Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB/OSE vil score penge på Lars Høghs død ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
    Så kan man så endnu en gang sidde og krumme tæer over hvor dumt det igen igen lykkedes klubben at fremstå
    Det bliver næppe sidste gang.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

      Ro på pomfrit, så er det heller ikke være.
      ser det som en win win. Ingen trøje =ingen penge til kræftens bekæmpelse.
      selvfølge kunne de have valgt at sende hele overskuddet den vej og det havde bestemt høstet mere sympati, men ingen grund til altid at lede efter fejl
      Er enig. Og selvfølgelig ville det have været en endnu bedre gestus art sende hele overskud videre men kan god følge Rasmus Nejstgaard her:

      "B.T. har bedt OBs kommunikationschef, Rasmus Nejstgaard, om at forholde sig til kritikken.

      Hvorfor skal OB tjene penge på denne legendetrøje?

      »Formålet med denne legendetrøje er at hylde Lars. Det er en trøje, der har været lang tid undervejs med ideudvikling, planlægning og produktion. Vi havde ønsket, at Lars kunne have været til stede ved hyldesten, men det kan han desværre ikke, da han blev taget fra os alt for tidligt. For at støtte op om kampen mod kræft i budspytkirtlen har vi selv taget et aktivt valg om at donere 100 kroner pr. solgt trøje.«

      »Der er jo før blevet lanceret legendetrøjer, men det her er mig bekendt første gang, at en del af beløbet går til et velgørende formål. Det er ikke, fordi vi har ændret prisen på, hvad en OB-fodboldtrøje koster – forskellen er kun, at en god del går til et godt formål.«

      Men I tjener vel på trøjen, hvorfor ikke donere hele overskuddet til kræftforskningen?

      »Det er en trøje, der hylder Lars, og der er nok lige så mange holdninger til, hvor stort et beløb der skulle doneres, som der er forskellige muligheder. Vi har valgt 100 kroner, da det netop er et meget synligt beløb, man nemt kan forholde sig til, som går direkte til et velgørende formål frem for et udefinerbart beløb i hele overskuddet.«

      Hvordan har I det med, at I nu møder denne kritik?

      »Det synes jeg da er rigtig ærgerligt. Vi har ikke lavet det her tiltag af ond mening. Vi har selv valgt at donere 100 kroner pr. trøje. Hovedformålet med denne hyldesttrøje er at hylde Lars, og jeg håber virkelig, at det er det, folk vil fokusere på.«

      Efter Lars Høghs død er der nok mange OB-fans, der gerne vil betale 600 kroner for denne trøje. Nogen vil hårdt sagt påstå, at I kommer til at profitere på, at Lars Høgh er død. Hvad tænker I om det?

      »Det er en hård tanke, synes jeg. Lars Høgh har betydet alverden for hele fodbolddanmark og også for rigtig mange mennesker, der ikke går op i fodbold. Og vi har villet gøre rigtig meget for at mindes ham og hylde ham. Og det er det, der har været vores tanke,« lyder det Rasmus Nejstgaard."
      https://www.bt.dk/fodbold/obs-lars-h...-penge-paa-det
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

        Det var så tilsyneladende, i bedste fald, en sandhed med modifikationer, i værste fald en direkte løgn. Jeg ved godt, hvor jeg ville lægge mine penge.

        MvH ChrisOB
        Uden på nogen måde at ville forsvare klubben eller JJ her, i hvad der virker som et ledelsesmæssigt svigt af dimensioner, kan man jo godt have været i dialog om hyldest ved FCM-kampen uden at have været i dialog om det økonomiske vedrørende trøjen, der jo er det, familien fortæller, de ikke har sagt god for.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
          Den er ikke fin. Selvfølgelig skal alle pengene gå til kræftforskningen.

          Kommunikationschefen leverer et kort og i mine øjne lettere usympatisk svar.

          Hér må altså udvises større klasse, OB.
          Nu må man sige at Rasmus Nejstgaards udtalelser til BT viser noget andet.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            Er enig. Og selvfølgelig ville det have været en endnu bedre gestus art sende hele overskud videre men kan god følge Rasmus Nejstgaard her:

            "B.T. har bedt OBs kommunikationschef, Rasmus Nejstgaard, om at forholde sig til kritikken.

            Hvorfor skal OB tjene penge på denne legendetrøje?

            »Formålet med denne legendetrøje er at hylde Lars. Det er en trøje, der har været lang tid undervejs med ideudvikling, planlægning og produktion. Vi havde ønsket, at Lars kunne have været til stede ved hyldesten, men det kan han desværre ikke, da han blev taget fra os alt for tidligt. For at støtte op om kampen mod kræft i budspytkirtlen har vi selv taget et aktivt valg om at donere 100 kroner pr. solgt trøje.«

            »Der er jo før blevet lanceret legendetrøjer, men det her er mig bekendt første gang, at en del af beløbet går til et velgørende formål. Det er ikke, fordi vi har ændret prisen på, hvad en OB-fodboldtrøje koster – forskellen er kun, at en god del går til et godt formål.«

            Men I tjener vel på trøjen, hvorfor ikke donere hele overskuddet til kræftforskningen?

            »Det er en trøje, der hylder Lars, og der er nok lige så mange holdninger til, hvor stort et beløb der skulle doneres, som der er forskellige muligheder. Vi har valgt 100 kroner, da det netop er et meget synligt beløb, man nemt kan forholde sig til, som går direkte til et velgørende formål frem for et udefinerbart beløb i hele overskuddet.«

            Hvordan har I det med, at I nu møder denne kritik?

            »Det synes jeg da er rigtig ærgerligt. Vi har ikke lavet det her tiltag af ond mening. Vi har selv valgt at donere 100 kroner pr. trøje. Hovedformålet med denne hyldesttrøje er at hylde Lars, og jeg håber virkelig, at det er det, folk vil fokusere på.«

            Efter Lars Høghs død er der nok mange OB-fans, der gerne vil betale 600 kroner for denne trøje. Nogen vil hårdt sagt påstå, at I kommer til at profitere på, at Lars Høgh er død. Hvad tænker I om det?

            »Det er en hård tanke, synes jeg. Lars Høgh har betydet alverden for hele fodbolddanmark og også for rigtig mange mennesker, der ikke går op i fodbold. Og vi har villet gøre rigtig meget for at mindes ham og hylde ham. Og det er det, der har været vores tanke,« lyder det Rasmus Nejstgaard."
            https://www.bt.dk/fodbold/obs-lars-h...-penge-paa-det
            Det handler selvfølgelig i en vis grad om vinklingen, og det korte nedkog af Nejstgaards kommentar i den artikel, der blev citeret først i tråden her, er også ret usmageligt. Og selvfølgelig er der en pointe i, at legendetrøjen er et Hummel-koncept, der ikke er opfundet til lejligheden, ligesom legendetrøjen så vidt vides var planlagt inden Høghens bortgang, og at en donation på 100 kroner pr. trøje set fra det synspunkt og til sammenligning med andre lignende Hummel-trøjer er en pæn sum.

            Problemet er bare, at det af helt indlysende årsager ikke kan sammenlignes med andre trøjer og andre situationer - og derfor burde man, især nu så kort tid efter, være klar over, at ethvert overskud til OB vil komme til at fremstå som om man profiterer på sin største legendes død, og at det, uanset hvor noble ens intentioner end måtte være, kommer til at fremstå enormt usympatisk, medmindre det er helt afklaret med og efter ønske fra familien. Jeg tror i virkeligheden gerne på, at den kommercielle afdeling i OB har tænkt det var en flot gestus - hvad det også havde været, hvis trøjen var kommet for et år siden. Nu virker det i bedste fald tonedøvt.

            Comment


              #21
              Da legendetrøjen med Helveg kom undrede jeg mig allerede over at man valgte ham over Høghen. At den først kommer nu er jo en skandale, og når det så er sagt er det en endnu større skandale at den kommer så kort tid efter hans død, uden at familien har givet tommel op.

              Det er som om at folkene på kontorerne i OB først i forbindelse med Lars' bog fandt ud af hvor stort et navn han er på Fyn, og hvor meget han betyder for os fans (og også burde for klubben).

              OB fremstår som røvhullet der bliver ved med at gi', men nu må de da snart komme ind i kampen og sætte fødderne rigtigt igen.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                Uden på nogen måde at ville forsvare klubben eller JJ her, i hvad der virker som et ledelsesmæssigt svigt af dimensioner, kan man jo godt have været i dialog om hyldest ved FCM-kampen uden at have været i dialog om det økonomiske vedrørende trøjen, der jo er det, familien fortæller, de ikke har sagt god for.
                At udelade denne del i en dialog omkring en hyldesttrøje, er rimelig elendig dialog, hvis du spørger mig. Jeg forholder mig til at OSE har formået at fremmedliggøre LARS HØGH fra OB, både før, under og efter det tragiske forløb. Det i sig selv burde være nok for enhver OB-fan til ikke bare nøjes med at være ærgerlige over endnu en PR-mæssig fiasko; men direkte vrede. Vores navn og rygte blive hevet igennem sølet af en flok lallende amatører. Der er ingen formildende omstændigheder. Hvis der havde været ægte dialog, så havde de aldrig gjort tingene på denne her måde. Nej de har bare taget en beslutning; 100 kroner til Kræftens Bekæmpelse 500 bobs til os. Win-win! Har de tænkt. I virkeligheden har de i dén grad tabt. Og de bliver ved med at tabe, uanset om de har nok så fine intentioner. Jeg gentager: De har formået at fremmedliggøre LARS HØGH og familien overfor OB! Lars Høgh! LARS HØGH!

                De kan stoppe deres intentioner op hvor solen den ikke skinner, for all I care.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                  OSE kan spørge sig selv, hvorfor de gang på gang roder sig ud i PR-mæssige mareridt; til det punkt hvor familien til den største af dem alle føler sig nødsaget til at fyre sådan en bredside af mod den ledelse, der ikke har bestilt andet end at gøre OB mere og mere ligegyldig i det store billede. Jeg har sagt det før og jeg siger det igen: OSE er IKKE OB; de er bare den kluntede og totalt virkelighedsfjerne organisation, som både før, under og efter Lars Høgh's sygdom har bevist, at de ikke værdige til at varetage klubben OB's interesser. Og så er jeg sådan set ligeglad med hvad Stemmer Fra Ådalen, og alle dem der bliver ved med at lede efter formildende omstændigheder omkring den ulækre organisation og dens lige så ulækre leders handlinger, intentioner og ord.

                  De er ikke og bliver aldrig værdige til at varetage OB.

                  MvH ChrisOB
                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                  Egentlig ikke; man skal bare læse Der Er Antal På Alt, og så få et indblik i, hvor lidt en forretningsmand som Niels Thorborg rent faktisk kærrer sig om traditioner i en traditionsklub. Når han ansatte en bulldozer som Jesper Hansen, så er det ikke så underligt at alting ender med at blive fladt. Flot OSE! Virkelig flot. Kan man overhovedet stole på ét ord eller handling I foretager jer?

                  MvH ChrisOB
                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                  Det var så tilsyneladende, i bedste fald, en sandhed med modifikationer, i værste fald en direkte løgn. Jeg ved godt, hvor jeg ville lægge mine penge.

                  MvH ChrisOB
                  Ja, man sidder virkelig alt for ofte der med følelse at de handler før de tænker og ødelægger meget med en dilletantisk tilgang. Og ned den historie af kommunikative fejl og katastrofale handlinger får nu også gode ideer og hensigter meget hurtigt modvind fordi der kigges meget på hvad kunne være forkert i det OB gør. Ideen selv med at støtte kræftbekæmpelse er ja nu fint, men nu fortolkes det som forsøg at tjene penge. En tidlig kommunikation og fælles udmelding med Høgh-familien og man ville have udgået det... men der manglede vel en gang mere den rigtige følelse for situationen.

                  Men i hensigt af Jack Jørgensen skal også siges at Lars Høgh talte om Jack som den i ledelsen som kæmper for klubbens traditioner, mener det skriver han også i "Antal på alt".
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                    Det handler selvfølgelig i en vis grad om vinklingen, og det korte nedkog af Nejstgaards kommentar i den artikel, der blev citeret først i tråden her, er også ret usmageligt. Og selvfølgelig er der en pointe i, at legendetrøjen er et Hummel-koncept, der ikke er opfundet til lejligheden, ligesom legendetrøjen så vidt vides var planlagt inden Høghens bortgang, og at en donation på 100 kroner pr. trøje set fra det synspunkt og til sammenligning med andre lignende Hummel-trøjer er en pæn sum.

                    Problemet er bare, at det af helt indlysende årsager ikke kan sammenlignes med andre trøjer og andre situationer - og derfor burde man, især nu så kort tid efter, være klar over, at ethvert overskud til OB vil komme til at fremstå som om man profiterer på sin største legendes død, og at det, uanset hvor noble ens intentioner end måtte være, kommer til at fremstå enormt usympatisk, medmindre det er helt afklaret med og efter ønske fra familien. Jeg tror i virkeligheden gerne på, at den kommercielle afdeling i OB har tænkt det var en flot gestus - hvad det også havde været, hvis trøjen var kommet for et år siden. Nu virker det i bedste fald tonedøvt.
                    Ja, der har du ret. Men man må vel også se at OB havde næsten ingen mulighed at gøre det rigtigt. At vælge en anden OB-legende fremfor Høgh for en legendetrøje ville ja have været fuldstændigt umuligt. Hele fascenen og offentligheden ville have gået amok. Det var allerede mærkeligt om ikke at sige skandaløst at starte legendetrøjer med Helveg og ikke med Lars. Pisseærgerligt og irriterende at de forstod ikke at det krævede at tage Lars Høghs familie tættere med i processen.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Nu må man sige at Rasmus Nejstgaards udtalelser til BT viser noget andet.
                      Jo, jeg havde kun læst den korte udtalelse fra trådstarters artikel.

                      Helt overordnet: OB fik - ganske fortjent - en over nallerne for, hvordan de håndterede LH, mens han var her. Lad nu for pokker det hele gå til et godt formål. Det er bare dårlig stil, det her, og om ikke andet burde OB klog af skade vide bedre.

                      Der her er bare en tabersag, men så tjener klubben da nogle skillinger…..

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg





                        Ja, man sidder virkelig alt for ofte der med følelse at de handler før de tænker og ødelægger meget med en dilletantisk tilgang. Og ned den historie af kommunikative fejl og katastrofale handlinger får nu også gode ideer og hensigter meget hurtigt modvind fordi der kigges meget på hvad kunne være forkert i det OB gør. Ideen selv med at støtte kræftbekæmpelse er ja nu fint, men nu fortolkes det som forsøg at tjene penge. En tidlig kommunikation og fælles udmelding med Høgh-familien og man ville have udgået det... men der manglede vel en gang mere den rigtige følelse for situationen.

                        Men i hensigt af Jack Jørgensen skal også siges at Lars Høgh talte om Jack som den i ledelsen som kæmper for klubbens traditioner, mener det skriver han også i "Antal på alt".
                        Jeg er ikke i tvivl om Jack Jørgensens dedikation. Problemet er, og nu skal jeg passe på med at mit raseri ikke koger over her; men han er stadig del af en organisation, der med sine handlinger og ord igennem længere tid ikke har bevist andet end at de ser os som kunder og ikke fans. Jack Jørgensen har også været inde over det her; han er lige så meget medskyldig i denne eklatante fuck-up, som nu bliver udbasuneret; ikke af B.T men af familien Høgh selv. Det er dysfunktionalitet af den højeste karat. Jeg er ikke ærgerlig, jeg er f.... pissed!

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                          At udelade denne del i en dialog omkring en hyldesttrøje, er rimelig elendig dialog, hvis du spørger mig. Jeg forholder mig til at OSE har formået at fremmedliggøre LARS HØGH fra OB, både før, under og efter det tragiske forløb. Det i sig selv burde være nok for enhver OB-fan til ikke bare nøjes med at være ærgerlige over endnu en PR-mæssig fiasko; men direkte vrede. Vores navn og rygte blive hevet igennem sølet af en flok lallende amatører. Der er ingen formildende omstændigheder. Hvis der havde været ægte dialog, så havde de aldrig gjort tingene på denne her måde. Nej de har bare taget en beslutning; 100 kroner til Kræftens Bekæmpelse 500 bobs til os. Win-win! Har de tænkt. I virkeligheden har de i dén grad tabt. Og de bliver ved med at tabe, uanset om de har nok så fine intentioner. Jeg gentager: De har formået at fremmedliggøre LARS HØGH og familien overfor OB! Lars Høgh! LARS HØGH!

                          De kan stoppe deres intentioner op hvor solen den ikke skinner, for all I care.

                          MvH ChrisOB
                          Uden at skulle fluekneppe, så var det hyldesten til FCM-kampen, ikke hyldesttrøjen, jeg sigtede til - den sidste har familien så vidt jeg læser det sagt, de ikke har været i dialog om. Og det er i sig selv vanvittigt - det kan vi sagtens blive enige om.
                          Og du har helt ret, jeg har vist heller ikke skrevet andet. Endnu værre bliver det i virkeligheden kun af, at det nok er meget begrænset hvad OB rent faktisk får af overskud her - trøjeaftaler er tit strikket sådan sammen, at trøjefabrikanten som modydelse for sponsoratet tjener størstedelen af trøjesalget - OB får formentlig ikke meget mere end de 100 kroner uanset, og der er tale om 500 trøjer. Det ville formentlig have været meget billigt at gøre det, alle kan se ville være det rigtige.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                            Ja, der har du ret. Men man må vel også se at OB havde næsten ingen mulighed at gøre det rigtigt. At vælge en anden OB-legende fremfor Høgh for en legendetrøje ville ja have været fuldstændigt umuligt. Hele fascenen og offentligheden ville have gået amok. Det var allerede mærkeligt om ikke at sige skandaløst at starte legendetrøjer med Helveg og ikke med Lars. Pisseærgerligt og irriterende at de forstod ikke at det krævede at tage Lars Høghs familie tættere med i processen.
                            OB havde to bedre muligheder: 1. at tage familien ordentligt med ind over, når den var klar til det, og så donere hele det i forvejen formentlig ret begrænsede overskud til et godt formål. 2. ikke at udsende en legendetrøje nu - og så f. eks udsende en Høgh-legendetrøje næste år, hvor det ikke er i forbindelse med en stadig-pågående hyldest. Der er sikkert nogle forpligtelser ift. kontrakten med Hummel, men der måtte man så se om ikke Hummel ville være forstående og forhandle en løsning på plads.

                            Comment


                              #29
                              Det er godt nok komisk, hvordan man kan tage en soleklar vindersag og forvandle den til en tabersag, det er lige til en lærebog i, hvordan man ikke skal gøre. Jeg begriber ikke, hvordan jeg kan få det indtryk fra podcasten, at det hele er klappet af med familien - og så er det så lidt klappet af, at familien føler sig nødt til at gå i pressen..
                              Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

                              Comment


                                #30
                                Jeg køber den nu alligevel.
                                "Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

                                Comment

                                Working...
                                X