Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-AGF 7.8.22

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • newbenji
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Tak, for klippet, jeg tænkte godt at OB var meget passive i 1 halvleg igår. Jeg overvejede om det var fordi man godt ved vi ikke har kræfterne til at presse højt, men vi må ikke være så passive i nærheden af vores eget felt, vi skal ud og lukke dem ned.

    ​​​​​Jeg kan dog meget godt lide at der er noget temperament i Alm.
    ER vel pinligt vi igen i år snakker om vi ikke har kondien til en hel kamp...

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

    BW taler meget om at det store fokus er, at vi skal lukke færre mål ind. Det kommer vi ikke til så længe KL og/eller JS har en central rolle at spille i vores forsvar. De laver for mange personlige fejl og er så dårlige positionelt at vi altid virker uorganiserede. At Østrøm er blevet syltet til fordel for KL eller JS/JK-duoen til venstre er mig en endnu større gåde efter igår. Østrøm er ikke noget monster i midterforsvaret, men han virker langt mere stabil og har en langt mindre fejlrate end de alternativer, der konstant er blevet valgt i stedet for ham.
    Jeg savner lidt mere ild i øjnene på Østrøm. Han løber jo egentlig rundt på sådan en fodboldbane og kan en masse ting. Han har øje for boldene frem i banen, kan slå diagonaler forholdsvis præcis og har en nogenlunde timing i sine defensive indgreb. Han skal bare lidt mere ud over rampen. Det er som om han begrænser sig lidt. Jeg hørte en podcast med Lars Jacobsen der fortalte at han først i sine sene 20'ere med hjælp fra en psykolog fik sig selv til at give den fuld gas. Indtil da gav han den altid kun 80-90% så han var sikker på altid at nå hjem og forsvare. Østrøm ligner også en spiller der kan blive rigtig stærk, hvis han bryder sin comfortzone lidt og springer med fuld appel ind i duellerne og tager raids op af banen i bedste libero-stil, fordi han har teknikken til det. Det ligner der gemmer sig mere i ham og jeg tror først vi får en superligaspiller ud af ham den dag han lærer at folde det hele ud. Nu ser det så heldigvis for ham ud til KL spænder ben for sig selv med katastrofale præstationer og med Ivan ude i længere tid endnu, så er det hans mulighed nede i et tremandsforsvar jeg går ud fra vi forsøger igen på næste søndag. Så må vi se om han over tid kan udvikle sig lidt og måske få pladsen og rykke King tilbage på bænken, så vi også får Jørgen væk dernede fra.

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Tak, for klippet, jeg tænkte godt at OB var meget passive i 1 halvleg igår. Jeg overvejede om det var fordi man godt ved vi ikke har kræfterne til at presse højt, men vi må ikke være så passive i nærheden af vores eget felt, vi skal ud og lukke dem ned.

    ​​​​​Jeg kan dog meget godt lide at der er noget temperament i Alm.

    Leave a comment:


  • Københavnstinker
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

    BW taler meget om at det store fokus er, at vi skal lukke færre mål ind. Det kommer vi ikke til så længe KL og/eller JS har en central rolle at spille i vores forsvar. De laver for mange personlige fejl og er så dårlige positionelt at vi altid virker uorganiserede. At Østrøm er blevet syltet til fordel for KL eller JS/JK-duoen til venstre er mig en endnu større gåde efter igår. Østrøm er ikke noget monster i midterforsvaret, men han virker langt mere stabil og har en langt mindre fejlrate end de alternativer, der konstant er blevet valgt i stedet for ham.
    Jeg er enig - når det så er sagt, så mener jeg ikke, at nogle af dem er gode npok til at starte for OB. Det kan være at Østrøm kan blive det, men lige nu bliver hans udvikling slagtet fordi han spiller på et ringe hold, mod bedre mostandere. Jeg ville have lejet ham ud til en 1. eller 2. divisionsklub, hvor han kunne få noget spilletid, og så hentet noget kvalitet i sommer

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    FP og Alm i infight efter kampen

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...dsk-diskussion

    Leave a comment:


  • Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Har lige genset målene. Det er ufatteligt at to AGFer har det langt mere travlt at løbe efter Tverskovs uheldige stikning i dybden end Skjelvik end King. Hvis kun én af begge havde gået med tempo efter bolden kunne man godt have klaret situationen. Og Kaspers indgreb ved straffe er nu virkelig helt væk. Vi havde fire mand stadig i feltet. Utroligt at en spiller med international erfaring håndterer situationen på den måde. Det ville have været nok at blokke manden. Hvordan kunne han have været fast mand i en midterklub i Eredivisie???
    BW taler meget om at det store fokus er, at vi skal lukke færre mål ind. Det kommer vi ikke til så længe KL og/eller JS har en central rolle at spille i vores forsvar. De laver for mange personlige fejl og er så dårlige positionelt at vi altid virker uorganiserede. At Østrøm er blevet syltet til fordel for KL eller JS/JK-duoen til venstre er mig en endnu større gåde efter igår. Østrøm er ikke noget monster i midterforsvaret, men han virker langt mere stabil og har en langt mindre fejlrate end de alternativer, der konstant er blevet valgt i stedet for ham.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Har lige genset målene. Det er ufatteligt at to AGFer har det langt mere travlt at løbe efter Tverskovs uheldige stikning i dybden end Skjelvik end King. Hvis kun én af begge havde gået med tempo efter bolden kunne man godt have klaret situationen. Og Kaspers indgreb ved straffe er nu virkelig helt væk. Vi havde fire mand stadig i feltet. Utroligt at en spiller med international erfaring håndterer situationen på den måde. Det ville have været nok at blokke manden. Hvordan kunne han have været fast mand i en midterklub i Eredivisie???

    Leave a comment:


  • Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

    Jeg lagde mærke til, at Frank, alm og Søren K blev stående i en klynge på banen, da spillerne var gået til halvleg, for at vende taktikken.
    Det var stort set kun frank det talte. Søren K lyttede, og det så ud som om Alm sagde lidt, samtidig med han havde en finger i vejret (lidt som om han opponerede mod det Frank sagde)

    En lille ting, og sikkert meget tolkning fra min side. Men kunne måske sige meget om, at Frank udfordrer Alm lidt.

    Andre der bed mærke i det.?
    På TV lignede det nu bare at Hjortebjerg kom med input som Alm tog imod og kommenterede på. Jeg tolkede det på ingen måde som en udfordring af Alm, men som en taktisk diskussion, hvor Hjortebjerg var mest aktiv.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Vi skal naturligvis ikke hente Ove P, men hvad skyldes den evindelige aversion mod Ove i grunden? Manden var en gave til OB efter Poul Hansen og Troels’ frygtelige makværk, spillemæssigt fik vi massere af fin fodbold under Ove og i forhold til at udvikle unge spillere er der ikke en anden OB træner i nyere tid der har fået unge OBere til at se bedre ud end Ove. Den måde han brugte to purunge spillere som Dessler og JJT på kan vi kun savne i Odense. Tænk sig hvis vi havde fortsat med Ove i stedet for det håbløse AaB projekt med Kent og co. suk.
    Er absolut enig. Der var en kæmpe fejl ikke at fortsætte med Ove P et eller to år mere. En tid med at skabe resultater med disciplin og holdånd ville have skabt et fundament med mere vi dernebtaliter en trænertype som Kent eller måske også Alm. Så blev det alt stykværk og årevis ørkenvandring hvor pilen peger mere og mere i den forkerte udvikling fordi du kan ikke bygge et hus uden fundament. I alt den snak om systemer, økonomien, og udvikling af klubben glemmes alt for meget at resultater er vigtigt brik der. Resultater skaber succes skaber udvikling skaber resultater ..

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

    Jeg lagde mærke til, at Frank, alm og Søren K blev stående i en klynge på banen, da spillerne var gået til halvleg, for at vende taktikken.
    Det var stort set kun frank det talte. Søren K lyttede, og det så ud som om Alm sagde lidt, samtidig med han havde en finger i vejret (lidt som om han opponerede mod det Frank sagde)

    En lille ting, og sikkert meget tolkning fra min side. Men kunne måske sige meget om, at Frank udfordrer Alm lidt.

    Andre der bed mærke i det.?
    Bed ikke mærke i det, men det overrasker mig ikke de lige måtte tage to min sammen, for det var helt skævt som de spillede i første halveg. Uanset hvem der kom frem til konklusionen om hvad der skulle ske, så skal vedkommende have ros. Jeg har genset de første 20 min I 2. halveg og der har vi agf helt nede i sækken. Det kan vi tage med videre og så får vi forhåbentlig snart lidt mere at skyde med fra bænken, så vi kan holde bedre kadence når udskiftningerne skal falde.

    Leave a comment:


  • bjerghest
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

    Jeg tror faktisk stadig 3-5-2 er en god idé. Så længe vi spiller den på samme måde som i anden halvleg.
    når vi får de skadede folk tilbage, så tror jeg faktisk vi kan have en ganske slagkraftig opstilling.
    Hvis vi stiller op på samme måde som i går og bare skifter. Jebali i stedet for Svendsen. Sabbi i stedet for Bashkim (synes det kunne være sjovt at se Sabbi og Charly sammen på toppen). Og så Ivan i forsvaret. Så ville vi kunne stille med Paulsen-Ivan-Østrøm i forsvaret og rykke Tverskov frem på midten igen sammen med Aron og Jebali. Ligeledes så jeg gerne at Grubbe kom ind i stedet for King (selvom King egentlig gjorde det ok i går).
    Den opstilling tror jeg godt vi kunne skrabe nogle point sammen med.
    Umiddelbart hælder jeg mere til 3-4-3, hvor Jebali ligger i mellemrummet midtbane og angreb, så den er tættere på 3-4-1-2.

    Giv King tid på den plads og han vil udvikle sig. Tag Nico ud og lad ham mærke at der er konkurrence og spille Grubbe der.

    Leave a comment:


  • bjerghest
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Vi skal naturligvis ikke hente Ove P, men hvad skyldes den evindelige aversion mod Ove i grunden? Manden var en gave til OB efter Poul Hansen og Troels’ frygtelige makværk, spillemæssigt fik vi massere af fin fodbold under Ove og i forhold til at udvikle unge spillere er der ikke en anden OB træner i nyere tid der har fået unge OBere til at se bedre ud end Ove. Den måde han brugte to purunge spillere som Dessler og JJT på kan vi kun savne i Odense. Tænk sig hvis vi havde fortsat med Ove i stedet for det håbløse AaB projekt med Kent og co. suk.
    Ove P er en brandslukker - Derfor skal vi ikke have Ove P. Som jeg husker Ove P, så var der mere fokus på at vinde end på at udvikle. Han spillede de kort han fik og så måtte det gå som det gjorde - Det lykkedes så og efter 11 kampe var man tættere på medaljer end på nedrykning fordi at SIF og FCV var skandaløst ringe.

    Og hvad angår Desler, så blev han ankelskadet og omskolet lige da Kent Nielsen kom til - Det er ikke optimale forhold. Og hverken Troels eller Kent har fået ordentlig forhold til at udleve deres form for fodbold.

    Udover dette så var liga-strukturen en anden dengang. Der var intet pres om top 6, så da nedrykningen kunne undgås kunne Ove give de optimale forhold for unge spillere.

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Har du hævet pensions opsparingen og lagt et bud
    Det er fristende, men tror NT og jeg er markante uenige om klubbens prissætning. Han vil gerne have hentet 10 års investeringer hjem, mens jeg ser på den øjeblikkelige værdi

    Leave a comment:


  • Bobolarsen
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
    Forfærdelig kamp. AGF er godt nok også et ringe hold til trods for markante forstærkninger. Det er sgu sjældent man ser så mange fejlafleveringer og generelle fejl i en suppekamp som I dag.
    i 1. Halveg er vores fokus alt for isoleret omkring at forsvare os. Vi giver alt initiativ væk til et mindst ligeså ringe hold som os selv og er jo svineheldige med de servere en dødbold for fødderne af en af vores.
    de første 26 min af 2. Halveg var til gengæld flotte. Alm får beordret os 10 meter længere frem på banen og det gav lynhurtigt pote med en friløber Charly og et tungt pres, hvor vi er lidt uheldige på et par dødbolde, hvor agf ellers slet ikke har styr på os. Så sker det som i de øvrige kampe at udskiftningerne skal falde og straks falder kvaliteten. Aron var uhyggeligt god i sin tid i 2. Halveg og det kunne der ikke følges op på. Charlys fart har ingen andre i truppen med Sabbi ude og det ses også straks at AGF tør træde et par meter længere frem, selvom Max nu også var tæt på at snige sig i mellem da Jesper Hansen var ved at lave en Bernat.
    til sidst cementere KL bare sin og OB's sæson indtil nu. Han klipper simpelthen en midtstopper på udover baglinjen. Jeg har ikke ord for, hvor skandaløst det er på alle niveauer. Få lappet Ivan sammen i en helvedes fart, så vi forhåbentlig ikke kommer til at se ham få flere spilleminutter i OB.

    Svært at se om systemskiftet kan bære frugt. Det var tydeligt at det ikke er meget vi har trænet det. Vi virkede meget fastlåste i vores boldomgang og fik ikke nok bevægelse foran boldholder.
    jeg synes BP så mere komfortabel ud, når han ikke lige skulle ud og løbe om kap med ham Haugen. Specielt da han kom ind i midten og blev styrmand dernede trådte han i karakter. Han er meget verbal og fik skubbet fint op, så agf'erne ikke kunne finde det mellemrum særligt Mortensen fandt mellem King og Skjelvik i første halveg.
    vi skal have lidt flere løb fra vores 8'ere. Aron fik dyrket det lidt og kunne have trukket et straffe på det i første halveg. Skal vi fortsætte sådan her vil jeg foretrække vi fandt en CN-type der kunne knokle derinde med Aron. Jeg ser ikke Ayo blive et stort aktiv i en 3-5-2. Jeg kunne godt tænke mig at se Max og Charly sammen når Max kommer helt tilbage på 100%. De truer begge to bagrummet og har begge fart. Bashkim var rigtig skidt i dag og det bar hans frustrationer omkring hans gule kort også præg af. Han kommer jo ikke engang til en afslutning I dag så vidt jeg husker, og det skal man simpelthen formå i en kamp som den her.
    Jeg tror faktisk stadig 3-5-2 er en god idé. Så længe vi spiller den på samme måde som i anden halvleg.
    når vi får de skadede folk tilbage, så tror jeg faktisk vi kan have en ganske slagkraftig opstilling.
    Hvis vi stiller op på samme måde som i går og bare skifter. Jebali i stedet for Svendsen. Sabbi i stedet for Bashkim (synes det kunne være sjovt at se Sabbi og Charly sammen på toppen). Og så Ivan i forsvaret. Så ville vi kunne stille med Paulsen-Ivan-Østrøm i forsvaret og rykke Tverskov frem på midten igen sammen med Aron og Jebali. Ligeledes så jeg gerne at Grubbe kom ind i stedet for King (selvom King egentlig gjorde det ok i går).
    Den opstilling tror jeg godt vi kunne skrabe nogle point sammen med.

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    jeg har ikke set situationen. Men tænker da en god assistent skal udfordre cheftræneren og ikke bare nikke og klappe ham på ryggen. Komme med input og så må det ultimativt være Alm der træffer beslutningen om hvad der skal gøres.
    Det er heller ikke nødvendigvis landstræneren i håndbold der taler under time out. Det afhænger naturligvis af situationen. Der er ingen tvivl om at Alm bestemmer i sidste ende.

    Leave a comment:

Working...
X