Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue sommer 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Jeg skal love for at der bliver tolket på det interview. Alle kan se at JJT ikke er god nok til at spille 6er i Alms system, det kan BW naturligvis også. Manden er lige kommet til og normal arbejdsgang er vel at få lidt tid til at vurdere truppen inden man tager stilling til hvilke ændringer man ønsker at lave til et forestående transfervindue - uden at skulle stå på mål for de aftaler mm. som forgængerne har lavet. Hvorfor er det præcis at det er utopi at forestille sig at BW ikke ønsker at forlænge med JJT?

    Hvorfor er det ikke blot en mulighed at hvor vores gamle sportslige ledelse lavede en aftale med JJT om at han skulle videre senest til sommer, vurdere BW at JJT ikke er en spiller der skal tilbydes en forlængelse af den nye sportslige ledelse, samtidig med at JJT aldrig ville have været interesseret i at forlænge med OB igen uagtet hvilket tilbud BW så måtte være kommet med? Jeg er med på at tilliden til OBs ledelse er væk, men hvorfor skal alt være så sort/hvidt at en hver lille ting skal pustes op og gøres til et kæmpe kontrovers?

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

      Jeg så heller ikke optakt. Jeg reagerede kun på KEP udtalelse efter kampen. KEP sagde, at det var det Bjørn sagde. Og KEP var rystet.

      Men hvis kep er den eneste der har hørt det, tager jeg det mere roligt. Han er jo stadig rasende på OB og hele dens eksistens.
      Man kan se klippet her, hvis man lyster: Björn Wesström om Thomasen kontraktudløb: 'Vi tror vi kan gøre noget andet på positionen' » TV3 SPORT

      Jeg har lige set det og kort opsummeret, så bliver der sagt følgende:
      - Det er den bedste vej frem for OB og måske også for spillerne (i forhold til de 4 afgange).
      - Der er et specielt lys på en spiller, der har spillet hele sin karriere i klubben (ift. JJT).
      - JJT tager det heller ikke så dramatisk, han ser det som en naturlig del af sin mulighed for at udvikles.
      - Det er klart, at det er sentimentalt.
      - Det er en del af fodboldspillet.
      - Vi kan gøre noget andet på positionen, end han har kunnet bringe.
      - Han har naturligvis gjort det så godt som han kunne.

      Direkte adspurgt, svarer Bjørn "det er min beslutning", men jeg tror han opfatter spørgsmålet som "hvem er det der træffer denne slags beslutninger".
      Det er fodbolddirektøren!

      Jeg ser det altså helt aldeles udramatisk og slet ikke som KEP.
      Men jeg tror da også de leder mere efter hullerne i osten (for den dramatiske nyheds skyld) end jeg gør, når det gælder Wesström.

      Comment


        #78
        Jeg føler mig overbevist om at hele sandheden omkring mødet og beslutningen ikke er kommet frem

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Jeg føler mig overbevist om at hele sandheden omkring mødet og beslutningen ikke er kommet frem
          Udsagn af JJT:

          Det har ikke været voldsomt for mig. Det passer fuldstændig sammen med den plan, jeg har lagt sammen med mine agenter og den aftale, jeg lavede med OB i sin tid. Der er intet i klemme mellem mig og OB.

          - Planen er, at jeg skal ud at få noget ny inspiration og noget ny energi, når jeg har afleveret OB på den bedst mulige vis.

          - Det er den motivation, jeg har, og jeg er bekendt med, at jo bedre jeg gør det, jo bedre ser mine muligheder ud, siger Jens Jakob Thomasen
          .

          - Mon vi så ikke kan lukke denne sag..?

          Comment


            #80
            Der bliver godt nok overtolket og trukket langhalm på det kontraktudløb. Jeg vil tilskrive dramaet, til de mediepersoner, som prøver at stampe et drama op af støvet. Nok særligt KEP, som er i en evig jagt på lejligheder til at pege kritisk på OB. Det er lidt pinligt efterhånden, med de afdankede ex OB spillere, der skal være efter deres gamle arbejdsgiver. Og jeg kan se at mange hopper på den vinkel de fremsætter. Men citaterne taler heldigvis for sig selv. Og især JJT er klar i mælet, så mon ikke den dør ud nu.

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

              Udsagn af JJT:

              Det har ikke været voldsomt for mig. Det passer fuldstændig sammen med den plan, jeg har lagt sammen med mine agenter og den aftale, jeg lavede med OB i sin tid. Der er intet i klemme mellem mig og OB.

              - Planen er, at jeg skal ud at få noget ny inspiration og noget ny energi, når jeg har afleveret OB på den bedst mulige vis.

              - Det er den motivation, jeg har, og jeg er bekendt med, at jo bedre jeg gør det, jo bedre ser mine muligheder ud, siger Jens Jakob Thomasen
              .

              - Mon vi så ikke kan lukke denne sag..?
              Jo jo. Siger bare det jeg siger. Vi kan sagtens lukke den

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                Jeg skal love for at der bliver tolket på det interview. Alle kan se at JJT ikke er god nok til at spille 6er i Alms system, det kan BW naturligvis også. Manden er lige kommet til og normal arbejdsgang er vel at få lidt tid til at vurdere truppen inden man tager stilling til hvilke ændringer man ønsker at lave til et forestående transfervindue - uden at skulle stå på mål for de aftaler mm. som forgængerne har lavet. Hvorfor er det præcis at det er utopi at forestille sig at BW ikke ønsker at forlænge med JJT?

                Hvorfor er det ikke blot en mulighed at hvor vores gamle sportslige ledelse lavede en aftale med JJT om at han skulle videre senest til sommer, vurdere BW at JJT ikke er en spiller der skal tilbydes en forlængelse af den nye sportslige ledelse, samtidig med at JJT aldrig ville have været interesseret i at forlænge med OB igen uagtet hvilket tilbud BW så måtte være kommet med? Jeg er med på at tilliden til OBs ledelse er væk, men hvorfor skal alt være så sort/hvidt at en hver lille ting skal pustes op og gøres til et kæmpe kontrovers?
                Når du har mistet tilliden til noget eller nogen, som i fuldstændigt, er der vel intet underligt i at snoren er så kort at tingene netop bliver sort/hvide? Det er ligesom lidt sådan mistet tillid fungerer, er det ikke?

                De ligger fuldstændigt, som de har redt.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                  Jeg skal love for at der bliver tolket på det interview. Alle kan se at JJT ikke er god nok til at spille 6er i Alms system, det kan BW naturligvis også. Manden er lige kommet til og normal arbejdsgang er vel at få lidt tid til at vurdere truppen inden man tager stilling til hvilke ændringer man ønsker at lave til et forestående transfervindue - uden at skulle stå på mål for de aftaler mm. som forgængerne har lavet. Hvorfor er det præcis at det er utopi at forestille sig at BW ikke ønsker at forlænge med JJT?

                  Hvorfor er det ikke blot en mulighed at hvor vores gamle sportslige ledelse lavede en aftale med JJT om at han skulle videre senest til sommer, vurdere BW at JJT ikke er en spiller der skal tilbydes en forlængelse af den nye sportslige ledelse, samtidig med at JJT aldrig ville have været interesseret i at forlænge med OB igen uagtet hvilket tilbud BW så måtte være kommet med? Jeg er med på at tilliden til OBs ledelse er væk, men hvorfor skal alt være så sort/hvidt at en hver lille ting skal pustes op og gøres til et kæmpe kontrovers?
                  Enig. Hverken JJ eller OB har tilsyneladende haft interesse i en forlængelse - alle mener, det er den bedste løsning, og der er kun det drama i det, som viasat-folkene forsøger at fremtvinge.

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                    Når du har mistet tilliden til noget eller nogen, som i fuldstændigt, er der vel intet underligt i at snoren er så kort at tingene netop bliver sort/hvide? Det er ligesom lidt sådan mistet tillid fungerer, er det ikke?

                    De ligger fuldstændigt, som de har redt.

                    MvH ChrisOB
                    Hvad har det med tillid at gøre? Både JJ og ledelsen siger det samme, der er ikke nogen dårlig sag at dække over, der er ikke nogen at skulle stole på. Det JJ siger er for øvrigt nøjagtigt det, der blev meldt ud da han forlængede kontrakten sidst - det var den sidste kontrakt han skrev med OB. At det så var ambitionen, at han skulle sælges til udlandet i løbet af den periode er hvad det er, der er de rigtige tilbud ikke kommet, men det er vildt at forsøge at lave et eller andet pseudodrama ud af en udvikling, der er helt i tråd med, hvad der hele tiden er blevet meldt ud.

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                      Undskyld, men det er sgu da lidt noget vrøvl at påstå at ingen træner i verden vil vælge den spiller, der var anfører under den forrige træner. Det sker da hele tiden. Trænere orienterer sig som regel om en trup beskaffenhed, rådfører sig med ledelsen om hvem, der har været dér længst tid, og tager en beslutning derfra.

                      Jeg er med på, at Tverskov ikke var der, da træningen startede, men jeg finder det højest usandsynligt at Alm af den grund ikke valgte Tverskov som anfører. Det er sgu da mærkeligt at vælge en spiller som anfører, når man ved denne er væk om 1 år. Punktum. Og hvad angår alternativer, så var altså Aron dér. Han kunne såmænd også at ha udstyret Kasper Larsen med det, hvis det handlede om at det pinedød skulle sætte på armen af én af vores egne (som jeg tror det i virkeligheden handlede om)

                      Enhver træner med bare lidt proffesionalisme vil da se på, hvem der tidligere har båret anførerbindet. Og har haft samtaler med de enkelte. Så min påstand er at JJ udelukkende blev valgt, fordi han skulle udstilles som en god case for akademiet.

                      Han har ikke udvist det niveau af gennemslagskraft, hverken rent korporligt eller spillemæssigt som har løftet hverken hans eget spil eller holdets spil og ikke mindst resultater.

                      Så selv om vi har haft ringere anførere; (*host Jonasson, KEP) så har JJ bare ikke været god nok, været stabil nok.

                      Derfor er det også det helt rigtige, at han skal væk. Anførerbindet har ikke betydet udvikling for JJ. Han spillede på samme måde som uden bindet.

                      MvH ChrisOB
                      Det jeg mente var at ingen træner vil bare vælge den der var anfører under en anden træner, bare fordi han var anfører.

                      En ny træner vil danne sig sit eget billede og vælge en anfører derfra.

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Direkte adspurgt siger han at det er hans beslutning at JJ ikke skal have forlænget. Selvom det har været en offentlig hemmelighed siden sidste forlængelse, at JJ skulle videre senest ved kontraktudløb.

                        Måske en bagatel, men med den manglende troværdighed og generelle delitantiske kommunikation fra OB er det alligevel lidt et irritationsmoment at der kommer forskellige udtalelser fra hhv træner, sportsdirektør og spiller.
                        Jeg tolkede det nu mere som om at han svarer at det var hans beslutning at de 4 spillere der forlader OB ikke fik givet en kontrakt forlængelse.

                        Men hvis han ikke har haft givet JJ en mulig ny kontrakt så er det vel også hans beslutning, om JJ så ville have svaret nej er jo ikke til at vide.
                        Men tanke på de tidligere sportdirektører og hvad de ellers havde af stillings betegnelser, så tænker jeg ikke der er blevet vidensdelt ret meget.

                        Tænker ikke han har fået at vide at man aftalte med JJ at den kontrakt han har nu var den sidste.

                        Men ja han sagde at man kan finde noget bedre end JJ og de 3 andre der forlader os.

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                          Det er jo reelt sådan rollefordelingen er når man har en cheftræner og en sportsdirektør. I bund og grund kan jeg godt lide, at han forholder sig sådan til det. Jeg tror ikke altid det er sundt for de indre linjer hvis en træner blander sig for meget i det, eller måske endda lægger lidt pres på sportsdirektøren i medierne.

                          Jeg tror også han har haft indirekte indflydelse på, at der ikke forlænges med JJ. Selvom Alm ikke blander sig i transfers/kontrakter er det jo klart, at de har haft diskussioner om truppens styrker og mangler ift. spillestilen. Hvis Alm mente JJ havde alle nødvendige kvaliteter og passede som fod i hose til spillestilen, var Wesström nok klar over det. Og så havde det måske set anderledes ud.

                          Hvis de overhovedet kunne blive enige. Med JJ's alder og anførerstatus tror jeg da han og hans agent ville kræve en løn helt i toppen af lønhierakiet.
                          Helt enig.

                          I et tidligere interview har BW også nævnt at han i forbindelse med nye spillere holder møder med træner teamet (han sagde AA og HH og PF) men tænker det stadigvæk gælder selv om HH og PF ikke er ass. træner længere.
                          Det AA siger er at han ikke vil have noget med spillertransfers at gøre, det er ikke ens betydende med at han ikke kan have møder med BW om hvad der mangler i truppen.

                          Jeg er ret sikker på at de holder møder sammen og finder ud af hvad de mangler.

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                            Hvad har det med tillid at gøre? Både JJ og ledelsen siger det samme, der er ikke nogen dårlig sag at dække over, der er ikke nogen at skulle stole på. Det JJ siger er for øvrigt nøjagtigt det, der blev meldt ud da han forlængede kontrakten sidst - det var den sidste kontrakt han skrev med OB. At det så var ambitionen, at han skulle sælges til udlandet i løbet af den periode er hvad det er, der er de rigtige tilbud ikke kommet, men det er vildt at forsøge at lave et eller andet pseudodrama ud af en udvikling, der er helt i tråd med, hvad der hele tiden er blevet meldt ud.
                            Netop fordi det er så udramatisk, så er det jo klodset at man ikke melder ens ud, og dermed åbner mulighed for at det kan tolkes forskelligt.
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                              Hvad har det med tillid at gøre? Både JJ og ledelsen siger det samme, der er ikke nogen dårlig sag at dække over, der er ikke nogen at skulle stole på. Det JJ siger er for øvrigt nøjagtigt det, der blev meldt ud da han forlængede kontrakten sidst - det var den sidste kontrakt han skrev med OB. At det så var ambitionen, at han skulle sælges til udlandet i løbet af den periode er hvad det er, der er de rigtige tilbud ikke kommet, men det er vildt at forsøge at lave et eller andet pseudodrama ud af en udvikling, der er helt i tråd med, hvad der hele tiden er blevet meldt ud.
                              Det er ikke det, der er pointen. Der blev undret over, hvorfor folk overfortolker og gør tingene sorte/hvide, når det gælder alt hvad ledelsen siger og gør. Dét handler om tillid. Lunten er meget kort og så kan tingene hurtigt udvikle sig i dén retning, som den gjorde.

                              Det var en forklaring på, hvorfor der pludseligt blev overfortolket, ikke en kommentar på selve situationen, som ganske rigtigt er en ikke-sag.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                                Det jeg mente var at ingen træner vil bare vælge den der var anfører under en anden træner, bare fordi han var anfører.

                                En ny træner vil danne sig sit eget billede og vælge en anfører derfra.
                                Det udsagn er jeg stadig ikke helt enig i. Enhver træner vil som udgangspunkt se, hvem der var anfører sidst, og måske komme til en logisk konklusion om at der nok var en grund til, at den forrige træner havde ham som anfører.

                                De fleste trænere vil da orientere sig om hvert eneste hold, også i nabolandene om hvem der er anførere de forskellige steder. De har måske sågar set kampe med det hold, som de nu skal overtage.

                                Jeg tror stadig at Alm valgte JJ mere som et signal end en samlet vurdering af hans evner som anfører kontra f.eks Tverskov, der immervæk har et vist navn i Danmark og dermed også Skandinavien.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X