Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2022

    Ifølge Fyens Stiftstidende lurer OB på en transferfri Jon Dagur Thorsteinsson.

    #2
    Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
    Ifølge Fyens Stiftstidende lurer OB på en transferfri Jon Dagur Thorsteinsson.
    Ja, han er jo sådan set en type vi alle konstant skriger efter. Men problemet er bare at det igen så går i mod strategien ift. Breum. Så skal vi i hvert fald have solgt Sabbi

    Comment


      #3
      Frygtede lidt den ville komme efter jeg så, at AaB skulle være interesserede.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

        Ja, han er jo sådan set en type vi alle konstant skriger efter. Men problemet er bare at det igen så går i mod strategien ift. Breum. Så skal vi i hvert fald have solgt Sabbi
        (Kan sagtens se os sælge Sabbi til sommer.)

        Thorsteinsson er ikke typen jeg skriger efter. Vi kunne godt bruge en spiller, der er et "dumt svin" på måde, at han går til den i duellerne og måske indimellem går over stregen. En spiller/spillere som modstanderne ikke kan lide at møde.

        Sådan ser jeg ikke Thorsteinsson. Mere tværtimod. Tror mere han er en spiller mange godt kan lide at spille imod. Han lader sig ofte for nemt frustrere og spiller skidt. Det er heller ikke mit indtryk, at han er den fedeste holdkammerat. Selvom han har et højt topniveau.

        Comment


          #5
          Der skulle have stået sommervindue, i stedt for vinter i overskriftenHvem kan rette den?

          Comment


            #6
            Så ved jeg ved, dygtig spiller. Og så vidt jeg ved, problembarn.
            Er det bare min fornemmelse eller.?

            Jeg synes en sådan signing lugter langt væk af Sabbi-signigen.
            Dygtig spiller som næsten med garanti ikke vil få succes i OB.

            Nej tak til ham.

            Comment


              #7
              Vi mangler så meget en 6er............men altså Jon kan da være en okay tilføjelse, især ved et salg af en af vore kanter.

              Comment


                #8
                Dygtig spiller, men:

                1: Hvad er planen med Breum/Frøkjær, hvis han skal ind?

                2: Er det den rigtige personlighed at få ind? Synes vi har rigeligt af skæve personligheder offensivt som ikke lige linker naturligt med hinanden og finder ind i et samarbejde. Bashkim, Sabbi, til dels Jebali og Frøkjær kan vi næsten også smide ind i den pulje. Thorsteinsson ligner en der spiller meget for sig selv og kæmper med sine egne ting, og når han er på sit topniveau er han en fantastisk spiller. Men jeg synes også jeg ser alt for meget middelmådigt fra ham, lidt ligesom med Sabbi både her og i Hobro. Frygter lidt at han bliver endnu en spiller som ikke falder naturligt ind i gruppen og som vi ikke får det optimale ud af.

                Får vi skabt den rigtige gruppe og kommer vi af med nogle af de ovennævnte spillere, så kan jeg godt se det spændende i det. Men i den nuværende trup frygter jeg godt nok, at det bare fører til mere disharmoni. Vi har brug for nogle der kitter holdet sammen som jeg ser det, en Drachmann-type som samtidig har et højt niveau, ikke en spiller med højt topniveau som kører sit eget show.
                Last edited by Sheed; 24-03-2022, 15:48.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                  (Kan sagtens se os sælge Sabbi til sommer.)

                  Thorsteinsson er ikke typen jeg skriger efter. Vi kunne godt bruge en spiller, der er et "dumt svin" på måde, at han går til den i duellerne og måske indimellem går over stregen. En spiller/spillere som modstanderne ikke kan lide at møde.

                  Sådan ser jeg ikke Thorsteinsson. Mere tværtimod. Tror mere han er en spiller mange godt kan lide at spille imod. Han lader sig ofte for nemt frustrere og spiller skidt. Det er heller ikke mit indtryk, at han er den fedeste holdkammerat. Selvom han har et højt topniveau.
                  Jeg vil langt hellere foretrække en spiller med Jons attitude fremfor for en spiller med Frøkjærs lade attitude - anyday

                  Comment


                    #10
                    Kæmpe nej tak. Vil ikke kunne løfte os og er mega usympatisk.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Kæmpe nej tak. Vil ikke kunne løfte os og er mega usympatisk.
                      Vil heller ikke have ham, men han ville være et løft.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                        Vil heller ikke have ham, men han ville være et løft.
                        Tror bare at vi får en ny Sabbi på kanten. Vil hellere satse på Breum

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Tror bare at vi får en ny Sabbi på kanten. Vil hellere satse på Breum
                          Jeg ønsker ham heller ikke, men han vil være et løft.

                          Comment


                            #14
                            Endnu en sæson nåede OB ikke en top6 men ny træner, ny direktør og udskiftninger i U19 og staben omkring førsteholdet så hvor er man på vej hen og hvad vil man.

                            Der ligger en strategi, fastlagt spillestil der så småt tager form og man kan se hvad holdet vil men der mangler kvalitet.

                            Umiddelbart bør man bygge holdet op om en stamme og supplere egen avl med kvalitetsspillere udefra. Der er man måske ikke helt endnu og flere ting gør sig gældende.

                            Bjørn Westrøm har udtalt at det sentimentale skal ud af klubben når det kommer til spillere og man skal forvente og forberede sig på en større strøm af spillere. Der er fokus på salg og det er for så vidt også ok at OB sælger de spillere videre man kan og så beholder de gode spillere der måske bare ikke er gode nok til det store salg og derfor giver mere værdi at fastholde som en stamme.

                            Hvem kunne stammen så være nu? Umiddelbart HC, Tverskov, Aron og Jebali hvis man tænker at man skal have en i hver række der kan forvente en stamplads.

                            Det kræver dog en forlængelse med Tverskov (udløb 30.06.23) og måske et anførerbind nu hvor JJT alligevel ikke har i sinde at forlænge (udløb til sommer) og dermed ikke skal være anfører eller for så vidt en man kan bygge spillet op om. Aron er givetvis den/det bedste bud på en spiller der har fornuftig kvalitet men givetvis ikke kan sælges stort. Aron har dog også kontraktudløb 30.06.23.
                            Når jeg peger på Jebali skal det ses i lyset af at et forventet salg af Breum, Max og Frøkjær samt Sabbi mens jeg ikke længere tror på projekt Kadrii og Hyllegaard har udløb til sommer.
                            Sander Svendsen har kontraktudløb sommeren 2023 og selvom han er en fin fyr og dygtig anser jeg det ikke som sandsynligt at der bliver forlænget eller at han tager en fast starter og dermed måske et salg inden kontraktudløb?

                            Så med en stamme der hedder HC, Tverskov, Aron og Jebali der over tid forhåbentligt bliver erstattet af egen avl der ikke bliver solgt eller profiler udefra hvem skal så spille.

                            I forsvaret er der hentet 3 nye spillere ind i denne sæson. Nicholas, Mihajlo og Joel. De har måske ikke vist sig som de store forstærkninger endnu men man må håbe at det kommer i nedrykningspillet og ellers må man endnu engang vurdere om egen avl i form af Østrøm, Vestergaard og en Slotsager der vist kommer bagfra er gode og gamle nok til at overtage eller om man endnu engang skal rydde op.
                            AJA og Ryan har udløb til sommer og deres tid må være slut mens Kasper Larsen og Skjelvik med kontrakt til 2024 og 2023 ikke har vist sig som løsningen indtil videre – kan de komme videre? Har desværre ikke fidus til at hverken Brems eller Khemdee kommer til at gøre sig gældende i OB.

                            På midten anser jeg Aron som selvskrevet når han er klar og så bliver det nok med JJT så længe han er her da en ellers genopstanden Okusun nok er for meget samme type men måske også det der skal til at lukke ned bagtil. Kan Østrøm gøre sig gældende ? JJT lader til at være på vej videre så spørgsmålet er hvor meget han skal spille hvis han ikke forlænger og man skal bruge foråret til at spille en trup sammen til næste sæson eller er det ren krisestyring. Satser man på en defensiv 2x6, 1x6+1x8 eller 2x8 bag en 10´er eller skal man hente en erstatning for JJT? I så fald skal det være her man bruger godt med penge og henter noget erfaring og kvalitet.

                            Mange i spil til en 10´er foran de to ”defensive” midtbanespillere. P.t. er det Jebali men Frøkjær har spillet godt her men hvad er niveauet når han kommer tilbage fra skade og kan han ligge på i forhold til at undgå fejl og lave en defensiv indsats – det er det der skal til hvis han skal spille til top6 eller sælges. Breum og Sander kan også spille den udover JJT.
                            Kløve er vel en fin altmuligmand men jeg ser reelt ikke en plads til ham i den nuværende opstilling hvis der skal spilles til top6 men der er kontrakt til medio 2024!! Tarik skal til at overraske hvis han skal gøre sig gældende i OB.

                            På kanterne er der også flere kombinationer og umiddelbart er der mange gode spillere men endnu ikke den sammensætning der er braget igennem. Det tror jeg heller ikke sker her i foråret .. kamp om pladserne, jo måske .. Sabbi/Breum, Jebali/Frøkjær, Jebali/Breum med Sander som en backup på alle pladser .. Max på toppen og åbenbart med Kadrii som reserve ..

                            Skål ..


                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #15
                              Til Plum

                              Jeg er enig i dine betragtninger om Tverskov, giv ham en forlængelse og anførerbindet. Tror det kan motivere ham efter skuffelsen sidste sommer og vi får nok ikke bedre midtstopper med vores budget. Tverskov er 29 år og kan vel også se perspektiver i det. Ikke mindst hvis han får bedre medspillere i forsvaret.

                              Blev Ørstrøm afprøvet på midten på træningslejren i Tyrkiet og i så fald hvordan gik det? Ville ønske at han kunne lykkes der

                              Comment

                              Working...
                              X