Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Viborg-OB 26.9.21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Sådan er det at være et relativt ubeskrevet blad i ligaen. Enkelte medier har bragt det som et komisk indslag for underholdningens skyld, men ikke forholdt sig til, hvor stor betydning fejldommen kunne have haft på det tidspunkt af kampen. Vinklen havde selvfølgelig været helt anderledes, hvis FCK eller Brøndby havde været et af de implicerede hold. Når det ikke er dem slipper medierne med at tage den billige vinkel, for det er jo lige før vi som fans gider hidse os op over det, da det ikke lignede vi havde hvad der skulle til, selv hvis vi kom en mand i overtal igår.
    ​​​​​
    Jeg ser det som et problem, at Danmarks højest rangerede dommer, for det er Kehlet jo, kan slippe afsted med at lave en så basal fejlvurdering uden at blive stillet til regnskab for det, ud over at medierne og eksperterne konstaterer, at det var en klar fejldom. Det taler jo til spillets troværdighed, når en spiller kan slippe med et gult for et regulært overfald på fodboldbanen. At OB så også hopper med på "komik" vognen med deres "den lokale klubmester i højdespring" (Grine-emoji) på Twitter bagefter synes jeg bidrager til problemet. Jeg synes ikke, at der er noget at grine af; det var et regulært overfald, et f..... karatespark i nakken på en ung uprøvet målmand; gjort udelukkende i frustration over at denne redede hans skud. Hvorfor hopper OB med på "komik"-vognen? Hvorfor var der så sparsom en protest fra hans holdkammerater?

    Jeg synes OB, eller måske bare den der styrer Twitter kontoen, bidrager til latterliggørelsen af det regulære overfald, og den fuldstændigt groteske mangel på regulær konsekvens for den handling. En ung målmand, én af vores ene bliver sparket i nakken af en modstander, og alt hvad OB har at sige til det er "den lokale klubmester i højdespring" efterfulgt af en grine emoji? Ja de nævner det faktisk ikke engang i kampreferatet på hjemmesiden med ét ord. Kun at Grot skød og Bernat redede.

    Grotesk latterligt, hvis du spørger mig. Det er en grotesk latterliggørelse af spillets intrigitet.

    MvH ChrisOB
    Last edited by ChrisOB; 27-09-2021, 13:31.
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Jeg ser det som et problem, at Danmarks højest rangerede dommer, for det er Kehlet jo, kan slippe afsted med at lave en så basal fejlvurdering uden at blive stillet til regnskab for det, ud over at medierne og eksperterne konstaterer, at det var en klar fejldom. Det taler jo til spillets troværdighed, når en spiller kan slippe med et gult for et regulært overfald på fodboldbanen. At OB så også hopper med på "komik" vognen med deres "den lokale klubmester i højdespring" (Grine-emoji) på Twitter bagefter synes jeg bidrager til problemet. Jeg synes ikke, at der er noget at grine af; det var et regulært overfald, et f..... karatespark i nakken på en ung uprøvet målmand; gjort udelukkende i frustration over at denne redede hans skud. Hvorfor hopper OB med på "komik"-vognen? Hvorfor var der så sparsom en protest fra hans holdkammerater?

      Jeg synes OB, eller måske bare den der styrer Twitter kontoen, bidrager til latterliggørelsen af det regulære overfald, og den fuldstændigt groteske mangel på regulær konsekvens for den handling. En ung målmand, én af vores ene bliver sparket i nakken af en modstander, og alt hvad OB har at sige til det er "den lokale klubmester i højdespring" efterfulgt af en grine emoji? Ja de nævner det faktisk ikke engang i kampreferatet på hjemmesiden med ét ord. Kun at Grot skød og Bernat redede.

      Grotesk latterligt, hvis du spørger mig. Det er en grotesk latterliggørelse af spillets intrigitet.

      MvH ChrisOB
      Jeg har tit kunnet tænke mig mere attitude og "vi-følelse" fra OB's spillere. Samtlige spillere, udskiftningsspillere, og andre i nærheden burde være røget direkte i flæsket på den hjernedøde Hollænder og dommeren - ligesom at retorikken bagefter selvfølgelig ikke skal være noget med højdespring o.l. Det viser mig et stort problem i OB, at de bare er sådan: "Tjaa, sådan er dét vil bare-agtigt". Også alle de svinestreger på Sabbi. Der burde holdkammeraterne være mere agressive overfor den der laver frisparket. Noget ala: "hvis du fucker med min holdkammerat, så får du igen". For mig viser det, at alle spiller for sig selv.

      Comment


        Jeg er helt enig med jer.

        Jeg tror, at situationen var så absurd, at folk - lige i dette tilfælde og i selve situationen - ikke vidste, hvordan de skulle reagere.

        Men ja, det kunne da være interessant at høre, hvad den gode dommer tænker her bagefter.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

          Jeg har tit kunnet tænke mig mere attitude og "vi-følelse" fra OB's spillere. Samtlige spillere, udskiftningsspillere, og andre i nærheden burde være røget direkte i flæsket på den hjernedøde Hollænder og dommeren - ligesom at retorikken bagefter selvfølgelig ikke skal være noget med højdespring o.l. Det viser mig et stort problem i OB, at de bare er sådan: "Tjaa, sådan er dét vil bare-agtigt". Også alle de svinestreger på Sabbi. Der burde holdkammeraterne være mere agressive overfor den der laver frisparket. Noget ala: "hvis du fucker med min holdkammerat, så får du igen". For mig viser det, at alle spiller for sig selv.
          Det er også dér, jeg læner hen: Der er alt for lidt "vi" følelse i den trup. Jeg er næsten 100 på, at hvis det havde været i AGF eller Randers, f.eks så havde der været de første 3-4 holdkammerater i ansigtet på Grot og store protester overfor Kehlet. Den var heller aldrig gået i vores kære sportsdirektørs tid. (Blodet det fosser....) I Serie 5 var vedkommende sikkert blevet pandet ned af én eller anden.

          Jeg ser det faktisk som et sygdomstegn. Ligesom Kløve, der ikke så grund til at følge med sin mand ved 1-0 målet. Eller hans holdkammerat ved siden af; der kunne se længe, at Kløve ikke fulgte med. Sådan er det med et hold, hvor holdfølelsen ikke er som den bør være. Specielt når man spiller i OB. Jeg ved godt, at det er naivt at forestille sig, at spillere i dag ikke spiller mere for dem selv end de tidligere har gjort; men jeg synes altså, som dig, at det er problematisk at ikke engang et karatespark i nakken på en ung holdkammerat kan få tingene mere i kog. Og at OB så på Twitter gør grin med episoden og ikke nævner det overhovedet i kampreferatet, det skurer rigtigt meget i mine øjne. Spillerne adresserer det heller ikke.

          Vores hold virker "fragmenteret". Frøkjær snakker om et fast koncept; og selv om det er tydeligt at boldbesiddelse IKKE er en del af det koncept; så fortæller det alligevel meget at vi er blandt ligaens dårligste; både i generelle succesfulde afleveringer og tilmed også i boldbesidelsen på modstandernes banehalvdel. Og skabelse af chancer og skud. Vi udligner mod Viborg og er siden ikke i nærheden af at vinde, selv om der var 25 minutter igen, da vi scorede. Ja faktisk var vi lidt heldige til sidst.

          Så uden at skulle lyde som én der leder efter (endnu) flere grunde til at tvivle på projektet; så synes jeg både reaktionen på Grots overfald på Bernat og den efterfølgende mangel på kvalitet efter udligningen skaber et indtryk af et hold, der på ingen måder er i balance. De kan sikkert hygge sig sammen både under og efter træningen; men i den sidste ende vises det sande niveau, både spillemæssigt og indstillingsmæssigt sig under kampene.

          Og dér var bundlinjen igår; at ikke engang en udligning bragte mere selvtillid ind i holdet og spillerne forholdt sig de facto passive, når deres holdkammerat bliver KARATESPARKET i nakken og kun slipper med en advarsel.

          Dage som igår understreger hvor tynd en øl, der brygges i Ådalen for tiden. Synes jeg.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

            Jeg ser det som et problem, at Danmarks højest rangerede dommer, for det er Kehlet jo, kan slippe afsted med at lave en så basal fejlvurdering uden at blive stillet til regnskab for det, ud over at medierne og eksperterne konstaterer, at det var en klar fejldom. Det taler jo til spillets troværdighed, når en spiller kan slippe med et gult for et regulært overfald på fodboldbanen. At OB så også hopper med på "komik" vognen med deres "den lokale klubmester i højdespring" (Grine-emoji) på Twitter bagefter synes jeg bidrager til problemet. Jeg synes ikke, at der er noget at grine af; det var et regulært overfald, et f..... karatespark i nakken på en ung uprøvet målmand; gjort udelukkende i frustration over at denne redede hans skud. Hvorfor hopper OB med på "komik"-vognen? Hvorfor var der så sparsom en protest fra hans holdkammerater?

            Jeg synes OB, eller måske bare den der styrer Twitter kontoen, bidrager til latterliggørelsen af det regulære overfald, og den fuldstændigt groteske mangel på regulær konsekvens for den handling. En ung målmand, én af vores ene bliver sparket i nakken af en modstander, og alt hvad OB har at sige til det er "den lokale klubmester i højdespring" efterfulgt af en grine emoji? Ja de nævner det faktisk ikke engang i kampreferatet på hjemmesiden med ét ord. Kun at Grot skød og Bernat redede.

            Grotesk latterligt, hvis du spørger mig. Det er en grotesk latterliggørelse af spillets intrigitet.

            MvH ChrisOB
            Det er en rigtig iagttagelse. Jeg synes egentlig det klæder OB generelt ikke at gå ren Riddersholm og bande dommeren væk efter hver 2. kamp, men ligefrem at gøre det til grin med vores egen målmand blev overfaldet til et klart rødt kort er latterligt, selvom hensigten er at fremhæve en god redning.
            Det har været en nem omgang for Kehlet at lave en brøler. Det blev ellers fremhævet forleden hvordan brugen af VAR i denne sæson har bidraget til nul afgørende fejlkendelser i denne sæson. Den er også let købt, når der ikke åbnes kritik ved sådan en situation her, hvis bare det er sumpen af midterhold der krydser klinger
            ​​​​​​

            Comment


              https://youtu.be/KG0eWmAtj-U

              SFÅ interviewer Frø.

              Absolut glimrende.

              EDIT: forkert tråd, kunne ikke finde Frø’s personlige tråd. Oh Well.
              Last edited by Jungledyret; 27-09-2021, 16:05.

              Comment


                Jeg vil gerne rose de stemningsskabende for igen at præstere langt bedre end spillerne på banen. Det er vel kun i kampen i Herning spillerne har været bedre end stemningen på lægterne.

                Jeg har tidligere kritiseret nogle af knægtene for deres attitude og adfærd når de vil have folk til at synge med. I Viborg syntes jeg de gjorde det på en fin måde, om det er fordi de er blevet et par år ældre eller har lyttet til kritikken skal være usagt men ihvertfald en bedre måde at opildne os omkringsiddende som kun deltager i perioder.

                Der skal også lyde ros for den nye sang de introducerede, den kan godt have potentiale.
                Last edited by Magge; 28-09-2021, 12:05.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  Jeg vil gerne rose de stemningsskabende for igen at præstere langt bedre end spillerne på banen. Det er vel kun i kampen i Herning spillerne har været bedre end stemningen på lægterne.

                  Jeg har tidligere kritiseret nogle af knægtene for deres attitude og adfærd når de vil have folk til st dynge med. I Viborg syntes jeg de gjorde det på en fin måde, om det er fordi de er blevet et par år ældre eller har lyttet til kritikken skal være usagt men ihvertfald en bedre måde at opildne os omkringsiddende som kun deltager i perioder.

                  Der skal også lyde ros for den nye sang de introducerede, den kan godt have potentiale.
                  Enig. De er intet mindre end fantastiske.
                  Men jeg har altså stadig ikke brug for i en alder af 47 år en der fortæller mig hvad jeg skal og ikke skal når jeg er ude at se fodbold.
                  Jeg var sammen med nogle der er Barfoed sæsonkort holdere og de var meget irriteret over ikke bare at få lov til at se fodbold og skulle føle sig som dårligere fans pga man ikke vil skråle og stå op i 90 min.
                  Men heldigvis blev det gjort på en sød og pæn måde af en flink ung mand så ingen problemer. Bare irritation

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                    Jeg er helt enig med jer.

                    Jeg tror, at situationen var så absurd, at folk - lige i dette tilfælde og i selve situationen - ikke vidste, hvordan de skulle reagere.

                    Men ja, det kunne da være interessant at høre, hvad den gode dommer tænker her bagefter.
                    Jeg går mod strømmen her, men jeg tror faktisk på Grots forklaring om, at han ville tage et spring i frustration, og at det uforvarende blev i HCBs bane.
                    Det så så kikset ud, at jeg i situationen ikke rigtigt opfattede det som et spark, men nærmest bare var forundret over det, og efter at have set det igen synes jeg egentlig også det så ud som om, at han forsøgte at afbøde/afværge, da først han er i spring. Ved ikke om det giver mening, men det virkede ligesom ikke målrettet nok til at være bevidst. Derfor kan man alligevel sagtens argumentere for at det skal give rødt kort, da han tilsidesætter hensynet til modstanderen, men der er noget ved selve sekvensen, der gør det svært for mig, at se det som et decideret overfald. Og jeg tror måske også det er ud fra den fornemmelse, at OBs marketing vælger at se det som et komisk indslag mere end noget andet...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Enig. De er intet mindre end fantastiske.
                      Men jeg har altså stadig ikke brug for i en alder af 47 år en der fortæller mig hvad jeg skal og ikke skal når jeg er ude at se fodbold.
                      Jeg var sammen med nogle der er Barfoed sæsonkort holdere og de var meget irriteret over ikke bare at få lov til at se fodbold og skulle føle sig som dårligere fans pga man ikke vil skråle og stå op i 90 min.
                      Men heldigvis blev det gjort på en sød og pæn måde af en flink ung mand så ingen problemer. Bare irritation
                      Jeg er også nået er alder og et helbred, hvor jeg ikke magter at deltage fuldt ud men kun pletvis i stemningen. Vi gamle skal lære at ignorere at der kommer nogle unge knægte og prøver at opildne os til at deltage samtidig med at de unge knægte skal læse os gamle bedre og indse at ikke alle kommer op at stå, og der skal de bare springe hurtigt videre.
                      Men som jeg skriver så var attituden helt anderledes i søndags og det skal den unge mand have ros for. Forståelse for hinanden vil være vejen til bedre stemning, hvilket især også gælder i forholdet mellem de uofficielle og de officielle som jeg fornemmer også er blevet bedre.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                        Er Alm god nok. Han røg ud med fuld musik efter kort tid i vistnok Vejle. Hvorfor?
                        Ved nu ikke om han røg ud med fuld musik, men da de ansatte ham var der ca. 3-4 spillere på kontakte 14 dage efter var der så 25 på kontrakt fra alle steder i hele verden.

                        En opgave de fleste nok ville have haft svært ved.

                        Men hvis du nu kigger på hans resultater i Sverige så får du nok et mere retvisende billede af hvad han kan.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                          Jeg går mod strømmen her, men jeg tror faktisk på Grots forklaring om, at han ville tage et spring i frustration, og at det uforvarende blev i HCBs bane.
                          Det så så kikset ud, at jeg i situationen ikke rigtigt opfattede det som et spark, men nærmest bare var forundret over det, og efter at have set det igen synes jeg egentlig også det så ud som om, at han forsøgte at afbøde/afværge, da først han er i spring. Ved ikke om det giver mening, men det virkede ligesom ikke målrettet nok til at være bevidst. Derfor kan man alligevel sagtens argumentere for at det skal give rødt kort, da han tilsidesætter hensynet til modstanderen, men der er noget ved selve sekvensen, der gør det svært for mig, at se det som et decideret overfald. Og jeg tror måske også det er ud fra den fornemmelse, at OBs marketing vælger at se det som et komisk indslag mere end noget andet...
                          Den tror jeg som, sådan cirka uvildig :D, også på ... det ser faktisk ud som om han vil gøre det han siger, lave et spring i skuffelse over den brændte chance, uanset så skal det give rødt, da det er alt for farligt.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                            Jeg går mod strømmen her, men jeg tror faktisk på Grots forklaring om, at han ville tage et spring i frustration, og at det uforvarende blev i HCBs bane.
                            Det så så kikset ud, at jeg i situationen ikke rigtigt opfattede det som et spark, men nærmest bare var forundret over det, og efter at have set det igen synes jeg egentlig også det så ud som om, at han forsøgte at afbøde/afværge, da først han er i spring. Ved ikke om det giver mening, men det virkede ligesom ikke målrettet nok til at være bevidst. Derfor kan man alligevel sagtens argumentere for at det skal give rødt kort, da han tilsidesætter hensynet til modstanderen, men der er noget ved selve sekvensen, der gør det svært for mig, at se det som et decideret overfald. Og jeg tror måske også det er ud fra den fornemmelse, at OBs marketing vælger at se det som et komisk indslag mere end noget andet...
                            Helt ærligt, køber ikke en skidt af det Grot siger. Se det igennem: han løb ja allerede langsommere da han erkendte at HC havde bolden fast og der var ingen chance for en repost. Og da han næsten står starter han den aktion målrettet til HC. Det skete helt sikker i frustration. I frustration over HC som kom ud med en kæmpe redning som kostede en scoring for Grot. Godt muligt at han fortryder det nu men det skete målrettet og imod HC fordi Grot åbenbart har et problem med at kontrollere emotionerne. Så skulle han ikke komme med en billig undskyldning men til mindst blive ærlig nu ... og måske hellere opsøge en psykolog.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Hvad var den nye sang?

                              I forhold til alder og stemning og så videre der er jeg enig i at på aways er det selvfølgeligt lidt anderledes end på hjemmebane, hvor man har mulighed for at sidde på langsiden.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

                                Jeg har tit kunnet tænke mig mere attitude og "vi-følelse" fra OB's spillere. Samtlige spillere, udskiftningsspillere, og andre i nærheden burde være røget direkte i flæsket på den hjernedøde Hollænder og dommeren - ligesom at retorikken bagefter selvfølgelig ikke skal være noget med højdespring o.l. Det viser mig et stort problem i OB, at de bare er sådan: "Tjaa, sådan er dét vil bare-agtigt". Også alle de svinestreger på Sabbi. Der burde holdkammeraterne være mere agressive overfor den der laver frisparket. Noget ala: "hvis du fucker med min holdkammerat, så får du igen". For mig viser det, at alle spiller for sig selv.
                                Spot on - desværre har det bare været sådan i mange år.
                                Virkelig frustrerende, når man kan se på samtlige andre hold i ligaen, at de ikke har samme problem. Eller i hvert fald ikke i samme grad som OB.
                                Nogle gange tænker man om spillerne bare er her for at hæve deres løn - eller om de reelt set har noget engagement ifht. klubben, byen, fansene osv. Det ikke til at tyde. Lige bortset fra de unge, hvor det oftere skinner igennem.

                                Comment

                                Working...
                                X