Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - FC Nordsjælland 18/07/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    There`s always next season
    Sad but true. Og nu venter så Randers Fcm Agf og Bif....

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

      Jeg har ikke set noget fra BW, der imponerer. Tværtimod fristes jeg til at sige. Mange tvivlsomme transfers, løntunge spillere uden niveau, der stadig er her, dårlig kultur.

      Men jo, han skal have mere tid, og det hjælper heller ikke noget at skifte hele tiden.
      jeg syntes han virker som en klar opgradering - efter en årrække med Jesper hansen og senest Michael Hemmingsen syntes jeg det virker godt endelig at have en fodboldchef der kan kommunikere ordenligt i medierne noget der jo ikke ligefrem var de to forgængeres livret. Især med den nuværende træner der jo heller ikke virker alt for udadvendt. Der er det rart at der er en der kan tegne biksen udadtil.

      Syntes bestemt også det lyder til at manden ved hvad han taler om, men enig på transfer markedet har han heller ikke overbevidst mig endnu.

      - vinterens transfers lød det ikke til at han var specielt inde over så tænker ikke han skal have hverken ris eller ros for de tilgange.

      Mht oprydning i truppen - så er det bare ikke fodbold manager så er nok en del sværere at slippe af med spillere der tjener gode penge - især når de ikke præsterer tilsvarende.

      BW har jeg stadig tiltro til på trods af jeg er skuffet over vinduet (især når man bliver ved med at melde top 6 ud)

      Alm derimod - tvivler mere og mere på han holder hele sæsonen - har godt nok svært ved at se noget fremskridt

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

        jeg syntes han virker som en klar opgradering - efter en årrække med Jesper hansen og senest Michael Hemmingsen syntes jeg det virker godt endelig at have en fodboldchef der kan kommunikere ordenligt i medierne noget der jo ikke ligefrem var de to forgængeres livret. Især med den nuværende træner der jo heller ikke virker alt for udadvendt. Der er det rart at der er en der kan tegne biksen udadtil.

        Syntes bestemt også det lyder til at manden ved hvad han taler om, men enig på transfer markedet har han heller ikke overbevidst mig endnu.

        - vinterens transfers lød det ikke til at han var specielt inde over så tænker ikke han skal have hverken ris eller ros for de tilgange.

        Mht oprydning i truppen - så er det bare ikke fodbold manager så er nok en del sværere at slippe af med spillere der tjener gode penge - især når de ikke præsterer tilsvarende.

        BW har jeg stadig tiltro til på trods af jeg er skuffet over vinduet (især når man bliver ved med at melde top 6 ud)

        Alm derimod - tvivler mere og mere på han holder hele sæsonen - har godt nok svært ved at se noget fremskridt
        Jeg er enig. Jeg bedømmer ham bare ud fra, hvad han konkret gør - eller mere præcist; hvad jeg kan se, at han gør - og der er jeg ikke imponeret.

        Jeg synes, at han indtil videre har flere tvivlsomme end gode transfers bag sig, og jeg synes, at kulturen i truppen virker dårlig og ubalanceret.

        Desværre.

        Jeg tror dybest set ikke på nogen form for udvikling for klubben under nuværende ledelse. Og det er sgu en barsk én som fan at sluge.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
          Hvordan vil OB egentlig spille? Det minder meget om Chelsea under Lampard, hvor der bare blevet kastet folk frem og defensiven var noget man bare ignorerede. Det kommer bare aldrig til at virke. Den gamle tese med, at du skal have styr på den defensive struktur først lever bare i bedste velgående. Bare kig på FCNs hjørnespark, de laver samme finte to gange og begge gange snorksover vi. Der må sku da være nogen der har ansvaret her? Tænker specielt en Kasper Larsen bør dirigere og læse spillet meget bedre. Der er kort sagt intet der fungere defensivt, hverken dødbolde eller generelt spil.

          Løsningen kunne være en simpel defensiv tankegang, hvor backs primært bare skal forsvare. Tverskov ligger som ene 6'er med to 8'ere foran sig. Så har vi Breum og Jebali på kanterne med en Fenger på toppen. 4-5-1. Få styr på forsvaret og hjælp dem så meget som muligt. Ellers så rykker vi ned.
          Enig, Alms 4-2-3-1 fungerer ikke. Der skal forankres centralt.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

            Minder mig om Erik Rasmussens AGF. Ingen offensiv struktur, men sjovt de 5 gange om året hvor det bliver forløst. Til gengæld frustrerende i mange kampe
            1,15 i pointsnit, trods et for nogen flot taberslutspil siger alt om hvor skidt det er med Alm.
            Hørte for noget tid siden, nok under vores “flotte” slutspil en ekspert udtale at OB var på rette vej, fordi der nu var tydelighed i den måde vi vil spille på.
            Det er muligt der er tydelighed i det, men det har modstanderne også læst, og så dukker problemet med den manglende plan B op.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              jeg syntes han virker som en klar opgradering - efter en årrække med Jesper hansen og senest Michael Hemmingsen syntes jeg det virker godt endelig at have en fodboldchef der kan kommunikere ordenligt i medierne noget der jo ikke ligefrem var de to forgængeres livret. Især med den nuværende træner der jo heller ikke virker alt for udadvendt. Der er det rart at der er en der kan tegne biksen udadtil.

              Syntes bestemt også det lyder til at manden ved hvad han taler om, men enig på transfer markedet har han heller ikke overbevidst mig endnu.

              - vinterens transfers lød det ikke til at han var specielt inde over så tænker ikke han skal have hverken ris eller ros for de tilgange.

              Mht oprydning i truppen - så er det bare ikke fodbold manager så er nok en del sværere at slippe af med spillere der tjener gode penge - især når de ikke præsterer tilsvarende.

              BW har jeg stadig tiltro til på trods af jeg er skuffet over vinduet (især når man bliver ved med at melde top 6 ud)

              Alm derimod - tvivler mere og mere på han holder hele sæsonen - har godt nok svært ved at se noget fremskridt
              Efter runde 10 er der den første pause, på to uger. Måske det er tidspunktet for at gøre status, vedrørende Alm. Er top-6 (som vi øjensynligt - ifølge ledelsen - har truppen til, må pilen jp pege på Alm)

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                Så enig. Savner typer, der sloges, som man slog sig på, som man var bage for at skulle møde. Samtidig er der også det psykologiske, for os som tilskuere: når spillerne kæmper, lider og giver alt, hvad de har i sig, har man større tilbøjelighed til at acceptere nederlag, end når man har set en kamp, hvor spillestilen er svær at blive klog på (tiki-taka som Barcelona, et forsøg på for billige penge at lave FCN-light, eller noget tredje kønsløst møj?).

                Når spillet ikke kører så er det betryggende at vores anfører viser vejen …. Nårh nej … han kan jo ikke råbe sin makker op, om de så står i en telefonboks
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Alm må simpelthen vågne op og lugte kaffen.

                  Vi lukker simpelthen alt for mange mål ind - Rent statistisk burde det være mere realistisk at få forhindret nogle scoringer imod os, fremfor at skulle skrue yderligere op for målscoringen. Set over hele Alm perioden.

                  Jeg gad rigtig godt se denne start 11'er, i en 3-4-3, el 5-2-3, hvor vi spiller med 3 midterstoppere og offensive backs. Samt muligheden for at rykke Tverskov op i løbet af kampen.

                  Oku ind for Aron - Frø ind for Jebali - Moculli ind for Sabbi, Sander ind for Breum, osv.

                  ------------Bernat------------
                  --Ivan--Tverskov--Bjørn--
                  Nico------------------Jørgen
                  --------Aron---Jebali---------
                  Sabbi/-----------------Breum
                  --------------Max--------------

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                    Tverskov tilbage med anførerbindet … hvordan gik det? Så ikke kampen og læser først kommentarer nu men han har ikke været nævnt ..
                    Han var tilstede uden at gøre sig bemærket spillemæssigt.
                    Lederevner så jeg intet til.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      OB spillede en skrækkelig kamp, Jeg har snart været inde på mange gange, at der mangler en del forstærkninger- efter i dag, er jeg også blevet sikker på, at der også skal forstærkes på trænerbænken. Det var en ganske forfærdelig kamp taktisk. Totalt planløst.

                      Det bør være åbenlyst for enhver, hvor der skal forstærkes. Alle ved jo, at det handler om den røde tråd op gennem banen: Målmand, midterforsvar, midterste midtbane og angriber. Så kan der fyldes op med talenter rundt om dem. Lige nu mangler der 1 målmand, 1 forsvar, 1 midtbane og 1 angriber - og så tvivler jeg faktisk på om Nicko har det der skal til. Derfor undrer det mig også, at der hentes fyld til de offensive pladser.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                        Jeg er enig. Jeg bedømmer ham bare ud fra, hvad han konkret gør - eller mere præcist; hvad jeg kan se, at han gør - og der er jeg ikke imponeret.

                        Jeg synes, at han indtil videre har flere tvivlsomme end gode transfers bag sig, og jeg synes, at kulturen i truppen virker dårlig og ubalanceret.

                        Desværre.

                        Jeg tror dybest set ikke på nogen form for udvikling for klubben under nuværende ledelse. Og det er sgu en barsk én som fan at sluge.
                        culture eats strategy for breakfast!

                        Bjørn laver ingen 180-grader på rekord-tid. Det er jo også først nu at vi kan se konsekvenserne af nogle Jesper Hansens beslutninger.

                        Comment


                          Det var fint at være tilbage på RMN! Fint at møde mennesker jeg har savnet. Fint at synge og hoppe.
                          sSelvom den præstation på banen var elendigt. Og det er mærkeligt at det ikke var meget overraskende, man kan vænne sig til meget....
                          ​​​​​​Vores offensive er fuldstændig afhængigt af Jebali som omdrejningspunkt, Frø er bare Ikke i stand at binde noget tilsammen der især i situationer hvor vi oplever modstand og det løber ikke. Hvis BW vil vente med at sælge Frø til han han udfolder niveauet så frygter mere og mere der kræves laaaaang tid...
                          Okosun med en forfærdelig kamp. Der var ja ikke kun den assist han gav til FCNs første scoring, der var flere kæmpe fejl mere som let kunne have kostet.
                          Fint at HC kom ned flere redninger men hvad ville han der ved FCNs nden scoring??? Det var ja helt væk.
                          Skjelvik ofte med meget plads på venstre side men trækker ind og løber sig fast. Mickelson offensivt med alt for lidt.
                          Sander bare for langsomt og uden at skabe noget. Bashkim knogler men lykkes faktisk ikke med noget.
                          Og med Max skadet og Bashkim ude af form siden et år (og nu måske også skadet) bliver der som alternative en 18årig kantspiller som overtager på toppen...
                          Eneste lyspunkt i offensiven var Breum.
                          Og hvorfor skifter Alm så sent??? Forstår det bare ikke. Anden halvleg var forfærdeligt og vi skabte intet i offensiven men han venter til 78. minut til han griber ind. Og så smider vi Paulsen på toppen og Mucolli skal tilbage på vb? Taber mere og mere tiltro til Alm.
                          Bedømt fra det jeg så på banen i dag bliver det en svær sæson. Og desværre passer dagens præsentation til det vi så i forberedningskampene. Ingen udvikling under Alm, så BW skal vel i erveje om han kan tilføje profiler til truppen eller hvor lang snor han stadig vil give Alm.
                          Men fint at vi allerede ved at fejre livet op RNN. Der er vel det hvad bliver hvis man er OB- fan og det kan man til mindst stole på.
                          Last edited by andlox; 18-07-2022, 23:09.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
                            Hvordan vil OB egentlig spille? Det minder meget om Chelsea under Lampard, hvor der bare blevet kastet folk frem og defensiven var noget man bare ignorerede. Det kommer bare aldrig til at virke. Den gamle tese med, at du skal have styr på den defensive struktur først lever bare i bedste velgående. Bare kig på FCNs hjørnespark, de laver samme finte to gange og begge gange snorksover vi. Der må sku da være nogen der har ansvaret her? Tænker specielt en Kasper Larsen bør dirigere og læse spillet meget bedre. Der er kort sagt intet der fungere defensivt, hverken dødbolde eller generelt spil.

                            Løsningen kunne være en simpel defensiv tankegang, hvor backs primært bare skal forsvare. Tverskov ligger som ene 6'er med to 8'ere foran sig. Så har vi Breum og Jebali på kanterne med en Fenger på toppen. 4-5-1. Få styr på forsvaret og hjælp dem så meget som muligt. Ellers så rykker vi ned.
                            Skal ret være ret kunne jeg godt se ideen i vores spil i 1. halveg. Vi har fint med boldbesiddelse og vi får også spillet os igennem, hvor det kun lige er den sidste kvalitet der mangler. Det er i 2. halveg vi ødelægges fuldstændig. Hornemann på toppen gør hvad han kan, men han er jo ikke angriber og det blev tydeligt vi manglede en dirigent deroppe som Jebali sædvanligvis er og Kadrii kan være når han er bedst.
                            Defensivt giver jeg dig dog ret. Ret beset kommer fcn faktisk ikke med en skid. Vi forære dem begge mål og et par øvrige omstillinger. Ellers er det til stor forbavselse på dødbolde de truer os. Jeg ved ikke om det er noget gammelkendt taktik ift. hvordan enten Hjortebjerg eller Krogh foretrækker en zoneopdækning skal se ud, som de fuldstændig tager røven på eller vi simpelthen bare ikke overholder aftalerne. Det er under alle omstændigheder nærmest latterligt, hvordan vi i to ombæringer efterlader to spillere til helt frie headere. Særligt Kian Hansen giver man sgu da ikke plads, når han i og for sig er deres eneste trussel i luftrummet.

                            Det var sindssygt, men det var der mange ting der var. Særligt i 2. Halveg!!

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                              Skal ret være ret kunne jeg godt se ideen i vores spil i 1. halveg. Vi har fint med boldbesiddelse og vi får også spillet os igennem, hvor det kun lige er den sidste kvalitet der mangler. Det er i 2. halveg vi ødelægges fuldstændig. Hornemann på toppen gør hvad han kan, men han er jo ikke angriber og det blev tydeligt vi manglede en dirigent deroppe som Jebali sædvanligvis er og Kadrii kan være når han er bedst.
                              Defensivt giver jeg dig dog ret. Ret beset kommer fcn faktisk ikke med en skid. Vi forære dem begge mål og et par øvrige omstillinger. Ellers er det til stor forbavselse på dødbolde de truer os. Jeg ved ikke om det er noget gammelkendt taktik ift. hvordan enten Hjortebjerg eller Krogh foretrækker en zoneopdækning skal se ud, som de fuldstændig tager røven på eller vi simpelthen bare ikke overholder aftalerne. Det er under alle omstændigheder nærmest latterligt, hvordan vi i to ombæringer efterlader to spillere til helt frie headere. Særligt Kian Hansen giver man sgu da ikke plads, når han i og for sig er deres eneste trussel i luftrummet.

                              Det var sindssygt, men det var der mange ting der var. Særligt i 2. Halveg!!
                              Det mest deprimerende ved dagens kamp er at al den elendighed vi ser er set så mange gange før de seneste år: Frøkærs bundniveau er ekstremt lavt, Kasper Larsen virker blottet for selvtillid og kvalitet i forsvaret. Baskim virker er en skygge af sig selv og har været det i et år nu. Vi er ekstremt uskarpe i front, Vi laver minimum 2 kæmpe fejl i defensiven som fører til chancer og som regel mål til modstanderen. Modstanderne har læst os taktisk og både offensivt og defensivt bliver vi ofte overmatchet taktisk. Vi har igen alt for mange på skadeslisten. Ved godt det er første kamp, men alt det her vi set før og meget tyder på der ikke er noget der har ændret sig. Noget skal ændres, ellers rykker vi ned.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                                Det mest deprimerende ved dagens kamp er at al den elendighed vi ser er set så mange gange før de seneste år: Frøkærs bundniveau er ekstremt lavt, Kasper Larsen virker blottet for selvtillid og kvalitet i forsvaret. Baskim virker er en skygge af sig selv og har været det i et år nu. Vi er ekstremt uskarpe i front, Vi laver minimum 2 kæmpe fejl i defensiven som fører til chancer og som regel mål til modstanderen. Modstanderne har læst os taktisk og både offensivt og defensivt bliver vi ofte overmatchet taktisk. Vi har igen alt for mange på skadeslisten. Ved godt det er første kamp, men alt det her vi set før og meget tyder på der ikke er noget der har ændret sig. Noget skal ændres, ellers rykker vi ned.
                                Der første skridt er i hvert fald at få skippet alle over-the-hill- og fejlcastede spillere på porten. Herunder kunne nævnes: Larsen, Skjelvik, Okosun, Sander. Dertil kunne også nævnes evigt underpræsterende Frøkjær (han er bare ikke bedre. Hans mentalitet er ikke til topfodbold) og Sabbi som ikke er en holdspiller overhovedet og skader holdet mere end han gavner.
                                Der skal en ordentlig oprydning til. Det må efterhånden være tydeligt for enhver. Jeg udelukker på ingen måde, at Alm også kunne være et problem og ikke den rigtige træner. Men den trup er simpelthen bare så usammenhængende, så jeg synes det er svært at give ham hele skylden.

                                Comment

                                Working...
                                X