Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt: Randers - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    Bundlinjerne er jo, som altid, det der tæller i fodbold. Vi spillede en fremragende pokalfinale; vandt den ikke. HC spiller, generelt, en rigtig god kamp; laver et par fejl, vi vinder ikke kampen - Bum, så falder hammeren. Intet nyt under solen. Det samme sker jo, når man er en fan en spiller: Han kan ha spillet en usikker kamp; laver han bare én god ting, og holdet vinder kampen, så har han pludselig spillet fremragende. Om Mikkel Bischoff er slemmere end andre, det lader jeg være op til diskussion; jeg tror det ikke selv. Alle der følger med i fodbold har en subjektiv tilgang til tingene, krydret med forudtagende meninger, hvor fejl og flotte ting bliver fremhævet, i direkte koalition med hvordan kampe og sæsoner udvikler sig.

    I en målmands tilfælde er det, desværre, altid fejlene, der huskes bedre end de flotte redninger. For laver en målmand en fejl koster det oftere mål, end hvis en midtbanespiller laver en tumpet fejlaflevering.

    Historien fortælles nu engang ud fra de parametre, der nu gælder indenfor al elitesport. Det er fejlene, der koster, der huskes bedre, end hvis nu en kajakroer har ført suverænt indtil 100 meter før mål, men taber så åren, så modstanderen lige kryber forbi.

    Og det bliver noget man tager med i bagagen til næste gang.

    MvH ChrisOB
    Det meste af det du skriver har vist ikke så meget med mit indlæg at gøre.
    TIl den del, der har: At Bischoff ikke er fan af HC betyder ikke, at jeg mener han er bedre eller værre end andre, blot at det er sådan hans kommentering fremstår. Og der er det ret tydeligt, at han ikke ser noget lys i HC - hvad der jo er fair nok, når det er baseret på hans vurdering af HCs evner. Ingen ko på isen der. Men jeg synes det er ret tydeligt, at det er sådan han vurderer HC, og det lægger han reelt set heller ikke selv skjul på. Igår sagde han flere gange, før HCs to fejl, at "det må man alligevel rose ham for", når han lavede noget godt - hvad der jo underforstået betyder, at man her trods alt må rose ham selvom han generelt ikke er særlig god. Det er en kommentering der bærer præg af, at han har en negativ opfattelse af HC, og det er som sagt fint nok, men det gør også at han til tider er hurtig til at finde fejl, hvor der måske reelt ikke er nogle.
    Resten af din smøre er vist knap så relevant, jeg har ikke skrevet noget om, hvad en målmand huskes for eller bær huskes for, jeg har heller ikke antydet at HCs ellers gode kamp opvejer de to grimme fejl, faktisk tværtimod, hvad du nok ville opdage, hvis du læste hvad jeg skrev og ikke hvad, du åbenbart forventer at jeg skriver. Jeg har selv været målmand i tyve år, så jeg er helt med på, hvad en målmand bliver husket for efter en kamp - og forøvrigt også hvad målmænd selv husker og ærgrer sig over.

    Comment


      Hc på rundens hold.
      https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...-rundens-hold/

      Skule man give ham en bedømmelse, så er det i min bog 00 i perioder og 12 i andre. Men på ugen hold

      Comment


        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
        Hc på rundens hold.
        https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...-rundens-hold/

        Skule man give ham en bedømmelse, så er det i min bog 00 i perioder og 12 i andre. Men på ugen hold
        Nok også et godt eksempel på at nogle herinde måske er lidt fastlåste i deres holdninger omkring Bernat..

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

          Nok også et godt eksempel på at nogle herinde måske er lidt fastlåste i deres holdninger omkring Bernat..
          Men nok også, at Superligaens Rundens Hold er statistik-baseret, og med så mange redninger som HC havde tæller det op i den vurdering. Selvom jeg selv tror meget på HC er det trods alt lidt spøjst med en målmand på ugens hold efter to graverende fejl, selvom han også laver nogle fremragende redninger.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

            Men nok også, at Superligaens Rundens Hold er statistik-baseret, og med så mange redninger som HC havde tæller det op i den vurdering. Selvom jeg selv tror meget på HC er det trods alt lidt spøjst med en målmand på ugens hold efter to graverende fejl, selvom han også laver nogle fremragende redninger.
            Enig. Jeg skrev under kampen at HC var min mom. Men det var han langt fra efter 90

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

              Man kan ikke isolere kritikken til kun at gælde Randers-kampen. Det er akkumuleret kritik. Synes du f.eks ikke at det første mål er én en stærk målmand skal kunne tage? Hvis han havde taget den, så var måske ikke blevet most så voldsomt, som vi blev til sidst? Og den fejl, hvor det kun var svineheld, at det ikke førte til mål? Disse kritik-punkter ligger sig bare oveni en eksisterende kritik. Han redder os fra et større nederlag, men laver også mere eller mindre målkostende fejl, som bare genopliver andre målkostende fejl i hukommelsen. Hvorfor jeg synes, at man ikke bare kan se isoleret på én kamp. Det er det samme, hvis han ikke havde lavet de fejl og stået fuldstændigt fejlfrit. Så ville kritikken stadig ikke være glemt, hvis han nu f.eks i næste kamp laver en fejl, et drop, som enten koster et mål eller er tæt på at gøre det. Det er det, der en målmands lod. Hvis vi nu havde vundet kampen var han ubetinget en helt. Men nu vandt vi ikke. Og han lavede de fejl. Som giver konstante bange anelser for, at han følger en fremragende kamp op med en elendig én.

              Kritikken er hård, p.g.a akkumuleret kritik.

              MvH ChrisOB

              Første mål er vel er strålende eksempel på OB defensiven.

              1. En passiv midtbane kigger bold, og lader Randers manden fuldstændig udpresset slå et indlæg.

              2. Kasper Larsen mistimer/ taber hovedstødsduellen.

              3. Paulsen bliver viftet væk, og yder nærmest ingen modstand.

              4. HC hiver ikke den ekstraordinære redning ud af ærmet .
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                Nok også et godt eksempel på at nogle herinde måske er lidt fastlåste i deres holdninger omkring Bernat..
                Ja Bobolarsen, nu du selv siger det, rart med lidt selverkendelse !!!



                Comment


                  Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                  Ja Bobolarsen, nu du selv siger det, rart med lidt selverkendelse !!!


                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                    Nok også et godt eksempel på at nogle herinde måske er lidt fastlåste i deres holdninger omkring Bernat..
                    Man kan vel også være fastlåst med modsat fortegn? Være så forhippet på at Bernat skal lykkes, at han får længere snor end både, hvad andre har fået og hvad han måske reelt fortjener?

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                      Man kan vel også være fastlåst med modsat fortegn? Være så forhippet på at Bernat skal lykkes, at han får længere snor end både, hvad andre har fået og hvad han måske reelt fortjener?

                      MvH ChrisOB
                      Ja, enig. Er bestemt heller ikke lukket for, at Bernat f.eks. burde udlejes også komme tilbage på et senere tidspunkt med mere erfaring. Synes bare det er voldsomt hvordan nogle totalt afskriver ham allerede, når han udover sine fejl viser et rigtig fint potentiale.

                      Comment

                      Working...
                      X