Oprindeligt indsendt af MaxHH
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Superligaen 2014/15 - kampprogram
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlægTror problemet er de starter foråret senere end suppe hold. Og det samme gør sig vidst gældende efter sommer pausen.
I år startede 1.div en uge efter Superligaen. Men stoppede ca. 2 uger før Superligaen ved vinterpausen (Lige pånær to Marienlyst-kampe der var blevet flyttet - husker dog ikke hvorfor)
Til gengæld startede 1.division en hel måned efter superligaen efter vinterpausen. De kampe skal jo helt naturligt hentes i den anden ende, medmindre klubberne takker ja til et mere komprimeret program. Det er heller ikke alle klubber i 1.div der har fuldtidsprofessionelle der kan få/tage fri fra arbejde en eller flere onsdage for at spille kamp i den anden ende af landet. For så også at være meget sent hjemme.
Så ja - det er et problem og en ærgerlig start for et nyt Superliga-hold der har brug for al den forberedelse de kan bruge.
Men spørgsmålet er hvor meget der egentlig kan gøres når specielt baneforhold+vejr lader så meget tilbage at ønske her i DK.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Coach Se indlægOg en af grundende til den senere start er banerne. Langt fra alle klubber i 1.div har varme i banerne, og kan derfor ikke spille så tidligt som suppeklubberne kan efter vinteren, eller for den sags skyld blive ved så længe i efteråret.
I år startede 1.div en uge efter Superligaen. Men stoppede ca. 2 uger før Superligaen ved vinterpausen (Lige pånær to Marienlyst-kampe der var blevet flyttet - husker dog ikke hvorfor)
Til gengæld startede 1.division en hel måned efter superligaen efter vinterpausen. De kampe skal jo helt naturligt hentes i den anden ende, medmindre klubberne takker ja til et mere komprimeret program. Det er heller ikke alle klubber i 1.div der har fuldtidsprofessionelle der kan få/tage fri fra arbejde en eller flere onsdage for at spille kamp i den anden ende af landet. For så også at være meget sent hjemme.
Så ja - det er et problem og en ærgerlig start for et nyt Superliga-hold der har brug for al den forberedelse de kan bruge.
Men spørgsmålet er hvor meget der egentlig kan gøres når specielt baneforhold+vejr lader så meget tilbage at ønske her i DK.
Comment
-
Uanset vinterproblematik m.v. synes jeg ikke, man kan byde folk at superligaen starter lige midt i normale menneskers sommerferie. Ufatteligt bittert at misse premieren igen æv øvStriwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Coach Se indlægOg en af grundende til den senere start er banerne. Langt fra alle klubber i 1.div har varme i banerne, og kan derfor ikke spille så tidligt som suppeklubberne kan efter vinteren, eller for den sags skyld blive ved så længe i efteråret.
Jeg synes dog at det er problematisk, og gør i hvert fald ikke noget for at bryde rytmen med at oprykkerne har størst sandsynlighed for at rykke ud igen efter en sæson...
Mvh
MaxHH
Comment
-
Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlægUanset vinterproblematik m.v. synes jeg ikke, man kan byde folk at superligaen starter lige midt i normale menneskers sommerferie. Ufatteligt bittert at misse premieren igen æv øv
Synes man burde gøre mere for at afvikle fodbold i sommerhalvåret.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægNogen der ved hvorfor at vi starter en lille uge senere end fx Brøndby med opstarten?
ekstra feriedage som belønning for den fine 8. Plads måske?
halvdelen af truppen skal lige have deres eksamner overstået?
Comment
-
Nogen der tager ned og ser træning på mandag eller skal man selv lette sin fede røv?
kunne godt tænke mig at se hvem der møder op og hvem der ikke gør.. De spillere der har kontrakt til 30/6 og som stadig ikke har fundet klub. Spiller de med eller?
ikke at jeg forventer de er, men kunne jo godt være at nogen fik lov til at træne med...
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægNogen der tager ned og ser træning på mandag eller skal man selv lette sin fede røv?
kunne godt tænke mig at se hvem der møder op og hvem der ikke gør.. De spillere der har kontrakt til 30/6 og som stadig ikke har fundet klub. Spiller de med eller?
ikke at jeg forventer de er, men kunne jo godt være at nogen fik lov til at træne med...
Så let røven og tag derud :b en fyldig rapport giver jeg gerne en fadbamse for ved lejlighed :)
Comment
Comment