Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Sønderjyske-OB 06.03.2022

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Mediano data: OB har ført i flere kampe end både SIF og RFC … har vundet i 4 ud af 11 kampe hvor de har været foran i 20 kampe. Det vil sige at OB er foran i hver 3. kamp uden at vinde ..

Randers foran i 9 kampe og vinder 8
    Silkeborg foran i 10 kampe og vinder 7 med 3 uafgjorte …

Så gør man sq noget forkert ….

Er det træneren, anføreren eller holdet der trækker sig tilbage?? Hvis det er det der er problemet…
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Helt enig i at det er latterligt og skandaløst fra dommeren og nu også disciplinærudvalgets side.
      Er Jesper Hansen stadig medlem af udvalget, så er jeg ikke så overrasket

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Mediano data: OB har ført i flere kampe end både SIF og RFC … har vundet i 4 ud af 11 kampe hvor de har været foran i 20 kampe. Det vil sige at OB er foran i hver 3. kamp uden at vinde ..

Er det træneren, anføreren eller holdet der trækker sig tilbage?? Hvis det er det der er problemet…
        I hvert fald er det en tendens at OB ofte trækker sig tilbage efter en føring. Måske bliver de bange for at vinde. De fleste kan se det, mon ikke også Alm og Co?

Comment

Jeg tror man kan analysere lidt for meget på sådan noget. Det med at afgive initiativ og ende med at stå for lavt i banen når man kommer foran, er noget jeg synes stort set alle "ikke-tophold" døjer med. Silkeborg i dag er måske en undtagelse ift. eksemplerne her.

Når man ikke har den naturlige vinderkultur, hvor spillerne bare ved, at de er - og skal være - bedre end modstanderne, er det svært at opretholde det pres og momentum i kampene. Ofte tror jeg ikke det er fordi man intentionelt trækker sig tilbage, men fordi man reelt er meget lige med modstanderne niveaumæssigt. Når de kommer bagud bliver de presset til at tage de ekstra løb og initiativ offensivt.

Selvfølgelig kan man arbejde med det. Og det gør "alle" hold givetvis. Jeg tror bare det eneste, der for alvor kan rykke på det er succes og sejre. Og bedre spillere.

Jeg tror lidt man lyver for sig selv hvis man kigger på den statistik og tænker "OB er faktisk ret gode, vi skal bare lade være med at trække os tilbage når vi kommer foran". For mig viser det mere et billede af manglende kvalitet i truppen. Især i defensiven har vi nogle af de svageste led.

Når alt det er sagt spiller historikken sikkert også ind. At spillerne er blevet mange for at fejle efter mange sæsoner med dårlige resultater. Også i den indeværende sæson. Når man først har smidt et par føringer bliver det selvforstærkende.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Jeg tror man kan analysere lidt for meget på sådan noget. Det med at afgive initiativ og ende med at stå for lavt i banen når man kommer foran, er noget jeg synes stort set alle "ikke-tophold" døjer med. Silkeborg i dag er måske en undtagelse ift. eksemplerne her.

Når man ikke har den naturlige vinderkultur, hvor spillerne bare ved, at de er - og skal være - bedre end modstanderne, er det svært at opretholde det pres og momentum i kampene. Ofte tror jeg ikke det er fordi man intentionelt trækker sig tilbage, men fordi man reelt er meget lige med modstanderne niveaumæssigt. Når de kommer bagud bliver de presset til at tage de ekstra løb og initiativ offensivt.

Selvfølgelig kan man arbejde med det. Og det gør "alle" hold givetvis. Jeg tror bare det eneste, der for alvor kan rykke på det er succes og sejre. Og bedre spillere.

Jeg tror lidt man lyver for sig selv hvis man kigger på den statistik og tænker "OB er faktisk ret gode, vi skal bare lade være med at trække os tilbage når vi kommer foran". For mig viser det mere et billede af manglende kvalitet i truppen. Især i defensiven har vi nogle af de svageste led.

Når alt det er sagt spiller historikken sikkert også ind. At spillerne er blevet mange for at fejle efter mange sæsoner med dårlige resultater. Også i den indeværende sæson. Når man først har smidt et par føringer bliver det selvforstærkende.
            Man kan ikke forsvare en føring med KL, Aja, Jørgen.
            De laver for mange fejl. Alle laver fejl men de laver for mange, og det samme med OL, da han var der.

Oven i så er JJ bedre frem ad banen, og hverken Frø, eller Sabbi er konsekvente til at hjælpe bagud.

Derfor er det dummeste dette OB hold kan gøre at stille sig ned.ved 2-0 skal de jagte det 3 mål og slå søm i.

Så nej det er ikke tilfældigt men ret logisk
            Last edited by tOrnBjerg; 09-03-2022, 19:19.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Jeg har tidligere henvist til anden Medianodata der viste at OB’s offensiv scorer mere end forventede chancer tilsiger mens OB lader flere mål gå ind end der skabes chancer imod. Det er jo fordi at forsvaret laver så mange fejl at holdene reelt bliver bedre imod OB end forventet.
              At OB scorer mere end forventet hænger sammen med at OB skyder for meget på mål udefra så chancerne er ikke så store mens man er alt for dårlig til at spille den ind foran mål…

Der er jo længere tale om ærgerlige fejl når man i så mange kampe kan tabe point når man er foran. Det er mentalt og som subsumer manglende kvalitet og det er også derfor at der er handlet ind til forsvaret …
              Last edited by Plum; 09-03-2022, 19:27.
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

Man kan ikke forsvare en føring med KL, Aja, Jørgen.
                De laver for mange fejl. Alle laver fejl men de laver for mange, og det samme med OL, da han var der.

Oven i så er JJ bedre frem ad banen, og hverken Frø, eller Sabbi er konsekvente til at hjælpe bagud.

Derfor er det dummeste dette OB hold kan gøre at stille sig ned.ved 2-0 skal de jagte det 3 mål og slå søm i.

Så nej det er ikke tilfældigt men ret logisk

Tag du bare Tverskov med i flokken af spillere med grumme fejl.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Ja, men langt færre. Alle laver fejl og Tver kan spille fremad.

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Er ser et sted hvor man kan se highlights fra alle kampr/runder?

Comment

Er ser et sted hvor man kan se highlights fra alle kampr/runder?
                      Superliga.dk

https://superliga.dk

kig på hver runde.
                      Last edited by Magge; 09-03-2022, 21:37.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

Comment

Der mangler en mentaltræner/sportspsykolog som kan arbejde med spillernes mentale perspektiv. Håber at BW allerede har indset det, så han inden længe ansætter en til førsteholdstruppen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg

Der mangler en mentaltræner/sportspsykolog som kan arbejde med spillernes mentale perspektiv. Håber at BW allerede har indset det, så han inden længe ansætter en til førsteholdstruppen.
                          De har da Kenneth Philipsen som mentaltræner

Comment

Skal da love for at Sønderjyske har store ambitioner

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...lle-europaeisk

Bliver svært at nå med 1-2 år i 1.Div.

Siger bare noget om hvor nemme ORD er og hvor svær HANDLINGER er

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Skal da love for at Sønderjyske har store ambitioner

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...lle-europaeisk

Bliver svært at nå med 1-2 år i 1.Div.

Siger bare noget om hvor nemme ORD er og hvor svær HANDLINGER er
                              siger også noget om at der bliver hård kamp om de pladser - og at OB da skal tage sig gevaldigt sammen hvis man igen vil gøre sig håb om at blive fast top 6 hold ( hvilket stadig lyder uambitiøst i mine ører men vi skal vel starte et sted )

- og så håber jeg virkeligt ikke at holdet har købt ind i den fortælling man hører alle steder; at OB er sikre og på ingen måde kan komme i nedrykningsfarer. Det er fandme en farlig indstilling at gå ind til et nedrykningsspil med - især når man ikke vinder mere end man gør og bare notorisk har svært ved at sætte gode stimer sammen. Og så gode har vi jo på ingen måde været mod de direkte konkurrenter....2 nederlag i streg og så kan vi være fedtet ind i noget rigtigt grimt meget hurtigt

Comment

Jeg har tidligere henvist til anden Medianodata der viste at OB’s offensiv scorer mere end forventede chancer tilsiger mens OB lader flere mål gå ind end der skabes chancer imod. Det er jo fordi at forsvaret laver så mange fejl at holdene reelt bliver bedre imod OB end forventet.
                                At OB scorer mere end forventet hænger sammen med at OB skyder for meget på mål udefra så chancerne er ikke så store mens man er alt for dårlig til at spille den ind foran mål…

Der er jo længere tale om ærgerlige fejl når man i så mange kampe kan tabe point når man er foran. Det er mentalt og som subsumer manglende kvalitet og det er også derfor at der er handlet ind til forsvaret …
                                Ja. Vi kan jo trøste os med at OB med indkøbene af Ivancevic og King har handlet pba. de kan se nogen problemstillinger dernede. Forhåbentlig er de to så dygtige spillere at de kan bruge det her semiligegyldige halvår på at blive spillet godt ind og vise sig som de klare forstærkninger de bør være ift. dem de erstatter. Jeg glæder mig til at se Ivancevic og forventer han ligesom King bare får chancen, selvom det måske kan ses han fortsat ikke er spillet ind. Jeg synes f.eks. allerede vi har set Nico her i foråret være mere markant end i efteråret. Det samme bliver forhåbentligt tilfældet med King og Ivancevic, således vi står med en forsvarskæde der lige er et niveau eller to over det vi har set i denne sæson, for det er bare basis for en masse sejre. Se bare på Brøndby som ikke er vanvittigt farlige offensivt efter salget af Uhre, men altså bare vinder, fordi de står bundsolidt nede bagved.

Comment

Working...
                                X