Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - FC Nordsjælland 18/07/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Københavnstinker
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg

    Så ser vi fodbold forskelligt. Han løber meget, har mange små bevægelser, men vi får intet ud af det og han virkede fejlplaceret i flere situationer i defensiven. Tilslutter mig fuldstændigt at Kasper L, Jørgen, Bernart, Michelson, Okossun, Sander og BK slet ikke viser niveauet.

    Ret skal være ret, jeg synes generelt Michelson har vist tendenser, men det er alt for sporadisk. Okosun er bare ringe på bolden, Kasper L er én stor undskyldning og BK ligner en, der bare ikke gider OB mere. Bernat har tiden foran sig og Sander scorer fra tid til anden. Men gode er de ikke.
    Jeg er enig i kritikken af Mickelson. Han var meget dårlig i går. Placerer sig forkert, prøver at drible 4 mand o.s.v.

    Leave a comment:


  • Jonss
    replied
    Oprindeligt indsendt af Johnbonny Se indlæg

    Trods enkelte fejl synes jeg du fuldstændig ved siden af med Nico. For mig var ham og Tverskov vores bedste igår.
    Ayo laver 2 graverende fejl, men han er bestemt med på Superligaens niveau. Hvis du endelig fremhæver så mange, hvor i din analyse er Frøkjær så? Pinligt bare at kigge på ham og hans attitude og dårlige beslutninger på stribe. Man vil bruge ham til at drive bolden og være kreativ men det manglede også
    Så ser vi fodbold forskelligt. Han løber meget, har mange små bevægelser, men vi får intet ud af det og han virkede fejlplaceret i flere situationer i defensiven. Tilslutter mig fuldstændigt at Kasper L, Jørgen, Bernart, Michelson, Okossun, Sander og BK slet ikke viser niveauet.

    Ret skal være ret, jeg synes generelt Michelson har vist tendenser, men det er alt for sporadisk. Okosun er bare ringe på bolden, Kasper L er én stor undskyldning og BK ligner en, der bare ikke gider OB mere. Bernat har tiden foran sig og Sander scorer fra tid til anden. Men gode er de ikke.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Johnbonny Se indlæg

    Trods enkelte fejl synes jeg du fuldstændig ved siden af med Nico. For mig var ham og Tverskov vores bedste igår.
    Ayo laver 2 graverende fejl, men han er bestemt med på Superligaens niveau. Hvis du endelig fremhæver så mange, hvor i din analyse er Frøkjær så? Pinligt bare at kigge på ham og hans attitude og dårlige beslutninger på stribe. Man vil bruge ham til at drive bolden og være kreativ men det manglede også
    Sorry jeg glemte frø. Han bliver aldrig til noget på højere plan. Har ikke mentaliteten.
    Jeg så - som skrevet - kun første halvleg. Her laver Michelson mange Storr placeringsfejl. Der spilles uden om jam to gange som giver frit løb til baglinjen. Samtidig fungerer det ikke fremad for ham. Han har set pivringe ud i de træningskampe jeg har set. Måske spillede han sig gevaldigt op i 2. Halvleg ?
    EDIT: som jeg ser det går han for ofte på bolden i stedet for på manden, for så at tage bolden. Det er alt for risikabelt. KL gør hverken det ene eller andet - han er for langsom til det
    Last edited by claudes1; 19-07-2022, 08:00.

    Leave a comment:


  • Johnbonny
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Kunne ikke se 2. Halvleg i går. Har lige set Fcns andet mål. Det er jo håbløst af 4 OBere. Der Kan løbes i ryggen af indlægsspilleren. Hvad fanden laver Bernart derude og hvordan kan Schelderup være umarkeret med to midterforsvarere som bare løber og kigger bold. Det er jo top pinligt. Det ligner et hold der ikke VIL lære af sine fejl fra sidste sæson. Det lugter altså lidt af, at Alm har tabt dem eller aldrig rigtig har fået fat i dem. Forstår de ikke hans svensk? Jeg har aldrig set en sådan perlerække af fejl på det her niveau - og nu i over et år i træk.
    Hvad jeg så i 1. Halvleg har Kl, Jørgen, Bernart, Michelson, Okossun, Sander og BK ikke niveau til top 10. Hvis BW og rigmanden ikke kan se det og gør noget ved det forstår jeg simpelthen ikke at de kan være involveret i fodboldverdenen.
    Trods enkelte fejl synes jeg du fuldstændig ved siden af med Nico. For mig var ham og Tverskov vores bedste igår.
    Ayo laver 2 graverende fejl, men han er bestemt med på Superligaens niveau. Hvis du endelig fremhæver så mange, hvor i din analyse er Frøkjær så? Pinligt bare at kigge på ham og hans attitude og dårlige beslutninger på stribe. Man vil bruge ham til at drive bolden og være kreativ men det manglede også

    Leave a comment:


  • Johnbonny
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...point-til-fcn/



    men hvorfor bakker KL?? Han er jo på vej frem til den..
    Enig! Han skal simpelthen flyve ind i den bold og så må han tage kort hvis det er det der skal til

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

    Han var da herlig da han fik overrakt blomster. Han havde det for vildt - Arme op over hovedet, vinker til alle, storsmiler og gør det hele før hans navn bliver råbt op. Jeg elskede det - kæmpe energi! En hel anden attitude end alle de andre der fik overrakt blomster.
    Det er det sjoveste indlæg på Forum nogensinde

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Kunne ikke se 2. Halvleg i går. Har lige set Fcns andet mål. Det er jo håbløst af 4 OBere. Der Kan løbes i ryggen af indlægsspilleren. Hvad fanden laver Bernart derude og hvordan kan Schelderup være umarkeret med to midterforsvarere som bare løber og kigger bold. Det er jo top pinligt. Det ligner et hold der ikke VIL lære af sine fejl fra sidste sæson. Det lugter altså lidt af, at Alm har tabt dem eller aldrig rigtig har fået fat i dem. Forstår de ikke hans svensk? Jeg har aldrig set en sådan perlerække af fejl på det her niveau - og nu i over et år i træk.
    Hvad jeg så i 1. Halvleg har Kl, Jørgen, Bernart, Michelson, Okossun, Sander og BK ikke niveau til top 10. Hvis BW og rigmanden ikke kan se det og gør noget ved det forstår jeg simpelthen ikke at de kan være involveret i fodboldverdenen.

    Leave a comment:


  • newbenji
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

    Enig, Alms 4-2-3-1 fungerer ikke. Der skal forankres centralt.
    Ville nu til tider også mere kalde den en 4-2-4
    For fandme ofte de 4 offensive stod på linie...

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

    culture eats strategy for breakfast!

    Bjørn laver ingen 180-grader på rekord-tid. Det er jo også først nu at vi kan se konsekvenserne af nogle Jesper Hansens beslutninger.

    Øhhh nej.. konsekvenserne af Jesper Hansens arbejde viste sig ret hurtigt. Det kan så godt være, at det først er nu, der er nogen som vil indse/indrømme at han var ren gift for klubben. Han var en fadæse på mange fronter.

    Mens JH var her, var undskyldningen meget længe at han skulle rydde op efter Kim Brink, så havde vi Hemmingsen, som heldigvis hurtigt røg ud, men nu lyder undskyldningen flere steder fra at BW lige skal rydde op efter JH. Så er han selvfølgelig også fredet et stykke tid.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

    Der første skridt er i hvert fald at få skippet alle over-the-hill- og fejlcastede spillere på porten. Herunder kunne nævnes: Larsen, Skjelvik, Okosun, Sander. Dertil kunne også nævnes evigt underpræsterende Frøkjær (han er bare ikke bedre. Hans mentalitet er ikke til topfodbold) og Sabbi som ikke er en holdspiller overhovedet og skader holdet mere end han gavner.
    Der skal en ordentlig oprydning til. Det må efterhånden være tydeligt for enhver. Jeg udelukker på ingen måde, at Alm også kunne være et problem og ikke den rigtige træner. Men den trup er simpelthen bare så usammenhængende, så jeg synes det er svært at give ham hele skylden.
    Alm havde et år nu men ser bare ikke fremskridt. Hverken i hensigt af holdets mentalitet hvor de kan komme med enkelte klassepræstationer mod "de store" kun om at skuffe mod midter-og bundkluber en uge senere eller med at skabe en ny tydelig spillemåde. Vi er fuldstændig afhængigt af individuelle præstationer af enkelte spillere men ser ikke en spillemåde eller udtryk som sidder i skabet. Forsøget at stabilisere defensiven kostede i offensiven. Mens vi tidligere skabte chancer - men var alt for ofte alt for usksrp at udnytte de så kommer vi nu ikke en gang mere til chancerne og vores spil bliver mere og mere kedeligt. For mig virker Alm stædig, skifter alt for sent og kan åbenbart ikke hjælpe med dispositioner fra sidelinjen. Desuden ser alt for mange spiller som går i stå, Håber Alm kan vende der men bliver mere og mere skuffet og taber tiltro.

    Leave a comment:


  • Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Lige som med Vestergaard , og hvad striben af unge ellers hedder, så er det for at fremvise et vis antal af eget avl i truppen. Måske for at opretholde en status i DBU regi. Ihverfald ikke for at give de unge den spilletid der kræves for at udvikle dem.
    Kjerrumgaard har ikke niveau til superligaen, tro mig ... og jeg er enig i at kontrakten til ham er en del af jeres projekt "vi skal vise at akademiet fungerer".

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...point-til-fcn/



    men hvorfor bakker KL?? Han er jo på vej frem til den..

    Leave a comment:


  • Bobolarsen
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Det mest deprimerende ved dagens kamp er at al den elendighed vi ser er set så mange gange før de seneste år: Frøkærs bundniveau er ekstremt lavt, Kasper Larsen virker blottet for selvtillid og kvalitet i forsvaret. Baskim virker er en skygge af sig selv og har været det i et år nu. Vi er ekstremt uskarpe i front, Vi laver minimum 2 kæmpe fejl i defensiven som fører til chancer og som regel mål til modstanderen. Modstanderne har læst os taktisk og både offensivt og defensivt bliver vi ofte overmatchet taktisk. Vi har igen alt for mange på skadeslisten. Ved godt det er første kamp, men alt det her vi set før og meget tyder på der ikke er noget der har ændret sig. Noget skal ændres, ellers rykker vi ned.
    Der første skridt er i hvert fald at få skippet alle over-the-hill- og fejlcastede spillere på porten. Herunder kunne nævnes: Larsen, Skjelvik, Okosun, Sander. Dertil kunne også nævnes evigt underpræsterende Frøkjær (han er bare ikke bedre. Hans mentalitet er ikke til topfodbold) og Sabbi som ikke er en holdspiller overhovedet og skader holdet mere end han gavner.
    Der skal en ordentlig oprydning til. Det må efterhånden være tydeligt for enhver. Jeg udelukker på ingen måde, at Alm også kunne være et problem og ikke den rigtige træner. Men den trup er simpelthen bare så usammenhængende, så jeg synes det er svært at give ham hele skylden.

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Skal ret være ret kunne jeg godt se ideen i vores spil i 1. halveg. Vi har fint med boldbesiddelse og vi får også spillet os igennem, hvor det kun lige er den sidste kvalitet der mangler. Det er i 2. halveg vi ødelægges fuldstændig. Hornemann på toppen gør hvad han kan, men han er jo ikke angriber og det blev tydeligt vi manglede en dirigent deroppe som Jebali sædvanligvis er og Kadrii kan være når han er bedst.
    Defensivt giver jeg dig dog ret. Ret beset kommer fcn faktisk ikke med en skid. Vi forære dem begge mål og et par øvrige omstillinger. Ellers er det til stor forbavselse på dødbolde de truer os. Jeg ved ikke om det er noget gammelkendt taktik ift. hvordan enten Hjortebjerg eller Krogh foretrækker en zoneopdækning skal se ud, som de fuldstændig tager røven på eller vi simpelthen bare ikke overholder aftalerne. Det er under alle omstændigheder nærmest latterligt, hvordan vi i to ombæringer efterlader to spillere til helt frie headere. Særligt Kian Hansen giver man sgu da ikke plads, når han i og for sig er deres eneste trussel i luftrummet.

    Det var sindssygt, men det var der mange ting der var. Særligt i 2. Halveg!!
    Det mest deprimerende ved dagens kamp er at al den elendighed vi ser er set så mange gange før de seneste år: Frøkærs bundniveau er ekstremt lavt, Kasper Larsen virker blottet for selvtillid og kvalitet i forsvaret. Baskim virker er en skygge af sig selv og har været det i et år nu. Vi er ekstremt uskarpe i front, Vi laver minimum 2 kæmpe fejl i defensiven som fører til chancer og som regel mål til modstanderen. Modstanderne har læst os taktisk og både offensivt og defensivt bliver vi ofte overmatchet taktisk. Vi har igen alt for mange på skadeslisten. Ved godt det er første kamp, men alt det her vi set før og meget tyder på der ikke er noget der har ændret sig. Noget skal ændres, ellers rykker vi ned.

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
    Hvordan vil OB egentlig spille? Det minder meget om Chelsea under Lampard, hvor der bare blevet kastet folk frem og defensiven var noget man bare ignorerede. Det kommer bare aldrig til at virke. Den gamle tese med, at du skal have styr på den defensive struktur først lever bare i bedste velgående. Bare kig på FCNs hjørnespark, de laver samme finte to gange og begge gange snorksover vi. Der må sku da være nogen der har ansvaret her? Tænker specielt en Kasper Larsen bør dirigere og læse spillet meget bedre. Der er kort sagt intet der fungere defensivt, hverken dødbolde eller generelt spil.

    Løsningen kunne være en simpel defensiv tankegang, hvor backs primært bare skal forsvare. Tverskov ligger som ene 6'er med to 8'ere foran sig. Så har vi Breum og Jebali på kanterne med en Fenger på toppen. 4-5-1. Få styr på forsvaret og hjælp dem så meget som muligt. Ellers så rykker vi ned.
    Skal ret være ret kunne jeg godt se ideen i vores spil i 1. halveg. Vi har fint med boldbesiddelse og vi får også spillet os igennem, hvor det kun lige er den sidste kvalitet der mangler. Det er i 2. halveg vi ødelægges fuldstændig. Hornemann på toppen gør hvad han kan, men han er jo ikke angriber og det blev tydeligt vi manglede en dirigent deroppe som Jebali sædvanligvis er og Kadrii kan være når han er bedst.
    Defensivt giver jeg dig dog ret. Ret beset kommer fcn faktisk ikke med en skid. Vi forære dem begge mål og et par øvrige omstillinger. Ellers er det til stor forbavselse på dødbolde de truer os. Jeg ved ikke om det er noget gammelkendt taktik ift. hvordan enten Hjortebjerg eller Krogh foretrækker en zoneopdækning skal se ud, som de fuldstændig tager røven på eller vi simpelthen bare ikke overholder aftalerne. Det er under alle omstændigheder nærmest latterligt, hvordan vi i to ombæringer efterlader to spillere til helt frie headere. Særligt Kian Hansen giver man sgu da ikke plads, når han i og for sig er deres eneste trussel i luftrummet.

    Det var sindssygt, men det var der mange ting der var. Særligt i 2. Halveg!!

    Leave a comment:

Working...
X