Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB's sygdom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

    Fuldstændig enig i dit oplæg. Bjørn kan ikke ændre det her på en halv eller hel sæson. Men jeg tror han er manden der kan gøre det
    Jeg tror, at hvis der er nogen, der kan gøre det, så er det ham.

    Det bliver svært, for der er MEGET at rydde op i. Vi skal genopbygges fra grunden af. Jeg tror sgu selv han er chokeret over, præcis hvor meget vi mangler.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      #17
      Kunne man forestille sig at hyre en erfaren mand ind som midlertidlig konsulent der sammen med Bjørn får analyseret hele organisationen igennem. Fra A-Z
      Så må de finde de penge uden for budgettet. Jeg tænker en udlænding. Tidligere træner/sportschef der har været i flere større klubber. Gerne med nogenlunde samme opbygning som vores. En der kan bruge nogle uger/måneder på at lave en gennemanalyse på hvad hans vurdering er.
      Bjørn er vel stadig igang med det samme i klubben. Men flere og friske øjne. En der ikke har noget i klemme eller et job at miste.

      Comment


        #18
        Jeg havde forventet en større oprydning hér i sommervinduet, og indkøb af profiler dér hvor man åbenlyst har mangler. I stedet har man hentet mere ind af dét, som jeg gerne så man kom af med - fyld. Derfor synes jeg ikke at sportsdirektøren er uden skyld i OB's situation. Hvis han er bundet på hænder og fødder i sit job, så skal skytset selvfølgelig rettes mod den aller øverste ledelse.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
          Jeg havde forventet en større oprydning hér i sommervinduet, og indkøb af profiler dér hvor man åbenlyst har mangler. I stedet har man hentet mere ind af dét, som jeg gerne så man kom af med - fyld. Derfor synes jeg ikke at sportsdirektøren er uden skyld i OB's situation. Hvis han er bundet på hænder og fødder i sit job, så skal skytset selvfølgelig rettes mod den aller øverste ledelse.
          Der er stadig en måned tilbage af vinduet, og jeg tror på, at man med den nuværende stilling er nødt til at købe ind på en højere hylde inden vinduet lukker.
          Tiden vil vise, om jeg er håbløs naiv.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

            Der er stadig en måned tilbage af vinduet, og jeg tror på, at man med den nuværende stilling er nødt til at købe ind på en højere hylde inden vinduet lukker.
            Tiden vil vise, om jeg er håbløs naiv.
            Det tror jeg egentlig ikke du er men jeg tror også at BW må til NT og be' om et "forskud" så at sige .. det er jo ved at være sidst på måneden allerede nu Ændringen i organisationen har nok ikke været en gratis omgang med både fyringer og oprettede stillinger osv.

            Believe OB

            œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
              Jeg havde forventet en større oprydning hér i sommervinduet, og indkøb af profiler dér hvor man åbenlyst har mangler. I stedet har man hentet mere ind af dét, som jeg gerne så man kom af med - fyld. Derfor synes jeg ikke at sportsdirektøren er uden skyld i OB's situation. Hvis han er bundet på hænder og fødder i sit job, så skal skytset selvfølgelig rettes mod den aller øverste ledelse.
              Vinduet er langt fra ovre endnu, men nej. Det er svært at forstå hvad der får en mand som BW til at rive hele sit sikre fundament op i Stockholm med et godt job osv. til at rejse til Odense og transformere en klub uden det tyder på han får et særligt stort råderum til at gøre det. Han får sikkert en klækkelig hyre for det, men Thorborg må jo se realiteterne i øjnene efter flere sportsdirektører og endnu flere trænere, så lander det hele til syvende og sidst på hans eget bord. Truppen trænger til en overhaling og uden penge så erstattes 45 graders spillere bare maksimalt med andre 45 graders spillere. Jeg skæver naturligt til AGF der efter en miserabel sæson hør det fornødne. De finder 3 klare forstærkninger inden sæsonen går igang. De er dyre, men de er der og de har tid til at gøre mere, hvis det ikke er nok... Og sådan ser det ud til at være. AGF er ikke selvskrevet i top 6, selvom de bruger 15-20 mio på tre spillere. De kommer dælme til at kæmpe for det og når vores trup er noget nær ligeså ustruktureret som deres var ved sidste sæsons afslutning, så bærer det hen imod at vi først og fremmest skal dreje opmærksomheden imod Thorborg. Han må tro på at han har ansat kompetencerne til at føre den her klub tilbage i toppen igen og give dem midlerne til at gøre det.
              Last edited by hankatten; 01-08-2022, 08:24.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                Vinduet er langt fra ovre endnu, men nej. Det er svært at forstå hvad der får en mand som BW til at rive hele sit sikre fundament op i Stockholm med et godt job osv. til at rejse til Odense og transformere en klub uden det tyder på han får et særligt stort råderum til at gøre det. Han får sikkert en klækkelig hyre for det, men Thorborg må jo se realiteterne i øjnene efter flere sportsdirektører og endnu flere trænere, så lander det hele til syvende og sidst på hans eget bord. Truppen trænger til en overhaling og uden penge så erstattes 45 graders spillere bare maksimalt med andre 45 graders spillere. Jeg skæver naturligt til AGF der efter en miserabel sæson hør det fornødne. De finder 3 klare forstærkninger inden sæsonen går igang. De er dyre, men de er der og de har tid til at gøre mere, hvis det ikke er nok... Og sådan ser det ud til at være. AGF er ikke selvskrevet i top 6, selvom de bruger 15-20 mio på tre spillere. De kommer dælme til at kæmpe for det og når vores trup er noget nær ligeså ustruktureret som deres var ved sidste sæsons afslutning, så bærer det hen imod at vi først og fremmest skal dreje opmærksomheden imod Thorborg. Han tro på at han har ansat kompetencerne til at føre den her klub tilbage i toppen igen og give dem midlerne til at gøre det.
                Man kan vel også sige, at OB's sygdom er, at man altid handler på bagkant. I stedet for at være proaktive, og skabe et fundament inden sæsonstart, så panikhandler man på bagkant.Det er fint at handle talenter, give ungdomskontrakt o.s.v, hvis man har fundamentet i orden - det har man bare ikke. Så skal talenterne lige pludselig være fundamentet som noget billig cement, som ikke holder så længe (for at fortsætte i konstruktionstermen). Det er skrøbeligt og mere porøst. Jeg kan også huske at OB pralede af, at nu havde ham den store unge fået debut. Realiteten var, at han blev kørt midt over i sin debut, og at han ikke var klar til det. Og aldrig er kommet videre. Beklager at jeg ikke kan huske navnet, men han er allerede glemt. Østrøm blev også kørt midt over, og lider vel under dét, Bernat, Eskesen - listen er lang. Det ligner, at man bare ofrer unge spillere for at kunne gøre ét salg en gang imellem, som f.eks. Oliver C. Så stikker Thorborg pengene i lommen, og fortsætter med at køre med underskud i OB-forretningen, som han kan trække fra i Skat, eller få kørt pengene et andet sted hen. Apropos "Hvidvask" af penge, så lad mig komme med et eksempel hvordan det gøres: Et firma, med adresse på Bahamas, lad os kalde det OBE, lejer en pølsevogn af Pølser A/S for 500 kr. OSE lejer pølsevognen af OBE for 5000 kr. DVS at OBE tjener 4500 kr ved at leje sin pølsevogn videre til OSE. 4500 som man ikke betaler skat af, da firmaet er hjemmehørende på Bahamas. OSE får et underskud, da man jo har betalt overpris for pølsevognen, men de penge kan man trække fra i Skat. Samtidig, så er der kommet 4500 kr ind på kontoen på Bahamas. Så inden man roser ejeren af en virksomhed for at poste penge i et fallitbo, så tænk, hvorfor han gør det.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                  Jeg tror, at hvis der er nogen, der kan gøre det, så er det ham.

                  Det bliver svært, for der er MEGET at rydde op i. Vi skal genopbygges fra grunden af. Jeg tror sgu selv han er chokeret over, præcis hvor meget vi mangler.

                  MvH ChrisOB
                  Er helt enig, men han lykkedes næppe uden penge til at gøre det for.
                  Jeg tror på BW, men er dog skuffet over de først købe han har foretaget.

                  Comment


                    #24
                    OB får en ordentlig og velfortjent svada af Morten Bruun

                    https://sport.tv2.dk/fodbold/2022-08-01-ligegyldige-ob

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      OB får en ordentlig og velfortjent svada af Morten Bruun

                      https://sport.tv2.dk/fodbold/2022-08-01-ligegyldige-ob
                      Jeg mindes jeg tidligere har skrevet om, at det værste for en fodboldklub er ikke at være hadet. Det er at være ligegyldig. Det har alle dage været rigtigt. Vores DNA er fuldstændigt røget fløjten. Lige fra hårbåndsrettende færinge til anonyme australiere; så er der og har været en fundamental mangel på spillere, som modstanderne slår sig på. Som modstanderne frygter. Jeg vil i den henseende rette en hvis beklagelse imod spillere som Hans Henrik Andreasen, som jeg af visse grunde havde et ambivalent forhold til. Men hvor kunne jeg dog savne sådan én som ham, lige nu. Ikke fordi han var et dumt svin; men fordi han havde noget, som jeg faktisk vil betegne som OB-DNA. Hårdt arbejde. Ydmyghed. Og en umatchet målfarlighed. Hvor kan man pludselig se, hvad man havde, når man sammenligner med det, der kom efter.

                      I miks-maksen imellem Lado og Koval, imellem Kryger og Kirkeskov; imellem Poul Hansens regneark og Jesper Hansen såkaldte "fundament"; der har der været lange perioder, hvor det at tage på stadion nærmest kun var en "pligt"; hvor jeg ikke glædede mig til at komme på stadion for at se mit hold spille. Jeg skulle forklare overfor ikke indviede, hvorfor jeg dog gad at tage afsted uge efter uge og støtte noget, der ikke gav mig særligt meget igen. Jeg gik fra at se et hav OB-trøjer på unge purke til fodboldskoler, til ja, alle andres trøjer. Og så alligevel et menneskehav af entusiasme så sent som for 3 måneder siden. Vi KAN noget; fundamentet er der bare ikke for noget vedblivende.

                      Der er jo ingen, der kan påstå at Morten Bruun ikke har fat i noget af det rigtige. De 15.000 i Brøndby beviste at vi, endnu, ikke er helt ligegyldige på Fyn. Men når man går fra et stadion uden trofæet, som vores klub så desperat havde brug for, så virker det som om at hverdagen atter ringer på. Skaderne fortsætter i ét væk; OB's udtryk er gået fra "AV, dem slår man sig på" til "Ah det var sgu næsten for nemt". Vil Bjørn Weström forstå den frustration DET skaber? Jeg vil bilde mig selv ind, at han rent faktisk gør. Og at han udfordrer en milliardær, der gerne skifter både trænere og spillestile, som var det rene marketingsstrategier.

                      Hvis det her fortsætter, så risikerer vi også at blive ligegyldige for fynboerne. Og hvad har vi så tilbage? Et fodboldhold, som ingen rigtigt gives a shit about. Et Hans Henrik Andreasen, Morten Donnerup, Eric Djemba-Djemba, Miti, Højer, Søren Berg, Hemmingsen-frit OB; overladt til anonyme australiere, langlemmede centrale midtbanespillere og forsvarsspillere, der kom i vejen for intet. Det er en enkeltbillet på vejen mod intetheden. Om vi rykker ned eller ej.

                      Så OB fortjener hver en røffel. Hvert et lige ud af posen ord. BW har et kæmpe bjerg at bestige. Og jeg er tilbøjelig til at sige: Hvis han ikke kan vende skuden, så er der absolut ingen, der kan. Så bliver vi det sted, hvor fodbold og fodboldspillere kommer for at dø eller fade ud.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                        Jeg mindes jeg tidligere har skrevet om, at det værste for en fodboldklub er ikke at være hadet. Det er at være ligegyldig. Det har alle dage været rigtigt. Vores DNA er fuldstændigt røget fløjten. Lige fra hårbåndsrettende færinge til anonyme australiere; så er der og har været en fundamental mangel på spillere, som modstanderne slår sig på. Som modstanderne frygter. Jeg vil i den henseende rette en hvis beklagelse imod spillere som Hans Henrik Andreasen, som jeg af visse grunde havde et ambivalent forhold til. Men hvor kunne jeg dog savne sådan én som ham, lige nu. Ikke fordi han var et dumt svin; men fordi han havde noget, som jeg faktisk vil betegne som OB-DNA. Hårdt arbejde. Ydmyghed. Og en umatchet målfarlighed. Hvor kan man pludselig se, hvad man havde, når man sammenligner med det, der kom efter.

                        I miks-maksen imellem Lado og Koval, imellem Kryger og Kirkeskov; imellem Poul Hansens regneark og Jesper Hansen såkaldte "fundament"; der har der været lange perioder, hvor det at tage på stadion nærmest kun var en "pligt"; hvor jeg ikke glædede mig til at komme på stadion for at se mit hold spille. Jeg skulle forklare overfor ikke indviede, hvorfor jeg dog gad at tage afsted uge efter uge og støtte noget, der ikke gav mig særligt meget igen. Jeg gik fra at se et hav OB-trøjer på unge purke til fodboldskoler, til ja, alle andres trøjer. Og så alligevel et menneskehav af entusiasme så sent som for 3 måneder siden. Vi KAN noget; fundamentet er der bare ikke for noget vedblivende.

                        Der er jo ingen, der kan påstå at Morten Bruun ikke har fat i noget af det rigtige. De 15.000 i Brøndby beviste at vi, endnu, ikke er helt ligegyldige på Fyn. Men når man går fra et stadion uden trofæet, som vores klub så desperat havde brug for, så virker det som om at hverdagen atter ringer på. Skaderne fortsætter i ét væk; OB's udtryk er gået fra "AV, dem slår man sig på" til "Ah det var sgu næsten for nemt". Vil Bjørn Weström forstå den frustration DET skaber? Jeg vil bilde mig selv ind, at han rent faktisk gør. Og at han udfordrer en milliardær, der gerne skifter både trænere og spillestile, som var det rene marketingsstrategier.

                        Hvis det her fortsætter, så risikerer vi også at blive ligegyldige for fynboerne. Og hvad har vi så tilbage? Et fodboldhold, som ingen rigtigt gives a shit about. Et Hans Henrik Andreasen, Morten Donnerup, Eric Djemba-Djemba, Miti, Højer, Søren Berg, Hemmingsen-frit OB; overladt til anonyme australiere, langlemmede centrale midtbanespillere og forsvarsspillere, der kom i vejen for intet. Det er en enkeltbillet på vejen mod intetheden. Om vi rykker ned eller ej.

                        Så OB fortjener hver en røffel. Hvert et lige ud af posen ord. BW har et kæmpe bjerg at bestige. Og jeg er tilbøjelig til at sige: Hvis han ikke kan vende skuden, så er der absolut ingen, der kan. Så bliver vi det sted, hvor fodbold og fodboldspillere kommer for at dø eller fade ud.

                        MvH ChrisOB
                        ChrisOB

                        Vi har bestemt ikke altid været enige, men kunne ikke have skrevet det bedre selv. Virkeligt godt og gennemtænkt skriv

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          OB får en ordentlig og velfortjent svada af Morten Bruun

                          https://sport.tv2.dk/fodbold/2022-08-01-ligegyldige-ob
                          God beskrivelse af klubbens situation

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                            Hvad er det der er galt i OB.?

                            Hvorfor bliver alle spillere dårligere end de ellers er ved ankomst til OB, og blomstrer igen ved afsked med OB.?

                            Der er prøvet forskellige spillere, trænere, direktører, spillestile, strategier, forbedring af faciliteter. Intet hjælper umiddelbart.
                            Måske det er de mange skift der er problemet.?

                            Min påstand er, at vores spillermateriale måske ikke er til topbold, bevares, men det er altså heller ikke SÅ dårligt som det vi ser. Og har set i årevis.

                            Mange vil nok mene at Thorborg er problemet. Og det er muligt.
                            Men hvordan gør han, at spillerne konsekvent spiller under niveau.

                            Jeg er alvorligt bekymret for vores klub, og lige nu regner jeg med kamp om nedrykning i denne sæson.
                            Vi har selvfølgelig profiler ude, som kommer tilbage, og måske falder lyngby og horsens i niveau efterhånden, men tænk hvis vi kunne redde os selv denne sæson
                            Det er ganske enkelt ikke sandt, jeres ejer er helt sikkert skyld i meget lort, men den der tager han nok ikke skylden for og det flugter så heller ikke med virkeligheden.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              OB får en ordentlig og velfortjent svada af Morten Bruun

                              https://sport.tv2.dk/fodbold/2022-08-01-ligegyldige-ob
                              Han siger kun det vi er mange som har advaret om i årevis, mens naive fans og medier gang på gang har labbet OB’s fatamogana salgstaler i sig.

                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                                Jeg mindes jeg tidligere har skrevet om, at det værste for en fodboldklub er ikke at være hadet. Det er at være ligegyldig. Det har alle dage været rigtigt. Vores DNA er fuldstændigt røget fløjten. Lige fra hårbåndsrettende færinge til anonyme australiere; så er der og har været en fundamental mangel på spillere, som modstanderne slår sig på. Som modstanderne frygter. Jeg vil i den henseende rette en hvis beklagelse imod spillere som Hans Henrik Andreasen, som jeg af visse grunde havde et ambivalent forhold til. Men hvor kunne jeg dog savne sådan én som ham, lige nu. Ikke fordi han var et dumt svin; men fordi han havde noget, som jeg faktisk vil betegne som OB-DNA. Hårdt arbejde. Ydmyghed. Og en umatchet målfarlighed. Hvor kan man pludselig se, hvad man havde, når man sammenligner med det, der kom efter.

                                I miks-maksen imellem Lado og Koval, imellem Kryger og Kirkeskov; imellem Poul Hansens regneark og Jesper Hansen såkaldte "fundament"; der har der været lange perioder, hvor det at tage på stadion nærmest kun var en "pligt"; hvor jeg ikke glædede mig til at komme på stadion for at se mit hold spille. Jeg skulle forklare overfor ikke indviede, hvorfor jeg dog gad at tage afsted uge efter uge og støtte noget, der ikke gav mig særligt meget igen. Jeg gik fra at se et hav OB-trøjer på unge purke til fodboldskoler, til ja, alle andres trøjer. Og så alligevel et menneskehav af entusiasme så sent som for 3 måneder siden. Vi KAN noget; fundamentet er der bare ikke for noget vedblivende.

                                Der er jo ingen, der kan påstå at Morten Bruun ikke har fat i noget af det rigtige. De 15.000 i Brøndby beviste at vi, endnu, ikke er helt ligegyldige på Fyn. Men når man går fra et stadion uden trofæet, som vores klub så desperat havde brug for, så virker det som om at hverdagen atter ringer på. Skaderne fortsætter i ét væk; OB's udtryk er gået fra "AV, dem slår man sig på" til "Ah det var sgu næsten for nemt". Vil Bjørn Weström forstå den frustration DET skaber? Jeg vil bilde mig selv ind, at han rent faktisk gør. Og at han udfordrer en milliardær, der gerne skifter både trænere og spillestile, som var det rene marketingsstrategier.

                                Hvis det her fortsætter, så risikerer vi også at blive ligegyldige for fynboerne. Og hvad har vi så tilbage? Et fodboldhold, som ingen rigtigt gives a shit about. Et Hans Henrik Andreasen, Morten Donnerup, Eric Djemba-Djemba, Miti, Højer, Søren Berg, Hemmingsen-frit OB; overladt til anonyme australiere, langlemmede centrale midtbanespillere og forsvarsspillere, der kom i vejen for intet. Det er en enkeltbillet på vejen mod intetheden. Om vi rykker ned eller ej.

                                Så OB fortjener hver en røffel. Hvert et lige ud af posen ord. BW har et kæmpe bjerg at bestige. Og jeg er tilbøjelig til at sige: Hvis han ikke kan vende skuden, så er der absolut ingen, der kan. Så bliver vi det sted, hvor fodbold og fodboldspillere kommer for at dø eller fade ud.

                                MvH ChrisOB
                                Godt skriv Chris, det sørgelige er, at det godt kunne være noget du har skrevet for 8-9 10 år siden. Og tit fået på puklen for, fordi du repræsenterede os negative fans.
                                Kan du huske debatten dengang?
                                Last edited by Magge; 01-08-2022, 17:06.
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X