Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - FC Nordsjælland 18/07/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Umiddelbart enig. Men skal han ikke have det korte hjørne når KL løber på siden der dækker noget af det lange? Og hvad laver han ude af sit felt ved det andet mål??
    Han stod fint. Men placeringsevnen igår kan godt betvivles.
    Dem der kommenterede sad også og smågrinede da han over et par omgange endelig fik styr på et skud der sad lige på ham. Så hårdt og brækende var det altså heller ikke.
    Jeg har stadig tålmodighed med HC. Men kan godt forstå hvorfor mange begynder kraftigt at tvivle
    Det er nøjagtig det han skal

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

      Mickelson skal forbedre sig defensivt men selv her er han stadig langt bedre end Jørgen og Joel. Jeg foreslår man sætter Grubbe på højreback og rykker Mickelson til venstre - kunne muligvis være en god løsning
      Ja jeg synes nu Michelson var udmærket igår. Jo vist var der ikke super meget godkendt defensivt, men hvis man ser på støtten til ham fra medspillerne så kan han jo ikke gøre det store.. Dog var der 1 gang hvor han så rigtigt dum ud. Med Frø som eventuel opspilsstation havde han det heller ikke nemt i forhold Tim at finde muligheder centralt. Kunne være interessant med din foreslåede konstellation

      Comment


        Mickelsons problem er at hans stil er læst. Han modtager en bold. Tager et lille raid op of banen hvor han så 9 ud af 10 gange tager et træk tilbage i banen. Oftest fordi der ikke er en opspilsstation foran fordi kanten er trukket ind i banen. Modstanderen ved det, så de lukker rummet i dybden mens de presser fra midten og lukker afleveringen bagtil. Fordi han ikke når at kigge op mens han tager trækket tilbage bliver han tit lukket inde.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg
          Mickelsons problem er at hans stil er læst. Han modtager en bold. Tager et lille raid op of banen hvor han så 9 ud af 10 gange tager et træk tilbage i banen. Oftest fordi der ikke er en opspilsstation foran fordi kanten er trukket ind i banen. Modstanderen ved det, så de lukker rummet i dybden mens de presser fra midten og lukker afleveringen bagtil. Fordi han ikke når at kigge op mens han tager trækket tilbage bliver han tit lukket inde.
          Hvilket er konsekvensen af at spille så langsomt, som vi gør. Vores centerforsvar og midtbane er for længe om at flytte bolden, hvilket gør, at ingen af backerne kan nå at få lidt plads. Der bliver masser af tid til at sideforskyde og lukke ned. Det samme gælder vores winger.
          Sorrig og glæde de vandre til hobe,
          lykke, ulykke de gange på rad,
          medgang og modgang hinanden tilråbe,
          solskin og skyer de følges og ad.
          Jorderigs guld
          er prægtig muld,
          Himlen er ene af salighed fuld.
          - Kingo, 1681

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

            Det er lige før at de hænger bedre sammen... Kameraet fangede Sander og Frøkjær efter de var blevet skiftet ud, hvor Sander helt tydeligt indikerede, at han var utilfreds med noget, som jeg gætter på var hans eget take på, hvorfor han nærmest var usynlig i den fodboldkamp. Det havde vel næppe noget at gøre med ham selv, så det ud til, mens Frøkjær nikkede anerkendende med.

            Jeg skal ikke kunne udelukke, at han sikkert havde ret i, at det ikke var meget hjælp han fik, men på alle mulige leder og kanter er det et symptom på, at helheden simpelthen ikke er stærk nok. Der bliver ikke løbet nok meter. Nogen er simpelthen for uafklarede i deres udtryk, både offensivt og defensivt. Og moralen får et knæk af at de centrale akser ikke gør det, der ret beset er deres arbejde.

            Det hele starter med Okosuns fejl. Det åbnede Pandora's æske. Op ad bakke.... IGEN. Og da det mål så blev annulleret, så var det nærmest dødsstødet. Alt faldt fra hinanden. Jeg vil påstå, at vi med afstand har ligaens laveste bundniveau.

            Og før eller siden rykker man altså ned på at have m slags.

            Motivationen hos vores bedste spillere falder. Nyankomne spillere vil også blive trukket med ned.

            Der er stadig lang vej til en evt apokalypse, men vejen dertil bliver kortere, hvis man ikke skifter ud i de svagere elementer.

            Farvel til King, Kasper Larsen, Okosun, Mickelson, Bernat, Skjelvik, Frøkjær. Hver og én bliver aldrig gode nok til klubbens ambitionsniveau. Hverken individuelt eller som del af et hold. Nogle p.g.a simpelt mangel på tilstrækkeligt talent andre p.g.a simpel attitude. (Hej Hr. Frøkjær, der tror han har talent som Zlatan)

            Og som en lille sidenote: Den afslutning igår var ikke "fræk". Den var unødvendig, da han burde ha gået efter at ha tæmmet den bold. Vi har simpelthen brug for at han tænker mere simpelt. Men det gør Frøkjær ikke. Og det kommer han aldrig til. Han vil altid tro, at han er Zlatan. Han vil altid brokke sig til dommere i stedet for at spille, til der er fløjtet. Og han vil altid sidde og nikke anerkendende til en holdkammerats forsøg op at tørre egen dårlige præstation af på andre.

            OB anno 2022. Langt fra Richardo, Schjønberg og spiller-Michael Hemmingsen.

            MvH ChrisOB
            Jeg er næsten fuldstændig enig. Dog vil jeg sige at Frø’s afslutning også er et udslag af en håbløs aflevering af Kadrii

            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg

              Hvilket er konsekvensen af at spille så langsomt, som vi gør. Vores centerforsvar og midtbane er for længe om at flytte bolden, hvilket gør, at ingen af backerne kan nå at få lidt plads. Der bliver masser af tid til at sideforskyde og lukke ned. Det samme gælder vores winger.
              Fuldstændig enig. Fejlen igår lægger i at vi ikke finder de rum frø, breum og Svendsen har til opgave at finde. Med jebali på top bliver vi endda lidt mere uforudsigelige, da han ofte bytter lidt med nogen af de andre og også byder sig til. Sandsynligvis er det lidt af det vi mangler. Kadrii er mere stationær og selvom tre mand til at finde mellemrum burde være nok, så bliver det bare ikke nok. I første halveg husker jeg to sekvenser hvor Svendsen får den med rette timing. Desværre endte det så med en sløj afslutning og en lidt uskarp dybdebold til kadrii. Breum og frø er egentlig en del på bolden, men de formår ikke rigtig at modtage den i situationer, hvor de bliver farlige. Det skal der helt sikkert arbejdes på. Normalt er Jebali jo mesteren til at finde de her rum, fordi han også er god til at få noget ud af det, selvom han står tæt markeret. Her er vi meget handikappet af de bare piller den fra de tre andre, hvis ikke de får løbet sig tilstrækkeligt fri.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                Jeg er næsten fuldstændig enig. Dog vil jeg sige at Frø’s afslutning også er et udslag af en håbløs aflevering af Kadrii
                Eller overblik. Sander var helt fri, men heller ikke en let aflevering, men det var Zlatan forsøget heller ikke.
                Last edited by tOrnBjerg; 19-07-2022, 20:34.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                  Jeg forstår meget af kritikken af spillere og hold igår, det var ved gud ikke kønt. Jeg forstår dog ikke, at flere fremhæver Bernat blandt dem, der ikke holdt niveau. Han spiller i mine øjne en fin kamp uden at den er ekstraordinær: kan ikke gøre noget på målene, spiller fint med fødderne, er vågen udenfor feltet og har en enkelt god fodparade. Og jeg er med på at den overordnede pointe at han ikke er god nok sagtens kan være baseret på en vurdering af sidste sæson som helhed, men ser også flere, der kritiserer ham for kampen igår, og det er imo lidt mærkeligt.
                  Ahh er usynlig på hjørnespark og mangler virkelig også et kunne gribe bolden. Hvis han var købt, så tror jeg der var høtyve fremme - fair han får kredit for at være lokal, men alle kan løbe tør for kredit. Hc er snart der

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                    Ingen som var på banen i første halvleg spillede sig op i anden. Tværtimod, det var elendigt. Kun indskiftere som Charly og Aron (som blev indskiftet langt for sent) viste noget. Ærgerligt at Charles scoring blev annulleret og Aron bragte lidt af den nødvendige energi på midtbanen, ellers...
                    Kan godt lide, at du roser Aron. I min optik er han fodbold mæssigt ikke ret god, men det opvejes meget af fightervilje og evne. God type for holdet, men når han ikke er i hans bedste form så kommer han for sent, og aflevere dårligt. I går var han lige så ringe som de andre.
                    ​​

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg

                      Hvilket er konsekvensen af at spille så langsomt, som vi gør. Vores centerforsvar og midtbane er for længe om at flytte bolden, hvilket gør, at ingen af backerne kan nå at få lidt plads. Der bliver masser af tid til at sideforskyde og lukke ned. Det samme gælder vores winger.
                      Jep, vi spiller utroligt langsomt. Jeg så på et tidspunkt et par kampe, hvor jeg sad nede ved banden.
                      Oplevelsen var, at vore spillere var dårligere end modstanderne i både teknik og tanke. De få gange hvor der var hurtige kombinationer virkede det utroligt usikkert, og det var ikke til at se nogen automatik i løbemønstrene.
                      Enten trænes det ikke nok, eller også har vi ikke spillerne til det. Eller begge dele

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                        Jep, vi spiller utroligt langsomt. Jeg så på et tidspunkt et par kampe, hvor jeg sad nede ved banden.
                        Oplevelsen var, at vore spillere var dårligere end modstanderne i både teknik og tanke. De få gange hvor der var hurtige kombinationer virkede det utroligt usikkert, og det var ikke til at se nogen automatik i løbemønstrene.
                        Enten trænes det ikke nok, eller også har vi ikke spillerne til det. Eller begge dele
                        For mig virker det som om man klumper for meget sammen centralt omkring de fire centrale defensive spillere: Larsen, Paulsen, Okosun og Tverskov. Min helt store anke mod Okosun er at han ikke laver noget offensivt. Han står nærmest op og ned af Jeppe og centerforsvarerne hele tiden og vender stort set aldrig med bolden. Dernæst tager han ikke nogle offensive løb, som vi tidligere har set eks. Aron være rigtig god til fra den position. Derved ligger Frø helt og aldeles alene centralt og skal skabe det på egen hånd. Og det kan han som beset ikke. Og når okosun ikke gang er en sikker mand at spille bolden til og ej heller den bedste defensivt, så er det altså op ad bakke..
                        For mig at se er Okosun vores største problem spillemæssigt.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                          Jep, vi spiller utroligt langsomt. Jeg så på et tidspunkt et par kampe, hvor jeg sad nede ved banden.
                          Oplevelsen var, at vore spillere var dårligere end modstanderne i både teknik og tanke. De få gange hvor der var hurtige kombinationer virkede det utroligt usikkert, og det var ikke til at se nogen automatik i løbemønstrene.
                          Enten trænes det ikke nok, eller også har vi ikke spillerne til det. Eller begge dele
                          Det kan jeg også nikke genkendende til. Jeg tænker tit, at vi fremstår teknisk dårligere end andre hold. Helt basale ting; korte afleveringer, tæmninger og vendinger.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                            Jep, vi spiller utroligt langsomt. Jeg så på et tidspunkt et par kampe, hvor jeg sad nede ved banden.
                            Oplevelsen var, at vore spillere var dårligere end modstanderne i både teknik og tanke. De få gange hvor der var hurtige kombinationer virkede det utroligt usikkert, og det var ikke til at se nogen automatik i løbemønstrene.
                            Enten trænes det ikke nok, eller også har vi ikke spillerne til det. Eller begge dele
                            Vi er væsentligt dårligere teknisk end FCN er og det er heller ikke fordi vi skal op på det niveau for det kommer til at tage en årrække. Vi er dog alt, alt, alt, for dårlige på bolden inde centralt, det er både teknisk men hvad værre er så er det også i pasningsspillet og det kommer til at gøre os langsomme centralt og så skaber vi en masse usikkerhed i holdet fordi vi smider bolden et sted på banen hvor det bliver straffet og det gør vi flere gange.

                            Vi kommer offensivt til at mangle at kunne flytte bolden hurtigt og at kunne spille mellem kæderne.

                            Defensivt kommer vi til kort fordi det er Tverskov der skal bære det meste og det kan han ikke. Dernæst så har vi et problem når vi spiller med KL der ikke har så meget fart, vi bliver udsatte på kontraer, fordi vi ikke er dygtige nok i positionspillet til at opveje for manglende fart, når vi så samtidigt smider bolden farlige steder på banen, så går det galt og det er på sådan et niveau at vi kan rykke ned på det.

                            Bjørn Paulsen ser fornuftig ud og har god fart i pasningsspillet og også rent fysisk Mihajlo kan ihvertfald rent fysisk værre med, Hvis Tverskov falder ned i en treback kæde så har vi også noget der kan spille op fra baglinjen, men vi mangler en spiller til at ligge inde ved siden af Tverskov.

                            ​​​​
                            ​​​​​
                            ​​​​​
                            ​​​​​

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg
                              Mediano har en dybtgående analyse af kampen. https://www.mediano.nu/oversigt/2022...bo-og-brchmann
                              Jeg er normalt glad for at høre Mediano, men for mig er denne analyse for tynd.
                              Der laves to store fejl. Først, så omtaler de OB som en klub, der ikke nåede slutspillet sidste år. Det ville have været mere reelt at sige, at vi kun har nået slutspillet en gang på 11 sæsoner.
                              Dernæst taler de om, at vi i pokalfinalen så, hvad OB er i stand til at præstere. De glemmer så bare, at vi spiller ganske få kampe på det niveau i løbet af en sæson. Og at vi altså også tabte pokalfinalen.
                              Det ser for mig ud til, at eksperterne igen-igen taler OB op til noget, vi ikke er.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                                Jeg er normalt glad for at høre Mediano, men for mig er denne analyse for tynd.
                                Der laves to store fejl. Først, så omtaler de OB som en klub, der ikke nåede slutspillet sidste år. Det ville have været mere reelt at sige, at vi kun har nået slutspillet en gang på 11 sæsoner.
                                Dernæst taler de om, at vi i pokalfinalen så, hvad OB er i stand til at præstere. De glemmer så bare, at vi spiller ganske få kampe på det niveau i løbet af en sæson. Og at vi altså også tabte pokalfinalen.
                                Det ser for mig ud til, at eksperterne igen-igen taler OB op til noget, vi ikke er.
                                Der er jeg fuldstændig enig. Jeg ved ikke hvad Mediano har gang i, men de overvurderer os år efter år. Hebo er altså ikke det store lys, når det gælder forudsigelser, og Brygmann er mest til for at få eksperter til at tale. De er helt urealistiske, når de taler os ind i top seks og siger, at man ikke kan bedømme efter 1 kamp. Det samme gælder sfå denne gang. Selvfølgelig kan vi bedømme INDSTILLING og INDSATS i en kamp, og bruge den til at få bange anelser, når vi har set på det samme i 11 år og kan se, at programmet for de næste 4 kampe ser vanskeligt ud. ALLE herinde håber på, at vi går ud og overpræsterer, men efterhånden er det svært at bevare optimismen.
                                Sorrig og glæde de vandre til hobe,
                                lykke, ulykke de gange på rad,
                                medgang og modgang hinanden tilråbe,
                                solskin og skyer de følges og ad.
                                Jorderigs guld
                                er prægtig muld,
                                Himlen er ene af salighed fuld.
                                - Kingo, 1681

                                Comment

                                Working...
                                X