Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

    Men spillede han ikke CF mod Fredericia?
    Jo det gjorde han. Han har også gjort det på U19.

    Men hvis på stående fod skulle satse mine sparepenge på hvem der kunne blive den bedste og mest værdifulde CF er han ikke i Top 2 over vores talenter. Jeg ser ham simpelthen ikke slå igennem pt i en 4 back kæde. I min verden ville han mere passe som fod i hose i en 3/5 backkæde hvor fx Tverskov også havde sin storheds tid

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Jeg mente nu den ene af dem. Ikke begge på 1 gang. Men hvis Tverskov spiller ligner Khemdee den bedste makker og Slotsager nok til KL. Så kan man skifte lidt måske. Der skal ihverfald satses når mulighederne byder sig

      Jeg har endnu ikke set Østrøm træne som CF. Det har kun været på backs. Virker altså som om at han skal være backup på de 2 pladser

      Enig. Sådan har det altid været. Fordi trænerens job afhænger af det. Men hvis det er i klubbens interesse ser man ofte andre steder at klubbens pres og politik til sidst slår igennem. Hvis træneren også ved at han får længere snor med de unge og hans kontrakt/løn ikke er bundet op af resultater kan det sagtens lade sig gøre..
      Men det skal være en klub kultur der bærer det. Ved ikke helt om vi er der endnu
      Nå ok. Men jeg tror så ikke at hverken khemdee eller Slotsager er aktuelle for førsteholdet i foråret.

      Ærgerligt hvis vi sjofler østrøms talent væk ved at se ham som back. Håber det ændrer sig.

      Det er den kulturændring som Bjørn vidst nok har italesat, og som mange herinde har råbt på længe.
      Meeen den slags tager tid, og sker kun hvis folk i klubben er klar til at lytte til Bjørn.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

        Nå ok. Men jeg tror så ikke at hverken khemdee eller Slotsager er aktuelle for førsteholdet i foråret.

        Ærgerligt hvis vi sjofler østrøms talent væk ved at se ham som back. Håber det ændrer sig.

        Det er den kulturændring som Bjørn vidst nok har italesat, og som mange herinde har råbt på længe.
        Meeen den slags tager tid, og sker kun hvis folk i klubben er klar til at lytte til Bjørn.
        Nok ikke. Men så har man endnu en gang fejlet og spildt et forår på at jagte noget ligegyldigt i stedet for at udvikle klubben

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Nok ikke. Men så har man endnu en gang fejlet og spildt et forår på at jagte noget ligegyldigt i stedet for at udvikle klubben
          Jep. Helt enig.
          Lad os håbe der blæser nye vinde, som bare ikke har fået fat endnu

          Comment


            Påstand: vi havde ikke fået færre point ved at spille med Østrøm i stedet for AJA og Breum i stedet for Kløve og Opondo, der oftest skiftes ind før ham.

            Den slags påstande kan selvfølgelig ikke efterprøves, og det er en gratis omgang fra min side.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
              Påstand: vi havde ikke fået færre point ved at spille med Østrøm i stedet for AJA og Breum i stedet for Kløve og Opondo, der oftest skiftes ind før ham.

              Den slags påstande kan selvfølgelig ikke efterprøves, og det er en gratis omgang fra min side.
              Man må jo gå ud fra at Alm og Hemme er uenige

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                Man må jo gå ud fra at Alm og Hemme er uenige
                Eller i hvert fald mere risikoaverse. Man kommer bare ingen vegne langsigtet på den måde. Hverken i forhold til kultur eller videresalg giver det mening at spille med middelmådige ældre spillere uden fremtid, som måske/måske ikke er marginalt bedre her og nu end unge spillere af egen avl.

                Jeg er med på, at man ikke bare kan stille med u19-holdet. Det ønsker jeg heller ikke. Men OB er nødt til at have mere friskhed og vilje ifht de unge.
                Last edited by Jungledyret; 22-01-2022, 15:29.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                  Eller i hvert fald mere risikoaverse. Man kommer bare ingen vegne langsigtet på den måde. Hverken i forhold til kultur eller videresalg giver det mening at spille med middelmådige ældre spillere uden fremtid, som måske/måske ikke er marginalt bedre her og nu end unge spillere af egen avl.

                  Jeg er med på, at man ikke bare kan stille med u19-holdet. Det ønsker jeg heller ikke. Men OB er nødt til at have mere friskhed og vilje ifht de unge.
                  Svært at være uenig

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                    Eller i hvert fald mere risikoaverse. Man kommer bare ingen vegne langsigtet på den måde. Hverken i forhold til kultur eller videresalg giver det mening at spille med middelmådige ældre spillere uden fremtid, som måske/måske ikke er marginalt bedre her og nu end unge spillere af egen avl.

                    Jeg er med på, at man ikke bare kan stille med u19-holdet. Det ønsker jeg heller ikke. Men OB er nødt til at have mere friskhed og vilje ifht de unge.
                    Det handler vel i høj grad så om at få implementeret en kultur/måde at gøre det på hvor de unge spillere føler sig trygge og rolige ved at spille i suppen. Tænker helt sikkert også det er én af grundene til , at man nu har to tidligere FCN folk som assistenttrænere

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                      Eller i hvert fald mere risikoaverse. Man kommer bare ingen vegne langsigtet på den måde. Hverken i forhold til kultur eller videresalg giver det mening at spille med middelmådige ældre spillere uden fremtid, som måske/måske ikke er marginalt bedre her og nu end unge spillere af egen avl.

                      Jeg er med på, at man ikke bare kan stille med u19-holdet. Det ønsker jeg heller ikke. Men OB er nødt til at have mere friskhed og vilje ifht de unge.
                      Omend jeg er enig i, at man godt kunne tage lidt flere chancer med de unge, så tror jeg også det er nødvendigt at se mere nuanceret på det.

                      Hvis vi tager situationen i forsvaret, hvor vi har flere lovende unge folk på vej. Først og fremmest tror jeg godt vi kan blive enige om, at nogle af det vigtigste i en god defensiv er elementer som fx relationer, kontinuitet, kommunikation mm.

                      Da vi gik ind til denne sæson i sommer havde vi netop solgt Oliver og bragt en mere eller mindre helt uprøvet Bernat i spil. Vi hentede en ny og ung højre back ind.
                      Så vi stod reelt med to helt nye og unge folk. Dertil en helt ny træner, som var ansat med en målsætning om at slutte i den øverste halvdel.

                      Jeg tror, at man har vurderet, at det ikke har været den rette timing at bringe endnu en ny mand i spil i et i forsvar med rigeligt nye folk i forvejen. Jeg tror, man hr prioriteret at give Bernat nogle erfarne hoveder foran sig i midterforsvaret. Det har de holdt fast i i starten, og så må de løbende have vurderet, at det har været for forstyrrende for samarbejdet dernede at begynde at spille en ny og uprøvet mand ind i stedet for AJA. Jeg er enig i, at de rent fysisk og teknisk nok kan være ham overlegen. Og der er så sandelig mere perspektiv i at få dem prøvet af. Men man må formode, at AJA også bidrager med noget andet og mindre åbenlyst for os der bare ser dem spille 90 minutter om ugen. Hvem ved, måske hans tilstedeværelse løfter Bernat og har hjulpet Mickelson på plads i en sådan grad, at det opvejer for hans fejl og mangler.
                      Jeg ser i forvejen ikke den store styrmand i Skjelvik, så hvis vi skulle have spillet en ny mand ind i centerforsvaret, så ville man lægge rigtigt meget ansvar over på Tverskovs skuldre med potentielt 3 ud af 4 nyere markere i bagkæden+målmanden.

                      Selvfølgelig kunne vi have prøvet alligevel. Men det kræver også, at vi som fans og klubledelse er villige til at risikere store udsving og manglende stabilitet. Vi er efterhånden nok mange fans der hellere ser det end flere Kløve-cases, men klubben viser ikke de store tegn på det synes jeg. Ikke helt endnu i hver fald.

                      Der er kun én klub i Danmark som er ultimative i denne sammenhæng, og det er FCN. Men de forsøger også at minimere deres risiko ved at opfostre alle spillere i et knivskarpt koncept, som skal mindske risikoen ved at bruge dem på førsteholdet. Dertil er der bare ikke samme historik og kultur omkring klubben - de har en anden arbejdsro.
                      Mens jeg beundrer deres model, synes jeg også meget går tabt, når de bliver ved med at sælge halvdelen af deres hold hvert/hvert andet år.

                      Og selv de meget risikovillige folk i FCN finder det nødvendigt at hente nogle solide rugbrødsspillere ind engang imellem. Hvis OB havde hentet Marxen, ville det blive stemplet som en kæmpe Kløve-type transfer, og kaldt uambitiøst og kedeligt. Det er jeg ikke i tvivl om.

                      Jeg synes, vi viser små tegn på forbedring. At vi nu to gange har smidt unge målmænd i ilden vidner om tro på ungdommen i OB. Vi snakker altså en af de vigtigste positioner på banen. At vi har gjort det igen med Bernat vidner for mig om, at vi nu stoler på særligt vores ungdomsarbejde på målmandsfronten Den tillid skal vi også have opbygget til de markspillere, vi får igennem akademiet. Den slags tager tid.
                      Og det har givet pote, og bl.a. tilvejebragt det største salg i OB i mange år. Dén slags case tror jeg sender nogle signaler rundt i klubben og ledelsen om, at det kan give pote at satse og tage nogle chancer med de unge. Effekten af de signaler vil vise sig på lidt længere sigt, så det må vi afvente at se. Jeg tror Bjørns ankomst kun kommer til at understøtte det.

                      Comment


                        Nøj der er dødt herinde sådan en søndag. Håber ikke det samme gør sig gældende på ledelsesgangene, men mistænker det.

                        Jeg håber særligt på oprydning. Lieder og Ryan burde være lige til. Farvel og tak. Ryan er en ærgerlig måde at slutte på, men der er en klog mand der siger, vi ikke må være sentimentale.

                        Er der nogen der ved hvorfor man ikke ophæver med folk før sidste dagen .? Hvis overhovedet altså. Det kan vel ikke være fordi man håber på et salg?

                        Derudover mangler okosun, sander og Alexander juel en eller anden form for afklaring.

                        Der er flere unge der ville have SÅ godt af en udlejning. Hvorfor kan ledelsen ikke se det?

                        Jeg er frustreret over den larmende tavshed som er OBs kommunikation

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                          Nøj der er dødt herinde sådan en søndag. Håber ikke det samme gør sig gældende på ledelsesgangene, men mistænker det.

                          Jeg håber særligt på oprydning. Lieder og Ryan burde være lige til. Farvel og tak. Ryan er en ærgerlig måde at slutte på, men der er en klog mand der siger, vi ikke må være sentimentale.

                          Er der nogen der ved hvorfor man ikke ophæver med folk før sidste dagen .? Hvis overhovedet altså. Det kan vel ikke være fordi man håber på et salg?

                          Derudover mangler okosun, sander og Alexander juel en eller anden form for afklaring.

                          Der er flere unge der ville have SÅ godt af en udlejning. Hvorfor kan ledelsen ikke se det?

                          Jeg er frustreret over den larmende tavshed som er OBs kommunikation
                          Man ophæver sjældent fordi man så skal betale det meste af restlønnen til spilleren alligevel. Så kan man jo lige så beholde dem hvis man alligevel skal op med de fleste af pengene

                          Jeg tror efterhånden godt at ledelsen kan se idéen i udlejning for nogle af de unge. Problemet er at der også skal være en klub med passende niveau der vil have dem. Og det er nok ikke de lokale 2.div klubber

                          Comment


                            Det ser ud til Sønderjyske rykker på sig, Nicolai Thomsen og 2 andre spillere er på vej til klubben - Gad vide om OB reagerer på dette.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
                              Det ser ud til Sønderjyske rykker på sig, Nicolai Thomsen og 2 andre spillere er på vej til klubben - Gad vide om OB reagerer på dette.
                              Kommer vel an på kvaliteten af de 2 andre. Thomsen er jeg ikke misundelig over.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
                                Det ser ud til Sønderjyske rykker på sig, Nicolai Thomsen og 2 andre spillere er på vej til klubben - Gad vide om OB reagerer på dette.
                                Tror ikke OB reagerer ud fra andet end om de kan komme af med noget af deres eksisterende ragelse. Hvis det var tre spillere i landsholdsklassen, tror jeg måske man på ledelsesgangen havde spærret øjnene op, men ellers bør og skal man have en tro på den nuværende trup kan klare overlevelsen i superligaen og så ellers have fokus på at få byttet noget af det middelmådige og fejlcastede ud med spillere der kan bringe os bringe os tættere på det forjættede land
                                ​​​

                                Comment

                                Working...
                                X