Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - AGF 1/11/21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
    Set fra stadion, uden briller :-D

    ​​​​​​Vi spiller en god kamp, jeg var aldrig i tvivl om at vi gerne ville vinde den der.

    I første halvleg for vi vores backs alt for lidt med. Jeg ved ikke hvor tydeligt det er på fjernsyn men der er et kæmpe bagrum bag deres backs, vi får neutraliseret Kahl, som i min bog er deres største offensive trussel. Starten af anden halvleg er det bedste jeg har set os spille i den her sæson vi er pivgiftige, lige bortset fra der hvor det betyder mest, foran kassen. Derudover er vores afslutninger udefra ikke gode nok, det er noget vi er nød til at blive bedre til.

    De vinder for mange af duellerne, men er samtidigt pisse elendige til at holde fast i bolden og vi forsøger at ramme dem på omstillinger og for spillet bredt.

    Vores forsvar står i store træk godt, selvom jeg nok aldrig bliver fan af Skjelvik, der kommer simpelthen for lidt fra ham.

    Fenger spiller en god kamp og er skarp i presspillet og så har han et antrit og en fart der gør at han vinder mange bolde, problemet er, rent taktisk, at når vi har Fenger ude og presse boldholder så har vi ingen i feltet. Derudover mistimer han en stor chance i 2 halvleg der skulle have været banket ind.

    Sabbi gør det også godt og udfordrer AGF på højre siden konsekvent, men deltager også mere end normalt i samspillet med den øvrige offensiv, han får en af de chancer som jeg gerne ser Sabbi få flere af, en omstilling som han så formøbler, symptomatisk, vi er ikke skarpe nok, fordi vi har chancen for at putte den i kassen.
    ​​​​​
    Jebali synes jeg ikke har noget godt indhop, men tilgiver det han har noget rust der skal bankes af.

    Lieder er simpelthen infam, manden pisser en kæmpe chance væk der skulle have været sendt mod bagerste.

    ​​​​​



    ​​​​​​
    Set fra sofaen og med briller:
    Er helt enig! :-)

    Forsvaret stod godt, efter vi i første halvleg havde problemer med deres omstillinger blev der bedre og bedre. Men Skjelvik var svagpunktet der og denne sløje måde at jogge tilbage mens andre skal tage de højintensive løb om at lukke hullerne på vores venstre side er bare uacceptabelt for mig. Vi har brug for konkurrence om at presse Skjelvik eller erstatte ham.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Efter kampen mod AGF fortalte Alexander Juel, at han er træt af, at spillerne giver hinanden skylden, når det ikke går godt for OB.

      http://obstruktion.dk/alexander-juel...anden-skylden/

      Comment


        Frø om kampen:
        https://www.bt.dk/superligaen/frustr...edium=facebook
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Synes vi spiller fint nok i dag. AGF kommer ikke til Odense med de store ambitioner om at ville noget. Selvom det ikke er et chancehav vi skaber, så har vi Sabbis der reddes på stregen, sabbis friløber og Lieders ditto. AGF har en kontra til Bundu fra en semispids vinkel og noget lidt tilfældigt i felterne samt et flot frispark fra Grønbæk. Det er ikke urimeligt den bliver 0-0, men jeg synes den hældte til os og jeg synes også vi får lagt den energi i kampen som skal til. Det er dog tydeligt vi er voldsomt udfordret når Frø og Sabbi ikke rammer dagen. Der er bare ikke kvalitet nok i Opondo og Fenger til det bliver til noget, så det skal komme fra de to andre.

          Alm får også et lille hak i tuden for ikke at bringe Breum i dag. Jebali tror jeg lige skal have en landskampspause at komme i form i inden han skal have mere spilletid ovenpå det jammerlige indhop. Det havde Breum gjort bedee

          Comment


            Netop kommet hjem fra stadion, hvad skal man sige? Det positive først: vi tabte ikke, på en dum fejl (det er sket så tit i lignende situationer), og jeg kan mere og mere se, hvad det e AA prøver på at arbejde hen mod at holdet skal kunne.
            Dernæst det negative: jeg er bange for, at det vi arbejder hen mod at kunne, ikke er tilstrækkeligt for at vi kan gøre os gældende i den sjove ende af tabellen, med mindre vi får mange forstærkninger (for, i guder, hvor spiller vi ofte langsomt, og meeeeget tilbage, når vi skal sætte angreb sammen - og det mod et GF hold, der absolut ikke var imponerende). Og så får jeg også mere og mere lyst til at ville sætte spørgsmålstegn ved AA: hvordan motiverer han spillerne til kamp (ved godt, at professionelle spillere burde kunne motivere sig selv, men alligevel)? Han virker på mig som en træner, der kan dræne truppen for al energi, og sende 11 zombier på banen. Lidt ligesom Kent Nielsen i hans dage i OB! Er det bare Ådalens forbandelse?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
              Efter kampen mod AGF fortalte Alexander Juel, at han er træt af, at spillerne giver hinanden skylden, når det ikke går godt for OB.

              http://obstruktion.dk/alexander-juel...anden-skylden/
              Syntes han antyder lidt uro i truppen hvor folk peger fingre af hinanden. Bekymrende

              Comment


                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                Han er sgu en dejlig dreng ham Frøkjær der. Og så har han ret i sin analyse i dag. Den skulle have været sendt i netmaskerne, fordi vi har mulighederne til det. Lidt mere kynisme oppe foran, så er den der.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                  Efter kampen mod AGF fortalte Alexander Juel, at han er træt af, at spillerne giver hinanden skylden, når det ikke går godt for OB.

                  http://obstruktion.dk/alexander-juel...anden-skylden/
                  Jeg er ikke med på hvad det er nogle spillere der har været ude og rette en kritik mod andre spillere?

                  Comment


                    Bliver mere og mere i tvivl om hvorvidt Frøkjærs mentalitet overhovedet er til 'top'fodbold.. kan ikke passe der skal være så langt mellem snapsne.. Indstillingen er blevet lidt bedre og det ligner han kæmper en smule mere for det, men han lader sig alt for nemt slå ud og kan ikke vurdere hvornår man skal lave det simple eller det frække. Må ærligt indrømme jeg tvivler på om han kan drive det til noget.. han må hjertens gerne modbevise mig, men som det ser ud lige nu så hellere give Jebali og Breum spilletid fremfor Frø

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                      nej...gør vi nok ikke. Men må bare sige at generelt så bliver der snakket SÅ meget top 6 - syntes det er ved at være for meget. Det er nok også fordi ligaen er så tæt at der reelt er 2 hold hvor man ikke behøver snakke top 6 - mens resten håber (mere eller mindre realistisk) at kunne klemme sig med.

                      OB kommer ikke i top 6 det tog er kørt kan vi konkludere nu - med 5 point op. Og alligevel så kan det hele være ændret efter næste runde skulle vi slå BIF, det er virkeligt øjebliksbilleder og den konstante fokusering på den skide streg bliver trættende.

                      At vi så ikke kommer i top 6 fordi vi ikke spiller godt nok og ikke kan score mål, eller vinde 2 i træk er en anden sag.
                      At der snakkes så meget om top 6 er vel også i høj grad fordi man vil holde OB op på deres egne udmeldinger. De fleste har vel hele tiden kunnet se at OB som i 9 af 10 sæsoner heller ikke i år har kvaliteten. Man ligger som man har redt, både i forhold til placeringen og i den vedholdende snak om top 6.
                      Det havde været helt og aldeles omkostningsfrit at melde ud i forbindelse med den såkaldte strategi at vi er i en opbygningsface og der i den første sæson fokuseres mere på den nye træner og spillestil
                      end fokus på top 6.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                        Bliver mere og mere i tvivl om hvorvidt Frøkjærs mentalitet overhovedet er til 'top'fodbold.. kan ikke passe der skal være så langt mellem snapsne.. Indstillingen er blevet lidt bedre og det ligner han kæmper en smule mere for det, men han lader sig alt for nemt slå ud og kan ikke vurdere hvornår man skal lave det simple eller det frække. Må ærligt indrømme jeg tvivler på om han kan drive det til noget.. han må hjertens gerne modbevise mig, men som det ser ud lige nu så hellere give Jebali og Breum spilletid fremfor Frø
                        Jeg har det lige modsat. Syntes mere og mere han ligner en der har fundet sin plads og er klar til at bryde muren ned. De få kampe han har haft på 10`eren indtil videre viser et kæmpe potentiale der er ved at udfolde sig. Men tålmodigheden er som altid tyndslidt. Og det skyldes nok mest at det har været 10 magre år så jeg kan sagtens forstå det

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                          Bliver mere og mere i tvivl om hvorvidt Frøkjærs mentalitet overhovedet er til 'top'fodbold.. kan ikke passe der skal være så langt mellem snapsne.. Indstillingen er blevet lidt bedre og det ligner han kæmper en smule mere for det, men han lader sig alt for nemt slå ud og kan ikke vurdere hvornår man skal lave det simple eller det frække. Må ærligt indrømme jeg tvivler på om han kan drive det til noget.. han må hjertens gerne modbevise mig, men som det ser ud lige nu så hellere give Jebali og Breum spilletid fremfor Frø
                          Hans frispilning til Sabbi i dag var rigtigt godt lavet og kom efter en erobring højt på banen. Vores offensive fejl i dag er at vi ikke får hakket den over stregen og da vi var tættest på, Sabbis hovedstød, clearer AGF den på stregen.

                          Han har talentet men han virker også til at have et behov for at være tryg i det, det kan være han skal spille resten af sin karriere i OB, det må han gerne for min skyld.




                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                            Efter kampen mod AGF fortalte Alexander Juel, at han er træt af, at spillerne giver hinanden skylden, når det ikke går godt for OB.

                            http://obstruktion.dk/alexander-juel...anden-skylden/
                            Usund kultur. Det kan måske give et hint om hvorfor vi er så sårbare og at Sabbi, Frø, Jørgen og Lieder ikke løber den ekstra meter for holdet.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Jeg har det lige modsat. Syntes mere og mere han ligner en der har fundet sin plads og er klar til at bryde muren ned. De få kampe han har haft på 10`eren indtil videre viser et kæmpe potentiale der er ved at udfolde sig. Men tålmodigheden er som altid tyndslidt. Og det skyldes nok mest at det har været 10 magre år så jeg kan sagtens forstå det
                              Han kan meget, men der er også rigtig meget han ikke kan. Træffer ofte de forkerte beslutninger og så er han ingen holdspiller. Der er potientiale, men det kræver hårdt arbejde og fokus på holdet.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                                Hans frispilning til Sabbi i dag var rigtigt godt lavet og kom efter en erobring højt på banen. Vores offensive fejl i dag er at vi ikke får hakket den over stregen og da vi var tættest på, Sabbis hovedstød, clearer AGF den på stregen.

                                Han har talentet men han virker også til at have et behov for at være tryg i det, det kan være han skal spille resten af sin karriere i OB, det må han gerne for min skyld.



                                Den aflevering var ikke helt skarp og havde hellere set Max havde fået den. Sabbi har pt en ret lille træfsikkerhed. Det er ofte godt pånær afslutningen.

                                Comment

                                Working...
                                X