Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB-FCM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OB er noget af et mysterie. Der går altid O'ense i den. Jeg håbede på forandring med de to svenskere, men i stedet har vi spillet en af de ringeste kampe ever. Jeg er meget glad for at Bjørn tager tyren ved hornene og måske bryder princippet (måske dikteret af pengemand Thorborg) om at klubben skal satse på egne spillere som jo er der pengene er. Bernat er det svageste punkt. Han skaber stor usikkerhed i forsvaret fordi han tilsyneladende ikke kan læres hvor han skal placere sig og især hans aktive aktioner Han har vist en relativ ny målmandstræner. Det er for mig at se den eneste forklaring på at han falder i niveau - hvis han altså er god nok. Altså må enten han ud eller der må en anden målmandstræner til.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
      OB er noget af et mysterie. Der går altid O'ense i den. Jeg håbede på forandring med de to svenskere, men i stedet har vi spillet en af de ringeste kampe ever. Jeg er meget glad for at Bjørn tager tyren ved hornene og måske bryder princippet (måske dikteret af pengemand Thorborg) om at klubben skal satse på egne spillere som jo er der pengene er. Bernat er det svageste punkt. Han skaber stor usikkerhed i forsvaret fordi han tilsyneladende ikke kan læres hvor han skal placere sig og især hans aktive aktioner Han har vist en relativ ny målmandstræner. Det er for mig at se den eneste forklaring på at han falder i niveau - hvis han altså er god nok. Altså må enten han ud eller der må en anden målmandstræner til.
      Tror ikke du har dine facts helt i orden. Lars Bjerring som er målmandstræner har været i klubben siden 2016 hvor han vel afløste LH og bliver i fodboldkredse betegnet som en af de absolut bedste målmandstrænere i Danmark. Det ville være som at smide guld på gaden. Og så er han en fantastisk fyr. Min klare favorit sammen med Tonny dernede

      Bjerring er ikke problemet IMO og HCs målmands kvaliteter er heller ikke problemet.
      Som jeg ser det er det nok det KÆMPE pres der er 24/7-365 på spillere fra den dag de spiller i OB.
      Og den Hetz der er kørt på ham fra næsten dag 1 har sat sig i hovedet på ham og gjort ham en dårligere målmand end han i virkeligheden er

      Comment


        HC er en glimrende målmand. Jeg har også kun det bedste indtryk af LB.

        HC er usikker, og for hver fejl stiger usikkerheden. En ond cirkel. Det er muligt, han skal have en periode på bænken - også for at passe på ham. Jeg ved ikke, hvordan man håndterer det bedst, men det er i hvert fald ikke ved hån fra tribunen.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
          OB er noget af et mysterie. Der går altid O'ense i den. Jeg håbede på forandring med de to svenskere, men i stedet har vi spillet en af de ringeste kampe ever. Jeg er meget glad for at Bjørn tager tyren ved hornene og måske bryder princippet (måske dikteret af pengemand Thorborg) om at klubben skal satse på egne spillere som jo er der pengene er. Bernat er det svageste punkt. Han skaber stor usikkerhed i forsvaret fordi han tilsyneladende ikke kan læres hvor han skal placere sig og især hans aktive aktioner Han har vist en relativ ny målmandstræner. Det er for mig at se den eneste forklaring på at han falder i niveau - hvis han altså er god nok. Altså må enten han ud eller der må en anden målmandstræner til.
          Hvad er det for en ny målmandstræner? Mig bekendt er det Lars Bjerring der er målmandstræner og har været det siden 2016. Altså har han både været med til at udvikle Grytebust og OC. Lige nu virker han ikke klar til at stå på et hold der tillader så mange chancer væk. De mange mål imod tager selvtilliden ud af en relativt uprøvet målmand og så opstår det at han laver fejl selv. Kan det nå at lade sig gøre, synes jeg vi skal forsøge at leje en dygtig keeper og leje Bernat ud, så han kan få noget luftforandring. Han skal høre for meget og har haft en rigtig svær tid det seneste halve år, og vi risikere at miste en talentfuld målmand på gulvet, hvis han skal fortsætte med at opleve de nederlag han gør med de mange fejl han laver.
          få ham et niveau ned hvor han forhåbentlig kan bygge selvtilliden op igen. Kom tilbage når OB forhåbentlig har organiseret sig til ikke at tillade historisk mange chancer væk, og så kan vi måske få noget ud af Bernat igen. Jeg tror ikke på han samler sig selv op fra det hul han og OB's forsvar har gravet ham ned i nu.

          Comment


            Tror sagtens HC kan få en god karriere som målmand, men lige nu skal der ske noget. Det er også OB’s opgave at hjælpe den unge mand. Vi skal passe på ham. Den præcise løsning har jeg ikke, men i første omgang skal han have en pause, så kan Mande stå, mens vi finder et alternativ på transfermarkedet. Måske HC skal udlejes til en frisk start (ikke i superligaen).

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Du har da helt ret, selvfølgelig har han hverken set en OB kamp, eller skænket klubben en tanke, fra han underskrev kontrakten i juli 21 til han tiltrådte i januar 22. Så han anede jo intet om hvordan det stod til.

              Hvor læser du iøvrigt at jeg stiller ham til ansvar for noget inden tiltrædelsen?
              Du skriver at han har haft et år til at vurdere spillerne. Det er jo faktuelt forkert. Så er den jo egentligt ikke længere. Du TROR at han har brugt tid på OB i den tid han ikke har været ansat. Noget man på ingen måde kan forvente af en mand som jo ikke har haft et 8 til 16 job i en stor svensk klub. Det kan da sagtens være at han har set nogle kampe på video. Men at regne det som om at han har haft det ekstra halve år til til at vurdere truppen er simpelthen useriøst i min optik. Hele din pointe bygger på at han har haft et ÅR til at vurdere truppen og at det er bekymrende at han ikke har styr på det nu. Derfor falder din argumentation simpelthen sammen. Jeg er ked sf at sige det. Nogen gange må man bare erkende at man tog fejl. Det er en del af at debattere. Jeg lukket den her.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                OB er noget af et mysterie. Der går altid O'ense i den. Jeg håbede på forandring med de to svenskere, men i stedet har vi spillet en af de ringeste kampe ever. Jeg er meget glad for at Bjørn tager tyren ved hornene og måske bryder princippet (måske dikteret af pengemand Thorborg) om at klubben skal satse på egne spillere som jo er der pengene er. Bernat er det svageste punkt. Han skaber stor usikkerhed i forsvaret fordi han tilsyneladende ikke kan læres hvor han skal placere sig og især hans aktive aktioner Han har vist en relativ ny målmandstræner. Det er for mig at se den eneste forklaring på at han falder i niveau - hvis han altså er god nok. Altså må enten han ud eller der må en anden målmandstræner til.
                Som jeg har skrevet det andetsteds. Man kan ikke udvikle sig dom ung målmand i et så skrøbeligt defensivt setup. En målmand kan kun shine, hvis man har et stærkt forsvar foran sig, som gør muligheden for at redde boldene optimal. Det gør de ved at minimere de vinkler der kan scores fra bl.a. ved at placere sig rigtigt. Blokere skud så bolden kan ende et sted i målet. Se i den sammenhæng Dreyer 1. Mål. Der etableres slet ikke nok blokering fordi vi ikke er hurtige og vågne nok i forsvaret. Det første FCM-mål er jo også helt grotesk af Skjelvik. Han må simpelthen ikke kunne løbes i ryggen på den måde, hvor han med hans hurtighed ikke engang kan løbe ham op til en tackling. Den rutinerede Jørgen giver vores unge målmand en 50/50 chance én mod én. Der er risiko for at få rødt kort, der er chance for at redde den, der er risiko for at blive afdriblet. De situationer sætter man den unge mand i kamp efter kamp efter kamp. Der er aldrig ro til “bare” at redde almindelig afslutninger. Man kan kan godt forstå at det er urimelige forhold at udvikle sig under. Hvor mange gange skal den rutinerede Grabara redde sit forsvar? Meget sjældent. Så er det sgu nemt at blive årets målmand, fordi de som regel maksimerer hans chance for at redde bolden.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                  Du skriver at han har haft et år til at vurdere spillerne. Det er jo faktuelt forkert. Så er den jo egentligt ikke længere. Du TROR at han har brugt tid på OB i den tid han ikke har været ansat. Noget man på ingen måde kan forvente af en mand som jo ikke har haft et 8 til 16 job i en stor svensk klub. Det kan da sagtens være at han har set nogle kampe på video. Men at regne det som om at han har haft det ekstra halve år til til at vurdere truppen er simpelthen useriøst i min optik. Hele din pointe bygger på at han har haft et ÅR til at vurdere truppen og at det er bekymrende at han ikke har styr på det nu. Derfor falder din argumentation simpelthen sammen. Jeg er ked sf at sige det. Nogen gange må man bare erkende at man tog fejl. Det er en del af at debattere. Jeg lukket den her.
                  Han har haft chancen for at vurdere truppen i et år , efter som han blev præsenteret i juli 21.
                  Det siger sig selv, at han ikke var forpligtet til at forberede sig på truppens styrke/mangler inden kan tiltrådte.
                  At du mener det er useriøst at tro, at han mødte nogenlunde forberedt op den1. januar er du i din fulde ret til, jeg vælger at tro,at selvom han ikke var forpligtet til det, har han kigget på både klub og trup inden han kom hertil.
                  Last edited by Magge; 31-07-2022, 10:48.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Kan I huske ham hér? Fik nogle kampe, og gjorde det godt, i en periode hvor OB også spillede ret skidt. En central midtbanespiller,som den sportslige ledelse ikke mente var god nok:


                    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-usynlige-helt

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                      Kan I huske ham hér? Fik nogle kampe, og gjorde det godt, i en periode hvor OB også spillede ret skidt. En central midtbanespiller,som den sportslige ledelse ikke mente var god nok:


                      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-usynlige-helt
                      Selvfølgelig, jeg glædes over hans succes, det var helt håbløst at man lod ham gå. Men der var åbenbart nogle i OB som hellere ville beholde Opondo og Kløve.
                      Last edited by Magge; 31-07-2022, 10:50.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Mads Frøkjær var berørt efter kampen mod FC Midtjylland, og han mener, at OB nu bare skal tage imod alt den skældud, de får.

                        Frøkjær: Vi skal tage imod skældud - OBstruktion

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Tror ikke du har dine facts helt i orden. Lars Bjerring som er målmandstræner har været i klubben siden 2016 hvor han vel afløste LH og bliver i fodboldkredse betegnet som en af de absolut bedste målmandstrænere i Danmark. Det ville være som at smide guld på gaden. Og så er han en fantastisk fyr. Min klare favorit sammen med Tonny dernede

                          Bjerring er ikke problemet IMO og HCs målmands kvaliteter er heller ikke problemet.
                          Som jeg ser det er det nok det KÆMPE pres der er 24/7-365 på spillere fra den dag de spiller i OB.
                          Og den Hetz der er kørt på ham fra næsten dag 1 har sat sig i hovedet på ham og gjort ham en dårligere målmand end han i virkeligheden er

                          ​​​​​​Jeg er tilbøjelig til at være enig. Som jeg ser det har HC og OB også brug for at få brudt den spiral der kører for HC og på målmandsposten og der skal der altså et kontekstbrud til, man bør overveje lige og leje ham ud i et år. Så kan han vende retur og stå på mål. Fordi han er et fint målmandstalent han sal nok blive en god målmand.

                          Jeg bliver også træt af at høre på Stig Tøfting i forhold til OB, sidst vi rykkede ned var det jo med ham på holdet.

                          I forhold til presset der er på spillere i OB så er det sådan at spille i en klub som OB, som naturligt er en top 3-4 klub i Danmark, der er bare pres på og det er klart at det pres bliver ikke mindre af at man har fejlet i så mange år i træk. Dertil skal det jo også siges at de der unge spillere går og drømmer om at komme til at spille for Napoli og den slags klubber, der er der altså også pres på og det er mere pres end der er i Odense.
                          ​​​​​​
                          Derfor ville det optimale i min verden værre at leje HC ud og lad ham stå et år på et lidt lavere niveau få tanket selvtillid og så lade ham stå for OB.

                          Måske kigge lidt på ham 3 Keeper en man har og overveje om han måske også har godt af at komme ud og spille nogle kampe for en anden klub inden man vil lade han tage over.

                          Comment


                            Jeg synes, at det er meget sigende, hvor lavt FC Midtjylland stod på banen imod os.

                            De var, rent ud sagt, fuldstændig ligeglade med, at vi havde bolden. Jo højere, vi havde den i banen - jo bedre. Så kunne vores backs nemlig blive fanget højt oppe, og så kunne de sætte deres kontrangreb ind mod vores ringe organiserede og langsomme restforsvar, som for det meste begrænser sig til Kasper Larsen og Bjørn Paulsen.

                            Det bliver endnu hårdere for vores restforsvar at følge med, som kampene skrider frem, for faktum er, at vi med vores spillestil slet ikke får modstanderholdene ud at løbe.

                            Fint nok med en filosofi, om man gerne vil spille med mange afleveringer langs jorden, men man kører den rundt i samme side i en uendelighed - Ja, faktisk så lang tid, at modstanderne kan sætte deres pres ind efter behag (både Nordsjælland, Randers og Midtjylland).

                            I alle kampene indtil nu har Mickelson, Skjelvik, Larsen, Paulsen, Tverskov og Okkosun spillet alt, alt for langsomt, og deres afleveringer er alt for korte.

                            De bruger ganske enkelt alt for mange touchs. Resultat? Vi arbejder både hårdt, når vi har bolden, og endnu hårdere når vi mister den = Vi bliver trætte til sidst i kampene, når modstanderne har overskud.

                            OB's spillestil lader til at være, at vi skal vinde kampe ved ikke at flytte bolden for hurtigt fra side til side, og at der til hver kamp skal spilles så smalt som muligt - med både backs og kanter langt foran bolden og et restforsvar på 2-3 (langsomme) mænd.

                            I sidste sæson lykkedes det 4 ud af 22 gange. Lad os se, hvor mange det bliver til i denne...

                            Håber de modbeviser mig, men det ser ikke for godt ud. Der er ikke overenstemmelse mellem spillestil og spilmateriale.

                            Spillerne er enten for langsomme eller spiller for langsomt eller begge dele - Og restforsvaret er for ringe.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                              HC er en glimrende målmand. Jeg har også kun det bedste indtryk af LB.

                              HC er usikker, og for hver fejl stiger usikkerheden. En ond cirkel. Det er muligt, han skal have en periode på bænken - også for at passe på ham. Jeg ved ikke, hvordan man håndterer det bedst, men det er i hvert fald ikke ved hån fra tribunen.
                              At postulere, at HC i øjeblikket er en glimrende målmand er helt hen i vejret, måske kan han blive det engang i fremtiden ?
                              Jeg tror, at især 2 situationer fra FCM kampen bringer mit og mange andre fans pis i kog, nemlig FCM`s 2 første mål scoret på lange, dybe stikninger, hvor Dreyer og Isaksen kommer alene ned mod Bernats mål.
                              I sådan en situation siger lærebogen for målmænd på side 1, at målmanden enten skal helt ud og forsøge at nå bolden før modstanderen, eller blive på stregen, og forsøge at redde den der. Bernat begår samme fejl i begge tilfælde, starter et løb mod bolden, fortryder og stopper på halvdistancen, så modstanderen let kan runde ham og score i tomt mål. Denne fejl har han også begået i de foregående kampe, hvor der har været lignende dybe stikninger.
                              Det er ubegribeligt, at man ikke forlængst har lært at fjerne sådan graverende fejl !!!
                              Derudover er der selvfølgelig også andre mangler ift. målmandsniveauet i SL.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                                Kan I huske ham hér? Fik nogle kampe, og gjorde det godt, i en periode hvor OB også spillede ret skidt. En central midtbanespiller,som den sportslige ledelse ikke mente var god nok:


                                https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-usynlige-helt
                                Assist til 2-0 i dag mod BIF
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X