Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Status efter 4 kampe i foråret / 21 kampe i denne sæson

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Jeg kunne godt tænke mig at vide om King og Mihajlo er Hemmingsens ideer eller om det var nogen Bjørn kendte. Om ideen var at de skulle forstærke truppen eller er købt med henblik på salg asap.

    Faktum er at OB’ udfordring er at forsvaret giver for meget væk. Modstanderne scorer simpelthen mere end de har chancer til jfr. expected goals og det virker ikke til at King eller Mihajlo ændrer det på den korte bane (baseret på et tyndt grundlag) eller at Nicholson har dæmmet mere op for det end tilfældet var tidligere.

    Er de to nye Bjørns opfindelse så ser vi næppe en forstærkning i næste vindue og så skal de spilles bedre sammen men er det Hemmingsens så skal der ryddes op (igen)…
    De sagde at det var Hemmes vindue, om det så er rigtigt ved jeg ikke. Men selv hvis det ikke er så har de stadig mulighed for, at tørre den af på Hemme.

    Comment


      #17
      Tak for respons jeg er som sådan heller ikke fortaler for et hylekor, der skriger AA ud (nu). Men jeg er på den anden side heller ikke imponeret. Heller ikke når man bedømmer hans indsats i forhold til de mangler der er i sammensætningen af truppen, og som AA naturligvis må kæmpe med.
      I dagens Mediano taltes der da også en del om, at OB på mange måder havde gjort det godt i forårets hidtidige kampe, men at man ikke var blevet belønnet for det med hensyn til antallet af point. Jeg mener så, at man, igen, kom med et skønmaleri. Held og uheld udligner sig over tid, også for OB. og når det ikke ser sådan ud, lige pt., så må det være, fordi spillere og træner ikke formår det. Altså, vi er bare ikke gode nok, i nogen af enderne: for mange store afbrændere i angrebet, og for store fejl i forsvaret. Og så tales der også om, at flere af spillerne har større potentiale, end det, de viser. Men det er vel træneren der skal forløse det?
      Jeg har lige kigget på, hvordan OB har ligget efter 21 runder de seneste 10 år:
      2021/22 21point 10 point til top-6.
      2020/21 25 point 3 point til top-6
      2019/20 27 point 4 point til top-6
      2018/19 27 point 1 point til top-6
      2017/18 28 point er i top-6
      2016/17 18 point 12 point til top-6
      2015/16 31 point er i top-6
      2014/15 25 point 6 point til top-6
      2013/14 25 point 1 point til top-6
      2012/13 32 point er i top-6
      2011/12 26 point 5 point til top-6

      Ja, vi er i et turn-around. Men det går ikke lige frem fremad med rekordfart.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
        Tak for respons jeg er som sådan heller ikke fortaler for et hylekor, der skriger AA ud (nu). Men jeg er på den anden side heller ikke imponeret. Heller ikke når man bedømmer hans indsats i forhold til de mangler der er i sammensætningen af truppen, og som AA naturligvis må kæmpe med.
        I dagens Mediano taltes der da også en del om, at OB på mange måder havde gjort det godt i forårets hidtidige kampe, men at man ikke var blevet belønnet for det med hensyn til antallet af point. Jeg mener så, at man, igen, kom med et skønmaleri. Held og uheld udligner sig over tid, også for OB. og når det ikke ser sådan ud, lige pt., så må det være, fordi spillere og træner ikke formår det. Altså, vi er bare ikke gode nok, i nogen af enderne: for mange store afbrændere i angrebet, og for store fejl i forsvaret. Og så tales der også om, at flere af spillerne har større potentiale, end det, de viser. Men det er vel træneren der skal forløse det?
        Jeg har lige kigget på, hvordan OB har ligget efter 21 runder de seneste 10 år:
        2021/22 21point 10 point til top-6.
        2020/21 25 point 3 point til top-6
        2019/20 27 point 4 point til top-6
        2018/19 27 point 1 point til top-6
        2017/18 28 point er i top-6
        2016/17 18 point 12 point til top-6
        2015/16 31 point er i top-6
        2014/15 25 point 6 point til top-6
        2013/14 25 point 1 point til top-6
        2012/13 32 point er i top-6
        2011/12 26 point 5 point til top-6

        Ja, vi er i et turn-around. Men det går ikke lige frem fremad med rekordfart.
        Nej, det er ved den søde grød, det ikke gør. Men hvis du havde ansvaret for at renovere noget faldefærdigt gammelt lort, der er bygget af folk uden forstand på håndværk og med trang til halve løsninger, som endda har brugt forlængst forældede byggematerialer, så ville det også tage dig tid at renovere på makværket.

        Som jeg skrev tidligere: Jeg tvivler på, at det overhovedet lader sig gøre.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
          Tak for respons jeg er som sådan heller ikke fortaler for et hylekor, der skriger AA ud (nu). Men jeg er på den anden side heller ikke imponeret. Heller ikke når man bedømmer hans indsats i forhold til de mangler der er i sammensætningen af truppen, og som AA naturligvis må kæmpe med.
          I dagens Mediano taltes der da også en del om, at OB på mange måder havde gjort det godt i forårets hidtidige kampe, men at man ikke var blevet belønnet for det med hensyn til antallet af point. Jeg mener så, at man, igen, kom med et skønmaleri. Held og uheld udligner sig over tid, også for OB. og når det ikke ser sådan ud, lige pt., så må det være, fordi spillere og træner ikke formår det. Altså, vi er bare ikke gode nok, i nogen af enderne: for mange store afbrændere i angrebet, og for store fejl i forsvaret. Og så tales der også om, at flere af spillerne har større potentiale, end det, de viser. Men det er vel træneren der skal forløse det?
          Jeg har lige kigget på, hvordan OB har ligget efter 21 runder de seneste 10 år:
          2021/22 21point 10 point til top-6.
          2020/21 25 point 3 point til top-6
          2019/20 27 point 4 point til top-6
          2018/19 27 point 1 point til top-6
          2017/18 28 point er i top-6
          2016/17 18 point 12 point til top-6
          2015/16 31 point er i top-6
          2014/15 25 point 6 point til top-6
          2013/14 25 point 1 point til top-6
          2012/13 32 point er i top-6
          2011/12 26 point 5 point til top-6

          Ja, vi er i et turn-around. Men det går ikke lige frem fremad med rekordfart.
          Når man konstant er i et turen-around, går man så ikke i ring?
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

            Nej, det er ved den søde grød, det ikke gør. Men hvis du havde ansvaret for at renovere noget faldefærdigt gammelt lort, der er bygget af folk uden forstand på håndværk og med trang til halve løsninger, som endda har brugt forlængst forældede byggematerialer, så ville det også tage dig tid at renovere på makværket.

            Som jeg skrev tidligere: Jeg tvivler på, at det overhovedet lader sig gøre.
            "Ved den søde grød" - et udtryk der bare bliver brugt for lidt

            Comment


              #21
              Nu hedder tråden status efter 4 kampe, men den 5. kamp er meget afgørende for "verdenssituationen".
              Hvis vi vinder, så slukker vi Vejes håb og sikkert også Sønderjysk håb. Modsat vil et nederlag give et spinkelt håb til de jyske hold.
              Vi skal kunne hente mindst et point i Vejle, men med det forsvarsspil vi har vist så er alt muligt. Håber ikke at Alm/Krogh vil forsøge at forsvare en evt. føring. Kommer vi foran skal det spilles fremad.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
                Undskyld mig, men selv om jeg er enig i det meste, i denne tråd, så mangler der for mig at se en ting, en diskussion om, hvor vidt AA er den rigtige mand på posten. Hvad er det, han har bidraget med? Godt humør, en bedre kommunikator end blandt andet Hemmingsen (det er ikke svært at være bedre), nogle synlige ideer i forhold til hvordan han mener at holdet skal spille?
                Men er det nok? Skal der ikke også, trods den ikke alt for gode sammensætning af vores trup, stilles krav til, at man vinder mere end 4 (SIC: 4) kampe ud af 21? Bevares, vi har klaret os godt i pokalturneringen, og land os bare håbe på succes dér. Men 4 sejre, i 21 kampe! Jo vist, nogle af de andre kampe kunne være gået vores vej, men det gjorde de så ikke. Og det ser da ikke ud til, at der resultatmæssigt er forbedringer i sigte. Men, tilbage til starten, hvorfor står AA ikke til diskussion?
                Mange point er tabt på åndssvage personlige fejl af ikke stabile nok spillere. Det er ikke AA's fejl. Om et års tid ved vi om han er god nok. Men mon ikke.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  #23
                  Alm har selvfølgelig en del af skylden som cheftræner, men eftersom han nærmest ikke har fået nogen nye spillere, mens han har været ansat, har han jo skulle implementere et nyt udtryk med de samme spillere, der har skulle indordne sig under Jakob Michelsen og nogle endda under Kent Nielsen også. Når det er sagt, så skal han som sagt ikke frikendes fuldkommen, men det havde gjort hans arbejdsbetingelser nemmere, hvis der blev kigget alvorligt på truppen og dens sammensætning.

                  Og så er det bare et kæmpe problem, at vi tilsyneladende ikke kan blive fri for de mange, MANGE børnefejl vi laver i hver eneste kamp. Altså, AaB får jo 3 friløbere foræret nærmest, som de ikke scorer på - og så dropper Bernat og Mickelson. I sidste kamp var det Skjelvik. Der er simpelthen for mange hjerneblødninger, og de er svære at træne sig ud af. Jo, man kan lade være med at spille de spillere på banen, men så kan vi jo nærmest ikke stille hold, hvis vi kigger tilbage på hele sæsonen.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                    Alm har selvfølgelig en del af skylden som cheftræner, men eftersom han nærmest ikke har fået nogen nye spillere, mens han har været ansat, har han jo skulle implementere et nyt udtryk med de samme spillere, der har skulle indordne sig under Jakob Michelsen og nogle endda under Kent Nielsen også. Når det er sagt, så skal han som sagt ikke frikendes fuldkommen, men det havde gjort hans arbejdsbetingelser nemmere, hvis der blev kigget alvorligt på truppen og dens sammensætning.

                    Og så er det bare et kæmpe problem, at vi tilsyneladende ikke kan blive fri for de mange, MANGE børnefejl vi laver i hver eneste kamp. Altså, AaB får jo 3 friløbere foræret nærmest, som de ikke scorer på - og så dropper Bernat og Mickelson. I sidste kamp var det Skjelvik. Der er simpelthen for mange hjerneblødninger, og de er svære at træne sig ud af. Jo, man kan lade være med at spille de spillere på banen, men så kan vi jo nærmest ikke stille hold, hvis vi kigger tilbage på hele sæsonen.
                    Jeg er enig .. der er bestemt ikke meget der tyder på Alm vil benytte sig at forsvare føringer hjem, og når vi ikke selv magter at score på de chancer vi får, samt laver elementære personlige fejl i forsvaret så bliver det svært at vinde ret meget.

                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      Jeg er enig .. der er bestemt ikke meget der tyder på Alm vil benytte sig at forsvare føringer hjem, og når vi ikke selv magter at score på de chancer vi får, samt laver elementære personlige fejl i forsvaret så bliver det svært at vinde ret meget.
                      Syntes da netop at OB forsøger at forsvare sin føring men ikke evner det grundet personlige fejl. OB gør det reelt ret godt offensivt og bedste chance for at vinde er at fortsætte med at angribe … OB har scoret over 30 mål som det eneste hold i bund 6 mens Randers kun har scoret 25. OB har en pind mere end BIF … hvis de to nye Hemme signinger ikke viser at de kan være med til at lukke af defensivt så skal der ske noget alvorligt til sommer …
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                        Syntes da netop at OB forsøger at forsvare sin føring men ikke evner det grundet personlige fejl. OB gør det reelt ret godt offensivt og bedste chance for at vinde er at fortsætte med at angribe … OB har scoret over 30 mål som det eneste hold i bund 6 mens Randers kun har scoret 25. OB har en pind mere end BIF … hvis de to nye Hemme signinger ikke viser at de kan være med til at lukke af defensivt så skal der ske noget alvorligt til sommer …
                        Det er gør alle hold vel i bund og grund, men min opfattelse er ikke at Alm og OB "parkere bussen" LO-style, men derimod gerne opsøger det/de mål der helt sikkert lukker kampen, hvis alle de personlige fejl elimineres.

                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          #27
                          Jeg må sige at de sidste 2 kampe pegede hen mod, hvad der sket i dag. Jeg er dog lidt overrasket over, at det så SÅ skidt ud. Til tider lignede spillerne nogen der spillede for at få Alm fyret

                          Jeg er kommet til den konklusion (faktisk for tre år siden) at der skal en nedrykning til, for at OB kan rejse sig. Det vil give os muligheden for at slippe af med en række luksusspillere, som der ikke er råd til på et dysfunktionelt hold som OBs. Så ville holdet have mulighed for at få nogle succesoplevelser. 4 sejre i 22 kampe. Én sejr siden 2. oktober i ligaen (det er tæt på et halvt år med én sejr). Vi er i en nedadgående spiral. Der er ingen fremskridt sket på noget som helst parameter. Holdet ville få ro til at udvikle sig på et niveau, hvor man kan/tør spille med de unge. Jeg er tager også gerne flere sæsoner i 1. div. Det vi er vidner til i superligaen er en skændsel. Det er ikke OB værdigt. Lad os tage den nedrykning og lade Bjørn få arbejdsro til den koldstart OB har haft brug for de sidste 10 år. Eneste anden mulighed er, at Thorborg smider 30-40 mil ekstra, hvis vi skulle være heldige at overleve en sæson mere.

                          Comment


                            #28
                            Hvorfor skulle det være nemmere at komme af med overbetalte profiler i 1. div. end i suppen? Hvis det er ambitioner så taler det imod at BW skulle blive.

                            Tror ikke at klubben kommer bedre ud af en situation uden TVpenge ..

                            Måske de unge spillere ikke er gode nok til suppen men til 1. div. men det bliver OB ikke et bedre suppehpæd af eller for så vist top6 hold …
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Hvorfor skulle det være nemmere at komme af med overbetalte profiler i 1. div. end i suppen? Hvis det er ambitioner så taler det imod at BW skulle blive.

                              Tror ikke at klubben kommer bedre ud af en situation uden TVpenge ..

                              Måske de unge spillere ikke er gode nok til suppen men til 1. div. men det bliver OB ikke et bedre suppehpæd af eller for så vist top6 hold …
                              Vil Sabbi etc spille 1. div.? Der ophæves altid kontrakter i forbindelse med en nedrykning.
                              Penge er der jo, hvis Thorborg vil kickstarte processen. TV-penge er jo peanuts i forhold til det der skal til.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                                Vil Sabbi etc spille 1. div.? Der ophæves altid kontrakter i forbindelse med en nedrykning.
                                Penge er der jo, hvis Thorborg vil kickstarte processen. TV-penge er jo peanuts i forhold til det der skal til.
                                Men Thorborg har jo klart meldt ud at der ikke kommer flere penge før de der er der bliver brugt godt nok. Hemme har handlet meget sparsomt ind de sidste to-tre vinduer og indtil videre har det giver meget lidt afkast.

                                Hvis ikke han kan tjene mere et andet sted så vil han vel .. kan Kadrii, Skjelvik, Kløve få bedre kontrakter i bedre klubber?

                                Vil Bjørn Westrøm være sportsdirektør i en 1. div. klub?
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X