvis kontrakten ikke havde sprængt budgettet, så kunne BW vel godt gøre Slotsager lønførende uden nogen indblandning udefra.
Nej jeg ville ikke føle mig røvrendt hvis min chef havde tilbudt en forfremmelse/lønhop, og jeg selv valgte at sylte det tilbud.
For så at ville accepterer tilbuddet efter at virksomheden havde tabt betydelige markedsandele og cheffen var fyret.
I øvrigt er det en gratis omgang at Slotsager siger, at han ville havde accepteret tilbuddet inden det blev taget af bordet, han kunne da bare havde accepteret det inden?
Det havde i mine øjne været smartere at investere de penge i Slotsager.
- Likes 1
Comment
-
1) Du forholder dig overhovedet ikke til hvad jeg skriver.
2) Tror du at Slotsager ville lave en forlængelse med OB, hvor de er på vej i første division, uden at der var en form for udvej af den kontrakt i form af noget frikøb? Det tror jeg simpelthen ikke på.
At kalde Slotsager som har fået nul kampe for et bundhold i serie a for et af de største talenter i hans årgang globalt er svært at tage seriøst.
2) Det er jeg sikker på, at der var (en gentlemanaftale, hvilket også fremgår af mit lille regnestykke).
"At kalde Slotsager som har fået nul kampe for et bundhold i serie a for et af de største talenter i hans årgang globalt er svært at tage seriøst."
Thjaaa, på det tidspunkt mente klubben og omverdenen noget andet, men du ved åbenbart bedre og vil tages seriøst
https://ob.dk/nyheder/2024/april/tob...lden-boy-award
https://www.tv2fyn.dk/odense/stor-be...erkronet-listeLast edited by Online; 30-04-2025, 18:32.
- Likes 1
Comment
-
1) Jo, det gør jeg
2) Det er jeg sikker på, at der var (en gentlemanaftale, hvilket også fremgår af mit lille regnestykke).
"At kalde Slotsager som har fået nul kampe for et bundhold i serie a for et af de største talenter i hans årgang globalt er svært at tage seriøst."
Thjaaa, på det tidspunkt mente klubben og omverdenen noget andet, men du ved åbenbart bedre og vil tages seriøst
https://ob.dk/nyheder/2024/april/tob...lden-boy-award
https://www.tv2fyn.dk/odense/stor-be...erkronet-liste
Men jeg tror ikke på at Slotsager lejeren havde spist sig af med en gentleman aftale om at han kunne blive solgt for x antal millioner.
Han havde trods alt lige oplevet sin hold kammerat Köhler, der ikke fik hans gentleman aftale om et skifte til Bundesligaen overholdt.
Jeg er enig i at Slotsager var et stort talent da han kom frem, jeg var også blæst bag over at hans bundniveau og modenhed.
Men jeg mener også at kurven derfra ikke rigtig hverken faldt eller steg, husker det også som om at han i en periode heller ikke startede på u landsholdene.
Så på tidspunktet hvor BW tilbyder kontrakten og TB trækker den tilbage, der så jeg ikke Slotsager som et kæmpe talent længere.
Men det kan være jeg tager fejl, det håber jeg virkelig, for kan rigtig godt lide ham.
Men der skal to til tango
- Likes 5
Comment
-
Vi kan gisne al verdens ting men som en anden påpeger så udtaler Slotsager at han mistede tilliden til klubben…det tænker jeg er en klar feedback til klubben som man enten som klub kan vælge at sige …”og hvad så”….til eller sige “ok måske er der en læring her for os som klubledelse til en anden gang”
….og så kan det da personligt godt ærgre mig at man vælger at være skadefro over en af vores egnes manglende spilletid i hans nye klub…. Hvorfor? Fordi han valgte ikke at skrive under eller hvad?
Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
2025 stadig med armene over kors
- Likes 4
Comment
-
Han vil da gerne vende hjem til OB på et tidspunkt .. før eller senere
https://fyens.dk/ob/ingen-debut-i-it...4c380e90359-28Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægHan vil da gerne vende hjem til OB på et tidspunkt .. før eller senere
https://fyens.dk/ob/ingen-debut-i-it...4c380e90359-28
Synd han allerede gør sig tanker om hvis ikke det går i Italien.Til-afgange under Alm: 96 - still counting
- Likes 1
Comment
Comment