Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB-Sønderjyske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
    Jeg ser lige på OB’s IG, at der er kommet net foran tribunen. Er det mig der helt har misset det?

    godt nok trist.
    Det har været der længe. Tror mest det er for at mindske risikoen for at få flere hotdogs sparket ud af hænderne. ;)
    siden 1887

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
      Truppen: Ingen Vestergaard, Brems, Ibrahimagic, Breum. Så meget for at satse på akademiet.
      Brems og Breum forstår jeg jeg selvom Breum lyder til at være på toppen.
      Jeg synes vi skal have en voksenkontrakt på plads med ham inden vi behøver giver ham et udstillingsvindue på øverste hylde. Brems er nok bare ikke god nok og med vores nye norske gut gardere Østrøm fint på begge backs.
      De andre to er jeg kede af. Jeg synes det er slapt ikke at smide AJA og Okosun ud af truppen for de to. De er nok en smule bedre at sætte ind til sidst, hvis kampen skal vindes eller forsvares hjem, men spilletiden er bare bedre givet ud til fremtidens mænd end to spillere der med stor sandsynlighed er fortid indenfor de næste 12 måneder. Jeg håber især snart Vestergaard kommer tættere på. Hans type med lidt fart og god nærkampsstyrke tror jeg kan gøre en forskel på sigt, ift KL, tverskov og AJA, som generelt bare mangler fart ift. De rum vi efterlader når vi er så offensive som vi er begyndt at være.
      ​​​​​​

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Brems er ikke til rådighed. Han spillede 90 min på U19 lørdag og måtte have behandling i går. Breum spillede også 90 min og er kun akademi spiller pt
        Men det er ved at være på tide at man satser på Vestergaard i stedet for AJA. Tarik har ikke overbevist mig og er i mine øjne den der står svagest på midtbanen pt
        Uanset grundlaget, så skal man snarest muligt få belønnet Breum for hans præstationer på u19 holdet. Det er et utroligt vigtigt budskab at få sendt.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

          Uanset grundlaget, så skal man snarest muligt få belønnet Breum for hans præstationer på u19 holdet. Det er et utroligt vigtigt budskab at få sendt.
          Præcis - og vel også et budskab til ham om at vi tror på ham og vil give ham spilletid, når han gør sig fortjent til det. Så er en ny kontrakt sikkert også mere tillokkende.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

            Du er klar over, at det er flere år siden vi begyndte at skyde mange flere penge i akademiet, ik?

            Og så er det en strategi, som man med egne ord havde arbejdet på at udarbejde længe inden den blev offentliggjort. Min primære anke er ikke, at vi ikke ser et fuldbyrdet resultat af strategien nu, min anke er, at man tydeligvis ikke tør følge den særlig helhjertet, hvis man bliver ved med at vælge trupspillere som Okosun, Lieder og AJA, som ingen vel tror på nogensinde bliver hverken bærende profiler eller reelle salgsobjekter, foran de mest interessante spillere fra eget akademi, der eftersigende ikke er langt efter på niveauet.
            Jo men ting tager tid og akademiet viser også mange flotte resultater. Nu skal vi have det sidste med. jeg mener JH sagde at det måske ville tage 10 år, eller mere , og få det til at flyde sammen, så vi for alvor ser udbyttet. Vi er vel halvvejs mod de 10 år nu hvis vi skal tage hans ord for gode varer.

            Jeg ønsker også at se flere af de unge få chance, præcis som du. Sådan har jeg haft det i 10 år, så klubben skal også til at vise det. Men jeg tænker at de skal køres stille og roligt ind, og så forhåbentlig være klar når eksempelvis Okoson og andre forlader klubben. Jeg så gerne lidt flere unge på bænken, om ikke andet, Men vi må også have bare en lille smule tillid til Alm, Feher og HH og hvis de vurdere at de ikke er klar endnu, så er det sådan det er.

            Vi er et sindsygt underligt sted i klubbens udvikling. Vi skal skifte spillere ud, der ikke er gode nok som salgsvare, som du selv nævner. Vi skal samtidig implementere både ny spillestil, spillemønstre samt unge talenter. Det hele skal balancere både økonomisk og sportsligt. Ja det er fucking træls for os der følger holdet uge efter uge og år efter år, fordi vi har set meget lort i mange år nu, og også tidligere (alt efter hvornår man begyndte at følge holdet), men vi skal igennem dette underlige bløde sted i udviklingen for at det kan blive bedre. ja undskyld fordi det er ikke for at lyde bedrevidende eller lign. Jeg forstår frustartionerne, men som nogle har brug for at få frustartioner ud, så har jeg behov for at se alle de små lyspunkter trods at klubben med mellemrum giver mig knuder i maven

            Jeg tror vi som klub står bedre end meget meget længe. Enrico, Tonny og Michael har samfattet projektet. Nu skal Alm og Wesström vise deres og det kommer til at tage tid. I mellemtiden må og skal vi bakke op, som det så flot er blevet gjort på stadion i denne sæson.
            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

              Jo men ting tager tid og akademiet viser også mange flotte resultater. Nu skal vi have det sidste med. jeg mener JH sagde at det måske ville tage 10 år, eller mere , og få det til at flyde sammen, så vi for alvor ser udbyttet. Vi er vel halvvejs mod de 10 år nu hvis vi skal tage hans ord for gode varer.

              Jeg ønsker også at se flere af de unge få chance, præcis som du. Sådan har jeg haft det i 10 år, så klubben skal også til at vise det. Men jeg tænker at de skal køres stille og roligt ind, og så forhåbentlig være klar når eksempelvis Okoson og andre forlader klubben. Jeg så gerne lidt flere unge på bænken, om ikke andet, Men vi må også have bare en lille smule tillid til Alm, Feher og HH og hvis de vurdere at de ikke er klar endnu, så er det sådan det er.

              Vi er et sindsygt underligt sted i klubbens udvikling. Vi skal skifte spillere ud, der ikke er gode nok som salgsvare, som du selv nævner. Vi skal samtidig implementere både ny spillestil, spillemønstre samt unge talenter. Det hele skal balancere både økonomisk og sportsligt. Ja det er fucking træls for os der følger holdet uge efter uge og år efter år, fordi vi har set meget lort i mange år nu, og også tidligere (alt efter hvornår man begyndte at følge holdet), men vi skal igennem dette underlige bløde sted i udviklingen for at det kan blive bedre. ja undskyld fordi det er ikke for at lyde bedrevidende eller lign. Jeg forstår frustartionerne, men som nogle har brug for at få frustartioner ud, så har jeg behov for at se alle de små lyspunkter trods at klubben med mellemrum giver mig knuder i maven

              Jeg tror vi som klub står bedre end meget meget længe. Enrico, Tonny og Michael har samfattet projektet. Nu skal Alm og Wesström vise deres og det kommer til at tage tid. I mellemtiden må og skal vi bakke op, som det så flot er blevet gjort på stadion i denne sæson.
              Jeg bakker skam helhjertet op - og jeg ser også gode ting ske i klubben, især på akademiet. Jeg har også for ganske nyligt påpeget, at vi rent faktisk har fået ret meget ret lovende op fra u19-mesterskabsårgangen, på trods af at der ikke var nogle helt oplagte supertalenter der. Det synes jeg er flot, men derfor køber jeg heller ikke, at vi skal vente ti år før vi begynder at bruge de talenter, vi har til at rende rundt. Flere af dem er efter min bedste overbevisning ikke langt fra det niveau, mange af vores breddespillere har, rutinen fraregnet, og netop derfor skal de i mine øjne spille i stedet for de breddespillere, også hvis det koster lidt sportsligt på kort sigt. Jeg er ganske overbevist om, at de samme spillere ville blive vurderet klar til bænken i det allermindste i ganske mange andre superligaklubber.

              Og jeg køber egentlig også ind på strategien, som den er blevet præsenteret, men jeg vil også gerne overbevises om, at det denne gang er mere end flotte ord. Det kunne man have bevist, hvis man havde ansat en træner, der for alvor er kendt for at give unge spillere chancen (Alm er vel 50-50 på den front) eller hvis man droppede målsætningen om top6 i den første sæson eller to, så han ikke bliver fristet af at bruge Aja i stedet for Vestergaard eksempelvis. En top6 er så uendeligt ligegyldig ift. at få implementeret en ordentlig strategi og få skabt en identitet, der kan føre klubben frem på langt sigt. Eller man kunne have fortalt Lieder, Okosun og Aja i sommers, at de ikke ville få spilletid i løbet af sæsonen, da man vil give plads til klubbens egne talenter, og så ellers fortælle dem, at de var frie til at finde en anden klub uden at OB ville bede om overgangssum. Ville det se fjollet ud, når man eksempelvis købte Okosun ind og fremhævede ham som en stor forstærkning sidste år? Givetvis, men det ville vise, at man mente det med strategien og var klar til at gøre det, der skal til, for at føre den ud i livet fra starten af.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                Jeg bakker skam helhjertet op - og jeg ser også gode ting ske i klubben, især på akademiet. Jeg har også for ganske nyligt påpeget, at vi rent faktisk har fået ret meget ret lovende op fra u19-mesterskabsårgangen, på trods af at der ikke var nogle helt oplagte supertalenter der. Det synes jeg er flot, men derfor køber jeg heller ikke, at vi skal vente ti år før vi begynder at bruge de talenter, vi har til at rende rundt. Flere af dem er efter min bedste overbevisning ikke langt fra det niveau, mange af vores breddespillere har, rutinen fraregnet, og netop derfor skal de i mine øjne spille i stedet for de breddespillere, også hvis det koster lidt sportsligt på kort sigt. Jeg er ganske overbevist om, at de samme spillere ville blive vurderet klar til bænken i det allermindste i ganske mange andre superligaklubber.

                Og jeg køber egentlig også ind på strategien, som den er blevet præsenteret, men jeg vil også gerne overbevises om, at det denne gang er mere end flotte ord. Det kunne man have bevist, hvis man havde ansat en træner, der for alvor er kendt for at give unge spillere chancen (Alm er vel 50-50 på den front) eller hvis man droppede målsætningen om top6 i den første sæson eller to, så han ikke bliver fristet af at bruge Aja i stedet for Vestergaard eksempelvis. En top6 er så uendeligt ligegyldig ift. at få implementeret en ordentlig strategi og få skabt en identitet, der kan føre klubben frem på langt sigt. Eller man kunne have fortalt Lieder, Okosun og Aja i sommers, at de ikke ville få spilletid i løbet af sæsonen, da man vil give plads til klubbens egne talenter, og så ellers fortælle dem, at de var frie til at finde en anden klub uden at OB ville bede om overgangssum. Ville det se fjollet ud, når man eksempelvis købte Okosun ind og fremhævede ham som en stor forstærkning sidste år? Givetvis, men det ville vise, at man mente det med strategien og var klar til at gøre det, der skal til, for at føre den ud i livet fra starten af.
                Nu skal vi lige huske på at strategien er lavet ud fra hvor meget spilletid vores egne talenter (egen avl) skal have de kommende sæsoner.
                Og er ret sikker på at sådan som det ser ud pt. så skal den %-sats nok nå i mål i år.

                Der står intet sted i strategien at vi kun vil bruge egen avl fra dag 1.
                Det er som jeg nævner en 5-del af spilletiden som stiger for hver sæson, og det skal nok, og mon ikke der kommer skader i løbet af denne sæson så flere unge kan komme ind og spille.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                  Nu skal vi lige huske på at strategien er lavet ud fra hvor meget spilletid vores egne talenter (egen avl) skal have de kommende sæsoner.
                  Og er ret sikker på at sådan som det ser ud pt. så skal den %-sats nok nå i mål i år.

                  Der står intet sted i strategien at vi kun vil bruge egen avl fra dag 1.
                  Det er som jeg nævner en 5-del af spilletiden som stiger for hver sæson, og det skal nok, og mon ikke der kommer skader i løbet af denne sæson så flere unge kan komme ind og spille.
                  Er der nogen, der har argumenteret for at vi kun skal bruge egen avl fra dag 1? Jeg er helt med på at vi formentlig nok skal nå de procentsatser, der er sat for første sæson - også fordi strategien som sådan ikke er synderligt ambitiøs med de mål, der er udlagt i procenter. Men retorikken omkring den har været, at vi skal have egne akademispillere til at slå igennem på førsteholdet, og hvis det skal være mere end blot retorik ville det i mine øjne give mening, hvis det ikke er akademispillerne, der bliver sorteret fra kamptruppen som de første hver gang. Hvorfor ikke give dem, der nogenlunde har niveauet til det, deres minutter allerede nu? Står der noget sted i strategien, at man skal vente? Og det ville give mening, hvis man lod en spiller som Breum, der tydeligvis er i fantastisk form, få lov til at være med inde over kamptruppen ovenpå nogle glimrende kampe i stedet for at satse på de sikre, men på langt sigt ret ligegyldige, kort.

                  Og jeg er da med på, at spillere som Østrøm, Frø og HCB får spilletid, og at Fenger får nogle indhop. Det er fint, men ikke på nogen måde overvældende, og det er også fint, hvis man vil bygge på over tid. Der er bare ikke meget, der giver mig tro på, at vi reelt set er i gang med et seriøst forsøg på at omstille os til at bygge op om egne talenter og at vores nuværende træner/ledelse har modet eller lysten til at tage de modige beslutninger, der skal til, for at det kommer til at lykkes på langt sigt. Forhåbentligt tager jeg fejl - den tilsyneladende ret stålfaste beslutning om at satse på HCB efter OCs afsked er det, der giver mig mest håb. Eksperimenterne med Frø og Fenger på venstrekanten, og de konstante fravalg af Vestergaard er det, der gør mig mest skeptisk.

                  Comment


                    #39
                    HC
                    Mickelson Larsen Tverskov Skjelvik
                    Aron JJ
                    Frø
                    Sabbi Bashkim Opondo
                    Last edited by andlox; 13-09-2021, 17:04.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                      HC
                      Mickelson Larsen Tverskov Skjelvik
                      Aron JJ
                      Frø
                      Sabbi Bashkim Opondo
                      Fedt med Nico! Glæder mig til at se en højreback der kan noget fremad banen

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                        Fedt med Nico! Glæder mig til at se en højreback der kan noget fremad banen
                        Ja, det skulle hjælpe. Hvad fmprOB skrev om ham fra træningen lød ja virkelig lovende. Og med backs med drive fremad på begge sider nu bliver det sikker sværere for modstandere at indstille sig på os.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                          HC
                          Mickelson Larsen Tverskov Skjelvik
                          Aron JJ
                          Frø
                          Sabbi Bashkim Opondo
                          Viser vel meget tydeligt at OB mangler en reel venstrekant .. krydset i den grad fingre for at Breum er bedre end Opondo på pladsen og bare er træt men ellers forstår jeg ikke så meget ..
                          Ellers ser det jo godt ud …
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            #43
                            https://www.bt.dk/superligaen/proble...paa-motorvejen
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                              HC
                              Mickelson Larsen Tverskov Skjelvik
                              Aron JJ
                              Frø
                              Sabbi Bashkim Opondo
                              Fenger fravalgt?

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                                Fenger fravalgt?
                                På bænken...
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X