Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: SIF - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
    Jo men de bruger dem uklogt. 10 % af årene i top 6, men top 6 budget i alle årene.
    Vi har ikke et top 6 budget, vi ligger nok i virkeligheden omkring 7 på listen over budgetter: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...llionbudgetter

    Nordsjællands investeringer i Afrika bliver ikke regnet med og når vi ligger der i mellemfeltet budgetmæssigt, med den altafgørende betydning økonomien har så ender vi cirka der hvor vi er, der vil jo altid være et hold der overpræsterer en sæson, ligesom da vi sluttede som nummer 5. Så ender vi på 6-8 pladsen.

    ​​​​​Hvis vi skal op og være med så skal vi hæve spiller budgettet med en 40-50 mill om året, så mangler vi stadig en del, men så er vi ikke hægtet helt af.

    Det ved de også godt nede i OB, men hvor skal man få de penge fra?

    Det er det, der er problemet.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

      Vi har ikke et top 6 budget, vi ligger nok i virkeligheden omkring 7 på listen over budgetter: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...llionbudgetter

      Nordsjællands investeringer i Afrika bliver ikke regnet med og når vi ligger der i mellemfeltet budgetmæssigt, med den altafgørende betydning økonomien har så ender vi cirka der hvor vi er, der vil jo altid være et hold der overpræsterer en sæson, ligesom da vi sluttede som nummer 5. Så ender vi på 6-8 pladsen.

      ​​​​​Hvis vi skal op og være med så skal vi hæve spiller budgettet med en 40-50 mill om året, så mangler vi stadig en del, men så er vi ikke hægtet helt af.

      Det ved de også godt nede i OB, men hvor skal man få de penge fra?

      Det er det, der er problemet.
      Det vigtigste er at vi begynder at bruge de penge vi har bedre. Meget bedre. Meget meget bedre.. Så skal vi have flere Østrøms,Fengers og Breums op der giver noget til holdet og er billige. Derved får vi råd til at hente flere profiler.
      Jeg er meget tilhænger af at vi prøvede at leje lidt mere ind fra højere hylder og var sikker på at der er en klausul vi har råd til. Jeg er ikke sikker på at AGF metoden er vejen frem lige de første par år

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Det vigtigste er at vi begynder at bruge de penge vi har bedre. Meget bedre. Meget meget bedre.. Så skal vi have flere Østrøms,Fengers og Breums op der giver noget til holdet og er billige. Derved får vi råd til at hente flere profiler.
        Jeg er meget tilhænger af at vi prøvede at leje lidt mere ind fra højere hylder og var sikker på at der er en klausul vi har råd til. Jeg er ikke sikker på at AGF metoden er vejen frem lige de første par år
        Jeg tror egentligt at i løbet af de sidste 5 år, på ryggen af Jesper Hansen, at vi ER blevet bedre til at bruge pengene fornuftigt, vi har jo ikke underpræsteret de sidste 5 år? De 5 år før det? Helt sikkert, men de sidste 5, not so sure.. Faktisk tror jeg Fenger ryger, fordi vi er blevet lidt FOR opmærksomme på økonomien.

        Jeg vil ALTID gerne have akademispillere op i truppen både af økonomiske, men i særdeleshed tilknytningsmæssige årsager, jeg elsker at møde en U14 spiller på tribunen, så jeg kan fortælle ham at jeg, husker hans navn og jubler ekstra meget når han spiller sin første kamp på stadion, de bliver helt generte :-))

        Problemet er selvfølgelig at det gør de andre klubber også, de andre klubber har også akademier de trækker spillere op fra, det kommer ikke til og give os nogen fordel, jeg har ihvertfald svært ved lige og se den.

        Selv lejekontrakter koster penge, årsagen til at Odey spiller i Randers er da EL penge eller penge fra Greve salget.

        Jeg kan se to muligheder, enten så arbejder man for noget politisk regulering af penges indflydelse på de sportslige resultater. Det er en meget værdig vej at gå i min bog. Det bliver svært, men der er trods alt efterhånden, i Europa og også i Danmark, en øget politisk opmærksomhed på problematikken, i forhold til sportens integritet, kulturarv, kriminelles brug af fodboldklubber etc. Jeg har eksempeltvist fået svar fra kulturministeren, reelt et ikke svar, men trods alt en anerkendelse.

        Alternativt så finder man ud af hvordan man har tænkt sig at øge de sportslige budgetter i OB, jeg mener ikke at det skal være Thorborg der skal fyre millioner efter millioner ind i projektet, så må man i Odense og på Fyn finde ud af selv at tage noget ansvar for tingene. For det kan sagtens lade sig gøre. Det er kun besværligt fordi man er kommet så langt bagefter.

        Ellers så ender man jo bare med og sidde og skælde ud på en klub og på nogle spillere som leverer hvad der kan forventes, med det budget de har og det giver jo ikke rigtigt mening. Om de så slutter 7 når de måske burde slutte 6, er alligevel ikke det folk bliver sure over, de bliver sure over at vi åbenbart skal slutte på en 6. Plads.

        ​​​​​



        ​​​​
        Last edited by Striwetforlivet!; 24-10-2021, 21:22.

        Comment


          Som andre siger så må man simpelthen prøve Bash på en anden plads nu. I Alms system fungerer han simpelhen ikke på toppen. Højrekanten kunne være fint - så han kunne trække ind i banen og affyre sin tordenfod. Alternativt må man benytte ham på backen igen.....
          Kløve på kanten fungerer i hvert fald på ingen måde i dag. Så i mit hoved må det enten være: Bashkim på kant i stedet for kløve og så f.eks. Max på top. Eller Breum ind fra start i stedet for Kløve.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
            Som andre siger så må man simpelthen prøve Bash på en anden plads nu. I Alms system fungerer han simpelhen ikke på toppen. Højrekanten kunne være fint - så han kunne trække ind i banen og affyre sin tordenfod. Alternativt må man benytte ham på backen igen.....
            Kløve på kanten fungerer i hvert fald på ingen måde i dag. Så i mit hoved må det enten være: Bashkim på kant i stedet for kløve og så f.eks. Max på top. Eller Breum ind fra start i stedet for Kløve.
            Det eneste problem jeg har med det er at man ikke reelt har kontrakt på Fenger, giver det mening at køre Fenger ind i et Alm projekt hvis han er væk til Januar?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

              Det eneste problem jeg har med det er at man ikke reelt har kontrakt på Fenger, giver det mening at køre Fenger ind i et Alm projekt hvis han er væk til Januar?
              Nej, ikke umiddelbart. Men vel hellere ham end Lieder?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                Nej, ikke umiddelbart. Men vel hellere ham end Lieder?
                Tjaa Tjo. Der skal ihvertfald ske noget. Luca?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                  Jeg tror egentligt at i løbet af de sidste 5 år, på ryggen af Jesper Hansen, at vi ER blevet bedre til at bruge pengene fornuftigt, vi har jo ikke underpræsteret de sidste 5 år? De 5 år før det? Helt sikkert, men de sidste 5, not so sure.. Faktisk tror jeg Fenger ryger, fordi vi er blevet lidt FOR opmærksomme på økonomien.

                  Jeg vil ALTID gerne have akademispillere op i truppen både af økonomiske, men i særdeleshed tilknytningsmæssige årsager, jeg elsker at møde en U14 spiller på tribunen, så jeg kan fortælle ham at jeg, husker hans navn og jubler ekstra meget når han spiller sin første kamp på stadion, de bliver helt generte :-))

                  Problemet er selvfølgelig at det gør de andre klubber også, de andre klubber har også akademier de trækker spillere op fra, det kommer ikke til og give os nogen fordel, jeg har ihvertfald svært ved lige og se den.

                  Selv lejekontrakter koster penge, årsagen til at Odey spiller i Randers er da EL penge eller penge fra Greve salget.

                  Jeg kan se to muligheder, enten så arbejder man for noget politisk regulering af penges indflydelse på de sportslige resultater. Det er en meget værdig vej at gå i min bog. Det bliver svært, men der er trods alt efterhånden, i Europa og også i Danmark, en øget politisk opmærksomhed på problematikken, i forhold til sportens integritet, kulturarv, kriminelles brug af fodboldklubber etc. Jeg har eksempeltvist fået svar fra kulturministeren, reelt et ikke svar, men trods alt en anerkendelse.

                  Alternativt så finder man ud af hvordan man har tænkt sig at øge de sportslige budgetter i OB, jeg mener ikke at det skal være Thorborg der skal fyre millioner efter millioner ind i projektet, så må man i Odense og på Fyn finde ud af selv at tage noget ansvar for tingene. For det kan sagtens lade sig gøre. Det er kun besværligt fordi man er kommet så langt bagefter.

                  Ellers så ender man jo bare med og sidde og skælde ud på en klub og på nogle spillere som leverer hvad der kan forventes, med det budget de har og det giver jo ikke rigtigt mening. Om de så slutter 7 når de måske burde slutte 6, er alligevel ikke det folk bliver sure over, de bliver sure over at vi åbenbart skal slutte på en 6. Plads.

                  ​​​​​



                  ​​​​
                  Jeg tror Fenger bliver. Men er ikke sikker

                  Jeg har tidligere lavet regnestykket for hvad det vil betyde for OB at have en 8-10 talenter på kontrakt der vel får 350.000-500.000 om året i løn og et budget på 40-45 mill i en 26 mands trup. Ingen betydningsfulde transfer og sign on fee afskrivninger af betydning. Med Breum kommer vi også op i det antal.
                  Det efterlader rigtig mange penge til en masse profiler. Vi skal bare ramme mere rigtigt når vi henter dem og sælge vores talenter dyrt.

                  Så ser jeg en fremtid

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Jeg tror Fenger bliver. Men er ikke sikker

                    Jeg har tidligere lavet regnestykket for hvad det vil betyde for OB at have en 8-10 talenter på kontrakt der vel får 350.000-500.000 om året i løn og et budget på 40-45 mill i en 26 mands trup. Ingen betydningsfulde transfer og sign on fee afskrivninger af betydning. Med Breum kommer vi også op i det antal.
                    Det efterlader rigtig mange penge til en masse profiler. Vi skal bare ramme mere rigtigt når vi henter dem og sælge vores talenter dyrt.

                    Så ser jeg en fremtid
                    Jeg tror desværre ikke på det, jeg synes hans udtalelse om "nu må vi se hvad der sker" og det at der ikke er blevet tegnet en kontrakt endnu, varsler skidt, det samme med JJ.

                    Tja Tjo, det er jo stadig det samme som de andre gør bare med et mindre budget. Vi skal altid ramme rigtigt men jeg tænker ikke at vi som sådan har ramt forkert, vi ligger cirka der hvor vi kan forvente i tabellen.

                    Desværre så er fodboldverdenen på vej et sted hen IMO hvor man vil se langt flere frie transfers, det er et oplagt sted at spare penge, agenterne kan få et højere salær og spillerne kan få penge for at skrive under, og når nu de betyder så meget, så er det dét klubberne gør. Der skal nok blive solgt spillere men ikke i samme omfang. Jeg håber at akademispillerne har noget hjerte for klubben, men det er et håb.

                    Vi kommer til at finde nogle flere penge frem, hvis vi vil spille med hvor det er sjovt, jeg kan ikke se nogen anden løsning, så er det godt vi er så smarte, vi finder på noget.



                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Enig. Hvis man skal give Alm en chance skal vi altså lige et vindue eller 2 længere frem. Lige nu hænger han på fordummens lort og lagkage som en elendig ledet sportsudvalg ene og alene er skyld i. Jeg kan sagtens forstå hvorfor at Alms projekt ikke er kommet længere
                      Det halve af holdet er for dårlige eller passer ikke ind i systemet og han skal konstant balancere imellem udvikling og resultater.

                      Jeg forholder mig til at efter den nye strategi er meldt ud og der er slået en streg i sandet har vi solgt 1 spiller for 22,5 mill og har haft en 100% succesrate på hentede spillere udefra. Alm har en spillerstil der tiltaler mig og jeg tror på ham.

                      Hemmingsen kan stadig bare tage sin oppakning og forlade Ådalen. Ham har projektet ikke brug for
                      Hvad mener du med at han skal balancere mellem udvikling og resultater?
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                        Hvad mener du med at han skal balancere mellem udvikling og resultater?
                        Vel at han skal opnå top6 samtidigt med at han skal køre unge spillere ind samt indspille et nyt spilkoncept.

                        Jeg er så helt enig (med dig går jeg ud fra) i at det lige så godt kan gøres med de dygtige unge mennesker der tidligere har spillet konceptet på Uhold på Akademiet frem for de ældre spillere fra før strategien der ikke bringer meget.

                        Men.. Alm er den profesionelle og går med spillerens til dagligt. Han og MH må vel vurdere at den samlede mængde i truppen er bedre med de erfarne spillere ..

                        Det er bare uhensigtsmæssigt at man skal balancere de tre punkter i et eller andet forhold. Havde man nu taget top6 ud havde vi måske set flere unge spillere spille et nyt system ind eller havde man skulle køre med et tidligere spilsystem med spillere der passede til … men det skal man ikke ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                          Hvad mener du med at han skal balancere mellem udvikling og resultater?
                          Det er som Plum siger at Alm skal i Top 6 med en Top 6-9 trup hvor der også skal udvikles på unge akademi spillere samtidig. Og flere af de erfarende bliver konstant sure når de starter på bænken eller bliver skiftet ud og vil have samtaler med ham.
                          Jeg syntes han balancerer det fint. Men det er ikke nemt og vi er derfor nød til igennem en periode hvor der kan justeres på transfermarkedet og lidt akademi spillere. For det er muligt at han ikke siger det udad til. Men han er ikke tilfreds med truppen

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                            Vi har ikke et top 6 budget, vi ligger nok i virkeligheden omkring 7 på listen over budgetter: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...llionbudgetter

                            Nordsjællands investeringer i Afrika bliver ikke regnet med og når vi ligger der i mellemfeltet budgetmæssigt, med den altafgørende betydning økonomien har så ender vi cirka der hvor vi er, der vil jo altid være et hold der overpræsterer en sæson, ligesom da vi sluttede som nummer 5. Så ender vi på 6-8 pladsen.

                            ​​​​​Hvis vi skal op og være med så skal vi hæve spiller budgettet med en 40-50 mill om året, så mangler vi stadig en del, men så er vi ikke hægtet helt af.

                            Det ved de også godt nede i OB, men hvor skal man få de penge fra?

                            Det er det, der er problemet.
                            måske ikke mere, men det er jo også fordi man ikke har fået noget for pengene i den 9 år hvor vi havde et top 6 budget. Havde vi spillet til par, havde indtægterne også været noget højre.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Det er som Plum siger at Alm skal i Top 6 med en Top 6-9 trup hvor der også skal udvikles på unge akademi spillere samtidig. Og flere af de erfarende bliver konstant sure når de starter på bænken eller bliver skiftet ud og vil have samtaler med ham.
                              Jeg syntes han balancerer det fint. Men det er ikke nemt og vi er derfor nød til igennem en periode hvor der kan justeres på transfermarkedet og lidt akademi spillere. For det er muligt at han ikke siger det udad til. Men han er ikke tilfreds med truppen
                              Præcis og igår gik han også på kompromis med at vi skal spille vores spil og ikke dikteres af hvordan øvrige hold. Det var totalt JM-bold fuldstændig at lukke ned for Silkeborgs mellemrum og satse på omstillinger. Det kostede så en røvfuld kræfter, som resulterede i Sif dominerede mere i 2. halveg og fik et fortjent mål på det.
                              Det er jo klart en erkendelse af han ikke tror på kvaliteten i de ting vi vil, kan hamle op med det Sif kan, hvilket jeg tror han har ret i, og havde gjort vi blev ramt af flere af de omstillinger der førte til målet.
                              Det fører os bare ingen vegne i det samlede billede, så jeg håber virkelig man har en god dialog om at der snarest muligt tilføres flere spillere i sync med strategien, så Alm har forudsætninger til at efterleve strategien og spille med om top 6. De to ting hænger ikke sammen pt. Den top 6 - ambition er skudt ved siden af, når man vil revolutionere et hold, som det er tilsigtet Alm skal gøre sammenlignet med det vi kom fra med JM.

                              Comment


                                Alle klubber satser mere på egen udvikling. Både, BIF, FCM og FCK havde også en pæn andel af egen avl på banen, det har Sif, AAb feks. også.
                                Det er den rigtige strategi, men det kommer alle klubber til at gøre, men mindre de er en del af en international fodbold koncern.

                                Comment

                                Working...
                                X