Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd FCK-OB 20.02.2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Ja hvis det var kunstskøjteløb havde vi vundet. Problemet er bare at det i den her sport gælder om at score mål og det er vi virkelig dårlige til. Og så længe vi er så ringe til den del, og modstanderne samtidig udnytter vores fejl effektivt, så ligger vi helt som fortjent, i bunden af rækken.
    Ja. Der er for mange lovende situationer der bliver forspildt. Eksempelvis Jebali, der ikke vil sparke med venstre i 2. halvleg, selvom han er 1-1 med Grabara. Svendsen har også en afslutning i fuld balance lige uden for feltet han ikke bare sparker forbi, men laaangt forbi. Dertil skal det så også siges at Grabara har fine redninger på jebali og Breum i to omgange som jeg husker det. Kadrii laver også en genialitet, hvor kun virkelig godt forsvarsspil af Boilesen forhindre en scoring. Dertil har vi chancen til allersidst, som jo igen er en vild forsvarsaktion, så synes ikke vores kvalitet hele vejen igennem var ringe i felterne. Der har vi set flere kampe I efteråret der var meget tyndere.
    det skal dog også med i ligningen at 9 hjørnespark med okosun på banen skal kaste en farlig situation af sig. Det var som sædvanligt pivelendige indlæg særligt Jebali som ny skytte fik lagt ind. Det kan ikke passe at en stor superligatrup der træner så meget som vi gør i OB, at der ikke er en spiller der kan smække et hjørnespark i feltet der til nærmelsesvis kan ramme superligaens bedste header bare 2 eller 3 gange ud af 9. Det er dog tilfældet i OB, for det er ikke første gang vi ser ringe kvalitet på dødbolde

    Comment


      Synes Kadrii formulerer hele grundforudsætningen for, at OB ser relativt gode ud i går: "Jeg har aldrig oplevet FCK stå så lavt i Parken". De første 75 minutter var der INTET pres på vores bagkæde og på JJ, som falder ned i mellemrummet og vender med bolden uden en FCKer siddende i hælene. Det ser alt for let ud. Vi fik så uhyggeligt meget tid på bolden, at selv Okosun så relativt komfortabel ud i sin boldomgang i store dele af kampen. Jeg vil derfor ikke lægge for meget i denne præstation. FCK lykkedes med at forhindre alt bagrumsspil ved at stå så lavt og kompakt. Derved afhang det 1. af indlæg fra backs og dem kom der ikke mange af, da vi for sjældent kommer i højt nok tempo med bolden eller lykkes med at spille et-to og 2. at Jebali/Sander/Brems/Kadrii kunne sætte noget småspil sammen foran FCKs spil. Det lykkedes enkelte gang. Men vores afslutningspil er jo pinligt ringe. Kun da Brems trækker ind i banen og forsøger i det lange hjørne er der lidt kvalitet. Resten er 80% -afslutninger, som man altså ikke scorer på mod Grabara og det centerforsvar. Derudover har vi to hårde flade indlæg, som der jo skal scores på, hvis man vil vinde kampe mod top 6 hold. Vi står tilbage med samme konklusion: vi har ikke en eneste spiller, der har højt nok niveau i afslutningspillet til, at vi kan vinde nok kampe. På papiret ser det godt nok ud med vores offensiv - men i praksis mangler alle offensive spillere mellem 10 og 15 % for at de kan rykke OB.
      Forudsigelse: når vi snart møder et hold, som spiller fysisk og går højt på os, kan vi ikke få spillet til at hænge sammen og vi kommer til at skidt ud igen :o(
      Det positive: Brems så rigtig spændende ud. Joel ser fornuftig ud. Sander får afsluttet for lidt. Men ellers ok. Dog frygter jeg også, at han bliver stækket, når andre hold går til ham fysisk. Det var et af hans store problemer sidst han var her. Han kan ikke holde i bolden, hvis der er fysisk pres på ham. Han skal spilles i rum.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
        Synes Kadrii formulerer hele grundforudsætningen for, at OB ser relativt gode ud i går: "Jeg har aldrig oplevet FCK stå så lavt i Parken". De første 75 minutter var der INTET pres på vores bagkæde og på JJ, som falder ned i mellemrummet og vender med bolden uden en FCKer siddende i hælene. Det ser alt for let ud. Vi fik så uhyggeligt meget tid på bolden, at selv Okosun så relativt komfortabel ud i sin boldomgang i store dele af kampen. Jeg vil derfor ikke lægge for meget i denne præstation. FCK lykkedes med at forhindre alt bagrumsspil ved at stå så lavt og kompakt. Derved afhang det 1. af indlæg fra backs og dem kom der ikke mange af, da vi for sjældent kommer i højt nok tempo med bolden eller lykkes med at spille et-to og 2. at Jebali/Sander/Brems/Kadrii kunne sætte noget småspil sammen foran FCKs spil. Det lykkedes enkelte gang. Men vores afslutningspil er jo pinligt ringe. Kun da Brems trækker ind i banen og forsøger i det lange hjørne er der lidt kvalitet. Resten er 80% -afslutninger, som man altså ikke scorer på mod Grabara og det centerforsvar. Derudover har vi to hårde flade indlæg, som der jo skal scores på, hvis man vil vinde kampe mod top 6 hold. Vi står tilbage med samme konklusion: vi har ikke en eneste spiller, der har højt nok niveau i afslutningspillet til, at vi kan vinde nok kampe. På papiret ser det godt nok ud med vores offensiv - men i praksis mangler alle offensive spillere mellem 10 og 15 % for at de kan rykke OB.
        Forudsigelse: når vi snart møder et hold, som spiller fysisk og går højt på os, kan vi ikke få spillet til at hænge sammen og vi kommer til at skidt ud igen :o(
        Det positive: Brems så rigtig spændende ud. Joel ser fornuftig ud. Sander får afsluttet for lidt. Men ellers ok. Dog frygter jeg også, at han bliver stækket, når andre hold går til ham fysisk. Det var et af hans store problemer sidst han var her. Han kan ikke holde i bolden, hvis der er fysisk pres på ham. Han skal spilles i rum.
        Har du set en reservekamp eller hvor er det, Brems har afsluttet med kvalitet og set godt ud? ;)

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

          Har du set en reservekamp eller hvor er det, Brems har afsluttet med kvalitet og set godt ud? ;)
          Brems lige din ironi doo…

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

            Har du set en reservekamp eller hvor er det, Brems har afsluttet med kvalitet og set godt ud? ;)
            Sluder BreUM

            Comment


              Falk om JJ i går. Fra bold:

              “OB's Jens Jakob Thomasen fik lov at diktere spillet fuldstændig i første halvleg. Hvis han upresset kan vende sig og ligge og smide bolde rundt, så er han en kanon dygtig spiller. Jeg har spillet med ham, og jeg ved, hvad han er i stand til i afleveringsspillet.”

              Hvis man ikke kan se, hvor godt JJ gjorde det i går, så ser man simpelthen forkert. Der er sandt og falskt - også i fodbold.

              Comment


                Opløftende præstation med velkendte udfordringer i form af manglende mål.

                Breum, Sander og JJ var virkelig gode. Jeppe var også af høj klasse, og det samme kan man til dels sige om vores backs, som indgår godt i spillet på de første 2/3 af banen. Jeg har store forhåbninger til King og forhåbentlig kan Mickelson bygge på sit spil, men vores helt store problem i offensiven er stadig, der ikke kommer noget som helst output fra vores backs. Ingen indlæg (i hvert fald ingen der rammer), ingen cut-backs og ingen fremdrift på den sidste tredjedel.

                Kan vi løse det og flytte modstandernes opmærksomhed, kan vi skabe bedre betingelser for vores angribere.

                Jeg tror ikke det bliver her i foråret, men der er tegn på gode ting.

                Comment


                  Ting sker i bold, men dumt at lave frispark uden for feltet, og ren utur at den gik ind. før det skete var FCK som mus.
                  Spillet så godt ud - bedre end længe, men svært at få points hvis man ikke kan score.
                  Håber vi fortsat ser godt ud på bolden og bygger på. Også dejligt at se at Sabbi og Jørgen kan bænkes - mon ikke KL også sidder der i næste kamp.
                  Det bliver svært, fordi FCM må komme med ild i kroppen, ellers ender de med sølv igen. Ikke at FCK imponere men de er mere kyniske.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                    Falk om JJ i går. Fra bold:

                    “OB's Jens Jakob Thomasen fik lov at diktere spillet fuldstændig i første halvleg. Hvis han upresset kan vende sig og ligge og smide bolde rundt, så er han en kanon dygtig spiller. Jeg har spillet med ham, og jeg ved, hvad han er i stand til i afleveringsspillet.”

                    Hvis man ikke kan se, hvor godt JJ gjorde det i går, så ser man simpelthen forkert. Der er sandt og falskt - også i fodbold.
                    Ja han gjorde det rigtigt godt igår, det er der ingen tvivl om. Men det lyder nærmest som om på nogen, at sådan præsterer han mere end andre vil give ham kredit for. Det synes jeg ikke er tilfældet. JJ er ligesom de fleste andre af vores bedre spillere; der er simpelthen for langt imellem de rigtigt gode kampe, plus bundniveauet er for lavt og selv når topniveauet rammes bonger det nok ud i form af sejre.

                    Hvis vi skal være et top 6 hold, så skal JJ jo præstere flere gange som igår. Og det har han jo ikke gjort. Eller kommer til, desværre.

                    Der ville jo ikke være nogen tvivl hos mange, hvis han præsterede sådan som igår noget oftere. Men det gælder sådan set også resten af holdet.

                    Vi præsterer jo ikke sådan oftest. Og da slet ikke mod holdene, som vi egentlig skulle konkurrere imod. Dem under top 6.

                    Så kan man egentlig ikke lande på "Anerkender at JJ spillede godt igår, men han har altså langt fra præsteret sådan i nok kampe, og hans bundniveau er stadig for lavt"?

                    Nogen siger han er stærkt undervurderet. Det synes jeg ikke. Det er vel ikke et spørgsmål om "rigtigt" eller "forkert" men om ens egen vurdering af tingene?

                    Men kan vi blive enige om, at kampen igår var, trods præstationen, endnu et lysende eksempel på, hvorfor vi, igen, misser top 6?

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                      Falk om JJ i går. Fra bold:

                      “OB's Jens Jakob Thomasen fik lov at diktere spillet fuldstændig i første halvleg. Hvis han upresset kan vende sig og ligge og smide bolde rundt, så er han en kanon dygtig spiller. Jeg har spillet med ham, og jeg ved, hvad han er i stand til i afleveringsspillet.”

                      Hvis man ikke kan se, hvor godt JJ gjorde det i går, så ser man simpelthen forkert. Der er sandt og falskt - også i fodbold.
                      Enig, men som Falk også er inde på, så gav de ham også tid og plads på bolden til at gøre hvad han ville. Hans problemer opstår i mødet med en velorganiseret og aggressiv midtbane, som ikke bare tillader ham at vende midt på banen. Nu så det til gengæld rigtig godt ud med Breum, jebali og Sander, som så ud til at bevæge sig bedre for hinanden end vi har set længe. Hvis det varer ved, så har jjt også bedre betingelser for at bringe sine kompetencer i spil, men jeg skal se ham brilliere overfor eksempelvis fcm næste uge, som helt sikkert vil komme med et aggressivt udtryk ift. I kampen imod aab. Her skal han håndtere Evander og oneydika farer i flæsket på ham med stor fysuk. Kan han ikke det, jamen så er han bare for nem at sætte ud af spillet og så kan han spille nok så godt i parken overfor et passivt fck-hold, hvis han bare kan trynes i Haderslev i næste udekamp, fordi de er pisket frem i pres.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
                        Opløftende præstation med velkendte udfordringer i form af manglende mål.

                        Breum, Sander og JJ var virkelig gode. Jeppe var også af høj klasse, og det samme kan man til dels sige om vores backs, som indgår godt i spillet på de første 2/3 af banen. Jeg har store forhåbninger til King og forhåbentlig kan Mickelson bygge på sit spil, men vores helt store problem i offensiven er stadig, der ikke kommer noget som helst output fra vores backs. Ingen indlæg (i hvert fald ingen der rammer), ingen cut-backs og ingen fremdrift på den sidste tredjedel.

                        Kan vi løse det og flytte modstandernes opmærksomhed, kan vi skabe bedre betingelser for vores angribere.

                        Jeg tror ikke det bliver her i foråret, men der er tegn på gode ting.
                        Føler at Sabbi på top kunne løse vores backs ineffektivitet. Han er god i hovedspillet og ret frygtløs når han går ind i dueller. De ville rent faktisk have en at sigte efter derinde

                        Comment


                          Om Breum....

                          "Vi skal huske, hans bedste position er til venstre, og der spiller Sabbi ikke,« sagde Alm med henvisning til, hvad der sker, når Emmanuel Sabbi er helt spilleklar igen."

                          Ryger Sander så på bænken

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                            Om Breum....

                            "Vi skal huske, hans bedste position er til venstre, og der spiller Sabbi ikke,« sagde Alm med henvisning til, hvad der sker, når Emmanuel Sabbi er helt spilleklar igen."

                            Ryger Sander så på bænken
                            Det håber ikke. Breum og Sander fungerede meget fint tilsammen.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                              Om Breum....

                              "Vi skal huske, hans bedste position er til venstre, og der spiller Sabbi ikke,« sagde Alm med henvisning til, hvad der sker, når Emmanuel Sabbi er helt spilleklar igen."

                              Ryger Sander så på bænken
                              Ville godt nok være idiotisk efter den præstation i parken. Stil med samme hold lige udover Aron i stedet for Okosun og Ivansevic i stedet for Kasper. Sabbi løb jo bare ind i folk hele tiden. Ja bevares han kommer forbi en gang i mellem, men det hindrer vores spil så meget

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                                Ville godt nok være idiotisk efter den præstation i parken. Stil med samme hold lige udover Aron i stedet for Okosun og Ivansevic i stedet for Kasper. Sabbi løb jo bare ind i folk hele tiden. Ja bevares han kommer forbi en gang i mellem, men det hindrer vores spil så meget
                                Aron er jo skadet - og der går nok et rum tid, inden han er aktuel.

                                Jeg mister noget for Alm, hvis ikke samme trio får genvalg igen. BW udtalte, at Frø og Sabbi er de største salgsobjekter, og man kan jo i sit stille sind frygte, at det er derfor Sabbi spiller, trods han åbenlyst ikke bidrager til holdet.

                                Sander - Jebali - Breum er første gang længe, OB har spillet som er hold i den offensive kæde. Fenger bør spille i stedet for BK, men det har jeg skrevet nok om. Skal Sabbi spille, så synes jeg det er en frisk idé at prøve ham på 9eren.

                                Comment

                                Working...
                                X