Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB's sygdom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OB's sygdom

    Hvad er det der er galt i OB.?

    Hvorfor bliver alle spillere dårligere end de ellers er ved ankomst til OB, og blomstrer igen ved afsked med OB.?

    Der er prøvet forskellige spillere, trænere, direktører, spillestile, strategier, forbedring af faciliteter. Intet hjælper umiddelbart.
    Måske det er de mange skift der er problemet.?

    Min påstand er, at vores spillermateriale måske ikke er til topbold, bevares, men det er altså heller ikke SÅ dårligt som det vi ser. Og har set i årevis.

    Mange vil nok mene at Thorborg er problemet. Og det er muligt.
    Men hvordan gør han, at spillerne konsekvent spiller under niveau.

    Jeg er alvorligt bekymret for vores klub, og lige nu regner jeg med kamp om nedrykning i denne sæson.
    Vi har selvfølgelig profiler ude, som kommer tilbage, og måske falder lyngby og horsens i niveau efterhånden, men tænk hvis vi kunne redde os selv denne sæson

    #2
    De fleste er enige om at der er et mentalt problem, der er mere pres på spillerne i OB, end man måske er vant til, nogle spillere siger selv ind i mellem at det er oppe i hovederne den er galt. Dygtig mental træning kan dæmme op for meget af det, kravet er dog at der ansættes en god mentaltræner kun til superliga holdet. Bevares han får ikke holdet i top 6 alene, men det er efter min mening en god investering.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
      Hvad er det der er galt i OB.?

      Hvorfor bliver alle spillere dårligere end de ellers er ved ankomst til OB, og blomstrer igen ved afsked med OB.?

      Der er prøvet forskellige spillere, trænere, direktører, spillestile, strategier, forbedring af faciliteter. Intet hjælper umiddelbart.
      Måske det er de mange skift der er problemet.?

      Min påstand er, at vores spillermateriale måske ikke er til topbold, bevares, men det er altså heller ikke SÅ dårligt som det vi ser. Og har set i årevis.

      Mange vil nok mene at Thorborg er problemet. Og det er muligt.
      Men hvordan gør han, at spillerne konsekvent spiller under niveau.

      Jeg er alvorligt bekymret for vores klub, og lige nu regner jeg med kamp om nedrykning i denne sæson.
      Vi har selvfølgelig profiler ude, som kommer tilbage, og måske falder lyngby og horsens i niveau efterhånden, men tænk hvis vi kunne redde os selv denne sæson
      Jeg er faktisk uenig i at truppen er bedre end placeringerne. Jeg tror vi har ladet os besnakke. Holdets styrke er under midten, men mål ændre fodboldkampe. Vi har spillet godt i perioder af den årsag, og ringe i andre perioder af samme årsag.
      Stabiliteten kommer fra et forsvar. Vores forsvar er uafstemt og overvurderet. Nogle jublede over BP, jeg blev kaldt negativ, da jeg sagde han er på niveau med KL eller marginalt bedre.
      Det forsvar og målmand er blandt de 3 dårligste i ligaen. Jeppe kan trække det lidt op men.....

      Hc er et problem
      Jørgen kan ikke dække op ellet slå indlæg.
      Nico som Jørgen.
      Kl altid det forkerte sted og for langt fra modstanderen OG LANGSOM.
      PB er nærmest det samme som Kl, bare med vilje i udtrykket.
      Ivan er svær at bedømme. Han kan måske vokse, men svært når han bliver skadet.

      Sorry to say. Der er ryddet op 10 gange, men dybest set har man flyttet underbukserne fra en rodebunke til en anden.

      Der skal købes/ lejes en måmmand der kan lægge bolden på de rette hylder.
      Det samme gælder cf. Bjørn er et fejlkøb når man har kasper. Hver for sig gode reserver.
      Jørgen - kommer aldrig til at forstå det køb. Cs havde kostet 25% og givet os våben.
      Nico, er ung og hvis vi havde en god back linje så ville det være et spændende fremtidsprojekt med udvikling og salgfor øje.
      Både Okosun og Aron er hvad de er. Vi ved h ad de kan og navnligt hvad de ikke kan. På et godt hold i ballance kunne de spille på et top 6 hold som de lidt tynde øl, men stjerner er de ikke.
      De forreste har vi mange af og de ersamlet set gode nok til top 6, uden at det er helt sublimt

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
        Hvad er det der er galt i OB.?

        Hvorfor bliver alle spillere dårligere end de ellers er ved ankomst til OB, og blomstrer igen ved afsked med OB.?

        Der er prøvet forskellige spillere, trænere, direktører, spillestile, strategier, forbedring af faciliteter. Intet hjælper umiddelbart.
        Måske det er de mange skift der er problemet.?

        Min påstand er, at vores spillermateriale måske ikke er til topbold, bevares, men det er altså heller ikke SÅ dårligt som det vi ser. Og har set i årevis.

        Mange vil nok mene at Thorborg er problemet. Og det er muligt.
        Men hvordan gør han, at spillerne konsekvent spiller under niveau.

        Jeg er alvorligt bekymret for vores klub, og lige nu regner jeg med kamp om nedrykning i denne sæson.
        Vi har selvfølgelig profiler ude, som kommer tilbage, og måske falder lyngby og horsens i niveau efterhånden, men tænk hvis vi kunne redde os selv denne sæson
        Jeg tror det er fordi man driver holdet så det spiller lige til øllet.

        ​​​​​​Kig på Jeppe Tverskov, du har ligaens bedste boldspillende 6'er, ham har man i store dele af hans karriere valgt at spille i det centrale forsvar i stedet for at hente en CF'er ind, så tager man en dygtig fodboldspiller og sætter derned, så behøver du ikke investere i en ny CF'er.

        JJ er det samme, man har en fantastisk centralmidtbanespiller, så lader man ham spille ved siden af nogen der ikke er særligt gode, for så kan JJ kompensere for deres fejl og mangler.

        Du så det sidste sæson med Isaam fremragende falsk 9'er, så behøver man ikke at investere i en egentlig højrekant.

        Så forlader de klubben og kommer ind på bedre afstemte hold og så blomstrer de op.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

          Jeg er faktisk uenig i at truppen er bedre end placeringerne. Jeg tror vi har ladet os besnakke. Holdets styrke er under midten, men mål ændre fodboldkampe. Vi har spillet godt i perioder af den årsag, og ringe i andre perioder af samme årsag.
          Stabiliteten kommer fra et forsvar. Vores forsvar er uafstemt og overvurderet. Nogle jublede over BP, jeg blev kaldt negativ, da jeg sagde han er på niveau med KL eller marginalt bedre.
          Det forsvar og målmand er blandt de 3 dårligste i ligaen. Jeppe kan trække det lidt op men.....

          Hc er et problem
          Jørgen kan ikke dække op ellet slå indlæg.
          Nico som Jørgen.
          Kl altid det forkerte sted og for langt fra modstanderen OG LANGSOM.
          PB er nærmest det samme som Kl, bare med vilje i udtrykket.
          Ivan er svær at bedømme. Han kan måske vokse, men svært når han bliver skadet.

          Sorry to say. Der er ryddet op 10 gange, men dybest set har man flyttet underbukserne fra en rodebunke til en anden.

          Der skal købes/ lejes en måmmand der kan lægge bolden på de rette hylder.
          Det samme gælder cf. Bjørn er et fejlkøb når man har kasper. Hver for sig gode reserver.
          Jørgen - kommer aldrig til at forstå det køb. Cs havde kostet 25% og givet os våben.
          Nico, er ung og hvis vi havde en god back linje så ville det være et spændende fremtidsprojekt med udvikling og salgfor øje.
          Både Okosun og Aron er hvad de er. Vi ved h ad de kan og navnligt hvad de ikke kan. På et godt hold i ballance kunne de spille på et top 6 hold som de lidt tynde øl, men stjerner er de ikke.
          De forreste har vi mange af og de ersamlet set gode nok til top 6, uden at det er helt sublimt
          Som jeg læser dit indlæg, så ser du primært problemet på spillermaterialet.? I manglende kvalitet.

          Nu har vi fået en mand ind som beviseligt, omend i Sverige, kan bygge en trup op, og hente dygtige spillere, og sælge til gode priser.
          Så skal han vel 'bare' have tid til at sætte truppen.?
          Synes bare ikke hans foreløbige indkøb af etablerede spillere, Bjørn P og mucolli virker overbevisende

          Jeg undres bare over hvorfor spillere visner i OB.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

            Jeg tror det er fordi man driver holdet så det spiller lige til øllet.

            ​​​​​​Kig på Jeppe Tverskov, du har ligaens bedste boldspillende 6'er, ham har man i store dele af hans karriere valgt at spille i det centrale forsvar i stedet for at hente en CF'er ind, så tager man en dygtig fodboldspiller og sætter derned, så behøver du ikke investere i en ny CF'er.

            JJ er det samme, man har en fantastisk centralmidtbanespiller, så lader man ham spille ved siden af nogen der ikke er særligt gode, for så kan JJ kompensere for deres fejl og mangler.

            Du så det sidste sæson med Isaam fremragende falsk 9'er, så behøver man ikke at investere i en egentlig højrekant.

            Så forlader de klubben og kommer ind på bedre afstemte hold og så blomstrer de op.
            Vi har helt sikkert et problem med, at spillere altid skal spille ude af position. Det er jeg helt enig i. Og det har vi set lang tid. Det kan sikkert godt være en spareøvelse.
            Men vores spillere underpræsterer, ude af position eller ej.
            Vores budget er vel ikke så langt fra F.eks AaB eller Agf, og formentlig over Viborg og Silkeborgs. Men alle 4 er de milevidt fra os. I hvert fald 3 af dem. GF var jo helt væk i foråret.

            Comment


              #7
              Ole Nielsen burde vel også nævnes i den sammenhæng? Altså hvis vi påpeger den manglende kvalitet i truppen. Tror det kan komme til at gavne os at få nogle friske øjne ind på den post

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                Vi har helt sikkert et problem med, at spillere altid skal spille ude af position. Det er jeg helt enig i. Og det har vi set lang tid. Det kan sikkert godt være en spareøvelse.
                Men vores spillere underpræsterer, ude af position eller ej.
                Vores budget er vel ikke så langt fra F.eks AaB eller Agf, og formentlig over Viborg og Silkeborgs. Men alle 4 er de milevidt fra os. I hvert fald 3 af dem. GF var jo helt væk i foråret.
                Vores budget er langt under AGF's jeg tror også at en klub som Randers er gået forbi os.

                Silkeborg tror jeg stadig vi er marginalt over, men det ændrer sig nok nu her når de skal ud og spille europæisk og laver salg på Vallys og/eller Helenius. De har jo også et mesterskab senere end vi har. Viborg er lidt sværere at spå om.

                Min pointe er ikke at vi spiller, spillere ude af position, ordentlige fodboldspillere kan sagtens spille flere positioner. Problemet er at vi gaffataper vores hold, hvis vi sætter en god spiller ind et sted så skal han kompensere for at den anden ikke er så god og så går det lige til øllet.

                Ligesom Tverskov, fordi han er så god så kan han bruges til at lappe forsvaret, fandt man ud af på et tidspunkt, så slipper man jo for at løse problemet i stedet for og så spille ham der hvor han er bedst, sådan gør man hele tiden.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                  Som jeg læser dit indlæg, så ser du primært problemet på spillermaterialet.? I manglende kvalitet.

                  Nu har vi fået en mand ind som beviseligt, omend i Sverige, kan bygge en trup op, og hente dygtige spillere, og sælge til gode priser.
                  Så skal han vel 'bare' have tid til at sætte truppen.?
                  Synes bare ikke hans foreløbige indkøb af etablerede spillere, Bjørn P og mucolli virker overbevisende

                  Jeg undres bare over hvorfor spillere visner i OB.
                  Spillere visner, når de kommer ind i en dårlig kultur. Der har været dårlig kultur i OB, fra før Thomas Helveg påpegede det og lige siden. Der skal et turn around til. Der er for mange nips- og medgangsspillere krydret med spillere, som ikke er helt gode nok, når de spiller sammen med det to andre typer spillere. OB fremstår jo ikke som et stærkt kollektiv. Spillere som Frø og Sabbi og Jørgen har jo slet ikke det mentale niveau og indstilling til topfodbold. Og slet ikke på et hold i modgang. Der er plads til denne type spiller på et super velfungerende hold, som nok kan rumme en enkelt. I OB er de faste “bærende” spillere. Det bekymrer mig allermest at man i OB øjensynligt ikke forstår hvor meget mentalitet betyder i topidræt. Deres mentalitet dræner de andre spillere. Godt eksempel er jo at Jørgen lavede sin første og eneste glidende tackling i pokalfinalen. Den slags kampe gider han at spille. Det er så tydeligt at jeg som arbejder med mennesker til dagligt og arbejder med at få dem til at præstere, kan se det. Det virker som om, at de er meget primitive i deres rekrutteringsarbejde i Ådalen. De rekrutterer på et meget smalt gammeldags grundlag.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                    Som jeg læser dit indlæg, så ser du primært problemet på spillermaterialet.? I manglende kvalitet.

                    Nu har vi fået en mand ind som beviseligt, omend i Sverige, kan bygge en trup op, og hente dygtige spillere, og sælge til gode priser.
                    Så skal han vel 'bare' have tid til at sætte truppen.?
                    Synes bare ikke hans foreløbige indkøb af etablerede spillere, Bjørn P og mucolli virker overbevisende

                    Jeg undres bare over hvorfor spillere visner i OB.
                    Ja det er kvaliteten.
                    Nogle købes når de har toppet. KEP, Drachmann, KL, Jørgen, BK som nogle af mange eksempler. Måske er motivationen hos disse ikke overvældende, og så tjener de nok mere end de reelt er værd.
                    Så har man købt spillere som man håbede på, men som aldrig slog igennem, Koval som det klareste.
                    Så er der naivitet omkring hvor gode vores unge er, og vi er dårlige til at hente de rigtige unge.
                    Ole spion - hvad er der kommet den vej.

                    Men klart at NT er hovedskurken. Han troede lægfolk kan drive en klub. Det opgav han så klogt og ansatte BW. Men uden penge til at gøre det nødvendige vender det ikke.

                    Jeg var meget kritisk over for BP og mener jeg får ret. I min bog er det en KL, Okosun, Aron niveau. Altså fint nok hvis man skal overleve men ikke tilstrækkeligt hvis man skal i top 4 og 6 i ringe år.
                    ​​​
                    ​​​​​​

                    Comment


                      #11
                      Jeg bliver ved med at tænke over om der er et skel mellem BW og de øvrige ledere og direktører i og omkring OB og OSE. Der ligger måske noget af problemet i den konstruktion som OB er en del af, hvor klubben deler organisationsdele med OSE og Enrico sidder som CEO. Og så at det efterhånden er et udmattet koncept med NT og sekundært TC til at forvalte OB’s skæbne. Det er usundt at have en enevældig hersker i form af NT. Hvem giver ham reelt modspil? Jeg ville synes mere om et delt ejerskab med eksempelvis fire jævnbyrdige hovedejere og så en ejerandel og mandat til fansne.

                      Lige nu er det svært rigtigt at formulere noget konstruktivt uden at gentage sig selv, men jeg vil blive ved med at påstå det er BW vi skal sætte vores lid til for at vi får vores klub renset ud og genopbygget. Jeg kan ikke mindes hvornår vi har haft en så visionær leder i vores klub. Det er også første gang i mange år vi har en reel fodbolddirektør. Hans arbejde tager tid og kræver tålmodighed.

                      Comment


                        #12
                        Tror sygdommen lyder: Ord passer ikke til handling.
                        Efter sølvårene stod vi tæt på økonomisk kollaps da Mesterskabet og de Champions-League-millioner Kim Brink åbenbart havde håbet på udblev. Tror faktisk var OB i Villareal kun 2 mål fra en glimrende fremtid.
                        ​​​​​Og så troede ledelse man kunne sanere klubben og have sportslig succes samtidigt og man prøvede det med Troels Bech + pæne ord. Helt galt blev der sådan med ideen om boldbesiddelsefodbold og Kent Nielsen men uden at nvestere og hente de spillere man har brug for sådan en spillemåde. Så sugede man alt OB-DNA ud af truppen. Spillere, hentet og talt op for flot boldbesiddelsfidbold uden evner at spille på den måde. Faktisk var det ja at højrose medrbejder på forhand for en opgave de kunne ikke magte og så lade de opleve uge for uge at være ikke god nok for den umulige opgave
                        ​​​​​​Så kunne det ja med tiden kun blive en selvtillidblottet trup som ved ikke mere at slås til succes.
                        Og det er hvor vi står nu.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg
                          Jeg bliver ved med at tænke over om der er et skel mellem BW og de øvrige ledere og direktører i og omkring OB og OSE. Der ligger måske noget af problemet i den konstruktion som OB er en del af, hvor klubben deler organisationsdele med OSE og Enrico sidder som CEO. Og så at det efterhånden er et udmattet koncept med NT og sekundært TC til at forvalte OB’s skæbne. Det er usundt at have en enevældig hersker i form af NT. Hvem giver ham reelt modspil? Jeg ville synes mere om et delt ejerskab med eksempelvis fire jævnbyrdige hovedejere og så en ejerandel og mandat til fansne.

                          Lige nu er det svært rigtigt at formulere noget konstruktivt uden at gentage sig selv, men jeg vil blive ved med at påstå det er BW vi skal sætte vores lid til for at vi får vores klub renset ud og genopbygget. Jeg kan ikke mindes hvornår vi har haft en så visionær leder i vores klub. Det er også første gang i mange år vi har en reel fodbolddirektør. Hans arbejde tager tid og kræver tålmodighed.
                          Fuldstændig enig i dit oplæg. Bjørn kan ikke ændre det her på en halv eller hel sæson. Men jeg tror han er manden der kan gøre det

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                            Ole Nielsen burde vel også nævnes i den sammenhæng? Altså hvis vi påpeger den manglende kvalitet i truppen. Tror det kan komme til at gavne os at få nogle friske øjne ind på den post
                            Enig. Historien og al logik siger, at Ole Nielsen ikke vil blive savnet, hvis han, hvad man må forvente, har haft indflydelse på indkøb generelt, i den tid han har været her.

                            Comment


                              #15
                              Jeg tror NT har mistet interessen for klubben, han er måske nok glad når OB vinder, men en die Hard fan er han ikke. Han har nok også for travlt til at være en visionær bestyrelsesformand. Leasy, hans forholdsvis nye bank, SDU m.m. Man kan ikke brænde lige meget for det hele og helt tydeligt er OB ikke så interessant for ham mere. Måske går han med tanker om et salg.

                              Det er helt uforståeligt/utilgiveligt at man ikke smeder mens jernet er varmt. 15000 fans til pokalfinalen og en klar forstærkning i alle kæder havde sandsynligvis gjort underværker. Og ikke ruineret ham.
                              Hvis han ville kunne der blive rejst en statue foran station. Men det er Thorborgs valg og vi kan bare se undrende på.

                              Comment

                              Working...
                              X