Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Helsingør - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    Ja lige nu er det kun AGF der har en dårligere "succesfulde afleveringer" procent i ligaen end os. Så rent statistisk kunne man sige, at spillerne og staben er rent indbildske. Vi er også dem, der har skabt færrest målchancer. 15 mindre end Silkeborg med den "ineffektive" spillestil. Vi er tredjedårligst i antal af skud. Kun 2 hold har lukket flere mål ind. Til gengæld fører vi én statistik, rent suverænt. Vi er det hold, der samlet set har vundet flest dueller. 42 flere end nr. 2.

    Så man kunne konkludere: Vi er gode til at erobre bolden; knap så gode til at skille os af med den og blive farlige. Og så lukker vi for mange mål ind. Kort sagt: Et klassisk midter/bundhold.

    MvH ChrisOB
    Skræmmende læsning.

    Hvor ville jeg gerne, at vi kunne bygge på. At være dygtig til at vinde duellerne, det er jo om noget en klassisk OB-dyd, og det kan altså noget - særligt i Superligaen. Kunne vi så bare blive bedre med bolden.

    Er det systemet? Det taktiske oplæg?

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Ja lige nu er det kun AGF der har en dårligere "succesfulde afleveringer" procent i ligaen end os. Så rent statistisk kunne man sige, at spillerne og staben er rent indbildske. Vi er også dem, der har skabt færrest målchancer. 15 mindre end Silkeborg med den "ineffektive" spillestil. Vi er tredjedårligst i antal af skud. Kun 2 hold har lukket flere mål ind. Til gengæld fører vi én statistik, rent suverænt. Vi er det hold, der samlet set har vundet flest dueller. 42 flere end nr. 2.

      Så man kunne konkludere: Vi er gode til at erobre bolden; knap så gode til at skille os af med den og blive farlige. Og så lukker vi for mange mål ind. Kort sagt: Et klassisk midter/bundhold.

      MvH ChrisOB
      Det underbygger meget godt en analyse, jeg har fremført nogle gange: Vi er ret fornuftige i vores presspil, men alt for dårlige til at kapitalisere på det, da vi alt for ofte mister bolden indenfor 2-3 afleveringer efter, vi har erobret den.

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

        Skræmmende læsning.

        Hvor ville jeg gerne, at vi kunne bygge på. At være dygtig til at vinde duellerne, det er jo om noget en klassisk OB-dyd, og det kan altså noget - særligt i Superligaen. Kunne vi så bare blive bedre med bolden.

        Er det systemet? Det taktiske oplæg?
        Det kan være et tegn på vi er tidligt i processen.
        Når vi nu ser på AaB, så husker jeg også hvordan de bl.a. i to kampe imod os i foråret slet ikke så harmoniske ud. Jeg kunne simpelthen ikke se hvad de ville. Nu er det meget mere tydeligt. De har jo ingen enkeltpersoner der blæser nogen bagover. De er blevet et kollektiv, som har fundet en måde at angribe og forsvare på, hvor de hele tiden er i balance. Det oven i købet til trods for de stadig ikke har fundet en anstændig løsning på angriberpositionen.

        Jeg håber vi kommer til at se lidt af det samme, for vi er jo samme sted. Vi finder i ny og næ noget genialt qua Sabbi er i kanonform, men ellers er det lidt tilfældigt og forsvarsmæssigt bliver vi i flere kampe skilt ad.
        Forhåbentlig begynder vi at se lidt flere tegninger når vi rammer foråret og Alm har fået en lang og rolig vinteeoptakt til at få rettet flere af de ting som ikke hænger sammen.

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

          Det kan være et tegn på vi er tidligt i processen.
          Når vi nu ser på AaB, så husker jeg også hvordan de bl.a. i to kampe imod os i foråret slet ikke så harmoniske ud. Jeg kunne simpelthen ikke se hvad de ville. Nu er det meget mere tydeligt. De har jo ingen enkeltpersoner der blæser nogen bagover. De er blevet et kollektiv, som har fundet en måde at angribe og forsvare på, hvor de hele tiden er i balance. Det oven i købet til trods for de stadig ikke har fundet en anstændig løsning på angriberpositionen.

          Jeg håber vi kommer til at se lidt af det samme, for vi er jo samme sted. Vi finder i ny og næ noget genialt qua Sabbi er i kanonform, men ellers er det lidt tilfældigt og forsvarsmæssigt bliver vi i flere kampe skilt ad.
          Forhåbentlig begynder vi at se lidt flere tegninger når vi rammer foråret og Alm har fået en lang og rolig vinteeoptakt til at få rettet flere af de ting som ikke hænger sammen.
          Jeg synes bestemt, Alm skal have lang tid til at opbygge. AaB er et godt eksempel.

          Jeg er dog ikke imponeret af, hvor lidt han faktisk bringer de unge i spil.

          OB har uden tvivl en del af skylden ved deres fastholden af top-6 her og nu.

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

            Ja lige nu er det kun AGF der har en dårligere "succesfulde afleveringer" procent i ligaen end os. Så rent statistisk kunne man sige, at spillerne og staben er rent indbildske. Vi er også dem, der har skabt færrest målchancer. 15 mindre end Silkeborg med den "ineffektive" spillestil. Vi er tredjedårligst i antal af skud. Kun 2 hold har lukket flere mål ind. Til gengæld fører vi én statistik, rent suverænt. Vi er det hold, der samlet set har vundet flest dueller. 42 flere end nr. 2.

            Så man kunne konkludere: Vi er gode til at erobre bolden; knap så gode til at skille os af med den og blive farlige. Og så lukker vi for mange mål ind. Kort sagt: Et klassisk midter/bundhold.

            MvH ChrisOB
            Det flugter også meget med mit indtryk af Aron. Han kommer i vejen for meget, stopper modstanderne, men han taber den også ligeså hurtigt. Modsat Frø som alt for ofte taber bolden. Klart at en udfordrende type som tør spille vil sætte bolden mere på spil. Men alt med måde, og der skal bygges på så der kommer flere vellykkede aktioner.

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

              Jeg synes bestemt, Alm skal have lang tid til at opbygge. AaB er et godt eksempel.

              Jeg er dog ikke imponeret af, hvor lidt han faktisk bringer de unge i spil.

              OB har uden tvivl en del af skylden ved deres fastholden af top-6 her og nu.
              Opbygning er fint. Opbygning er godt. Problemet er, at vi har både en ledelse, træner og spillere; der mener vi er længere i den opbygning, end vi måske reelt er. Det skaber en tillids krise. Ikke så meget imellem klub og medier; men mellem klub og fans. Fra tid til anden; når tingene ikke går som DE har prædiket, så får VI at vide, at det er VORES (overdrevne) forventninger, der er et problem. Ikke at de ikke lever op til deres egne erklærede målsætninger. Det er i orden at tro på sig selv og sit projekt. Men når så mange ting; både folks egne vurderinger og statistikken modsiger det de siger; så ER det et problem. Så er det virkeligheds fornægtelse. Og så bliver jeg som fan provokeret. Man vinder ikke kampe på gode intentioner. Man bør heller ikke kunne vinde kredit på gode intentioner.

              Man vinder kampe på skarphed/kvalitet/held. Man vinder kredit ved at vinde kampe.

              Ja, vi har besejret Roskilde, Helsingør, SønderjyskE og Midtjylland. Men bortset fra indsatsen i Midtjylland; hvilket indtryk har vi så gjort i de sejre? Vi spillede langt bedre i de uafgjorte kampe mod AGF og Brøndby; men p.g.a vores manglende evne til at kunne lukke af, så vandt vi ikke de kampe. Dette udsving i præstationer, både generelt og i selve kampene; det er jo dét, der i hvert fald for mig, afgører om hvor vidt jeg tror på, at vi kan skabe noget stabilt ud af det materiale, der er til rådighed. Og dér står den stadig på "nej".

              Mens jeg i AaB's tilfælde kunne se potentialet til mere; Rutine på de rigtige steder; beviseligt kvalitet på de rigtige steder. Det er ikke det samme som at AaB nu pludselig er med i mesterskabskampen; men de i hvert fald meget længere fremme, end vi er.

              Og det frustrerer da mig. Andre kan se på 3-0 sejren over Helsingør og skære små bidder af optimisme ud af den "Vi holder nullet", "Vi er kynsike", "Vi slutter med 8 akademi-spillere på banen", "Vi er videre" og den slags; men jeg ser kampen som endnu én i rækken af halvdårlige præstationer; der ikke ligefrem formilder min pessimisme i forhold til hverken kampen imod Viborg på søndag eller det generelle billede fremadrettet. De kunne jo passende begynde at mase den pessimisme sammen ved at gå ud og, i første omgang, vinde på søndag, men også helst på en måde, der indikerer at vi ikke falder sammen som et korthus den næste kamp.

              Man vinder kampe på skarphed/kvalitet/held. Man vinder kredit ved at vinde kampe (og gøre det på en måde, der indikerer, at der måske er flere sejre på vej)

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                Jeg synes bestemt, Alm skal have lang tid til at opbygge. AaB er et godt eksempel.

                Jeg er dog ikke imponeret af, hvor lidt han faktisk bringer de unge i spil.

                OB har uden tvivl en del af skylden ved deres fastholden af top-6 her og nu.
                Enig med vedr. Alm og de unge. Jeg er faktisk skuffet over hans fravalg af de unge i truppen.
                Han skal bestemt have snor, endda lang snor endnu.

                Men havde måske troet man gik efter en træner der tilvælger de unge. Med strategien og sådan. Tænker det er strategi vs kultur i OB. Indtil videre tager kulturen stikket.

                Men tror på det bliver bedre over tid. Især hvis det aldrende fyld skulle blive skiftet ud.

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                  Jeg synes bestemt, Alm skal have lang tid til at opbygge. AaB er et godt eksempel.

                  Jeg er dog ikke imponeret af, hvor lidt han faktisk bringer de unge i spil.

                  OB har uden tvivl en del af skylden ved deres fastholden af top-6 her og nu.
                  Tror umiddelbart, at manglende brug af de unge er, at man (Alm) satser hårdt på top-6 og derfor ikke tør tage for mange chancer.

                  Man kan argumentere for, at de så skal mere i spil i pokalturneringen, men tror han bruger den til at "restarte" folk som BK, Sabbi m.fl.

                  Aner ikke om min teori holder, men det er den eneste som giver "mening" for mig

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                    Tror umiddelbart, at manglende brug af de unge er, at man (Alm) satser hårdt på top-6 og derfor ikke tør tage for mange chancer.

                    Man kan argumentere for, at de så skal mere i spil i pokalturneringen, men tror han bruger den til at "restarte" folk som BK, Sabbi m.fl.

                    Aner ikke om min teori holder, men det er den eneste som giver "mening" for mig
                    Det er en rimelig hypotese, som jeg også deler. Trænere er jo oftest kortere tid i en klub, og så må man jo, for egen karrieres skyld, gå efter resultatet her og nu.

                    Desværre harmonerer det ikke med langsigtet succes, og derfor ærger det mig, at OB har lagt et helt ligegyldigt pres med alt det her top-6-snak.

                    Man kunne fint i strategiens ånd operere med et par opbygningssæsoner, hvor systemet og de unge spilles ind. OB har i stedet valgt lidt af begge dele, og det bliver sjældent godt.

                    Comment


                      …….

                      Comment


                        ?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          ?

                          Comment

                          Working...
                          X