Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

    Ifølge EA(interview på Tv3 Sport)bliver vinterens vindue stille, og næste sommers vindue større. Der er bare ikke meget tid til at sammenspille et hold om sommeren
    Men hvis vi taber næste kamp og muligvis også taber i pokalen, så må de vel for pokker kunne se at afstanden til bunden kun skyldes at der er 2 hold som er dårligere pt. Begge de hold vil sandsynligvis investere for at øge chancen for overlevelse. Der bør som minimum hentes en god DM, og helst også en CF og VB.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Jeg er efterhånden af den holdning at jeg sgu selv heller ikke ved hvad der skal til at få et godt fodboldHOLD.. Jo altså en masse gode spillere er aldrig af vejen.
      Men det at samle det til et hold som man ser i Randers,Silkeborg og tildels Viborg er nok heller ikke noget vi mandagstrænere ville kunne med det budget der er i OB.
      Det er super nemt at kritisere det der kommer ind og de forlængelser der bliver lavet. Og vi gør det gerne. Men jeg tror det kræver nogle helt specielle mennesker for at lykkedes.

      Og det har man fattet i OB nu. De har fattet at deres “sportsudvalg” er en joke og at de er nød til at slippe tøjlerne 100% til en der forhåbentlig har styr på det. BW får hele styringen og kan gøre som han vil med penge og trup (indtil den dag han bliver fyret eller siger op selvfølgelig). Sportsudvalget bliver herfra kun orienteret og skal kun tage beslutninger hvis noget går over budget eller kommer på kant med strategien.

      Vi er alle sammen nød til at krydse fingre for at han ved hvad han gør. For ingen der er i Ådalen nu kan gøre det. Og mislykkedes BW må man prøve at finde en ny fodbolddirektør der kan og ikke gå tilbage til fordommens forfejlede måde at gøre tingene på.
      Nemlig at tro på at en masse kloge rigmænd/forretningsmænd kan skabe et fodboldhold. For det kan de ikke. De skal skabe rammerne udenom og sørge for at de er så optimale som muligt.

      Vi må bare håbe at vi spiller i superligaen næste sæson så BW får et bedre udgangspunkt
      Men det er jo netop dét her, der er OBs svaghed. Man kan ikke - og det gælder alle organisationer, klubber og og erhvervsvirksomheder - sætte sin lid til én mand. Man kan ikke bare aflevere nøglerne. Hvad sker der så, hvis ham, man har givet nøglerne til, ikke bliver en succes? Så er det et skridt frem og to tilbage.

      Hvis en klub skal blive en succes, så skal der være flere gode mennesker, der skaber en kultur og et fundament.

      Og det er der ikke i OB.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

        Men det er jo netop dét her, der er OBs svaghed. Man kan ikke - og det gælder alle organisationer, klubber og og erhvervsvirksomheder - sætte sin lid til én mand. Man kan ikke bare aflevere nøglerne. Hvad sker der så, hvis ham, man har givet nøglerne til, ikke bliver en succes? Så er det et skridt frem og to tilbage.

        Hvis en klub skal blive en succes, så skal der være flere gode mennesker, der skaber en kultur og et fundament.

        Og det er der ikke i OB.
        I BT's Fodboldfm kunne Chris Stadsgård ikke komme på, hvad OB skulle gøre i vintervinduet. Det hele er middelmådigt, sagde han. Og det er jo rigtigt.
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

          Men det er jo netop dét her, der er OBs svaghed. Man kan ikke - og det gælder alle organisationer, klubber og og erhvervsvirksomheder - sætte sin lid til én mand. Man kan ikke bare aflevere nøglerne. Hvad sker der så, hvis ham, man har givet nøglerne til, ikke bliver en succes? Så er det et skridt frem og to tilbage.

          Hvis en klub skal blive en succes, så skal der være flere gode mennesker, der skaber en kultur og et fundament.

          Og det er der ikke i OB.
          Jeg er da helt sikker på at han inddrager teamet omkring fodboldholdet. Dvs træner, assistenter,Scout og Sportschef(hvis den stilling ikke bare nedlægges).
          Tonny vil helt sikkert også få nogle input. Men det bliver BW der tager den endelige beslutning.

          Det har jeg det sådan set fint med indtil andet er modbevist

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Jeg er da helt sikker på at han inddrager teamet omkring fodboldholdet. Dvs træner, assistenter,Scout og Sportschef(hvis den stilling ikke bare nedlægges).
            Tonny vil helt sikkert også få nogle input. Men det bliver BW der tager den endelige beslutning.

            Det har jeg det sådan set fint med indtil andet er modbevist
            Men giver det mening at nedlægge sportschef stillingen, når fortællingen også var, at der var for meget arbejde til at man f.eks. kunne følge op på nogle europæiske kontakter, og andet. Hvis man drukner BW i arbejde, så får man næppe det bedste ud af ham.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

              Men giver det mening at nedlægge sportschef stillingen, når fortællingen også var, at der var for meget arbejde til at man f.eks. kunne følge op på nogle europæiske kontakter, og andet. Hvis man drukner BW i arbejde, så får man næppe det bedste ud af ham.
              Så lad mig formulere det på en anden måde.

              Jeg syntes at BW skal have lov til at ansætte sin egen sportschef/fodsoldat/sekretær whatever. En der bestrider nogle kompetencer som gør hans job nemmere. Ikke en inkompetent tidligere fodboldspiller som OB det sidste halve år gelinde har degraderet fordi han ikke evnede stillingen som de ønskede besat.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Så lad mig formulere det på en anden måde.

                Jeg syntes at BW skal have lov til at ansætte sin egen sportschef/fodsoldat/sekretær whatever. En der bestrider nogle kompetencer som gør hans job nemmere. Ikke en inkompetent tidligere fodboldspiller som OB det sidste halve år gelinde har degraderet fordi han ikke evnede stillingen som de ønskede besat.
                Enig, enig, enig. BW skal have magt og agt til at sætte sit eget hold, det være sig stab og spillere. Selvfølgelig inden for en hvis ramme, jeg tænker selvsagt ikke, at han skal ind og lave store ændringer på akademiet, men omkring Superligaholdet må der være carte blanche til at lave den store udskiftning, hvis han finder det nødvendigt. Og så må vi så se om det er det rigtige, det er jo langt fra sikkert, hans erfaring som leder begrænser sig til at være i én klub nogensinde, og han kender jo kun til at arbejde i det miljø og med deres forudsætning. Men han skal i hvert fald have chancen for at sætte sin egen retning, og det er uden stor indblanden fra de sædvanlige kokke.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                  Men giver det mening at nedlægge sportschef stillingen, når fortællingen også var, at der var for meget arbejde til at man f.eks. kunne følge op på nogle europæiske kontakter, og andet. Hvis man drukner BW i arbejde, så får man næppe det bedste ud af ham.
                  I optakten til Viborg-kampen i fredags blev Enrico A spurgt af KEP om MH`s rolle i OB efter nytår. Svaret var, at MH`s evner ligger i arbejdet tættere på græsset, hvad han så end mente med det ?? Derudover skulle han hjælpe med at forbedre scouting af nye spillere, da man manglede folk til at se mange flere kampe end i dag. Spændende !!!

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                    I optakten til Viborg-kampen i fredags blev Enrico A spurgt af KEP om MH`s rolle i OB efter nytår. Svaret var, at MH`s evner ligger i arbejdet tættere på græsset, hvad han så end mente med det ?? Derudover skulle han hjælpe med at forbedre scouting af nye spillere, da man manglede folk til at se mange flere kampe end i dag. Spændende !!!
                    Enrico pakker svaret ind i svøb. Hemmingsen er ikke og har ikke været dygtig nok som sportschef og man prøver at finde andre jobs i Ådalen han kan tage sig af. Det kunne måske være scouting og holde møder på lavere niveau hvor BW ikke behøver at deltage.
                    Last edited by fmprOB; 22-11-2021, 23:08.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                      I optakten til Viborg-kampen i fredags blev Enrico A spurgt af KEP om MH`s rolle i OB efter nytår. Svaret var, at MH`s evner ligger i arbejdet tættere på græsset, hvad han så end mente med det ?? Derudover skulle han hjælpe med at forbedre scouting af nye spillere, da man manglede folk til at se mange flere kampe end i dag. Spændende !!!
                      Vi har 40 scouts tilknyttet, men vi mangler folk til at se kampe??? En MH på en halv stilling, eller hvor meget fokus han nu skal have på det, kan vel hverken gøre meget fra eller til?

                      https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/spione...retyve-scouts/

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Enrico pakker pakker svaret ind i svøb. Hemmingsen er ikke og har ikke været dygtig nok som sportschef og man prøver at finde andre jobs i Ådalen han kan tage sig af. Det kunne måske være scouting og holde møder på lavere niveau hvor BW ikke behøver at deltage.
                        Vanvittigt han blev ansat. Forstod den aldrig.

                        Comment


                          Kunne den hjemvendte Mikkel Rygaard være den skraldespand vi mangler på den centrale midt?
                          jeg ved godt at han er 30, men fin historik med få skader og hamrende dygtig både med og uden bold. Han kunne passende erstatte JJT

                          han er kontraktfri og derfor “gratis”

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Vi har 40 scouts tilknyttet, men vi mangler folk til at se kampe??? En MH på en halv stilling, eller hvor meget fokus han nu skal have på det, kan vel hverken gøre meget fra eller til?

                            https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/spione...retyve-scouts/
                            De der mystiske semiautodidakte scouts vi har rundt omkring i Europa gætter jeg på man er klar over heller ikke fungerer til UG. Jeg forestiller mig ikke andet end at MH qua sit kendskab som medforfatter på strategien udnævnes til en form for chefscout. Måske Ole Spion og ham skal dele hver sit område indenfor en eller anden nærmere bestemt afgrænsning, hvor de så bakkes op af hver deres team af de her fritidsscouts.
                            Jeg kan ikke se MH i nogen specielt stor rolle omkring truppen. Skulle han indgå i trænerteamet vil jeg mene det kræver han besidder nogen andre egenskaber end dem de øvrige i staben har, som f.eks. noget psykologisk ekspertise eller være en datahaj. Ingen af delene er vidst hans domæne, så jeg ser ikke andre scenarier end MH bliver scout eller får besked på han skal finde nye udfordringer
                            ​​​​​

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jimmi1983 Se indlæg
                              Kunne den hjemvendte Mikkel Rygaard være den skraldespand vi mangler på den centrale midt?
                              jeg ved godt at han er 30, men fin historik med få skader og hamrende dygtig både med og uden bold. Han kunne passende erstatte JJT

                              han er kontraktfri og derfor “gratis”
                              Han er 100% ikke den "skraldemand" vi leder efter, men en dygtig spiller det er han helt sikkert. Som Alm blander kortene lige nu, har jeg meget svært ved at se ham indtage andre roller end den Frøkjær og Jebali lige nu virker til at slås om. At skifte ham ud med AT eller JJT gør i hvert fald ikke balancen på holdet bedre, nok snarere værere, så jeg har meget svært ved at se ham passe ind. Og så er det vel også tvivlsomt om han kommer med så højt et niveau, at det kan betale sig at hive en 30-årig spiller som ham ind. I så fald skal han i mine øjne passe noget bedre ind og helst også gerne være en anfører/ledertype.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                                De der mystiske semiautodidakte scouts vi har rundt omkring i Europa gætter jeg på man er klar over heller ikke fungerer til UG. Jeg forestiller mig ikke andet end at MH qua sit kendskab som medforfatter på strategien udnævnes til en form for chefscout. Måske Ole Spion og ham skal dele hver sit område indenfor en eller anden nærmere bestemt afgrænsning, hvor de så bakkes op af hver deres team af de her fritidsscouts.
                                Jeg kan ikke se MH i nogen specielt stor rolle omkring truppen. Skulle han indgå i trænerteamet vil jeg mene det kræver han besidder nogen andre egenskaber end dem de øvrige i staben har, som f.eks. noget psykologisk ekspertise eller være en datahaj. Ingen af delene er vidst hans domæne, så jeg ser ikke andre scenarier end MH bliver scout eller får besked på han skal finde nye udfordringer
                                ​​​​​
                                Mon ikke han erstatter Henrik Hansen som assistenttræner, når/hvis HH inden længe præsenteres som ny Sønderjyske træner.

                                Comment

                                Working...
                                X