Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB's sygdom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    Jeg mindes jeg tidligere har skrevet om, at det værste for en fodboldklub er ikke at være hadet. Det er at være ligegyldig. Det har alle dage været rigtigt. Vores DNA er fuldstændigt røget fløjten. Lige fra hårbåndsrettende færinge til anonyme australiere; så er der og har været en fundamental mangel på spillere, som modstanderne slår sig på. Som modstanderne frygter. Jeg vil i den henseende rette en hvis beklagelse imod spillere som Hans Henrik Andreasen, som jeg af visse grunde havde et ambivalent forhold til. Men hvor kunne jeg dog savne sådan én som ham, lige nu. Ikke fordi han var et dumt svin; men fordi han havde noget, som jeg faktisk vil betegne som OB-DNA. Hårdt arbejde. Ydmyghed. Og en umatchet målfarlighed. Hvor kan man pludselig se, hvad man havde, når man sammenligner med det, der kom efter.

    I miks-maksen imellem Lado og Koval, imellem Kryger og Kirkeskov; imellem Poul Hansens regneark og Jesper Hansen såkaldte "fundament"; der har der været lange perioder, hvor det at tage på stadion nærmest kun var en "pligt"; hvor jeg ikke glædede mig til at komme på stadion for at se mit hold spille. Jeg skulle forklare overfor ikke indviede, hvorfor jeg dog gad at tage afsted uge efter uge og støtte noget, der ikke gav mig særligt meget igen. Jeg gik fra at se et hav OB-trøjer på unge purke til fodboldskoler, til ja, alle andres trøjer. Og så alligevel et menneskehav af entusiasme så sent som for 3 måneder siden. Vi KAN noget; fundamentet er der bare ikke for noget vedblivende.

    Der er jo ingen, der kan påstå at Morten Bruun ikke har fat i noget af det rigtige. De 15.000 i Brøndby beviste at vi, endnu, ikke er helt ligegyldige på Fyn. Men når man går fra et stadion uden trofæet, som vores klub så desperat havde brug for, så virker det som om at hverdagen atter ringer på. Skaderne fortsætter i ét væk; OB's udtryk er gået fra "AV, dem slår man sig på" til "Ah det var sgu næsten for nemt". Vil Bjørn Weström forstå den frustration DET skaber? Jeg vil bilde mig selv ind, at han rent faktisk gør. Og at han udfordrer en milliardær, der gerne skifter både trænere og spillestile, som var det rene marketingsstrategier.

    Hvis det her fortsætter, så risikerer vi også at blive ligegyldige for fynboerne. Og hvad har vi så tilbage? Et fodboldhold, som ingen rigtigt gives a shit about. Et Hans Henrik Andreasen, Morten Donnerup, Eric Djemba-Djemba, Miti, Højer, Søren Berg, Hemmingsen-frit OB; overladt til anonyme australiere, langlemmede centrale midtbanespillere og forsvarsspillere, der kom i vejen for intet. Det er en enkeltbillet på vejen mod intetheden. Om vi rykker ned eller ej.

    Så OB fortjener hver en røffel. Hvert et lige ud af posen ord. BW har et kæmpe bjerg at bestige. Og jeg er tilbøjelig til at sige: Hvis han ikke kan vende skuden, så er der absolut ingen, der kan. Så bliver vi det sted, hvor fodbold og fodboldspillere kommer for at dø eller fade ud.

    MvH ChrisOB
    Spot on....selvom det gør ondt....
    Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

      Godt skriv Chris, det sørgelige er at det godt kunne være noget du har skrevet for 8-9 10 år siden. Og tit fået på puklen for, fordi du repræsenterede os negative fans.
      Kan du huske debatten dengang?
      Ja, utroligt så negative såkaldte "positive" mennesker kunne blive... ;-) Nu lyder selv Martin Davidsen som et lille ekko af, hvad der er blevet skrevet herinde i 10 år. Måske han skulle invitere flere af dem, der har ytret sig særdeles negativt om dette forum tilbage og spørge dem om ordet, hvad var det "skraldespand" nu var så klogt at bruge om det eneste sted, der konsekvent har råbt vagt i gevær, og som har vurderet OB-truppens styrke bedre end de selv på noget tidspunkt har gjort? ;-)

      Det her handler dog imidlertid ikke om at få ret. Det her handler om at få et realistisk view på, hvor vi er henne i de alverdens processer, som foregående OB-sportsdirektører og deres milliardær-velgører har sat i verden. Og på forhånd ikke have de store forventninger til, at DENNE gang bliver anderledes end de andre. Men samtidigt have et større håb om at BW er manden, der kan gøre det. Og få et OB i balance. Og det kræver en balancegang. En balancegang, hvor vi bygger op, uden at vi ligner en hullet si. Jeg er, gudskelov, ikke ansat til at gøre det. Det er BW, og interviews som den anden dag er bedre end ingenting. Og i hvert fald bedre end Jesper Hansens cirkus-show, hvor han til sidst endte med at kaste skylden for egen fiasko på tilhængerne.

      Realisme er også at erkende at man ikke har spillerne til at spille dit og spille dat. Og opnå alt. Og så bygge derfra.

      Så kan folk kalde mig negativ, igen-igen, så meget de vil. Jeg har realistiske briller på i forhold til OB. Andre tror at tingene bliver bedre bare fordi vi vandt nogle kampe i et taberslutspil og var det bedste hold i en enkeltstående kamp. Nej, det der kræves, er det man gør nu: Forsøger at erstatte noget, der ikke har virket godt nok med noget andet. Det er ærgeligt for alle parter, at det er nødvendigt at skifte Bernat ud eller som minimum give ham ordentlig konkurrence. Ikke at jeg ved, at Martin Hansen er det, men man skal forsøge. Og ikke bare fortsætte med at gøre det samme og så tro, at det på magisk vis kurerer sig selv. Det har man ikke råd til, når 22 kampe udgør den officielle målsætning.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #33
        Det er rigtigt at når Leif og SFÅ begynder at blive kritisk så er “patienten”terminal. Kan naturligvis god forstå, at man er nødt til at være sober og venlig for at få adgang til spillere, trænere mm. Men det er godt nok naivt af dem samt flere herinde der nærmest troede på top 4 historien.
        vi bliver nummer 8 hvis truppen holdes skadesfri. Det er den som bekendt ikke. I denne situation må Tver tilbage i forsvaret så vi får noget tryghed. Alternativt skal man købe en i væsentlig højre kvalitet end en viking, som sikkert gerne vil- det vil de alle men evnerne er der ikke.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

          Ja, utroligt så negative såkaldte "positive" mennesker kunne blive... ;-) Nu lyder selv Martin Davidsen som et lille ekko af, hvad der er blevet skrevet herinde i 10 år. Måske han skulle invitere flere af dem, der har ytret sig særdeles negativt om dette forum tilbage og spørge dem om ordet, hvad var det "skraldespand" nu var så klogt at bruge om det eneste sted, der konsekvent har råbt vagt i gevær, og som har vurderet OB-truppens styrke bedre end de selv på noget tidspunkt har gjort? ;-)

          Det her handler dog imidlertid ikke om at få ret. Det her handler om at få et realistisk view på, hvor vi er henne i de alverdens processer, som foregående OB-sportsdirektører og deres milliardær-velgører har sat i verden. Og på forhånd ikke have de store forventninger til, at DENNE gang bliver anderledes end de andre. Men samtidigt have et større håb om at BW er manden, der kan gøre det. Og få et OB i balance. Og det kræver en balancegang. En balancegang, hvor vi bygger op, uden at vi ligner en hullet si. Jeg er, gudskelov, ikke ansat til at gøre det. Det er BW, og interviews som den anden dag er bedre end ingenting. Og i hvert fald bedre end Jesper Hansens cirkus-show, hvor han til sidst endte med at kaste skylden for egen fiasko på tilhængerne.

          Realisme er også at erkende at man ikke har spillerne til at spille dit og spille dat. Og opnå alt. Og så bygge derfra.

          Så kan folk kalde mig negativ, igen-igen, så meget de vil. Jeg har realistiske briller på i forhold til OB. Andre tror at tingene bliver bedre bare fordi vi vandt nogle kampe i et taberslutspil og var det bedste hold i en enkeltstående kamp. Nej, det der kræves, er det man gør nu: Forsøger at erstatte noget, der ikke har virket godt nok med noget andet. Det er ærgeligt for alle parter, at det er nødvendigt at skifte Bernat ud eller som minimum give ham ordentlig konkurrence. Ikke at jeg ved, at Martin Hansen er det, men man skal forsøge. Og ikke bare fortsætte med at gøre det samme og så tro, at det på magisk vis kurerer sig selv. Det har man ikke råd til, når 22 kampe udgør den officielle målsætning.

          MvH ChrisOB
          Vi sad og skrev alt det her for 5 og 10 år siden. Der er intet nyt i det. Det er blot udviklingen i et langvarigt problem. Jesper Hansen gjorde ondt værre. Niels Thorborg har ødelagt OB, måske for tid og evighed. Det sidste "rigtige" OB-hold vandt pokalfinalen i 2007. Dengang valgte man den forkerte retning med 2xD osv. Det var sjovt, mens det varede og lige ved og næsten, men vi skulle i den grad havde satset på Ulrik Laursen og den ægte OB-DNA, som vi forlod efter sejren i parken dengang.

          Jeg kommer ikke ret meget på forum mere, da mine holdninger altid har været upopulære for de fleste, men hvor er jeg dog træt af endnu engang at kunne skrive "hvad sagde jeg?".
          OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

          Comment

          Working...
          X