Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Vejle -OB 20.3.22

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    4-2-3-1-systemet er også håbløst. Vi er delt i 2 kæder.

    .
    Meget enig. Hvordan kan Alm mene at det skulle være en god idé, er virkelig et mysterie. Det har mere eller mindre virket dårlig fra start, og betyder bare at midtbane og forsvar bliver totalt overbebyrdet. Hvis vi havde offensivspillere fyldt med selvtillid gav det måske mening, men det er jo på ingen måder tilfældet. Ak.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

      Men 22 kampe er trods alt 22 kampe. Selvfølgelig kan man have mødt sværere modstandere. Men det er jo ikke helt skævt. Det er i min optik historisk skidt, når kun en nedrykningssæson har været 3 point ringere på samme tidspunkt af sæsonen.
      Det er selvfølgelig rigtig og selvom OB kun spiller godt mod de gode hold så har man endnu ikke hentet point der ... kun mod dem man skal møde i de sidste kampe i sæsonen ...
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
        OB er klare favoritter til at rykke ned, Alm er ikke manden for OB. bliver vel hårdt for Wesstrøm at skulle fyre sin kammerat, men det er nødvendigt.
        Det er megafrustrerende at tabe til et elendigt møghold som Vejle, men det gør os altså på ingen måde favoritter til at rykke ned - langt fra! Og hvis nogen skulle være sikker på dette, giver det odds 7,0 hos Bet365. Så spil en million på det og køb et nyt forsvar til os for pengene, hvis vi ryger ud

        Vi KAN naturligvis rykke ned, men det gør vi sgutte. Ro på battet nu. Det er samme stemning, som før Max og de andre unge gutter reddede os for et par år siden, og der kom vi aldrig i fare..

        Så jeg går gerne i den modsatte grøft, og melder at vi om tre kampe, er stort set reddet efter to hjemmesejre over FCN og Vejle.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          Har ikke en skid med banen at gøre .. OB blev taget på sengen fra kampens start med VB overtænding og massive pres … fuldstændig løbet over ende og når anføreren går forrest og trækker sig når der kommer en modspiller løbende så går det hurtigt galt ..

          Håber Alm så noget fra tribunen som han ikke ser normalt fra sidelinjen ….
          Nedrykningsspillet bliver garanteret præget af kampe med samme rustikke spillestil, som Vejle praktiserede i dag. Det bliver ikke for spillere med mælketænder eller frygt for at gå ind i skraldemandstacklinger. Vi undgår heller ikke dårlige baner eller dommere, som ikke har styr på kampene.
          OB har i dag efter min mening 6 spillere på banen i startelveren, som ikke har fysik til, eller har mod til at spille sådanne kampe nemlig: King, Mickelson, JJT, Sabbi, Svendsen og Fenger.

          Hvis ikke træneren får en helt anden tænding på holdet i nedrykningsspillet rykker vi ned.

          Last edited by pnl; 20-03-2022, 20:15.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af OBHelvegKonge Se indlæg

            Det er megafrustrerende at tabe til et elendigt møghold som Vejle, men det gør os altså på ingen måde favoritter til at rykke ned - langt fra! Og hvis nogen skulle være sikker på dette, giver det odds 7,0 hos Bet365. Så spil en million på det og køb et nyt forsvar til os for pengene, hvis vi ryger ud

            Vi KAN naturligvis rykke ned, men det gør vi sgutte. Ro på battet nu. Det er samme stemning, som før Max og de andre unge gutter reddede os for et par år siden, og der kom vi aldrig i fare..

            Så jeg går gerne i den modsatte grøft, og melder at vi om tre kampe, er stort set reddet efter to hjemmesejre over FCN og Vejle.
            Jeg maner også til besindighed. Det er trods alt kun i dag og i 2. Halveg imod sønderjyske jeg synes vi har spillet dårligt, og det skyldtes mest af alt ifølge mine begreber dårligt trænerarbejde. Vi kom til Vejle for at spille fodbold, imod et hold, som fra start og virkelig passioneret gjorde en indsats for det ikke skulle blive en fodboldkamp. De sad ganske enkelt helt tæt på os, og hvis vi en sjælden gang slap fri af dem lavede de et frispark. Det kan man blive taget på sengen af. Det er bare for ringe at vi lader os overraske, når det nøjagtig var sådan de greb træningskampen imod os an i preseason. Der begik de også et hav af frispark. Dengang havde vi så en bane, som indimellem kunne give os ro til at sætte en form på spil. Det havde vi ikke i dag og det skulle vi have gennemskuet, især da man burde have indset dommeren lagde en linje, hvor de små frispark ikke blev dømt. Løsningen fandt man for sent. Okosun skulle allerede efter 15-20 min være blevet lagt frem på banen, så vi kunne spille over Vejles pres. Selvom det er totalt mandagstræner at melde nu, hvor jeg selv så det virkede i 2. Halveg, så vil jeg stædigt holde fast i at det var tydeligt allerede indenfor de første 20 min at den gameplan vi kom med, ikke holdte ift. Kampens forløb. Når man så har en spiller som okosun, der kan ændre en kamp på egen hånd, med sin kæmpe fysik, så skal det også udnyttes. Alle ville have forståelse for dispositionen, selvom det er stik imod strategien. Forholdene var bare ikke til poleret fodbold, dommeren lod Vejle gå i ryggen på os uden at give frispark sammenlagt 10 gange eller sådan noget. Det havde været fuldstændig acceptabelt at man byttede jebali og okosun, for at spille mere direkte.
            Men det er så også hvad det er. Det var en taktisk lektion, hvor trænerteamet må have gjort sig seriøse tanker om at få udarbejdet en plan B, i særlige situationer, hvor det ikke kun er spillerne på banen som underpræsterer, men også vilkårene i kampen, som umuliggør det fine spil lang jorden. De øvrige præstationer I foråret synes jeg har været godkendte overall. Vi kan spille fodbold og jeg er også ret sikker på vi slår Vejle og sønderjyske på egen bane. Men når vi går ind i en overlevelseskamp, som nedrykningsspillet bliver, så skal der opdrives laves en overlevelsestaktik til kampe som I dag på en dårlig bane, imod især sønderjyske og Vejle, der desperat kæmper for at undgå nedrykning. Begge hold viser de ikke har lagt sig ned, og det skal vi berede os på.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

              Nedrykningsspillet bliver garanteret præget af kampe med samme rustikke spillestil, som Vejle praktiserede i dag. Det bliver ikke for spillere med mælketænder eller frygt for at gå ind i skraldemandstacklinger. Vi undgår heller ikke dårlige baner eller dommere, som ikke har styr på kampene.
              OB har i dag efter min mening 6 spillere på banen i startelveren, som ikke har fysik til, eller har mod til at spille sådanne kampe nemlig: King, Mickelson, JJT, Sabbi, Svendsen og Fenger.

              Hvis ikke træneren får en helt anden tænding på holdet i nedrykningsspillet rykker vi ned.
              Fenger? Manden går da om nogen ind med brystet højt og udviser faktisk nogle klassiske OB-dyder. Selv kommentatorerne roste ham for den fysiske indsats mod det enorme Vejle-forsvar.

              JJT smadrer ikke igennem, men han dækker et enormt areal løbemæssigt. Det er meget undervurderet herinde.

              4-2-3-1-opstillingen er for naiv. Vi skal have mere tyngde centralt. JJT står med alt for meget.

              Enig i de andre.

              Og enig i at det skal gribes anderledes an. Det handler om overlevelse.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                Nedrykningsspillet bliver garanteret præget af kampe med samme rustikke spillestil, som Vejle praktiserede i dag. Det bliver ikke for spillere med mælketænder eller frygt for at gå ind i skraldemandstacklinger. Vi undgår heller ikke dårlige baner eller dommere, som ikke har styr på kampene.
                OB har i dag efter min mening 6 spillere på banen i startelveren, som ikke har fysik til, eller har mod til at spille sådanne kampe nemlig: King, Mickelson, JJT, Sabbi, Svendsen og Fenger.

                Hvis ikke træneren får en helt anden tænding på holdet i nedrykningsspillet rykker vi ned.
                Sabbi og Fenger har da netop en god fysik kombineret med god fart. De andre kan jeg godt følge, men nu skal vi altså heller ikke ud og have to meter mænd på alle pladser. Vi fik løst lidt i 2. Halvleg med Aron inde i stedet for Sander. Jørgen og King er lidt det samme, ikke den store forskel.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af OBHelvegKonge Se indlæg

                  Det er megafrustrerende at tabe til et elendigt møghold som Vejle, men det gør os altså på ingen måde favoritter til at rykke ned - langt fra! Og hvis nogen skulle være sikker på dette, giver det odds 7,0 hos Bet365. Så spil en million på det og køb et nyt forsvar til os for pengene, hvis vi ryger ud

                  Vi KAN naturligvis rykke ned, men det gør vi sgutte. Ro på battet nu. Det er samme stemning, som før Max og de andre unge gutter reddede os for et par år siden, og der kom vi aldrig i fare..

                  Så jeg går gerne i den modsatte grøft, og melder at vi om tre kampe, er stort set reddet efter to hjemmesejre over FCN og Vejle.
                  Jeg frygter OB ledelse har samme holdning. Det er der ihvertfald meget der tyder på, eftersom vi ligger i samme suppedas sæson efter sæson uden der seriøst sker forbedringer af truppen. Og så forsætter de sæsonen efter med at snakke om top 6, lige indtil det igen er fysisk umuligt. På et tidspunkt vil nedrykningen ramme os, når vi sæson efter sæson bliver ved med at flirte med den streg og tror at vi kan få vandet til at koge, hvis vi bare hælder mere og mere 50 grader varmt vand i gryden.

                  Comment


                    Nu er tiden, at vi, os der er klubben, fortsætter med at gøre, hvad vi kan gøre, og så må vi se om spillerne kan tage revanche efter landskampspausen!

                    Et nyt lavpunkt i vores nyere historie skal vendes til sammenhold. Og fight.

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
                      "Vi har været gode på bolden i de første fire kampe, og det var den gameplan, vi tog med her også, men den her bane er fuldstændig umulig at spille på" citat Jeppe Tverskov

                      Altså helt seriøst....
                      Hvordan kan det nogensinde komme som en overraskelse, hold kæft hvor er det dårligt træner arbejde.
                      Det skriger jo seriøst til himlen.
                      Lige nu har vi bare en dårlig Kent Nielsen ansat som cheftræner
                      https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...t-og-skuffende

                      jfr. Max var der en gameplsn der gik på bare at komme frem af banen og ikke at spille bolden op men nogen har ikke villet dette … så må man jo pege dem ud og irettesætte dem ..
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                        https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...t-og-skuffende

                        jfr. Max var der en gameplsn der gik på bare at komme frem af banen og ikke at spille bolden op men nogen har ikke villet dette … så må man jo pege dem ud og irettesætte dem ..
                        Hvis det er omfattende tankegang i dele af truppen, at man spiller sit eget spil og ikke spiller efter den fælles taktik, er det meget, meget mere alvorligt end som så. Så kan det have alvorlige konsekvenser. Det kan ødelægge et hold fuldstændigt, hvis der ikke er 100% opbakning til gameplanen. Man mister tilliden til hinanden. Man mister troen på projektet, hvis der ikke er 100% opbakning. Det siger noget om de personligheder, der er på holdet. Spiller de for sig selv (Sabbi/Jebali-typer - ikke dermed sagt at det er dem!)? Eller er de holdspillere, som kan sætte sig selv under holdet og fælleskabet.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                          https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...t-og-skuffende

                          jfr. Max var der en gameplsn der gik på bare at komme frem af banen og ikke at spille bolden op men nogen har ikke villet dette … så må man jo pege dem ud og irettesætte dem ..
                          Så det vil sige at Tverskov og Max er gået på banen med forskellige gameplans..
                          Det sejler virkelig i OB
                          Troede det ville hjælpe med en nats søvn, men igår var jeg skuffet idag er jeg var sur og tvær :-/

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

                            Så det vil sige at Tverskov og Max er gået på banen med forskellige gameplans..
                            Det sejler virkelig i OB
                            Troede det ville hjælpe med en nats søvn, men igår var jeg skuffet idag er jeg var sur og tvær :-/
                            Men det peger i den grad på træneren eller hjælpetræneren i den specifikker kamp.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                              Men det peger i den grad på træneren eller hjælpetræneren i den specifikker kamp.
                              Det tror jeg simpelthen ikke på. Alm har været med i hele forberedelsesfasen til en time før kampstart. Søren smider ikke det hele på gulvet på den time. Man forbereder sådan en kamp i et par dage op til. Jeg er overbevist om at det ligger i truppen. Nogen mener ikke at den ønskede spillestil passer til deres egen spillestil og så har man gjort "som man plejer"

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                                Det tror jeg simpelthen ikke på. Alm har været med i hele forberedelsesfasen til en time før kampstart. Søren smider ikke det hele på gulvet på den time. Man forbereder sådan en kamp i et par dage op til. Jeg er overbevist om at det ligger i truppen. Nogen mener ikke at den ønskede spillestil passer til deres egen spillestil og så har man gjort "som man plejer"
                                Men så spiller man ikke næste kamp. Hvis man ikke er i stand til at følge den lagte plan, så må man på bænken.
                                Bold er et holdspil, og det virker ikke hvis 11 spillere har hver deres forestilling om hvordan kampe skal spilles.

                                Naturligvis kan der ske ting i kampene som skal justeres (fra bænken - via kontakt til anfører/spiller).
                                Men alle ved at Vejle har en elendig plæne. Det har der været talt en del om, så hvis det ikke har indgået i forberedelserne så har trænerne fejlet.

                                Comment

                                Working...
                                X